fbpx

מה עדיף לעסק שלכם – פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל? המדריך המלא

פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל?כבר כתבתי המון מאמרים על זה בעבר, אבל הגיע הזמן לחדד שוב על כל מה שקשור לנושא פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל –

היום, קידום ממומן הוא חלק מאוד חשוב בשיווק דיגיטלי, ובלעדיו קשה מאוד להגיע לקהלים הרלוונטיים לנו ולבנות לעצמנו קהל שמכיר אותנו ומאמין לנו.

כמובן שאם בחרתם לעשות קידום אתרים אורגני ולהתקדם בתוצאות הטבעיות של גוגל מבלי לעשות קידום ממומן, זו עדיין בחירה טובה-

אך כמו שאתם בטח יודעים, קידום אורגני הוא תהליך שלוקח זמן, לכן שווה לחשוב במקביל גם על קידום ממומן.

בעזרת קידום ממומן תוכלו להשיג לידים ופניות עד שהקידום האורגני יביא את התוצאות, ובאופן קבוע תוכלו לנסות להגיע לאנשים כמה שיותר רלוונטים ואחר כך לעשות להם רימרקטינג-

שזה למעשה “קידום חוזר” לאנשים שהראו שהם מעוניינים בשירותים שלכם וכבר יודעים עליכם, כלומר זה הקהל הכי מדויק שיש.

פרסום ממומן בפייסבוק או בגוגל – למה הוא טוב?

בזכות קמפיין ממומן ניתן להגיע בזמן מהיר יותר לקהל יעד רלוונטי אליכם:

היום כבר לא צריך להשקיע על עיצוב והפצת פליירים (אנשים עדיין עושים את זה?! אם כן, אל!), פרסום בעיתון, ברדיו, בשלטי חוצות או בטלוויזיה-

בזכות האינטרנט, יש לכם אופציות רחבות לקידום בין אם הם בגוגל או בפייסבוק, שם כל עם ישראל ואשתו נמצאים – וביניהם כמובן גם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

וזה כמובן, במחירים הרבה יותר זולים ומשתלמים מאשר בפרסום בכל הפלטפורמות שציינתי קודם לכן.

מה חשוב לבדוק לפני שמקימים קמפיין ממומן?

קמפיין מעולה ככל שיהיה, צריך עדיין “שלד” טוב – ומה זה שלד? הוא מה שהקמפיין מבוסס עליו-

אם אנחנו מדברים על ניהול עמוד פייסבוק עסקי, אז השלד הוא כמובן הפוסטים והעמוד עצמו.

האם הפוסטים נכתבו בצורה מקצועית וטובה? האם התמונה מושכת? האם הדף ברור וממחיש על מה העסק? האם יש פרטי אודות? וכו’.

ואם אנחנו מדברים על קידום ממומן בגוגל, השלד הוא האתר או דף הנחיתה:

האם יש חווית משתמש טובה? האם הדף או האתר מהירים? האם ניתן להשאיר פרטים? האם הם רספונסיביים (מתאימים) למכשיר נייד? ועוד.

כמה זה עולה?

זו שאלה כל כך נפוצה שאין לה תשובה חד משמעית – אני תמיד עונה בשאלה למי ששואל אותי את השאלה הזו:

מה התקציב שלכם?

כל עסק שרוצה לשווק את עצמו באינטרנט צריך תכנית מסודרת, ובתוכה תקציב המוקדש לקידום ממומן בחודש (יצא לי חרוז…).

יכול להיות עסק אחד שהוא מאוד גדול ומצליח ויכול לשים 1,000 ₪ ליום – ויש כאלו קטנים שהסכום הזה יתאים להם לכל החודש ולא ליום.

זה משתנה מאוד מעסק לעסק, מקטן ובינוני ועד גדול.

אך כדי בכל זאת לנסות לענות על השאלה, חשוב לי להבהיר לכם שככל שהתקציב יהיה יותר גדול, כך תוכלו להגיע ליותר אנשים.

לכן, אם אתם כבר הולכים על קמפיין ממומן, חשוב לשים תקציב שאפשר לעבוד איתו – אם זה יהיה הרבה או קצת זה תלוי בכם:

זה לא חייב להיות סכום יקר, אבל אם אתם הולכים על סכום ממש נמוך – קחו בחשבון שמה שתקבלו יהיה גם בהתאם.

מה ההבדל בין פרסום ממומן בגוגל לממומן בפייסבוק?

בתור מקדם אתרים, כשאני אומר היום “קידום ממומן”, אני מתייחס כמובן לקמפיין ממומן בגוגל ובפייסבוק.

וזה לא רק אני – כל חברות השיווק והדיגיטל מתייחסות לזה כך כמוני, וזה כי מדובר היום ב-2 פלטפורמות האינטרנט הגדולות בישראל ובעולם.

אחרי הכל, אנשים את רוב זמנם על המחשב מעבירים בגוגל או בפייסבוק.

כמובן שיש עוד המון פלטפורמות, כמו יוטיוב לצורך הדוגמה, שנחשבת היום למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם –

אבל בגלל שיוטיוב שייכת לגוגל, כי זו האחרונה קנתה אותה, זה עדיין נחשב תחת “ממומן בגוגל”.

אותו דבר גם לגבי אינסטגרם, ששייכת לפייסבוק לכן בעיניי היא נכנסת תחת קטגוריית “ממומן בפייסבוק”.

אז לאחר שהבנו למה כדאי לבנות ולפתוח קמפיינים רק בגוגל ובפייסבוק, אתחיל להסביר על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהן:

יתרונות וחסרונות של פרסום ממומן בגוגל

פרסום בגוגל מתבסס על חיפוש ביטויים ומילות מפתח, כך שקל מאוד להגיע דרכו לאנשים שמחפשים שירותים או מוצרים שאתם מספקים בקלות וביעילות:

למשל, אם אני בתור מקדם אתרים פרילנסר, רוצה קמפיין בגוגל, אבחר במילות מפתח שיכולים להתאים לאנשים שמחפשים את שירותיי כמו קידום אתרים, מקדם אתרים וכו’.

המחיר נעשה לפי קליק – כלומר, לא משלמים על חשיפת המודעה, אלא אך ורק אם גולש עשה “קליק” על המודעה, כלומר לחץ עליה ונכנס לאתר שלי.

מצד אחד זה מעולה כי אתם לא צריכים לשלם רק בשביל “להופיע” בגוגל, שזה יתרון ענקי.

אך מצד שני החיסרון הוא שלא כל קליק הוא בהכרח לוקח פוטנציאלי שיתקשר אליכם בסופו של דבר…

ומנסיוני, לא חסר קליקים מזויפים או כאלו שנעשו בכוונה על ידי המתחרים שלכם.

כי מה שקורה הוא, שברגע שהתקציב היומי שלכם נגמר, אתם “נעלמים” מגוגל. וזה מה שיכול לקרות לאחר לחיצות מרובות על המודעה שלכם.

למרות שגוגל עם השנים מנסה להילחם בזה והיא באמת השתפרה בזיהוי לחיצות לא חוקיות, זה עדיין חיסרון שחשוב להבין.

כמו כן, הקליק מתומחר לפי מילות מפתח – יש ביטויים שהם זולים ויש כאלו שהם יותר יקרים כי יותר מחפשים אותם.

יתרון נוסף הוא שניתן לטרגט קהל ולנסות לקלוע לקהל הרלוונטי שלנו כמה שיותר:

אפשר לבחור מיקום ספציפי בארץ (הרי מה יעזור למנעולן מהמרכז אם מישהו מבאר שבע יתקשר אליו?), או מאיפה מחפשים (מהמחשב / מהמכשיר הנייד / מהטאבלט) ועוד.

יתרונות וחסרונות של פרסום ממומן בפייסבוק

לעומת גוגל, בה המשתמשים מחפשים שירות ספציפי על ידי הקלדת מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם והצגת המודעה שלכם לאותו קהל, אצל הפייסבוק זה אחרת:

שם זה יותר “אם מוחמד לא בא אל ההר, ההר יבוא אל מוחמד” כלומר בבניית הקמפיין בפייסבוק מטרגטים את הקהל שלנו, והמודעה שלנו קופצת לו בפיד.

גם כאן זה עובד לפי קליק אך יותר לפי כמות משתמשים שהמודעה תגיע אליהם.

בקמפיין תוכלו לטרגט את הקהל שלכם במדויק לפי מה שהוא עושה בפייסבוק: דפים ותחומי עניין שהוא היה מעורב בהם, מצב משפחתי, הגיל שלו, מאיפה הוא ועוד.

יתרון ענק נוסף הוא שניתן להגיע בעזרת הפייסבוק לקהל הכי מדויק שלכם, ולקבל תוצאות איכותיות מאוד.

בנוסף, אתם משקיעים בעמוד פייסבוק משלכם, כלומר על הנראות של העמוד ועל הקהל שעוקב אחריכם-

לעומת קידום ממומן בגוגל, שברגע שמגיע לסף התקציב היומי שלו, המודעה פשוט “נעלמת” לכם.

החיסרון היחיד שעולה לי בראש לגבי הקמפיין הממומן בפייסבוק הוא שלעומת גוגל, בה אנשים מחפשים ספציפית את השירות שלכם, כאן הם פחות בקטע של רכישה-

לכן חשוב מאוד שהמודעה והפוסט יהיו כתובים בצורה מושכת, מעניינת ומניעה לפעולה.

אז מה מתאים לי – קידום ממומן בפייסבוק או בגוגל?

בשורה התחתונה, כמו כל דבר בחיים, גם לקידום ממומן יש את היתרונות והחסרונות שלו, ושוב – הוא לא תחליף לקידום אורגני איכותי אלא רק בנוסף.

ואם אתם עדיין שואלים את עצמכם מה יותר מתאים לכם – זה מאוד תלוי בנישה שלכם ובתחום.

האם אתם שירות שאנשים צריכים לחפש אותו כדי לרכוש אותו? אם התשובה היא כן (לדוגמה עורכי דין, מנעולנים, שיפוצניקים וכו’) – מקומכם בגוגל.

יש לכם מוצר שיכול להתאים לאנשים גם מבלי שיהיה צורך לחפש אותו בגוגל? ניתן לייצר המון תוכן סביב המוצר או השירות שלכם?

אתם מעוניינים למתג את העסק שלכם? לבנות קהל שעוקב, מעריך ומכיר אתכם? ולחשוף את עצמכם לקהלים גדולים ורלוונטיים?

אם עניתם כן – הפייסבוק הוא בשבילכם!

עדיין מתלבטים? לא יודעים במה לבחור ואיפה להתחיל?

לא קרה כלום – רומא לא נבנתה ביום. מוזמנים להתקשר אלי לפלאפון 050-5869056 או להשאיר פניה דרך צור קשר ואשמח לעזור לכם.

אל תשכחו לשמור על קשר ולסמן לייק בעמוד הפייסבוק העסקי שלי.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button