fbpx

קידום אורגני בפייסבוק: טיפים מעולים לשיווק בפייסבוק בדרך האורגנית

קידום אורגני בפייסבוק: טיפים מעולים לשיווק בפייסבוקזה כבר ידוע לכל בעל עסק היום שהנוכחות באינטרנט חשובה לו שעמוד פייסבוק הוא הכרחי ממש כמו אתר אינטרנט, לכן החלטתי לכתוב לכם את המדריך על קידום אורגני בפייסבוק: טיפים מעולים לשיווק בפייסבוק.

הפייסבוק נמצא בחיים שלנו יותר מעשור, וכמו גוגל, הוא כאן כדי להישאר, ועל זה אין מחלוקת.

ניהול עמוד פייסבוק נחשב לאחד הדרכים המובילים כיום לשיווק העסק וכדי להגיע לאנשים וקהלים חדשים.

אך אם אתם בעלי עמוד פייסבוק, ואתם מנהלים אותו ובאמת כותבים פוסטים כל שבוע ומשקיעים – בטח נוכחתם לדעת שבכמה שנים האחרונות, החשיפה האורגנית ירדה באופן משמעותי.

ככה, שלא משנה אם לעמוד שלכם יש 150 לייקים או 1,000 עוקבים – הסיכוי שהפוסט שזה עתה פרסמתם יגיע אל כולם, הוא קלוש ביותר!

פייסבוק טוענת בתמימותה שהיא פשוט רוצה להציג פחות פוסטים מסחריים בפיד של האנשים, ולתת יותר חשיפה לפוסטים מחברים או מקבוצות-

אבל בינינו, פייסבוק הורידה את החשיפה האורגנית לפוסטים כדי לגרום לאנשים לבנות קמפיין ממומן בפייסבוק – כלומר, להרוויח עלינו כסף.

ואכן, היום בלי לנהל קמפיין ממומן לעמוד הפייסבוק, כמעט וקשה להגיע לתוצאות אורגניות ולחשיפה מבלי לשלם לפייסבוק-

אני זוכר את הימים, שנראים לי כל כך רחוקים ובלתי אפשריים היום, שבהם הייתי צריך להשקיע את כל כולי בפוסט מיוחד שמביא תוכן ותועלת לגולש – והשאר כבר כמעט היה קורה לבד.

אבל היום, פוסט טוב זה לא מספיק – כמה שהפוסט לא יהיה טוב, כדי להגיע לאנשים, אתם צריכים לשלם.

וזו הסיבה שבכל חבילת פייסבוק היום שירות ניהול ובניית קמפיין ממומן הוא חלק בלתי נפרד מהחבילה.

אז איך בכל זאת הפוסטים שלנו בפייס יכולים להגיע לאנשים מבלי הממומן?

חשוב מאוד להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה אם אתם רוצים לא להסתמך על קידום ממומן כדי להגיע לאנשים –

אך שוב חשוב לי להזכיר, שאם אתם רוצים באמת להגיע לקהל היעד הרלוונטי לתחום ולעסק שלכם, במהירות ובעילות – הכי טוב לנהל קמפיין ממומן, אשר נבנה על ידי מקדם אתרים המבין ברשתות חברתיות ובקמפיינים.

קידום אורגני בפייסבוק הוא תהליך הדורש לא רק יצירתיות אלא גם התמדה, השקעה וישיבה ארוכה מול המחשב.

אך אם אתם מתעקשים לסמוך רק על האורגני מכל מיני סיבות כאלו ואחרות – להלן כמה טיפים שצברתי במהלך השנים שיכולים לעזור לכם להגיע למטרה הזו:

כתבו פוסטים עם תוכן איכותי ומושך

כשאתם כותבים פוסט, עליכם לוודא שהוא מספיק מעניין, מיוחד, מרתק ומביא ערך מוסף לגולש שקורא אותו.

היום בעידן הנוכחי של האינטרנט, הגולש מוצף במידע  – והוא פשוט מגולל בפייסבוק כל הזמן בחיפוש אחר משהו שיתפוס אותו.

כך שאם הפוסט שלכם לא כתוב נכון או לא נראה טוב, הגולש פשוט ידלג עליו וימשיך לגולל בפיד, ולמעשה יחמיץ את הפוסט שלכם, מושקע ככל שיהיה.

לכן, כדי לתפוס את תשומת הלב של הגולש, נסו להשתמש בטיפים הבאים האלו:

  1. כתבו כותרת מושכת ומעניינת, כזו שתגרום לו להפסיק את עיסוקיו ולהמשיך לקרוא את כל הפוסט.
  2. עם כל הכבוד לתוכן, ויש כבוד, כדאי ואף רצוי להוסיף תמונה – אחרי הכל, תמונה שווה אלף מילים. וסרטון? 10,000 מילים.
  3. ייצרו קריאה לפעולה בפוסט – כדי לגרום לגולש לעשות משהו: להתקשר, לשלוח לכם הודעה, להיכנס לאתר שלכם, להירשם לניוזלטר, לקנות מוצר ועוד.
  4. נסו ליצור מעורבות על ידי שאילת שאלות. ככה הגולש ירצה להגיב לכם על הפוסט, וזה נראה מעולה.

בדקו את הנתונים והסטטיסטיקות של העמוד שלכם

אחרי הכל, אחד הדברים החשובים בשיווק הוא ללמוד מהדברים שאנחנו עושים – הרי איך נשתפר ונמקד עוד ועוד את קהל היעד שלנו?

אני ממליץ לכם כל כמה שבועות או חודש לעקוב בנתונים או בסטטיסטיקות של הדף, אותם מספק לכם פייסבוק, ונסו ללמוד מהדברים שעשיתם:

איזה פוסט הכי הצליח לכם והביא לכם את מירב התגובות? נסו ליצור עוד פוסטים כמוהו.

באילו שעות הפוסט הגיע להכי הרבה אנשים? (ככה תדעו באיזו לשעה לפרסם).

בני כמה קהל היעד שלכם? הם גברים או נשים? או שניהם ביחד?

ועוד ועוד, הבנתם את מה שאני מנסה להעביר. או כמו הציטוט של ויליאם אדוארדס דמינג שאני אוהב – without data you’re just another person with an opinion.

אל תנסו לעשות דברים ש”מצליחים” לאחרים, או שהמתחרים שלכם מבצעים כי זה “נכון” – בדקו וחקרו בעצמכם מה נכון לכם ולקהל שלכם.

שתפו את הפוסט

אתם יכולים לשתף את הפוסט בפרופיל האישי שלכם בפייסבוק – זה לגמרי חינם ואף אחד לא ימחק לכם אותו, אחרי הכל, הפרופיל שייך לכם.

ככה החברים שלכם יוכלו לראות את הפוסט, ומי יודע אולי גם ישתפו אותו בעצמם או יספרו לחברים שלהם.

אך אל תבנו על זה יותר מדי – מניסיוני, חברים הם לא בהכרח הלקוחות שלכם, ואם הם יסמנו לכם לייק לעמוד זה יכול לפגוע בדאטה שלכם, כי אם הם לא מתכוונים לרכוש ממכם, אתם מאבדים חשיפה.

אך מצד שני, כמו שציינתי, יש לזה גם יתרונות – למשל, אם מישהו לא מכיר אתכם ייכנס לעמוד שלכם, הוא יראה את השיתוף (לכן וודאו שהוא משותף בפומבי ולא רק עם חברים) וכך הוא ידע על העסק שלכם לגמרי בחינם.

עוד דרך פופולארית היא לשתף את הפוסטים בקבוצות – אך שימו לב שכדאי לפרסם בקבוצות רלוונטיות לתחום העסק, ולא בקבוצות הספאם בסגנון “פרסום עסקים” שחברים בהם רק אנשים שהם כמוכם, רוצים לפרסם את העסק שלהם בחינם.

וכמו כן, יש המון קבוצות שלא מרשות לפרסם אצלם פוסטים עם גוון מסחרי או שיוויקי, לכן העצה שלי היא לפעול בקבוצה ולבנות את השם שלכם מבלי לפרסם את העסק שלכם:

תוכלו להוסיף גילוי נאות לכל תגובה, ככה אנשים ידעו שיש לכם עסק, והם יוכלו להיכנס לעמוד שלכם ולהיחשף אליו.

כמו כן, כך גם תבנו לעצמכם תדמית טובה ומקצועית ואנשים כבר לבדם יירצו לפנות אליכם מבלי שתצטרכו כל הזמן “לצעוק” שיש לכם עסק.

בנו קבוצה משלכם

בהמשך לסעיף הקודם – ככה תוכלו להיות אדונים לעצמכם ולנהל קהילה מצליחה משלכם, המקושרת לעמוד הפייסבוק שלכם.

תוכלו לשתף את הפוסטים שלכם בקהילה מבלי לתת דין וחשבון לאף אחד, ובכלל – החשיפה בקבוצה היא יותר חזקה מדפים עסקיים כי הם נחשבים פחות מסחריים.

שתפו פעולה

שיתופי פעולה הם תמיד דבר מבורך בעולם קידום אתרים וברשתות החברתיות בפרט – וכמובן שגם בפייסבוק.

נסו למצוא מישהו “ברמה שלכם” ולהציע לו שיתופי פעולה. תוכלו גם לתייג עמוד מסוים בפוסט שלכם, מה שיכול להתפרש בעיניהם כמחווה ולתת לכם תיוג גם כן, או אפילו לשתף ולהגיב לכם לפוסט.

אם אתם עדיין נחשבים “קטנים” מבחינת קהל וגודל הדף, יהיה קשה לבצע שת”פ אך עדיין שווה לנסות, לפעמים יש הפתעות.

במקרה הכי גרוע – יגידו לכם לא.

לייקים זה לא הכל

לפעמים מספר העוקבים והלייקים מעוור אנשים שחושבים שיהיו להם לקוחות רק אם יהיו להם מאות לייקים ועוקבים לעמוד.

אך בינינו? זה נראה לא טוב שיש להם המון לייקים לעמוד עצמו, אבל לייק אחד לכל פוסט חדש שאתם מעלים לעמוד…

וזה כי מתוך ה-1,000 לייקים לעמוד מסוים רק 100 הם בני משפחה, עוד 120 הם שכנים, 200 הם מכרים, עוד 500 איש הם אנשים שהוא ביקש מהם לעשות לייק בתמורה ללייק… הבנתם את ההמשך.

בטח שמתם לב שזה קורה בהמון דפים – וזה ימשיך לקרות, רק היום מישהו התקשר אלי בנוגע שירותי ניהול עמוד אינסטגרם ושאל אותי אם הוא יכול לקנות ממני עוקבים.

אנשים לא מבינים שזה רק פוגע בהם מאשר מביא תועלת. כי שיש לכם קהל עוקבים שהוא לא רלוונטי אליכם ולעסק שלכם, זה פוגע באלגוריתם של פייסבוק.

וזה פוגע בחשיפה של הפוסטים שלכם, מה שפוגע בכם בסופו של דבר. אפקט הבומרנג.

לשמחתי, אני מסביר את זה לאנשים בטלפון ואני רואה שבאמת לאט לאט אנשים מתחילים להפנים שלייקים זה לא הכל-

אבל לתדהמתי, יש אנשים שלקחו את זה צעד קדימה והבינו שזה לא טוב, אז הם קונים “עוקבים” למתחרים שלהם כדי לפגוע בהם.

הטיפ שלי הוא להשקיע בתוכן ובערך שאתם נותנים, בתדמית שלכם ובמוצר שלכם.

אני מבטיח לכם שהעוקבים כבר יגיעו יחד איתו, מבלי שתצטרכו “לקנות” אותם.

התמידו

זה אולי מובן מאליו אבל עדיין חשוב להזכיר – קידום אורגני זה תהליך! רומא לא נבנתה ביום, גם לא בחודש וגם לא בחצי שנה.

זה לוקח זמן, חייבים להיות מחויבים לתהליך, להמשיך ולא לוותר!

מחפשים מנהל לעמוד הפייסבוק העסקי שלכם?

לאחר שסיימתם לקרוא את המדריך קידום אורגני בפייסבוק: טיפים מעולים לשיווק בפייסבוק שלי, אני מזמין אתכם לתת לי לנהל את העמוד שלכם:

אעזור לכם להביא לו יותר חשיפה ולגרום לכך שהאנשים המתאימים להיות הלקוחות שלכם יגלו אתכם-

אדאג לכתוב לכם תוכן שיווקי, קולע ומניע לפעולה, עם קמפיין ממומן התפור בדיוק למידות שלכם!

מוזמנים להתקשר אלי לפלאפון 050-5869056 ואשמח לתת לכם פרטים נוספים ולצרף אתכם לשורת לקוחותיי המרוצים.

זמין גם במייל [email protected] וניתן לשלוח לי פניה ע”י מילוי הטופס ושליחתו בעמוד צור קשר.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button