fbpx

למה קישורים פנימיים חשובים לקידום האתר – ולמה אסור לוותר עליהן?

מקדם אתרים בגוגל לעסקים קטנים וגדוליםכבר שבועיים שאני חושב לעצמי על איזה נושא לכתוב לכם מאמר חדש, ובזכות לקוח ששאל אותי לאחרונה למה קישורים פנימיים חשובים לקידום האתר – קיבלתי השראה למדריך הבא.

בתור מקדם אתרים, לא האמנתי שלא הקדשתי לנושא הזה עוד מאמר משל עצמו באתר שלי:

הרי על קישורים חיצוניים כתבתי והרחבתי, בניהול מוניטין דשתי ובקידום אתרי וורדפרס עסקתי יותר מדי-

אז איך זה שעל קישורים פנימיים, אחד הפקטורים החשובים ביותר בכל תהליך קידום אתרים אורגני עוד לא כתבתי באתר?!

ובכן, אף פעם לא מאוחר, ואני כל כך שמח שהלקוח שאל אותי את השאלה הזו השבוע, כי ברגע שמניתי בפניו את כל היתרונות של הקישורים האלו, הבנתי שאני חייב לכתוב אותם על הדף.

רגע מתן… מה זה בכלל קישורים פנימיים?

היום, כל מי שמקדם את האתר שלו או שהשכיר מקדם אתרים פרילנסר או חברת שיווק שתעשה זאת עבורו, כבר מודע כמה בניית קישורים חיצוניים לאתר הוא חשוב-

שהם למעשה קישורים שאתרים אחרים נותנים לאתר שלכם, ומשמשים בעיניי גוגל בתור “המלצה” –

למשל, אם אתר מעריב לצורך הדוגמה נותן לכם קישור, בעיניי גוגל, מעריב המליץ עליכם וזה עוזר מאוד לקידום האתר.

אך עם כל ההתעסקות הזו בקישורים חיצוניים, הרבה אנשים שוכחים את הדבר שאמור להיות המובן מאליו – ואלו הקישורים הפנימיים:

הקישורים שבתוך האתר שלכם, שמנווטים ומובילים את הגולש לדפים נוספים בתוך האתר.

בגלל שלעיתים הם נחשבים למשהו שקל לעשות (הרי מה הבעיה לתת קישור פנימי מדף אחד באתר לדף אחר? עדיף להשקיע את הזמן במה שיותר קשה, הקישורים החיצוניים)-

הרבה אנשים פוסחים עליהם וחבל.

כדי להמחיש לכם מה זה קישורים פנימיים, הכי טוב זה לקחת לדוגמה ערך מסוים בויקיפדיה-

אני מניח שלכולכם יצא לקרוא ערכים מסוימים בויקיפדיה, כך שבטח יצא לכם לשים לב שבכל ערך יש קישורים “פנימיים” לערכים נוספים באותו ערך.

ואלו למעשה הקישורים הפנימיים, שמטרתם להפנות את הגולשים לעמודים נוספים שנמצאים בתוך האתר.

כך שברגע שאתר נותן קישור לאתר חיצוני, זה כבר לא נחשב קישור פנימי, אלא כבר נחשב לקישור חיצוני.

סיבות להשתמש בבניית קישורים פנימיים בתוכן האתר

להלן כמה יתרונות וסיבות שיגרמו לכם החל מהיום להעריך את הקישורים הפנימיים ולחזק אותם באתרים שלכם:

קידום ביטויים ועמודים נבחרים באתר

אם יש לכם עמודים באתר שאתם רוצים לקדם במיוחד, או מילת מפתח שחשוב לכם שהגולש וגם גוגל יבינו שהאתר שלכם עוסק בהם –

קישור פנימי נועד בדיוק בשביל לשרת מטרה כזו:

בעזרת קישור פנימי תוכלו להפנות גולש לעמוד פנימי מאנקור דומה או ממילת מפתח שברצונכם לקדם.

ככה אתם פוגעים ב-2 ציפורים במכה אחת: גם גוגל מבינה על מה האתר שלכם וגם הגולש מקבל ערך נוסף.

להגדיל את זמן הגלישה באתר

ככל שהגולש נשאר יותר באתר שלכם – ככה גוגל מבינה שהגולש קיבל ערך:

זה מאותת לגוגל שהגולש יצא מסופק, כי הוא השתמש במנוע החיפוש כדי למצוא משהו מסוים, וזמן שהייה ארוך מצביע לה שהאתר ביצע את הסחורה.

וזו אחת הסיבות שגוגל תרצה לקדם את האתר הזה – כי בסופו של דבר, את גוגל מעניין לספק את הגולש ולא את בעל האתר.

אם למשל, הגולש יצא מהר מהאתר שלכם או חזר אחורה לתוצאות החיפוש – זה מראה לגוגל את ההיפך:

שהאתר שלכם לא רלוונטי למה שהוא חיפש, שהוא לא מעניין כי הוא הבריח את הגולש ושהוא לא קיבל שום ערך-

ולכן אתרים כאלו נופלים בדירוגים.

בעזרת קישורים פנימיים, אנחנו בעצם עוזרים לגולש להישאר הרבה זמן באתר כי הוא רואה שיש לכם המון ערך ותוכן עוד לתת.

חווית משתמש

בתור מקדם אתרים, אני מודע שלא כל מי שנכנס לאתר שלי מודע לכל המושגים-

למשל, יש כאלו שלא יודעים מה פירוש המילה SEO או מה זה בכלל אתר רספונסיבי (ראיתם איך השתמשתי עכשיו בקישורים פנימיים?).

לכן, קישורים פנימיים עוזרים לגולש להרחיב את הידע שלו ולהפנות אותו למאמרים נוספים שיעזרו לו לקרוא יותר ולגלות מידע נוסף-

ממש כמו הדוגמה של ויקיפדיה שנתתי בתחילת המדריך, שהיא לגמרי הדוגמה הקלאסית באיך משתמשים בקישורים פנימיים כדי לשפר את חווית המשתמש באתר.

לסיכום

קישורים חיצוניים זה חשוב, אבל אל תזניחו את הקישורים הפנימיים באתר –

תנו ערך לגולשים שלכם, תעזרו להם להישאר באתר שלכם כמה שיותר והפכו את הביקור שלהם באתרכם לחווייתי ופשוט.

ככה כולם יהיו מרוצים: אתם, הגולשים (והלקוחות הפוטנציאלים), וכמובן הרובוט של גוגל.

ואני כמו תמיד, כאן לשירותכם: בתור מקדם אתרים, יועץ או מנהל עמוד פייסבוק עסקי:

מוזמנים ליצור איתי קשר בפלאפון 050-5869056 או דרך הטופס בעמוד צור קשר ואחזור אליכם בהקדם.

אל תשכחו לסמן לייק בעמוד הפייסבוק שלי ולשמור על קשר (זה למשל, קישור חיצוני לפייסבוק).

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button