fbpx

מה זה SEO ולמה הוא חשוב לקידום אתר בגוגל?

אם אתם בעלי עסק, וזה לא משנה אם עסק וותיק או עסק חדש, אתם כמובן כבר נחשפתם למודעות של גוגל ולתחום קידום אתרים בפרט ובטח יצא לכם להתקל במונח הזה seo ולשאול את עצמכם: מה זה seo ולמה הוא חשוב לקידום אתר בכלל. כשפותחים עסק, וזה לא משנה אם זה חנות או עבודה במשרד או אפילו עבודה מהבית, צריכים לקוחות. לצערנו הרב, הלקוחות לא יגיעו מיד רק בגלל שפתחנו עסק. אנחנו צריכים לפעול כדי להביא את הלקוחות. היום, בתקופת האינטרנט, האינטרנט הרג את ספר הטלפונים של דפי זהב ואפילו מודעה בעיתון לא תשאיר רושם על הקורא, שסביר להניח שכמו שהוא ראה את הפרסומת שלכם בעיתון, ככה הוא יעביר דף. אבל כשהלקוח הפוטנציאלי הזה שלכם, יכנס למצב שבו הוא יצטרך את השירותים שלכם, הוא יעשה דבר אחד פשוט: הוא יחפש בגוגל. היום גוגל הוא פשוט “התנ”ך” של האינטרנט ואין מי שמתעסק היום באינטרנט שלא “מגלגל”, מהמילה “גוגל”, לפחות פעם אחת ביום משהו שהוא מחפש. מפה באה ההבנה והכרה שבשביל להגיע אליכם, אתם צריכים קודם כל אתר באינטרנט, לכן אתם פונים למישהו שמתעסק בתחום בניית אתרים (אך ורק וורדפרס! או לפנות למקדם אתרים שאף בונה אתרים, כמוני) ואז, אתם צריכים לשווק את עצמכם, וכמה שתגיעו יותר קרוב לעמוד הראשון ולעמוד הראשון עצמו, כך הסיכויים שיכנסו לאתר שלכם גדולים יותר, וכך גם הסיכויים שלהם להפוך ללקוחות עוד יותר גדולים! מפה אתם כבר מחפשים מומחה קידום אתרים כל הזמן אתם נתקלים במונח הזה SEO שהרבה מקדמי אתרים משתמשים. אז פה באה השאלה שלשמה התכנסנו:

מה זה SEO ולמה הוא חשוב לקידום אתר?

מה זה seo ולמה הוא חשוב לקידום אתר אז SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization, שבפירוש חופשי לעברית זה בעצם אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש (גוגל בראשם) שבו אנחנו בעצם משפרים את האתר ועושים אותו כמה שיותר טוב, קריא, מובן, קל ונעים לגלישה – למנוע החיפוש וגם לגולש על הדרך. לפני שאני מתחיל לעבוד על אתר ויוצא לדרך אני קודם עובר על כל האתר ובודק אם הוא בכלל ראוי להתחלת תהליך הקידום, זה אומר שאני בודק את המהירות שלו, אני בודק אם יש תקלות מסוימות שמונעות מהאתר להיראות טוב או להביא גולשים, אני נכנס לאתר דרך כל הדפדפני אינטרנט המפורסמים כדי לבדוק שבכל אחד מהם הוא עולה במהירות וללא בעיות, כמו בדפדפני פיירפוקס, ספארי, אקספלורר, אופרה, כרום ועוד (כן, יש לי את הכל). אני בודק האם האתר רספונסיבי לנייד, אני בודק שכל אחד מהדפים באתר עברו אופטימיזציה והם מותאמים לגוגל, שהדפים הם ברמה איכותית וכל מה שכתוב באתר הוא לא ספאם אלא מאמרים באמת ראויים לקריאת אדם, כי הגישה שלי היא שכמו שרוצים להרשים את גוגל, צריך לדעת להרשים את הגולש, כי הוא זה שבסוף יקנה את השירותים שלנו, לא גוגל. גוגל רק מביא לנו אותו. וכך הלאה והלאה, כי אם אפרט את כל מה שאני עושה המאמר הזה פשוט לא יסתיים.

SEO בתוך האתר ומחוץ לו: הכירו את Off-Site ו-On-site

למה התכוון המשורר? אופטימיזציה On site, כמו שמה, היא פשוט תהליך אופטימיזציה שמתבצע בתוך האתר כמו רוב הדברים שציינתי מקודם: התאמת האתר לנייד, כתיבת תכנים באתר ולאחר מכן התאמתם לגוגל ועוד. אופטימיזציית off site, גם כמו שמה היא אופטימיזציה שמתבצעת מחוץ לאתר. אתם בטח שואלים את עצמכם: מה כבר צריך לעשות מחוץ לאתר? אז יש לי תשובה בשבילכם: המון! האתר הוא הכלי שלנו, אבל לאחר מכן אנחנו צריכים לצאת איתו החוצה ולשווק אותו. לכן, לכן שאנחנו מבצעים seo בתוך האתר (on site) אנחנו צריכים לצאת איתו החוצה ולדאוג לשווק אותו בכל פלטפורמה אפשרית – אם זה דרך ניהול עמוד עסקי בפייסבוק, שיווק ברשתות החברתיות השונות, ניהול וכתיבת בלוגים, כתיבת תוכן לאתרים מחוץ לאתר, בניית מערכת קישורים ועוד.
אל תשכחו שבשורה התחתונה, כמו שאתם רוצים להרשים את גוגל ושהוא ידרג את האתר שלנו כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש שלו, אתם צריכים לגרום לו להבין שיש לכם אתר על רמה ועונה על כל הדרישות שלו, כי בשורה התחתונה, גם גוגל לא רוצה לאכזב את הגולשים שבחרו בו כדי לחפש אתר מסוים, ולמען האמת – יותר חשוב לו לשרת אותם מאשר אותנו, בעלי האתרים. הכי חשוב לו שהגולש שחיפש משהו במנוע החיפוש שלו יצא מרוצה עם מה שהוא חיפש, ולא יתבאס וינטוש אותו לטובת יאהו למשל, עוד מנוע חיפוש מפורסם. טובת הגולש היא הדבר שהכי חשוב לגוגל, לכן עלינו לנהוג לפי כללי המשחק שלו ולדאוג שהם יכנסו לאתר, יסרקו אותו והרובוט יקלוט ויגיד: “וואלה, יש פה אתר איכותי שעונה על כל הדרישות והוא יכול להועיל מאוד לגולש” והופ, עליתם וקפצתם עמוד. אל תשכחו שקידום אתרים הוא תהליך מתמשך הדורש סבלנות, זמן והשקעה. אצלי, שהכל נעשה באופן חוקי וזהיר ובלי לקיחת סיכונים, לוקח זמן להגיע לעמוד הראשון, כמו כל מקדם אתרים חוקי אחר, ומי שאומר לכם אחרת פשוט משקר. אפשר בקלות להעלות את האתר לעמוד הראשון, אך בדיוק בגלל זה גוגל מוציא מדי תקופה עדכון בשם פינגווין שדואג לסרוק את האתרים ומעיף את אלו שפעלו באופן לא חוקי. לכן, אתם בכיף יכולים תוך יום לקפוץ לעמוד הראשון. אבל אחר כך את כל הכסף שאתם חושבים ש”חסכתם” תצטרכו להשקיע כפליים בלבנות אתר חדש לגמרי והפעם להתחיל באופן חוקי כדי שהאתר לא יכנס שוב לרשימה השחורה של גוגל, ואז מה הרווחתם פה? במקום לחכות חצי שנה בתהליך קידום אתרים אורגני חוקי ומקורי, תצטרכו לחכות פי 3 יותר זמן.

מקווה שעניתי לכם על השאלה מה זה SEO ולמה הוא חשוב לקידום אתר בדרך אורגנית וחוקית במנוע החיפוש של גוגל.
יש לכם מה להגיב או להגיד על הפוסט? רוצים להוסיף משהו? יש לכם שאלות? השאירו את תגובתכם פה למטה ואגיב לכם מיד 😀

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button