fbpx
איך עושים קידום ממומן בפייסבוק כדי להביא תוצאות
תוכן עניינים

איך עושים קידום ממומן בפייסבוק – המדריך המלא שיביא לכם לקוחות

איך עושים קידום ממומן בפייסבוק כדי לנהל עמוד פייסבוק עסקי מצליח חייבים לדעת איך עושים קידום ממומן בפייסבוק – המדריך הבא נכתב בדיוק בשביל זה.

אם כבר יצא לכם לקרוא את שאר המאמרים והמדריכים באתר שלי, אתם כבר יודעים שאני לא רק משווק ברשתות החברתיות אלא גם מקדם אתרים.

בתור מקדם אתרי אינטרנט בגוגל, אני תמיד אומר ללקוחות שלי שהכי חשוב קודם כל להשקיע בתהליך קידום אתרים אורגני, שהוא תהליך טבעי שלא מערב בתוכו קמפיינים ממומנים.

אך כשזה נוגע לפייסבוק – כיום מאוד קשה עד בלתי אפשרי לקדם דף פייסבוק מבלי לבנות גם קמפיין ממומן.

וזה בגלל שלהבדיל מאתרי אינטרנט, שיכולים להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל ולהגיע לחשיפה, בפייסבוק זה לא עובד ככה:

הרי אנשים לא משתמשים בכלל במנוע החיפוש של פייסבוק, ובטח לא כמו שהם משתמשים בזה של גוגל.

חלוקת התפקידים כאן ברורה: בעלי מקצוע, שירותים ובעצם כל דבר שעולה בראש אנשים מחפשים בגוגל.

בפייסבוק, אנשים יחפשו אולי שמות של חברים או של עסקים ודפים שהם כבר מכירים.

בשביל שהפוסטים שאתם כותבים באמת יגיעו לקהל יעד רלוונטי, ולאנשים בכלל, אתם חייבים לדאוג לשירות בניית קמפיין ממומן בפייסבוק כמו שצריך.

או כמו שאומרים – אם מוחמד לא בא אל ההר, ההר יבוא אל מוחמד…

מה ההבדל בין קידום ממומן בפייסבוק לבין קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן בגוגל מאפשר לנו בעצם להשתמש במילות מפתח מסוימות ורלוונטיות לעסק שלנו, וכך לדאוג שכל גולש שמחפש את אותם ביטויים או צירוף המכיל אותם, ימצא אותנו:

איך? פשוט מאוד: נגיד חיפשתם בגוגל מקדם אתרים פרילנסר – אז בגלל שזו העבודה שלי, אם אבנה קמפיין ממומן, אשלב בקמפיין את הביטוי הזה, הנחשב למילת מפתח.

אך בפייסבוק, זה שונה – כפי שציינתי מקודם, בפייסבוק אנשים לא "מחפשים", זו רשת חברתית שהיא יותר בדגש על חברים, עמודים שכבר עשיתם להם לייק או קבוצות שבחרתם להיכנס לתוכם.

בקידום ממומן בפייסבוק, עושים דבר אחר: לא מגדירים מילות מפתח, אלא מגדירים אנשים.

כלומר, במילים אחרות אתם אומרים לפייסבוק מי קהל היעד שלכם, כדי שהמודעה שלכם תוצג אליהם.

אתם צריכים להגדיר בקמפיין מי הם, בני כמה הם, איפה הם גרים, מה התחביבים שלהם, מה מעניין אותם ומה הם צריכים.

האלגוריתם של פייסבוק חכם מאוד כך שהוא יידע בדיוק למי להציג את הפוסט שלכם – וכך תוכלו להגיע אל הקהל שלכם.

כמובן שגם המודעה עצמה, שהיא הפוסט, חייבת גם להיכתב בצורה אותנטית ולא שיוויקית מדי, ועל זה בהמשך המדריך.

למה אי אפשר לוותר על קידום ממומן כשמנהלים עמוד פייסבוק?

כדי שאנשים באמת יחשפו לתכנים של הדף שלכם, יגיבו אליהם ובכלל יפנו אליכם – הם צריכים לראות אותם.

מה שקורה הוא שקידום אורגני בפייסבוק הוא תהליך הרבה יותר מורכב ודורש השקעה מאשר קידום אורגני בגוגל.

זה לא שזה בלתי אפשרי, אבל זה דורש המון זמן וישיבה ממושכת מול המחשב, וגם אז לא תגיעו להישגים שתצליחו להגיע אליהם בזכות קידום ממומן.

יש כאלו הטוענים שפייסבוק מורידה את החשיפה האורגנית, כך שאפילו אלו שעשו לכם לייקים לא רואים את מה שפרסמתם –

אבל בואו אסביר לכם מה האפשרויות העומדות לפניכם כדי לבצע קידום אורגני בפייסבוק: זה בעיקר שיתופים אצל חברים וקבוצות.

עכשיו, הבעיה היא שלא לכל אחד יש המון חברים בפייסבוק, וזה מאוד נחמד שהחברים משתפים – אבל הסיכוי שייצא מזה משהו הוא נמוך, כי אף אחד לא מבטיח לנו שהחברים של החברים הם אכן קהל היעד שלנו.

האפשרות השניה והשפויה יותר היא להיות חבר פעיל בקבוצה, לצבור מוניטין של מומחה בתחום שלכם ובכך לגרום לאנשים להיכנס לעמוד הפייסבוק שלכם וליצור אתכם קשר.

אך מה, לא כל הקבוצות אוהבות שאנשים מפרסמים אצלם ומחשיבים את זה כספאם, לכן תצטרכו להתנהל בעדינות מבלי לתת קישור או אפילו לציין שאתם מומחים, אלא רק לקוות שהאנשים ייכנסו לעמוד שלכם ויראו זאת בעצמם.

אחרי הכל, בעמוד האישי והפרטי שלכם בפייסבוק אתם הרי חופשיים לכתוב ולשתף מה שאתם רוצים ואף אחד לא יכול למנוע מכם.

עוד שיטה היא לפרסם בקבוצות תוכן איכותי מהתחום שלכם – אבל שוב, לפי חוקי הקבוצות, תצטרכו לעשות זאת בדרך אותנטית מבלי לציין שאתם מתמחים בתחום.

לכן, קידום ממומן בפייסבוק היא דרך נהדרת להגיע אל אנשים במהירות וביעילות, ולא סתם אל אנשים – אל אנשים שהכי מתאים להיות הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

טיפים חשובים לניהול ממומן נכון בפייסבוק וברשתות החברתיות

אל תשתמשו בכפתור ה"בוסט"

אני שומע מהרבה אנשים שיש להם עמודים בפייסבוק, שהם השתמשו בכפתור ה"בוסט" המודבק אוטומטית לכל פוסט בפייסבוק.

הכפתור הזה נוצר על ידי פייסבוק כדי לעודד אנשים, שלא יודעים איך לעשות קידום ממומן, לפרסם את הפוסט שלהם "בקלות" ו"בפשטות"-

אך מה שקורה הוא שיצירת הקמפיין דרך הכפתור כל כך בסיסית, שאי אפשר באמת להגדיר איתה יעד ומטרות.

או במילים אחרות – זה כמו לזרוק כסף לבית השימוש ולהוריד את המים.

קמפיין ממומן מקצועי בונים אך ורק דרך לוח המודעות המיוחד של פייסבוק!

חשבו על חווית הגולש

מכירים את אלו שמתקשרים אליכם לפעמים כדי לקבל ממכם תרומות או ישר מנסים למכור לכם משהו?

אני מניח שזה לא נעים לכם ואתם ישר מנתקים את השיחה – כי ככה עושים הרוב.

וככה זה גם בפייסבוק – זה לא נעים לקבל מעמוד פייסבוק כל הזמן פרסומות.

הגולש מקבל תחושה שכל הזמן מנסים למכור לו – וזה משהו שאנשים לא אוהבים כל כך לראות בפייסבוק שלהם.

נסו תמיד לתת ערך מוסף, להיות אותנטיים, לספר על עצמכם, לשתף בחוויות מהעבודה ובאמת לגרום לגולש להכיר אתכם ולהתחבר למותג שלכם.

אל תפחדו ליצור קהל יעד איכותי

מכירים את המשפט תפסת מרובה לא תפסת? אז זה כל כך תופס וצודק לגבי מה שאני עומד לכתוב עכשיו.

אנשים רבים יורים לכל הכיוונים כשהם בונים קהל יעד – וחשוב להבין שלפעמים יותר מדי, זה פחות מדי.

עדיף שהתפוצה תהיה לקהל יעד מצומצם יותר, כדי שתקבלו תוצאות איכותיות יותר – וזה דבר שחשוב להבין ולדעת לפני שמבינים איך עושים קידום ממומן בפייסבוק.

דמוגרפיה יכולה להכשיל

כשאתם בונים קהל יעד, חשוב לחשוב מחוץ לקופסה – הרי כמו שאתם בונים קהל יעד לעסק שלכם, אותו דבר עושים כל המתחרים שלכם!

אל תעלבו אבל הסיכויים הם שכולכם חושבים אותו דבר, בטח אם אין לכם מנהל קמפיינים ממומנים בפייסבוק שעושה זאת עבורכם.

אז מה שקורה הוא שהמודעות של כולכם מתחרות על אותה תשומת לב של גולש אחד…

גם אל תלכו על המובן מאליו – למשל, עסק של אירועי חינה. מה תעשו? ברור שתחשבו לאפיין את הקהל לפי דמוגרפיה, כלומר אנשים בגילאים מסוימים, או אנשים מאורסים. נכון?

אבל מה אם הם יותר מבוגרים ממה שחשבתם? ומה אם הם לא עדכנו בפייסבוק שהם מאורסים, והם עדיין נחשבים רווקים או יותר מזה – כבר החליטו לעדכן שהם התחתנו?

אני לא ממליץ לכם כמובן לוותר על הקטע של הדמוגרפיה, הוא גם חשוב, אך נסו לחשוב בתור הלקוח שלכם כשאתם מגדירים אותו, ואל תזניחו גם את תחומי העניין שהם חשובים לא פחות.

אל תסתמכו רק על הקמפיין

אתם יכולים לבנות קמפיין לתפארת מדינת ישראל, ולסמוך על האלגוריתם המופלא של פייסבוק – אבל בסופו של דבר, מי שיקרא את הפוסט שלכם הוא אדם בשר ודם.

כלומר, עליכם להשקיע בתוכן של הפוסט ולגרום לו שיהיה משכנע, מעניין ומיוחד, כזה שיגרום לאדם לבצע פעולה.

לכן, קראו את הפוסט וענו לעצמכם על השאלות הבאות:

האם הוא לוחץ על נקודה שכואבת לי בתור לקוח?

האם הוא מניע אותי לבצע פעולה מסוימת? (להתקשר/לשלוח הודעה/להיכנס לאתר ועוד).

האם הוא מעניין?

האם התמונה מושכת את העין?

ועוד.

לייקים ועוקבים זה לא הכל בחיים!

נדמה שהלייקים והעוקבים הפכו לדבר כה חשוב עבור עסקים רבים, עד כדי כך שהם מעדיפים לקבל עוקבים מאשר לקוחות.

למה? כי הרבה גולשים שפונים אלי ומתעניינים בשירות ניהול עמוד פייסבוק או ניהול עמוד אינסטגרם שלי, שואלים אותי ישר:

כמה עוקבים יהיו לי באינסטגרם?

תוך כמה זמן יהיו לי 1,000 לייקים לעמוד?

חשוב לי שיהיו לי מלא עוקבים!!!

אבל אני תמיד מסביר לאנשים שהמספר זה לא הכל – זה התוכן והאיכות.

אבל אנשים מצידם, רוצים מאוד שהדף שלהם יראה מלא בלייקים ובעוקבים – ואני יכול להבין אותם, כי פסיכולוגית זה גורם לאנשים לחשוב שהעסק פופולרי, אהוד ומצליח.

אבל חשוב שתבינו שזה לא חשוב כמה לייקים לעמוד ועוקבים יש לכם – חשוב הקהל שבאמת עוקב אחריכם ומגיב, וכמובן הלקוחות שאתם מקבלים.

שימו לב כמה דפי פייסבוק ואינסטגרם יש היום שיש להם המון לייקים ועוקבים – אבל בת'כלס? אולי לייק אחד על כל פוסט.

וזה כי הם השקיעו יותר מדי בנראות מאשר בתוכן ובאיכות של הדף… ומה קורה בפועל? אתם פוגעים באלגוריתם של העמודים שלכם!

פייסבוק מורידה את החשיפה של התוכן שלכם, כי היא רואה שהקהל שלכם גם ככה לא מתעניין בכם.

ואם זה לא מספיק, זה יצר המון חברות בשוק שתמורת תשלום קונות לכם לייקים ועוקבים לדף – שבעצם הורג את האלגוריתם באופן סופי ומוחלט.

כי מה שווה קהל לא אמיתי שעוקב אחריכם אם בת'כלס אף אחד לא יקנה ממכם?

אם חשבתם שיש קיצורי דרך – אני מצטער שאני זה שמבשר לכם זאת, אבל אין. רומא לא נבנתה ביום.

לכן עזבו אתכם מקמפיינים של לייקים ועוקבים – תאמינו לי שעם עבודה נכונה וחכמה בקידום התוכן שלכם, הם כבר יבואו לבד ועל הדרך.

מחפשים מנהל לבנייה וניהול קמפיינים ממומנים בפייסבוק?

אם לאחר קריאת המדריך איך עושים קידום ממומן בפייסבוק אתם מרגישים שאתם צריכים מישהו מקצועי שיעשה זאת עבורכם, אל תתביישו לפנות אלי עוד היום כדי לקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד-

כי אין תחליף לבעל מקצוע מקצועי שיעשה זאת עבורכם וידאג לבנות לכם קמפיין ממומן מקצועי, אך גם לעקוב אחריו כל הזמן ולשפר אותו בהתאם לביצועים ולסטטיסטיקות.

אני עומד לשירותכם לכל שאלה, לקבלת מידע ולהצעת מחיר בפלאפון 050-5869056 או במייל [email protected].

רוצים שאחזור אליכם? מלאו ושלחו את הטופס בעמוד צור קשר ואדאג ליצור אתכם קשר תוך 24 שעות.

מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – רק למנויי הניוזלטר!

דילוג לתוכן