fbpx

הכל על הוירוס כופר – זה לא חלום, זה אמיתי ויכול לקרות גם לכם!

הכל על הוירוס הכופר הוא פוסט שלא קשור לקידום אתרים באופן ישיר, אבל קשור לכל בעלי המחשבים באשר הם ולכל בעלי העסקים שמשתמשים במחשב באופן יום יומי למטרות עסקיות ואישיות כאחד.

יש לי בלוג באתר, וזה תפקידו של הבלוג בעצם – לפעמים קצת לדבר על דברים שמעבר לעבודה ולקידום בגוגל ולשתף את הגולשים בדברים אישיי.

בגלל זה אני ממליץ לכל בעל עסק לפתוח בלוג לאתר שלו.

ופה אנצל את הבמה שניתנה לי באתר שלי, כדי לספר לכם הכל על הוירוס הכופר שלאחרונה נהיה מאוד פופולארי ברחבי האינטרנט –

ויכול להגיע גם אליכם. הוא כבר זכה לכינוי “הוירוס הכופר”, ותאמינו לי שאתם לא רוצים לקום יום אחד ולמצוא אחד כזה במחשב שלכם.

כי זה באמת מסוג הווירוסים הכי גרועים שיש באינטרנט. אם לא הכי גרוע, וסליחה מכל הווירוסים ברשת.

אז מה זה וירוס כופר?

וירוס כופר זהו וירוס שמשתלט לכם על המחשב ובעצם מצפין את כל החומר שלכם במחשב ככה שלא תוכלו לפתוח אותו.

מה שבא ברוך הבא- ההשתלטות שלו לא פוסחת על שום דבר והקורבנות שלו כוללות שירים, תמונות, סרטונים, מסמכים באופיס כולל אקסל, וורד, פאוורפוינט וכל מה שבא ליד.

הוירוס דואג להכריז לכם בחגיגיות שהוא נפרץ ומשאיר פתק כמעט בכל תיקייה במחשב, שעכשיו מוצפנת ואתם לא יכולים להיכנס אליה, ובה הוא כותב לכם שהמחשב שלכם נפרץ והכל מוצפן, והמחשב שלכם בעצם עכשיו הוא… בן ערובה.

יש לכם 2 ברירות, כותב הווירוס: או שתתפללו לנס, שלא יגיע, או שתשלמו כופר ותקבלו את הסיסמת הצפנה שאיתה תוכלו לפתוח את כל הקבצים שלכם במחשב.

אכזרי, לא? אז תוסיפו לזה שאם לא תשלמו לאחר זמן שהוקצב לכם מראש, תשלום הכופר יעלה, ומכאן שמו וירוס הכופר.

גם אתם יכולים להיות קורבנות!הכל על הוירוס הכופר

כן כן, גם מקדמי אתרים נופלים בפח. וכמו הם גם אני. גם אני נפלתי קורבן לבריונות הווירוס ונדרשתי לשלם את המחיר.

האנטי וירוס שלי פספס ואני הייתי צריך לשלם את המחיר הכבד. כשזה קרה, לא הייתי מוכן לזה. למזלי הרב, אני תמיד דואג לגבות את הכל כך שאפשר להגיד שניצלתי. מה שכן, הפסדתי לפחות 500 תמונות שצילמתי ואגרתי, ואותם עוד לא הספקתי לגבות על דיסק.

בתור צלם שמצלם תמונות וסרטונים, גם לבעלי עסקים, היה לי קשה, אבל יש כאלו ששילמו מחיר כבד מזה.

לצערי, יש אנשים רבים שנפלו בפח והם שילמו יותר ביוקר ממני, תרתי משמע. אנשי עסקים שכל עולמם במחשב – נחרב כלא היה ברגע שהוירוס נכנס אליהם למחשב.

רק אם תשלמו להאקרים את הכופר תזכו לקבל את החומר שלכם בחזרה, ואף טכנאי מחשבים לא יצליח לשחזר לכם את החומר היקר ללבכם, עם כל הכוונות הטובות שלו ושלכם.

אולי הוא יצליח קובץ אחד או שניים, וגם זה סיכוי אחד למיליון.

אז מה עושים?

הרגשתי חובה לכתוב את הפוסט הבא למי שחטף את הווירוס ומרגיש חסר אונים.

כשלי זה קרה, הרגשתי שעולמי מתמוטט ולא עניין אותי כלום – בתור בן אדם שלא נכנע בקלות ובטח שלא להאקרים, רק רציתי לנקות את המחשב שלי מכל הווירוסים ולחזור לקדם את האתרים שלי בשקט. חיפשתי נואשות מידע בגוגל ולצערי המידע שקיים הוא דל ביותר.

מה שכבר קיים היה באנגלית, ושלא תבינו לא נכון, אני מדבר וקורא אנגלית מצוין וגם באופן אישי מעדיף מאמרים באנגלית כי באנגלית המידע יותר רחב ונגיש באינטרנט, אבל באותו רגע לא התחשק לי להתאמץ ולקרוא באנגלית.

רציתי עברית, לקרוא מהר מה לעשות כדי להיפטר מהצרה הזו כמה שיותר מהר.

אפילו שמצאתי כמה דפים ותוצאות של אנשים ששאלו על הוירוס או איך מוחקים אותו – הכל היה מפוצץ במידע ורק צעקתי לי “נו, תגיעו לעיקר!!!” ככה זה כשלחוצים.

לכן אם מישהו חטף את הוירוס והמאמר הזה שלי יעזור לו איכשהו – אני עשיתי את שלי.

אני זוכר שהקשתי פשוט מילות מפתח בודדות, בתקווה שמישהו השתמש בהם וכתב על הוירוס, משהו כמו: ” וירוס כופר תשלום מחשב שחזור קבצים”.

פשוט הקאתי מילים. מידע רב לא היה. אבל כאחד שמבין את גוגל, לאחר מחקר מעמיק הצלחתי כבר תוך כמה דקות לגלות שאפשר לקרוא לילד בשמו ולווירוס קוראים “CryptoWall” והוא מאוד משגשג באינטרנט ובישראל בפרט משנת 2015.

חדשות ערוץ שתיים אף הקדישו כתבה שלמה לאנשים האומללים שנפלו קורבן והיו צריכים לשלם להאקרים כדי לקבל את החומר שלהם בחזרה, מה שהסתכם במעל 6,000 שקל (!) מצורפת הכתבה באדיבות specialsIL שהעלה אותה לעמוד סרטונים ביוטיוב:

אז יש מה לעשות. קודם כל, יש לי חדשות טובות וחדשות רעות. נתחיל בטובות – אפשר למחוק את הווירוס.

לא משהו שפרמוט לא יכול לעשות. אני את הפרמוט עשיתי בעצמי, פשוט שחזרתי את הווינדווס שלי להגדרת יצרן, כלומר כמו ביום הראשון שקיבלתי את המחשב. אתם גם יכולים לעשות את זה בעצמכם, פשוט בחיפוש של המחשב תכתבו “שחזור מערכת”.

אם אתם מסתבכים ולא יודעים איך לעשות זאת, תבקשו מטכנאי מחשבים שיעזור לכם. אבל זה לא משהו שאתם לא יכולים לעשות לבד, וחבל לשלם הרבה כסף בשביל שמישהו יעשה לכם מה שאתם יכולתם לעשות.

החדשות הרעות הן, שאין דרך לשחזר את המידע שאבד. וגם טכנאי המחשבים לא יכולים לעזור לכם בזה, לצערי הרב.

כך שאין ברירה מלעשות פרמוט ולקבל את המחשב חדש ונקי, כמו שקיבלתם אותו ביום הראשון. אם החלטתם להיכנע ולשלם- זה תהליך מסורבל משל עצמו.

האקרים לא רוצים שימצאו אותם, ולכן תצטרכו להמיר את הכסף שלכם לכסף וירטואלי ולהעביר אותו אליהם דרך תכנה, מה שלא מבטיח שהם באמת יביאו לכם את המפתח לצופן שיחזיר לכם את הקבצים.

אמנם מדובר על גניבה לכל דבר, ובמיוחד בימים האלו שהאינטרנט תפס חלק מכובד מחיינו וכל החומר שלנו על המחשב הוא דבר ששייך לנו לכל דבר – משטרת ישראל לא תוכל לעזור לכם ולא תוכל למצוא את הפושעים.

איך להיזהר שזה לא יקרה לנו?

  1. לגבות את קבצי המחשב מדי תקופה!
  2. לוודא שיש לכם אנטי וירוס חזק וטוב והוא תמיד עדכני
  3. לא לפתוח דואר מייל מאנשים לא מוכרים
  4. לא לפתוח קבצים מצורפים שאתם לא מכירים בדואר המייל
  5. לא להיכנס לדואר בתיבת הספאם
  6. לא להיכנס לקישור שאתם לא מכירים
בהצלחה!
בחזרה לעמוד בלוג קידום אתרים

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button