fbpx

המדריך המלא לכתיבת מאמרים לקידום אתרים אורגני – ככה עושים את זה

המדריך המלא לכתיבת מאמרים לקידום אתריםאם אתם כותבים תוכן לאתר שלכם או בין אם אתם מזמינים תוכן מכותב מקצועי – המדריך המלא לכתיבת מאמרים לקידום אתרים אורגני שכתבתי יעזור לכם מאוד:

כתבתי אותו בתור מקדם אתרים כדי להמחיש לכם את חשיבות התוכן באתר שלכם וכדי להסביר לכם מדוע אסור לזלזל בו כי הוא למעשה “הדלק” של האתר.

אז למה צריך תוכן? איך ניגשים בכלל לתהליך וכותבים תוכן בצורה מקצועית? ועל אילו דברים חשוב להקפיד? כל זה ועוד במאמר המושקע שלפניכם.

בשביל מה צריך להכניס תוכן לאתר?

אם האתר שלכם עובר SEO, שזה למעשה קידום אתרים אורגני, במטרה להתקדם בתוצאות הטבעיות של גוגל (הרגילות ולא הממומנות) עליכם להשקיע רבות בתוכן האתר.

כי אתר ללא תוכן, הוא למעשה אתר ריק – התוכן מוסיף לאתר שלכם המון ערך, והוא מה שהופך את האתר לאיכותי ורלוונטי ולמעשה מאפשר לו להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל-

הרי מה עושה גוגל בסופו של דבר? סורקת תוכן מאתרים ומציגה אותו בתוצאות החיפוש לפי סדר שהיא חושבת שמתאים למה שהגולש חיפש.

ככל שהאתר שלכם יהיה מלא בתוכן, ככה תוכלו להופיע בכמה שיותר ביטויים וככל שהתוכן שלכם יהיה יותר איכותי וממוקד למה שהגולש חיפש – תוכלו להופיע בעמודים ובמקומות הראשונים.

למה חשוב שהתוכן באתר שלנו יהיה איכותי?

לא מספיק רק “להקיא” תוכן או פשוט “למלא” דף ובו יותר מ-300 מילים ולשגר אותו לאתר-

על התוכן באמת להיות איכותי ולתת “פייט” למתחרים שלכם שמשקיעים רבות ביצירת תוכן בעל ערך לגולש.

הרבה חושבים שבגלל שגוגל היא למעשה רובוט, שלא מבין מה כתבתם, ניתן “לרמות” אותו ובעצם לכתוב תוכן ארוך ולא איכותי-

אך במקרה של כתיבת תוכן לאתר, בכלל לא מדובר בכמות אלא באיכות – למרות שרובוט סורק את האתרים, רובוטי הסריקה של גוגל מאוד חכמים ומתקדמים והם יודעים בדיוק מתי תוכן הוא איכותי ומתי לא.

ובסופו של דבר, אל תשכחו שבסופו של דבר מי שעומד לקרוא את התוכן שלכם הוא גם הגולש, זה שאתם רוצים שיהפוך ללקוח פוטנציאלי-

לכן עד שהוא סוף סוף נכנס לאתר שלכם, אתם תרצו שהוא ייצא מהאתר עם ערך ויקבל תשובות לשאלות או פתרון לבעיה שלו.

זה יעודד אותו ליצור איתו קשר או אפילו לקנות ממכם שירותים או מוצרים, כי הוא יבין שאתם מומחים בתחום ושאפשר לסמוך עליכם.

לגוגל לא באמת אכפת מבעלי האתרים – הראש שלה היא פשוט “לשרת” את הגולש ולתת לו את התוצאות הכי טובות, במטרה שימשיך להשתמש במנוע החיפוש שלה.

לכן, אתם חייבים לשחק את המשחק ולתת את התוכן הכי טוב שיש לכם, לא לפחד לשתף ואפילו לחלוק סודות עם הגולשים – בסופו של דבר כל הטוב הזה יחזור אליכם בחזרה.

על מה חשוב לשים לב כשכותבים מאמרים?

אני כותב את כל המאמרים והתוכן לאתרי הלקוחות שלי וכמובן גם לאתר שלי, ויש כמה דגשים שאני לא פוסח עליהם באף פוסט שאני ממליץ לכם לאמץ:

מחקר לפני כל מאמר

כשאני ניגש לכתוב מאמר, אני קודם כל חושב על מה הגולשים שלי, או הלקוחות שלי, רוצים לקרוא.

המטרה שלנו בכתיבת תוכן היא לשרת את הגולש, לתת לו ערך, לתת לו תשובה לשאלה, להסביר לו בעיה או לתת לו טיפים והמלצות-

כמו בפרסומת הישנה ההיא משנות ה-90: “לפנק, לפנק, לפנק”.

לכן, בחיים אל תכתבו מאמר על נושא שאתם חושבים שיעניין אתכם – תמיד תעשו מחקר לפני שאתם כותבים את המאמר, כדי שבאמת יהיה אפקטיבי.

אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל אני גם מוזיקאי וזמר-יוצר, וכשאני כותב שיר זה בדיוק ההפך מכתיבת מאמר:

אני כותב מה שבא לי מתוך האני הפנימי שלי ועל דברים שמעניינים אותי אישית וכפי שאני רואה אותם.

אבל כשאתם מנהלים אתר, אתם חייבים לפעול בדיוק ההיפך – לרצות את הקהל שלכם, כדי שיהפוך ללקוחות, יסמוך עליכם וירצה לקרוא ממכם עוד.

לכן לפני שאתם כותבים מאמר בדקו קודם כל איזה ביטוי אתם רוצים לקדם? האם מחפשים אותו? מה השאלות ששואלים באינטרנט לגביו? האם הוא נפוץ? האם המתחרים שלכם עסקו בו? ועוד.

נסו לייחד את עצמכם

לאחר שביצעתם מחקר ראשוני וראיתם מה המתחרים שלכם עושים – נסו לחשוב איך להפוך את עצמכם ליותר מיוחדים ושונים מהם:

נסו לחשוב על כותרת שתמשוך יותר תשומת לב, נסו לתת עוד ערך שאחרים לא נותנים ותכתבו בצורה אחרת מאיך שהם כתבו.

כל אלו יעזרו לכם בהמשך גם לבלוט בתוצאות החיפוש ואף לגרום לגולש ללחוץ דווקא עליכם מאשר על המתחרים.

הקפידו על גוף סמכותי אחיד ואמין

כשאתם כותבים, תחליטו מראש על כתיבה מגוף אחד בלבד-

למשל, אם אתם רוצים לשווק את עצמכם כחברה גדולה עם מלא עובדים, תוכלו לכתוב את כל המאמרים באתר בתור אנחנו, בגוף רבים.

או שתוכלו לכתוב מאמר בגוף מדבר, ולכתוב אותו מנקודת מבט של אחד מהעובדים – במקרה הזה, מומלץ לשייך את המאמר לשם הכותב או העובד.

זה הופך את התוכן לאמין יותר: גוגל אוהבת לדעת את השם של מי שכתב את המאמר כי זה מחזק את האמינות והסמכותיות שלו.

כמו כן, הנה עוד טיפ מנצח על הדרך: עמוד אודות בכל אתר הוא בגדר חובה. זה מחזק את האתר ועוזר לגוגל להבין מי אתם.

מילות מפתח

זה די מובן מאליו – אבל עדיין חשבתי שאם אני כבר עושה מדריך מקיף, אז עד הסוף.

המטרה שלנו בכל כתיבת מאמר היא לקדם מילות מפתח או ביטויים מסוימים.

לכן, חשוב לשלב אותם בתוכן שלנו כדי שייסרקו תחת מונחי החיפוש בגוגל.

אך עם זאת, שימו לב שאתם לא מגזימים יותר מדי – אל “תתקעו” את מילת המפתח במשפט שלא נוכן מבחינה תחבירית או תשימו אותו יותר מדי-

אל תזלזלו באינטליגנציה של הגולשים, וגם לא של גוגל.

השתמשו ברווחים, בפסיקים ובנקודות

זה לא נעים לקרוא מאמר שאין בו פסיקים או נקודות, כי הגולש לא מבין מתי נגמר כל משפט, מה שהופך את הקריאה למייגעת מאוד.

שלא נדבר על רווחים – שנותנים לגולש תחושה שהם קוראים משפט ענק שלא נגמר, מה שמדמה להם בראש אדם שלא מפסיק לדבר מבלי לנשום.

זה יגרום לגולש לצאת מהאתר, וברגע שגוגל תראה ששיעורי היציאה מהאתר גדולים – זה בסופו של דבר יתנקם בכם ויבוא לידי ביטוי גם בתוצאות החיפוש.

ביצעו אופטימיזציה

חשוב להתאים את התוכן לדרישות של גוגל ולהקל עליו לקרוא אותו על הצד הטוב ביותר-

לכן שלבו קישורים פנימיים בתוך המאמר שיפנו את הרובוט של גוגל ואת הגולש לתוכן בעל ערך נוסף באותו הקשר.

הגדירו כותרת ראשית בלבד וכותרות משניות לפי ההיררכיה של התוכן כדי להבהיר למי שקורא את “מפת הדרכים של המאמר”.

הוסיפו תמונה אחת לפחות למאמר עם הביטוי שאתם רוצים לקדם – ועוד טיפ סודי על הדרך: גוגל אוהבת תמונות מקוריות משלכם.

כמובן שאל תשכחו גם לכתוב את התיאור לתוכן כפי שתרצו שיופיע בגוגל – אך קחו בחשבון שגוגל לא שייכת לאף אחד והיא רואה את זה כהמלצה ולא כחובה.

ואל תפחדו גם להוציא קישורים חיצוניים לאתרים אחרים – גוגל דווקא אוהבת את זה, במיוחד אם זה בהקשר לתוכן שכתבתם.

תהיו אותנטיים

אני אוהב לתת לגולשים תחושה שהם מכירים אותי, שהם יכולים לסמוך עלי ושיש להם עם מי לדבר-

לכן אל תתביישו להכניס משפטים שהם קצת יותר אישיים למאמר שלכם, מה שישדרג את המאמר שלכם מאוד:

הם יבינו שהתוכן לא נעשה “על אוטומט” ומישהו אנושי עם רגש באמת ישב וכתב אותו.

קחו דוגמאות מהמאמר הזה – דאגתי כבר על ההתחלה להמחיש לקורא שאני מקדם אתרים פרילנסר, כך שהוא כבר יודע שבכל הקשור לקידום אתרים הוא יכול לדבר איתי.

בנוסף, נתתי קצת פן אישי בכתיבה כאשר הסברתי מה ההבדל בין כתיבת תוכן באתר, שמטרתו לשרת את הגולש, לבין כתיבת שיר-

הגולש נחשף לכך שאני גם אמן, מה שנותן לו להבין שמדובר באדם רגיש שכותב לא רק תוכן מקצועי אלא גם שירים אישיים (אם תרצו, אשמח גם לשלוח לכם את המוזיקה שלי!).

את הסעיף הזה ספק אם תמצאו במדריכי כתיבת תוכן אחרים באינטרנט, וזה טיפ אישי שלי שתמיד עוזר לי.

כי בסופו של דבר הגולש קונה מאדם בשר ודם, וכשהוא קורא תוכן רב שלו הוא כבר מרגיש שהוא מכיר אותו-

אני נדהם לפעמים לקבל טלפונים מאנשים שמרגישים שהם כבר ממש מכירים אותי רק על סמך מה שכתבתי, מבלי שאכיר אותם, וזה כבר עושה חצי מהמכירה:

אנשים יודעים שהם יכולים לסמוך עלי, ובצדק, והם יודעים שאבצע להם את העבודה הכי טובה שיש, ממש כמו שאני משקיע באתר שלי.

שלבו הנעה ברורה לפעולה

אל תתביישו להניע את הגולש לבצע פעולה במהלך המאמר או בסופו – הרי זו המטרה שלכם בסופו של דבר, למכור.

ממש תגידו להם מה לעשות: התקשרו עכשיו, לחצו כאן, השאירו פרטים ועוד – כל דברים שיגרום להם להיות פעילים ולהזיז את העכבר.

אך עם זאת, אל תעשו את זה באופן קיצוני – מספיק פעם אחת. לאף אחד לא נעים שמנסים למכור לו כל הזמן.

כמו האנשים האלו שעוצרים אתכם ברחוב או מתקשרים אליכם ישר במטרה למכור לכם משהו מבלי לעשות שיחה מקדימה –

לרוב מה כולם עושים? מנפנפים אותם ולא לוקחים אותם ברצינות.

והנה ההנעה לפעולה שלי – צרו איתי קשר והתחילו להתקדם בגוגל!

אם סיימתם לקרוא את המדריך המלא לכתיבת מאמרים לקידום אתרים – קודם כל, מגיע לכם צל”ש כי הוא באמת אחד המדריכים היותר חופרים שלי.

אני מניח שעד עכשיו כבר הבנתם שאצלי תקבלו תחת קורת גג אמינה אחת את כל מה שהאתר שלכם צריך בשביל להתקדם בגוגל-

בין אם זה כתיבת תוכן, בניית קישורים חיצוניים, אופטימיזציה למנועי חיפוש ועוד.

כמו כן אני מעניק שירותים נוספים כמו ניהול עמודי פייסבוק עסקיים, ניהול מוניטין, קידום ממומן ועוד.

לקבלת פרטים נוספים והצטרפות למשפחת הלקוחות המרוצים שלי התקשרו אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 ואשמח לעמוד לשירותכם.

כמו כן באפשרותכם להשאיר לי פניה דרך טופס צור קשר ואחזור אליכם בהקדם.

המשיכו לעקוב אחרי ולשמור על קשר ע”י לייק בעמוד הפייסבוק שלי.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button