fbpx

בניית קישורים לאתרים – האם זה טוב לקידום האתר?

התשובה לכך היא, כן – בניית קישורים לאתרים היא טובה לקידום האתר שלכם.

השאלה האם קישורים חיוניים כדי להתקדם בגוגל היא שאלה נוספת שתבחן בהמשך-

אך אם יש לכם אתר אינטרנט, רוב הסיכויים שתרצו שאנשים יבקרו בו;

עם זאת ישנן מספר דרכים שבהן אתרי אינטרנט יכולים למשוך מבקרים ברמות שונות של הצלחה ומאמץ נדרש.

אתם יכולים, כמוני למשל, להשקיע המון בכתיבת תוכן איכותי שנותן ערך לגולש שיגרום לו להעריך אתכם.

או שאתם יכולים במקביל לנהל עמוד פייסבוק עסקי כדי להביא גולשים לאתר בעזרת ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק, או לקדם ממומן בגוגל בהתאם למילות החיפוש והקהל שלכם-

כשמדובר בנושא כה גדול ומורכב כמו קידום אורגני בגוגל, ישנם מעל 200 גורמים המשפיעים על הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש.

קישורים כמובן, הם אחד הגורמים החשובים לכך, כך שסביר להניח שתמצאו שירות בניית קישורים בכל חבילת קידום, גם אם הבסיסית ביותר.

אך כמובן אי אפשר להסתמך רק על בניית קישורים בשביל שהאתר יתקדם ויצליח – צריך כמובן תוכן איכותי ורלוונטי, שהאתר יספק חווית גלישה מעולה, שהוא יעבור אופטימיזציה למנועי חיפוש ועוד.

אבל במאמר הזה אתמקד בבניית קישורים חיצוניים לאתר שלכם – כלומר שאתרים אחרים, ייתנו קישור לאתר שלכם.

במה זה טוב לנו? ובכן, עבור גוגל זו מעין “הוכחה חברתית” – ברגע שגוגל רואה שאתרים אחרים מפנים אליכם, היא מבינה שהאתרים האלו ממליצים למעשה לגולש ולגוגל לבקר בו.

אבל גם שירות בניית קישורים צריך להיעשות על ידי מקדם אתרים מקצועי ומנוסה

למשל, בין הטיפים שאני יכול לתת לכם הם לבחור בקפידה את האתרים שאתם רוצים לקבל מהם קישורים:

רלוונטיות האתר היא חשובה מאוד – אם למשל אני רוצה לחזק אתר על קידום, כדאי לי להשיג קישורים מאתרים העוסקים בשיווק דיגיטלי או בעסקים.

אם יש לי אתר של לקוח שהוא מפיק מוזיקלי אני ארצה קישורים מאתרים שעוסקים בתרבות ובמוזיקה, וכן הלאה.

עוד פרמטר חשוב הוא איכות הקישור – להשיג קישור מאתר ספאם או מפורום ואינדקסים אולי עבדו ב-2008, אבל היום הם ממש לא טובים, ההיפך הוא הנכון-

גם הם לא איכותיים וגם כל אחד אחר יכול להשיג מהם קישור – אז מה עשיתם כאן שונה מהמתחרים שלכם?

כמה קישורים חיצוניים טובים צריך להשיג לקידום אתרים?

התשובה הפשוטה היא כמה שיותר קישורים יותר טוב, אבל גם כאן נכנס לתמונה התקציב של הלקוח וכמה הוא מוכן להשקיע כל חודש.

גם צריך להבין שמנוע החיפוש של גוגל לא טיפש והוא יודע לזהות מתי בניית הקישורים היא טבעית ומתי היא נעשתה בכסף-

בעיקרון, גוגל לא ממליץ לקנות קישורים. אבל אל דאגה, זה לא שקניית קישורים זה קידום אתרים שחור (או באנגלית – Black Hat)-

פשוט כמו כל דבר אחר, צריך לדעת איך לעשות את זה נכון, בצורה טבעית, חכמה, ושקולה.

מה יעזור למשל אם בחודש אחד הפצצתם ב-100 קישורים חיצוניים לאתר – ובחודש הבא לא השגתם אפילו קישור אחד?

רומא לא נבנתה ביום – ואת זה אני אוהב לכתוב ולהגיד לכל לקוח וגולש מתעניין. כדי שהמגדל לא יתמוטט לנו, אנחנו צריכים לבנות את היסודות בכמה שיותר מקצועיות ובתבונה.

לכן, נחזור לשאלה, וההמלצה האישית שלי היא להוציא לפחות בין 2 ל-3 קישורים חיצוניים כל חודש לאתר כל חודש-

ואם יש לכם תקציב יותר גדול להשקיע, אני ממליץ לכם אפילו על בין 5 ל-7 קישורים ומעלה בחודש. כל חודש.

כמו ברוב טכניקות ה-SEO, ככל שהקישור החיצוני (או האחורי, backlink באנגלית) נראה טבעי יותר, כך הוא טוב יותר עבור דירוג האתר שלכם בגוגל.

שוב, משמעות הדבר היא לא לקנות אלפי קישורים אחוריים “מחוות קישורים” אשר לזה תקבלו את התוצאה ההפוכה ממה שאתם מנסים להשיג.

גוגל היא חכמה מאוד כשמדובר בזיהוי קשרים אחוריים לא טבעיים וכאלו קישורים יכולים לגרום לכם רק נזק מאשר תועלת.

על קצה המזלג, התשובה לשאלה ‘האם קישורים טובים לקידום אתרים?’ היא כן, כל עוד הם קישורים טבעיים מאתרים רלוונטיים.

ככל שהקישורים האחוריים האלה נראים טבעיים יותר, כך הם טובים יותר עבור הדירוגים שלכם וככאלה עליכם לנסות לקדם את האתר שלכם באופן טבעי ככל האפשר. במאמר עתידי אדון בהמשך על טכניקות בניית קישורים, לכן תמיד כדאי להיכנס לאתר שלי ולהמשיך להתעדכן.

בניית קישורים לאתרים

האם קישורים פנימיים משפיעים על קידום אתרים?

קישורים פנימיים הם קישורים שאתם מציבים בתוך אתר האינטרנט שלכם, כאלו המצביעים על דף אחר באתר שלכם.

למשל – זה קישור פנימי לעמוד צור קשר בו ניתן ליצור איתי קשר. אני מוציא קישור “פנימי” לגולש במאמר, אך לא לאתר חיצוני אלא לדף באתר שלי.

קישורים פנימיים ממלאים גם הם תפקיד חשוב ב-SEO לא פחות מאשר קישורים חיצוניים ואסור לזלזל בהם – הם נחשבים לחלק חשוב בכל תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש.

כאשר Google סורקים את הקוד של האתר שלכם (מה שהם עושים על בסיס קבוע מבלי שתדע), אחד הדברים שהם מחפשים הוא קישורים פנימיים. אם באתר שלכם יש הרבה דפים ולכל דף יש קישורים פנימיים רבים אליו, גוגל תראה את זה כאינדיקטור לכך שהתוכן שלכם טוב.

זה גם אומר שאם מישהו מבצע חיפוש אחר מילות מפתח הקשורות לאתר שלכם אז מילות מפתח אלה יכולות להופיע באחד הדפים שלך.

אם אתם רוצים להגדיל במהירות את הדירוג והתנועה לאתר שלכם אז אני ממליץ להגדיל את מספר הקישורים הפנימיים באתר שלכם;

עם זאת, יש מלכוד (תמיד יש מלכוד!) כשמדובר בקישורים פנימיים: האיכות עדיפה על הכמות-

אתם עדיין צריכים לשאוף לספק קישורים רלוונטיים, אבל אתם לא צריכים עכשיו לקשר לכל דף באתר שלכם.

גוגל מחפשת אתרים המספקים המון תוכן רלוונטי ואיכותי, ואם תמלאו את הקריטריונים האלה אז תגדילו את הסיכויים להופיע בתוצאות החיפוש שלהם.

דבר אחד שהם בהחלט מחפשים הוא קישור לדף רלוונטי בתוך המאמר שלכם, כך שאם הקישורים הפנימיים שלכם סיפקו ערך מועט – אז לא יעבור זמן רב עד שהדירוג שלכם בגוגל גם יירד.

לסיכום

בניית קישורים חיצוניים חשובים למדי עבור קידום אתרים, אבל גם בניית קישורים צריך לבנות בתבונה – שוב, זה איכות על פני כמות:

עדיף להוציא 3 קישורים איכותיים בחודש מאשר 10 לא איכותיים ולא רלוונטיים.

בנוסף, לא לשכוח להשקיע גם בבניית קישורים פנימיים בכל דף באתר, אבל כאלו שיהיו רלוונטים לאותו עמוד:

ככל שהקישורים הפנימיים שלכם רלוונטיים יותר, כך הם טובים יותר לדירוג האתרים שלך וככאלה עליכם לוודא שכולם נמצאים בדפים רלוונטיים.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button