fbpx

איך להגיע למקום הראשון בגוגל ולהשאיר אבק למתחרים? המדריך המלא

איך להגיע למקום הראשון בגוגל ולהשאיר אבק למתחריםאז איך להגיע למקום הראשון בגוגל ולהשאיר אבק למתחרים? איך לקבל המון לידים ומכירות? איך לעקוף את המתחרים שלנו? איך להגיע לכמה שיותר אנשים רלוונטים?

אלו כמה מהשאלות הנשאלות ביותר אצל כל בעל עסק או אתר, שמין הסתם רוצים כולם דבר אחד משותף: לקוחות.

ובשביל לקוחות, צריך פרסום. ובשביל פרסום, צריך תקציב…

אבל לאנשים שלא באים מעולם קידום אתרים, קל מאוד ללכת לאיבוד:

יש רשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק, יש אתר ויש דף נחיתה, יש קידום אורגני או קידום ממומן…

כל כך הרבה דברים, וכל כך מעט זמן. אז איך אפשר להיות בכל מקום בו זמנית? או במה לבחור? מה עדיף? מה משתלם יותר כלכלית? מה יותר זול ומה יותר יקר?

אם אתם מזדהים עם כל השאלות האלו – אתם הגעתם למקום הנכון.

אנסה לעשות לכם סדר בכל הבלאגן הזה, ועל הדרך לענות על השאלה הכי מתבקשת שיש, שאני אישית בתור מקדם אתרים נשאל מאות פעמים בשבוע, אם לא עשרות ביום:

אז איך אפשר להגיע למקום הראשון בגוגל ולהשאיר אבק למתחרים?

לצערי הרב, הרבה אנשים שמתקשרים אלי ומתעניינים לגבי שירותי בתור בונה אתרים, חושבים שברגע שיהיה להם אתר – הם ישר ייסרקו בגוגל ויקבלו לקוחות.

אבל לצערנו הרב, זה לא עובד ככה – אתר הוא באמת חשוב מאוד והוא בעצם ה”שלד” או הבסיס לעבודת כל קידום (אחרי הכל בלי אתר אין מה לקדם) אך הוא לא מספיק בתור עצמו.

הרי תחשבו על זה: כשאתם בונים אתר, העולם לא עוצר מלכת וגוגל אומרת “או! סוף סוף X בנה אתר ! מיד נמקם אותו בעמוד הראשון”-

ההיפך הוא הנכון. אתם צריכים להוכיח לגוגל לאורך זמן שאתם מעניקים רלוונטיות ותוכן איכותי לגולש, כדי שהם בכלל ירצו למקם אתכם גבוה.

בסופו של דבר, צריך לזכור שגוגל רוצה לשרת את הגולש על הצד הטוב ביותר, ולא את בעל האתר-

המטרה שלה היא לספק לגולש בדיוק את מה שהוא חיפש, כדי שהוא ימשיך לסמוך עליה ולהשתמש במנוע החיפוש שלה.

לכן, אם אתם רוצים שהאתר שלכם יופיע בעמודים הראשונים או תחת מילות מפתח רלוונטיות לכם, אתם צריכים לקדם את האתר – ופה נכנס הנושא של קידום אתרים אורגני או ממומן.

מה עושים במסגרת קידום האתר?

במאמר זה אתמקד בקידום האורגני – כי בממומן אין כל כך הרבה מה להרחיב, מדובר על בניית קמפיין בגוגל באופן ממומן (ומכאן שמו – אתם משלמים לגוגל כדי להופיע ועל כל קליק אתם משלמים).

אך יש לציין שגם לקמפיין ממומן מומלץ להיעזר בבונה קמפיינים כדי שהתקציב שלכם לא יתבזבז ויתנהל בצורה מקצועית וחסכונית (אשמח לעזור לכם גם בזה).

עוד מידע על היתרונות והחסרונות של הקידום הממומן תוכלו למצוא במדריך המקיף שכתבתי לכם כאן.

אז נחזור לקידום האורגני – זה בעצם קידום “טבעי”: מכירים את זה כשאתם מחפשים משהו מסוים בגוגל, מופיעים לכם תוצאות רגילות וטבעיות שאין עליהם את השם “מודעה” (שזה הממומן)?

אז זה האורגני. בעצם מדובר על תהליכים טבעיים ואנושיים שמבצע אדם בשר ודם שמטרתו היא לקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל תחת הביטויים הרלוונטים שלכם.

הקידום האורגני, או בשמו המקוצר ביותר SEO שזה ראשי התיבות של Search Engine Optimization, שם לעצמו מטרה אחת וחשובה: להרשים את גוגל, אבל גם את הגולש.

הרי בסופו של דבר, נכון שחשוב לנו לעשות רושם בעיניי גוגל כדי שיקדם אותנו, אך אסור לנו להפקיר את הגולש, שהוא בעצם זה שיקנה מאיתנו, ולא גוגל.

אז איך מרשימים את גוגל ואת הלקוחות וגורמים לכולם להיות מרוצים?

שאלה מצוינת:

קידום אורגני היא מילה קצרה להמון שירותים חשובים שצריכים לדאוג אליהם במסגרת העבודה על קידום האתר.

להלן, על קצה המזלג, כמה מהדברים שכל מקדם אתרים פרילנסר או חברת קידום חייבים לדאוג להם בעת קידום אתר בצורה אורגנית:

תוכן איכותי

לא סתם מיקמתי אותו ראשון – זה אחד הדברים החשובים בכל קידום, הרי בלי תוכן, אין אתר, לא? ואם אין תוכן שיחזיק את הגולשים באתר, וייתן לגולשים ערך – אין מה לקדם אתר מההתחלה.

לפעמים זה מובן מאליו לאנשים, אך חשוב כל הזמן להעלות תוכן חדש לאתר, כזה שיהיה מקורי, כתוב בצורה טובה, בלי שגיאות כתיב, בנוי בצורה נכונה, מקורי ומרתק.

מחקר מילות מפתח מקצועי

זהו השלב הראשוני בכל תהליך קידום, ובגלל שהוא נעשה בתחילתו, לצערי הרב הרבה אנשים “מפקפקים” בו ולא משקיעים בו הרבה זמן – וחבל.

זה שלב קריטי וחשוב בו בודקים אילו מילות מפתח הכי רלוונטיות ומחופשות בהתאם לעסק שלכם-

אחרי הכל, אתם לא רוצים “לירות באפלה” ולקדם ביטויים שאתם “חושבים” שמתאימים לכם.

יש לבדוק במקצועיות אילו ביטויים הכי הרבה גולשים מחפשים, כדי להגיע אליהם – בכל זאת, זאת המטרה שלנו.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

בגדול, בעזרת האופטימיזציה, אנחנו עוזרים לגוגל לעזור לנו. במסגרת הפעולות האלו אנחנו משפרים את האתר ומשפרים את הנראות שלו בגוגל.

כך שברגע שהרובוט של גוגל נכנס לבקר באתר שלנו, הוא מבין בקלות מי נגד מי, מה השירותים שאתם מציעים, אילו ביטויים אתם מבהירים לו שחשובים לכם ועוד.

בניית קישורים פנימיים וחיצוניים

בניית קישורים פנימיים וחיצוניים הם קריטיים לקידום האתר. למשל, חשוב להשאיר את הגולש בתוך האתר ולהפנות אותו לתוכן אחר באתר כדי שישאר בו כמה שיותר:

ברגע שגולש נשאר באתר הרבה זמן, גוגל מבינה שהאתר עמד בציפיות והוא נתן לגולש ערך. ועוד יותר אם הגולש “מטייל” בין הקישורים הפנימיים שבתוך התוכן.

זה גם עוזר להרחיב את הערך של התוכן בכך שמאמר מסוים מפנה את הגולשים למאמרים נוספים כבר באותו מאמר.

ולצד זה, חשוב גם לבנות קישורים מאתרים אחרים – בכך שאתרים אחרים מצביעים על האתר שלכם ונותנים לכם קישור, גוגל רואה זאת בתור “המלצה” וכך הרובוט שלה יגיע אליכם גם מאתרים אחרים, וזה מעולה.

שגיאת 404

דבר מאוד חמור שגוגל רואה גם בעין לא יפה היא שגיאה מס’ 404 – שב”שפה פשוטה” היא שגיאה שמתקבלת לגולש כאשר הוא נכנס לדף באתר שלכם ש”נשבר”-

איך דף נשבר? יכול להיות שמחקתם אותו, או ששיניתם את הכתובת שלו וכו’, אבל שכחתם להסיר את הקישור שמפנה אליו.

בעצם, הרובוט של גוגל מגיע ל”מבוי סתום” או לדרך ללא מוצא, וזה מוריד לאתר שלכם נקודות.

בתור מקדם אתרים, בין הפעולות הראשונות שאני עושה באתרים שאני מקדם היא תמיד לוודא שאין שגיאות כאלו – ואם יש (תתפלאו לגלות כמה יש… יכול להיות שיש כמה שגיאות כאלו באתר שלכם ואתם לא שמתם לב!) אני מיד דואג לתקן אותן.

מהירות אתר

חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה מהיר, אחרי הכל – אתם לא רוצים שהגולשים וגוגל יחכו המון זמן עד שהאתר יטען, נכון?

זה יגרום לכם לנטישה של גולשים וגוגל שמה על זה דגש. אחרי הכל, אנחנו הישראלים, ידועים בתור אנשים שהסבלנות היא לא הצד החזק שלנו, ועל זה באמת אין מחילה.

סוף סוף נכנס אליכם גולש לאתר – אל תתנו לו לברוח בגלל דבר מיותר כמו מהירות אתר איטית!

חווית משתמש

אתם צריכים לוודא שהגולש נהנה מחווית משתמש מעולה, כזו שתגרום לו לחזור לגלוש באתר שלכם ואף להזמין ממכם שירותים או מוצרים.

איך? וודאו שהאתר שלכם נבנה בצורה מקצועית, מושכת את העין ויפה, שהאתר משדר אמינות והוא קל לשימוש ולגלישה.

אם יש לכם חנות באתר, וודאו שאפשר לקנות את המוצרים בקלות, וניתן לשלם עליהם בלי בעיה.

וודאו שהגולש, וגם גוגל, לא הולכים “לאיבוד” בתוכו – שההיררכיה באתר ברורה מספיק, שיש מפת אתר שמראה לגולש בעצם את המפה שלו ואיפה כל דבר נמצא, שיש תפריט מסודר וכו’.

בניית אסטרטגיה

לקדם אתר לבד זה לא פשוט – אתם צריכים להקדיש לזה המון זמן, ועדיין לא תצליחו לחסוך יותר מדי כסף, כי בכל זאת תצטרכו להשקיע בלימוד התחום, בתוכן, בקניית קישורים וכו’.

כמו כן, לוקח זמן עד שלומדים את הכל, זה תחום שמתחדש כל הזמן ותמיד צריכים להיות עם היד על הדופק.

כבר כשבונים את האתר, צריכים לבנות אסטרטגיה שיווקית ורצינית, במסגרתה אתם בונים תיאום ציפיות עם המקדם, בוחרים את מילות המפתח הטובות (התחרותיות, קידום ביטויי זנב ארוך וכו’), חוקרים את המתחרים שלכם כדי לראות מה הם עושים וכו’.

יש עוד המון מושגים נוספים כמובן שעוד לא ציינתי כאן, כי לא רציתי לחפור לכם יותר מדי, אך הנקודות שציינתי הן באמת חשובות לצורך ההבנה שקידום אורגני הוא תהליך לכל דבר, ולא “הוקוס פוקוס” ומופיעים בעמוד הראשון-

צריך לשם כך ידע, מקצועיות, סבלנות והתמדה.

מחפשים מומחה קידום אתרים שאפשר לסמוך עליו שיספק לכם שירות מקצועי ואמין לצד מחיר מצוין והוגן?

אני מזמין אתכם לפנות אלי וליצור איתי קשר עוד היום ולהצטרף לשורת לקוחותיי המרוצים:

מספר הפלאפון שלי הוא 050-5869056 או ניתן לשלוח לי פניה בטופס כאן ואחזור אליכם מיד!

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button