7 טיפים לניהול עמוד פייסבוק לעסקים: ככה תעשו את זה נכון
יש לכם דף פייסבוק או מתכוונים לפתוח אחד כזה? מעולה, כי במדריך הבא על 7 טיפים לניהול עמוד פייסבוק לעסקים אתן לכם כמה טיפים שלי עוזרים עד היום בניהול דפי פייסבוק מקצועיים ומצליחים.
אבל לפני הכל – מה בסך הכל אנשים רוצים שהם גולשים באינטרנט?
אנשים מחפשים אתרי אינטרנט בגוגל כדי לברר על עסקים, לקבל תשובות לשאלות, לקנות מוצרים ואפילו להשאיר ביקורות.
אותם אנשים אלו, שגולשים באתרי אינטרנט ומחפשים דברים בגוגל, אלה גם מסתכלים בדפי פייסבוק כדי לצפות בסרטונים, לראות תמונות ולקרוא ביקורות של לקוחות.
כלומר, קידום אתרים אורגני הוא בהחלט שירות שיווק חשוב מאוד אם אתם רוצים להופיע בגוגל ולהגיע לאותם גולשים רלוונטיים-
אך בנוסף, חשוב וכדאי לדעת איך לנהל כראוי דף פייסבוק עסקי אם אתם רוצים שהוא יצליח, ואף ייתן “גיבוי” לאתר.
כמו כן, ניהול דף פייסבוק עוזר לקידום האתר כי הוא מביא לו טראפיק, הוא עוזר לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם ועל לקוחות מתעניינים, ואף עוזר להגדיל את האמינות שלכם מול גוגל.
אבל בלי פטפוטים מיותרים של מקדם אתרים – כמו שהבטחתי, הנה 7 טיפים לניהול דף פייסבוק מצליח לעסקים:
1. להיות עקבי
אולי זה מובן מאליו, אבל שוב חשוב להזכיר את זה, ולכן אני פותח עם זה.
עסקים רבים טועים בעדכון לא סדיר של דף הפייסבוק שלהם, כלומר אין עקביות בטון או בתוכן שלהם בעמוד;
זה מקשה מאוד על אוהדים ומשתמשים לעקוב אחר מה שאתם עושים על בסיס יומי, ודף פייסבוק שלא מעודכן המון זמן נראה לאנשים כאילו אין אף אחד בבית, אין מי שמנהל את העסק ונותן הרגשה של עסק “נטוש, או “סגור” –
וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים להעביר.
איך פותרים את זה? פשוט מאוד: על ידי אימוץ לוח זמנים עקבי לפרסום, ודבקות בו.
ככה תוכלו להקל על “המעריצים” שלכם (אותם אנשים שעוקבים אחריכם ועשו לכם לייק) לקיים אינטראקציה עם מה שאתם מפרסמים.
ולא להתייאש אם אתם לא רואים עשרות לייקים, תגובות ושיתופים עם הפוסטים הראשונים – תזכרו, רומא לא נבנתה ביום! צריך להתמיד בלי הפסקה. אין “מנוחה” כאן.
2. היו נדיבים עם מידע
חשוב שתספקו לעוקבים שלכם בפייסבוק כמה שיותר תוכן בחינם – וכמה שיותר איכותי, יותר טוב.
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי שמירה על עדכניות במגמות האחרונות בעסק שלכם או במדיה החברתית בכלל, ופרסום מידע נוסף על העסק והתחום שלכם.
זה יקל על הגולשים למצוא אתכם, וזה הצעד הראשון בהמרתם ללקוחות או למעריצים-
“מה אני פראייר? למה שאגלה ככה בפייסבוק סודות מהתחום שלי ואשתף מהידע שלי?” שאל אותי פעם לקוח.
אבל ברגע שאתם משתפים ובאמת נותנים ערך אמיתי לגולש, הוא יעריך את זה, יבין שאתם מומחים וכאלו שיודעים עוד הרבה יותר ממה שהם משתפים, וזה ששיתפתם ללא עלות יגרום לו רק לרצות לרכוש או לקנות ממכם.
3. השתמשו בנתוני השימוש של פייסבוק
כמעט כל העסקים היום נמצאים בצורה כלשהי במדיה חברתית מסוימת: יש כאלו שנמצאים בהכל, ויש כאלו שהחליטו להתמקד רק באינסטגרם, רק ביוטיוב או רק בפייסבוק.
אך לא כולם יודעים איך להשתמש בנוכחותם ביעילות ולהפיק מסקנות מהביצועים שלהם.
באמצעות נתוני השימוש של פייסבוק, תוכלו למדוד את ביצועי הדף שלכם במונחים של דמוגרפיה של אוהדים ואינטראקציה בפייסבוק לדוגמה-
זה יעזור לכם להתאים תוכן עתידי לקהל היעד שלכם, להבין מי הוא ומאיפה הוא, באילו שעות הוא פעיל, אילו פוסטים הביאו יותר מעורבות ועוד-
מה שאמור להגדיל את מספר המכירות או הביקורים באתר.
4. השתמשו במודעות של פייסבוק
קידום פוסטים בתשלום הן דרך מצוינת לפלח נתונים דמוגרפיים ספציפיים, דבר שאתם לא יכולים לעשות באמצעות פוסטים סטנדרטיים בפייסבוק שלא עברו קידום ממומן-
מבלי שאדבר על כך שהיום החשיפה האורגנית בפייסבוק קטנה מאוד כך שכיום אי אפשר לנהל עמוד פייסבוק מצליח ללא קמפיין ממומן, כי בלעדיו לא תוכלו להגיע לחשיפה, גם אם יש לכם אלפי לייקים לעמוד.
לדוגמה, אם אתם מוכרים מכוניות ספורט יוקרתיות, תוכלו לפתוח קמפיין ממומן בפייסבוק בו תוכלו להתמקד בגברים אמידים בגיל העמידה המתגוררים באזורים “עשירים בארץ” לצד אלו שכבר קיימו אינטראקציה עם הדף שלכם.
על ידי יצירת מודעת פייסבוק ממוקדת , ניתן להגיע לקהל כמה שיותר ממוקד ובכך להגדיל את המכירות שלנו.
עם זאת, חשוב מאוד לדעת איך לנהל באופו מקצוע קמפיין מודעות כזה, כדי לא לבזבז כסף מיותר, ולכן כדאי להיעזר במומחה (ראו טיפ מספר 7).
טעות נפוצה שאני רואה אצל הרבה בעלי דפים עסקיים בפייסבוק היא פשוט לקדם פוסט בעזרת כפתור “בוסט פוסט” הנמצא על כל פוסט – שזו טעות חמורה שמקבילה לזריקת כסף לאסלה.
5. הישארו רלוונטיים
כשאתם מפרסמים תגובה או פוסט, ודאו שהוא חיובי ורלוונטי לעסק שלכם;
אם תפרסם משהו לא קשור או אפילו משהו שנחשב על גבול הספאם, גולשים יכולים בקלות ללחוץ על כפתור ביטול הלייק ולעזוב אתכם.
נסו ליצור פוסטים שנותנים ערך (ראו טיפ 2), כאלו שמעודדים מעורבות, או אפילו לערוך פינות קבועות בעמוד כך שתוכלו לגרום לגולשים “לחכות” ליום מסוים בשבוע בשביל הפוסט השבועי שלכם.
6. הגיבו למגיבים
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעסקים עושים היא אי מענה לשאלות, תגובות או ביקורות ממשתמשי פייסבוק.
על-ידי תגובה מהירה, תוכלו לפתור בעיות של לקוחות ולתת לאנשים סיבה לבקר באתר שלכם, לרכוש ממכם, ליצור איתכם קשר ואף להמליץ עליכם לאחרים.
על ידי מתן נוכחות בריאה במדיה החברתית, יהיה לכם קל יותר להשיג עוקבים חדשים, ובסופו של דבר, להגדיל גם את בסיס הלקוחות שלך.
7. שכרו מומחה לניהול עמודי פייסבוק
וטיפ אחרון – כדי ליצור דף פייסבוק מקצועי ויעיל באמת, חשוב לשכור חברה או פרילנסר המתמחה במדיה חברתית.
המומחיות שלהם תבטיח שהעסק שלכם תמיד יהיה מוכן לעדכונים ולשינויים האחרונים בפייסבוק, שהפוסטים שלכם יהיו מעניינים, שהקהל שלכם יגדל, שתהיה אופטימיזציה, שהקמפיין הממומן שלכם ייבנה בצורה נכונה ועוד.
בתור מקדם אתרים פרילנסר, אני גם מתמחה בניהול עמודי פייסבוק וקמפיינים ממומנים בפייסבוק מנג’ר, כך שאצלי תוכלו להתמקד בעסק שלכם ולהשאיר לי את כל נושא הקידום והניהול במדיה החברתית:
מההשראה לכתיבת הפוסטים, הכתיבה השיווקית עצמה אשר גם נותנת ערך וגם מקדמת מוצרים, ניהול ובניית הקמפיינים, המענה לגולשים, הלמידה מהנתונים, עיצוב תמונות וסרטונים נלווים ועד עיצוב קאבר מרשים – אצלי תקבלו את כל השירותים תחת קורת גג אמינה אחת.
לסיום
למדיה החברתית ולפייסבוק בפרט, אשר נחשבת לרשת החברתית האהובה ביותר בישראל, יש פוטנציאל להפוך לצורה היעילה ביותר של פרסום לעסקים;
עם זאת, בעלי עסקים צריכים לדעת כיצד לנהל עמוד פייסבוק בצורה מקצועית כדי לבנות את קהל היעד שלהם ולשמור עליו.
שבעת הטיפים המפורטים במאמר זה אמורים לעזור לכם לנהל דף פייסבוק ביעילות וכולי תקווה שהוא עזר לכם.
איזה טיפ הכי אהבתם? יש לכם מה להוסיף? טיפ נוסף שהייתם ממליצים לי להוסיף? האם נתתי לכם ערך כמו שהמלצתי לכם בטיפ מס’ 2?
מוזמנים להשאיר לי תגובה לפוסט! או אפילו להתקשר אלי למספר 050-5869056 ולשאול אותי לגבי חבילת ניהול עמוד הפייסבוק המשתלמת שלי.