fbpx

קידום אורגני לאתרי מכירות איקומרס – המדריך המלא

ממש כמו כל קידום אתר באינטרנט ובגוגל שלוקח זמן ודורש אסטרטגיה ומקצועיות, קידום אורגני לאתרי מכירות איקומרס לא יוצא מן הכלל.

אז מה צריך לעשות בשביל שקידום אתר המכירות יצליח? מה זה בכלל איקומרס? ומה אתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים לעשות קידום אתרים אורגני ?

הכל ועוד הרבה תוכן בעל ערך – במדריך הבא שלפניכם.

מה זה אתר מכירות איקומרס?

אתר איקומרס (מאנגלית – E-commerce) הוא מסחר בו ניתן לבצע עסקאות מסחריות דרך האינטרנט.

היום כשאנחנו אומרים אתרי איקומרס, אנחנו מתכוונים אל אתרי חנות אינטרנטיות שנועדו כדי לבצע רכישה של מוצרים או שירותים דרך האתר-

בין אם זה הזמנת מוצרים פיזיים או שירות של אדם.

הגולש יכול להיכנס לאתר, להתרשם ממבחר המוצרים הקיים בו, להוסיף את מה שהוא מעוניין לקנות אל תוך עגלת האתר, ולאחר מכן לבצע תשלום דרך סליקה.

“בזכות” הקורונה, בעלי עסקים רבים הבינו שאם הם רוצים להצליח ולמכור גם תוך כדי שינה, כדאי להם לעבור לזירה האינטרנטית:

כי עם התקדמות הטכנולוגיה, קניית מוצרים דרך ביקור פיזי בחנות או בקניון היא עדיין קיימת, אבל חלק ניכר וגדול ממנה עבר לאינטרנט.

בעזרת האתר, תוכלו למכור כל הזמן – גם בשישי, גם בשבת, גם בחגים, וגם ללא צורך בחנות פיזית בארץ.

ובמדינה כמו ישראל, שיודעת הרבה מצבים לא פשוטים לעסקים כמו אי וודאות, מצב פוליטי בעייתי , בחירות ומבצעים כל כמה שנים, אין ספק שאתר איקומרס הוא בגדר חובה אם המטרה שלכם היא למכור וכמה שיותר.

בניית אתר חנות וירטואלית

מה צריכים לעשות בשביל שאתר המכירות יתקדם בגוגל?

ובכן, כדי שאתר יתקדם בגוגל, יש לא מעט דברים שחשוב לבצע ולהבין לפני שניגשים למלאכה:

אם אתם רוצים להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל, עליכם להרוויח זאת ביושר.

כלומר, לא תגיעו לשם ללא עבודה קשה, מתמשכת, איכותית ומקצועית.

בתור מקדם אתרים, יצא ועדיין יוצא לי לקדם אתרי איקומרס, ולכן אספתי לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתקדם להבין מה מצפה לכם בתהליך –

שהוא אומנם ארוך, במיוחד אם רק עכשיו פניתם אל בונה אתרים או השקתם את האתר החדש – אבל בסופו של דבר הוא מתגמל ואתם משקיעים בעסק לטווח הארוך והרחוק:

התוכן הוא המלך

מה משותף לכל האתרים בישראל ובעולם? שהם לא ריקים ויש להם מה להציע לגולשים – כלומר, יש להם תוכן.

כתיבת תוכן לאתר הוא אולי הסעיף הכי מובן מאליו שיש, אבל חשוב להדגיש ולחזור על זה שאם אתם צריכים להופיע בגוגל, עליכם להוסיף לאתר תוכן.

ולא סתם תוכן – כזה שיהיה איכותי, ממוקד, רלוונטי למה שהגולש חיפש ויגרום לו להישאר ולרצות להישאר באתר עוד ועוד.

כמו כן, הוספת תוכן חדש באופן קבוע תאותת לגוגל שאתם מתחדשים כל הזמן, שאתם רלוונטיים ויש לכם מה להציע לגולש.

בסופו של דבר, התוכן הוא גם מה שמוכר את האתר לגוגל, ואת השירות והמוצר שלכם ללקוח.

מילות מפתח זה המפתח להצלחה

מילות מפתח הם צמד מילים ואפילו ביטויים (ראו את המדריך המפורט והמושקע שכתבתי על ביטויי זנב ארוך) שגולשים מחפשים בגוגל.

לפני שאתם מתחילים לייצר ולכתוב תוכן, נסו לחשוב בתור הלקוח שלכם:

מה הוא מחפש בגוגל כדי למצוא אתר דומה לשלכם?

כמובן שכל אדם יחפש או יכתוב משהו אחר – הרי כולנו בני אדם שונים אחד מהשני, וטוב שכך.

אך לרוב יהיו ביטויים ומילים ספציפיים שהם הכי מחופשים, וגוגל בעצמה כבר יודעת להציג אותם בתוצאות החיפוש –

מספיק שתרשמו למשל מקדם אתרים פרילנסר בגוגל, וגוגל תציג לכם מיד השלמות למה שחיפשתם, כי היא למודת ניסיון.

זו הסיבה שחשוב לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ומקצועי לפני תהליך הקידום כדי שתוכלו להגיע לכמה שיותר אנשים מקהל הלקוחות הרלוונטי שלכם.

קישורים לאתר – כי קשרים לא מזיקים

בניית קישורים חיצוניים לאתר הם דבר מאוד חשוב לקידום האתר שלכם, כי ברגע שאתר אחר נותן קישור לאתר שלכם, גוגל רואה זאת בתור המלצה.

ואם השגתם קישורים מאתרים רלוונטיים לתחום שלכם, או אתרים סמכותיים וחזקים – תוכלו לחזק את מילות המפתח שלכם, את האתר כולו ואת המותג שלכם.

ביקורות של לקוחות

חוות דעת וביקורות משחקות תפקיד משמעותי מאוד באתרים – ובטח כשמדובר באתרי איקומרס.

אין דבר יותר חשוב לצרכנים מאשר לקרוא ביקורות על המוצר או השירות ולדעת שהם עומדים לבצע את הבחירה הנכונה בקנייה אצלכם באתר.

לכן, כמו שאתם לא תקנו מוצר באמאזון מבלי שקראתם ביקורות עליו לפני – חשוב לדאוג גם לביקורות אמינות על המוצרים באתר שלכם, ובעמוד הפייסבוק ובגוגל בכלל.

תמונות מקצועיות

זה אולי ישמע לכם גם ברור, אבל אני עד היום נדהם לגלוש באתרי איקומרס שמעלים מוצרים ללא תמונות.

אז איך אותם בעלי אתר מצפים שהלקוח יראה את מה שהוא עומד לקנות? אז זהו, שהוא לא יראה ויעזוב – ובעל האתר לא יראה כסף.

לכן, חשוב להעלות תמונה לכל מוצר באתר כדי לשדר אמינות והמחשה – ואפילו כמה תמונות כדי שהגולש יראה מבחר ויבין איך המוצר נראה מכמה זוויות.

וטיפ ממני- אם תשתמשו בתמונות הממחישות את היתרונות של המוצר, או אדם המציג שימוש בו, תגדילו את הסיכויים שהגולש יקנה אותו.

בניית עמודים חשובים לקידום

כדי לשדר אמינות לגוגל, וגם ללקוחות ולגולשים שלנו, חשוב שבכל אתר יהיו עמודים המייצרים ומחזקים את האמינות והמהימנות של העסק-

עמוד שאלות ותשובות שיכול לענות לכל מיני שאלות נפוצות שמרבים לשאול אתכם, עמוד אודות שמסביר מי אתם ומה ההיסטוריה שלכם, מדיניות פרטיות כדי שהגולשים ידעו מה אתם עושים עם המידע עליהם ועמוד תקנון האתר.

לעקוב אחר המתחרים

זה לא בושה לבדוק מתחרים, להיפך – כל בעל עסק שמעורב בתחום שלו ובאמת עובד מתשוקה לעסק, יודע להגיד מתוך שינה מי הם המתחרים שלו.

לכן חשוב מאוד לדעת מול מי אתם מתחרים, מה הם עושים כדי להתקדם, מה האסטרטגיה שלהם ועוד-

כל זה יעזור לכם לקחת מהם השראה, להבין איפה אתם עומדים לעומתם וכמובן לנסות לייחד את עצמכם כדי שהגולש יקנה דווקא ממכם, ולא מהמתחרים.

ללמוד ולשפר כל הזמן

כמקדם, ובתור בעל עסק, אני רוצה להשתפר כל הזמן – למעני ולמען הלקוחות שלי.

לכן, חשוב כל הזמן לעקוב אחר התקדמות האתר, אחר הפעולות שהגולשים שלנו מבצעים באתר, והאם הם נהנים מחווית משתמש טובה.

אתם לא תאמינו כמה ירידה לפרטים הקטנים יכולה להביא לכם עוד לקוחות ועוד מכירות – מספיק משהו קטן ושולי אחד כדי למנוע מכירות באתר, וחבל.

אני תמיד עוקב ובודק עבור הלקוחות שלי מה קורה באתר ושולח להם דוחות כל חודש כדי שיהיו תמיד עם יד על הדופק ובעניינים.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

בהמשך לסעיף הקודם, חשוב מאוד לבצע התאמות בתוכן ובעמודים באתר שלנו כדי שיתאימו לדרישות של גוגל.

בעזרת האופטימיזציה, ניתן בעצם לעשות חיים קלים יותר בגוגל תוך סידור ההיררכיה הפנימית בתוכן, כתיבת תוכן שיופיע בתוצאות החיפוש כאשר העמוד מופיע בגוגל, הפניית הרובוט של גוגל לקישורים נוספים בתוך האתר ועוד.

שימוש ברשתות חברתיות

היום כל אתר שמכבד את עצמו מתחזק גם נוכחות ברשתות החברתיות –

בעזרת ניהול עמוד עסקי בפייסבוק או באינסטגרם, תוכלו להישאר בקשר עם הלקוחות, להגיע לגולשים נוספים לא רק דרך גוגל, ולקדם מוצרים חדשים.

כך למעשה הם יכולים דרך הפייסבוק ללמוד עליכם יותר, להכיר אתכם, לקרוא על מוצרים חדשים ועוד – וכך אתם מקבלים תנועה חוזרת לאתר שלכם, דבר מאוד אהוב על ידי גוגל, שאוהבת תנועה מרשתות חברתיות באופן כללי.

בנוסף, עוד “טריק” שאני משתמש בו הוא הטמעת פיקסל של פייסבוק באתר, כך כאשר אני רוצה לבנות קמפיין ממומן בפייסבוק, אני יכול לתייג אנשים שכבר ביקרו באתר ומכירים אותו-

וכך אני מגיע לקהל הכי ממוקד ורלוונטי שאני יכול להשיג, ותמורת תשלום נמוך יותר.

ניוזלטר לאתר

בעזרת ניוזלטר, ניתן לבנות רשימת תפוצה של לקוחות וגולשים, וכך נוכל לשווק להם ולפנות אליהם גם דרך המייל, מלבד האתר והרשתות החברתיות.

היום אני ממליץ לכל בעל עסק וללקוחות שלי בכלל לנהל ולתחזק ניוזלטר-

זו עוד דרך נהדרת לשמור על קשר עם קהל, לעודד אותו לקנות עוד מוצרים עם קופון מיוחד, להחזיר אותו לאתר ולספר לו על דברים חדשים.

גם אם עדיין אין לכם – כל יום שעוד לא פתחתם אפשרות להרשמה באתר שלכם הוא בזבוז.

רוצו עכשיו לאתר ופיתחו אפשרות להרשמה לניוזלטר, כדי שעד שתתחילו לפחות כבר יהיה לכם דאטה ומיילים להפיץ אליהם תכנים במייל.

כמה זמן לוקח קידום אורגני לאתרי מכירות איקומרס בגוגל?

חשוב להבין שזה תהליך, וכמו שרומא לא נבנתה ביום – ככה אותו דבר גם לגבי קידום האתר שלכם.

אבל אל תשכחו שגם המתחרים שלכם, חזקים ככל שיהיו, התחילו ממש כמוכם – עם רעיון או עם דף אחד של תוכן, לכן אסור להתייאש ולהמשיך להשקיע.

כי ברגע שהתוצאות יגיעו – כל העבודה הקשה תשתלם לכם ותרגישו סיפוק אדיר שאתם יכולים למכור גם כשאתם ישנים.

וכדי לענות על השאלה בכל זאת – התהליך משתנה בין אתר לאתר, והכל תלוי כמובן בנישה וברמת התחרותיות, אבל לרוב עד שרואים תוצאות זה בין חצי שנה לשנה, ויש מקרים שרק אחרי שנה –

שוב, תלוי מאוד באתר שלכם, בנישה, בתחרות, במה שעשיתם עד כה, בהיסטוריה של האתר ועוד.

למה כדאי לכם לפנות אל מקדם אתרים מקצועי?

אתם כמובן יכולים לקחת את כל הטיפים המצוינים שנתתי לכם כאן בחינם ולהשתמש בהם, כי אין לי ספק שאם תעשו כך תצליחו ובגדול-

אבל בסופו של דבר, שיווק וקידום אי אפשר להסביר וללמד על רגל אחת, ובטח שלא במאמר אחד.

הדרך הכי בטוחה להצליח ולהתקדם בגוגל היא כמובן להפקיד בידיו של מקדם אתרים תותח את האתר שלכם-

הוא ישתמש בכל הידע והניסיון שהוא רכש לאור השנים וידאג לקידום האתר שלכם כאילו היה העסק שלו-

בעוד אתם תתעסקו במה שאתם באמת אוהבים ומבינים הכי טוב – העסק שלכם.

רוצים לשמוע מה יש לי להציע לכם? כמה זה עולה ואיך מתחילים? התקשרו אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 ואשמח לעמוד לשירותכם!

אהבתם את המדריך שלי על קידום אורגני לאתרי מכירות איקומרס? אל תשכחו לשמור על קשר ולסמן לייק בעמוד הפייסבוק שלי.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button