fbpx

מכונת הזמן של האינטרנט – כי מנהרת הזמן זה לא חלום!

בתור מקדם אתרים, אבל במיוחד בתור בן אדם, אני בן אדם מאוד מאוד נוסטלגי. אני מאוד אוהב לשמר את העבר, להיזכר בו ולעיין בו. לפעמים זה מעלה בי חיוך, ולפעמים זה מעלה עצב, וזה אחד החסרונות של זה. הלוואי שלא הייתי בן אדם נוסטלגי, הייתי מעדיף להתעסק בהווה ולחשוב על העתיד. אבל בלי עבר, אילו מין חיים אלו? כבר מגיל קטן הייתי מושפע מסיפורה המרגש של אנה פרנק, והייתי כותב יומנים, בשביל שיום אחד אני אהיה גדול ואני אקרא אותם ואדע מה עשיתי בתאריך מסוים. עד היום היומנים האלו אצלי בבית, צוברים אבק ולפעמים כשמשעמם לי ואין לי מה לעשות, אני ניגש אליהם, פותח את הדפים וחוזר שוב להיות ילד בכיתה ג’, או ילד מתבגר בכיתה י”ב עם כל הלחץ של הבגרויות והמתכונות, או אפילו לימי הצבא המגוונים. ואז, כשאני סוגר את היומן, אני חוזר בחזרה להווה ולחיים של היום. חושב מה עשיתי פעם, מה עברתי מאז, חושב מה הילד הקטן רצה להיות ואיך החיים בעצם מפתיעים אותנו ומשנים אותנו. בזכות היומנים האלו, גיליתי בעצם את כישרון הכתיבה שלי, מה שמשמש אותי עד היום. וכן, עד היום יש לי עוד יומן קטן שאני מדי פעם כותב בו אירועים משמעותיים.

מסע של חזרה בזמן במכונת הזמן של האינטרנט

הנוסטלגיה הוא דבר שמאוד נגיש וקיים באינטרנט, ובעיקר בגוגל. קל מאוד להיזכר בסרט ישן שאהבנו, תכנית טלוויזיה שגדלנו עליה ולראות אותם בתוצאות של גוגל עם מידע ותמונות, וגם אפילו לצפות בהם ביוטיוב (לכן, אגב, גם קידום ושיווק תמונות וסרטונים בגוגל עוזר לנו לקידום האתר, כמו כן גם שיווק סרטונים ביוטיוב). איזה נהדר זה היה יכול להיות, אם קטעי זכרונות שלנו היו נמצאים גם בגוגל, לא חושבים? תחשבו על זה: היה לכם כלב בילדות. הוא היה החבר הראשון שלכם והשאיר עליכם חותמת לנצח נצחים, ולימד אתכם מה זה אחריות. איזה כיף היה אם היינו רושמים את שמו בגוגל, ומוצאים ישר תמונות שלו, סרטונים ומידע? לצערי עדיין הדבר הזה לא קיים, אבל מי יודע, אולי עליתי בזה הרגע על משהו חדש… מה שכן, אפשר להגיד שכן יש מכונת זמן באינטרנט, אליה אפשר להיכנס, להקליד שם של אתר שגלשנו בו פעם, ולהיכנס אליו. כן, גם אתר שירד מהאינטרנט. תחום האינטרנט מתפתח במהירות ומבלי שנרגיש משנה את פניו כל הזמן, ככה שבלחיצת כפתור אתם יכולים למשל לחזור לשנת 1998 לאתר שגלשתם בו ממש שהתחברתם לאינטרנט והקולות של החיבור המפורסמים היו נשמעים, ואסור היה לדבר בטלפון תוך כדי. זוכרים?

מוכנים לחזור בזמן?

מכונת הזמן של האינטרנט
צילום מסך מהאתר Internet Archive

אז לאתר מכונת הזמן של האינטרנט קוראים Internet Archive, או בתרגום לעברית “ארכיון אינטרנטי”. אתם מוזמנים להיכנס, להקליד את כתובת האתר, ופשוט לחזור בזמן, לימים יפים וטובים ביותר. הנה למשל בתמונה, שבה עשיתי צילום מסך בעצם מתוך האתר, המראה הראשון של גוגל מ-2 בדצמבר 1998. שזה בול 17 שנה מהיום. איך הזמן טס… מי יודע, אולי בגיל 80 אני גם אכנס לאתר, אקליד את הכתובת matancohen.co.il ואתענג על דף הבית שלי. ואוכל גם להראות לנכדים שעסקתי בקידום אתרים. יחי האינטרנט!

נ.ב- גם לכתובת של האתר שלי יש היסטוריה באתר הנ”ל. מסתבר שבשנת 2008 עוד בחור בשם מתן כהן פתח אתר על הדומיין שלי ושיווק את עצמו כמעצב גרפי. מתן כהן, אם אתה אי שם וקורא את זה… אתה מוזמן ליצור קשר!

בחזרה לבלוג קידום אתרים.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button