מדריך קידום אתרים לאתרי תיירות וטיולים בחו”ל ובארץ
בתור מקדם אתרים, אחד הדברים היותר אהובים עלי הוא קידום אתרים לאתרי תיירות וטיולים מכיוון שזה משלב 2 אהבות גדולות שלי:
קידום אתרים אורגני (ובכלל שיווק) יחד עם תיירות וטיולים.
ככה שעבורי זה win win situation כי אני למעשה עושה את העבודה שאני הכי אוהב, על הדבר שאני הכי אוהב.
אך כמו שאתם כבר יודעים, אני כותב את המדריך הזה ביוני 2020 – בה מדינת ישראל נמצאת נכון לכתיבת שורות אלו במשבר כלכלי עמוק.
ענף התיירות הוא הראשון שנפגע, וכמו שהרבה אומרים – הוא כנראה יהיה האחרון לחזור לשגרה:
טיסות לחו”ל בוטלו, נתב”ג מושבת, המון מדינות סגרו את הגבולות שלהם, וגם בתיירות הפנימית אין הרבה הישגים – המון ביטולים, בתי מלון נטושים וחשש עמוק לגבי עתיד העסקים שפונים לתיירים.
כאחד שהוא מקדם אתרים פרילנסר, אשר היו ויש לו לא מעט לקוחות מתחום התיירות, גם אני נפגעתי ממה שקרה כי המון לקוחות ביקשו להקפיא את הפרסום-
ואני יכול להבין אותם: הם לא יודעים מתי זה יגמר, אם בכלל, האם הם ישרדו, והדבר הראשון שהכי קל “לחסוך” בו הוא כמובן הפרסום.
אך גם אם הכל נראה שחור, כמו שאתם בטח יודעים, לא כדאי להפסיק את הקידום והפרסום – כי אז יהיה עוד יותר קשה לחזור לשגרה.
למה? כי בעלי עסקים שמפסיקים את הפרסום בזמן הקורונה, בסופו של דבר יצטרכו לפרסם ולהשקיע מחדש אחרי שהמשבר יחלוף.
הם מסתכנים בכך שהמתחרים שלהם, שלא הפסיקו לפרסם בגלל המשבר, יקחו להם את הלקוחות כי הם לא הפסיקו לקדם ולדחוף את עצמם אף פעם, והם למעשה נשארו בתודעת האנשים.
גם זה פסיכולוגי עבור אנשים לתמוך באלו “שהיו” לצידם בזמן הקורונה, גם אם לא פיזית או כלכלית – אבל הם לא שכחו מהם כי הם כל הזמן הזכירו להם על העסק.
וכך אחרי שהמשבר יגמר, הם ירצו “לתמוך” בהם ולמעשה להזמין מהם שירותים או מוצרים.
הלקוחות שכן המשיכו לשכור את שירותיי במהלך התקופה הזו, אומנם לא זכו ללקוחות משלמים כרגע, אבל כן זכו להרבה דברים חשובים לא פחות:
קודם כל, הם התקדמו בתוצאות החיפוש של גוגל כי הם הוכיחו שהם הרבה יותר רלוונטיים מאלו שזנחו את קידום האתר שלהם,
הם הגדילו את קהל הגולשים שמתעניינים בהם ובכלל את הקהילה שלהם,
וזכו להגיע לקהלים שספק אם היו מצליחים להגיע אליהם בתקופה רגילה-
למעשה, הקורונה גרמה להרבה בעלי עסקים “להפסיק” לפרסם – ובתקופת יובש כזו, היה יותר קל עבור אנשי תיירות לדחוף ולפרסם את עצמם!
או כמו שאומרים – מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת!
לכן, החלטתי לכתוב עבורכם את המדריך הזה שיעזור לכם להבין איך לקדם ולדחוף את העסק התיירותי שלכם-
בין אם מדובר בתקופת הקורונה או אחרי, בין אם אתם מתחילים או וותיקים – המדריך הזה שימושי מאוד והוא נכתב בזכות הניסיון הרב שצברתי בין השנים בתור מקדם אתרי תיירות.
המאמר הזה יסביר לכם מול מה אתם עומדים, על מה כדאי להשקיע ואיך להשקיע נכון את הכסף שלכם.
מה חשוב לעשות במסגרת קידום אתרים לאתרי תיירות וטיולים ?
כדי לבנות עסק תיירותי מצליח וחזק בעל נוכחות אינטרנטית מדהימה, יש כמה דברים שאתם פשוט חייבים לעשות:
בניית אתר אינטרנט
אם עוד אין לכם – פנו עוד היום אל בונה אתרים כדי שיהיה לכם אחד כזה.
אל תסתמכו רק על רשתות חברתיות. אתם לא יודעים מה יקרה איתם מחר:
למשל, האלגוריתם של הרשתות החברתיות יכול להשתנות, יום אחד אתם יכולים לקום ולגלות שהדף שלכם נמחק או שחס וחלילה נחסמתם.
חשוב לפזר את כל הביצים ולא לשים אותם רק בסל אחד – ונכס דיגיטלי כמו אתר אינטרנט יכול להבטיח לכם שללקוחות ולקהל שלכם תמיד יהיה לאן להגיע.
חוץ מזה, בנכס הזה אתם לגמרי שולטים, ואף אחד לא יכול לעשות לכם בו כלום – הוא שלכם ושלכם בלבד!
קידום אורגני
לאחר שיש לכם אתר, הדבר הבא שעליכם לעשות הוא כמובן קידום אורגני, שהוא למעשה קידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.
קידום אורגני נעשה על ידי מספר דברים חשובים כמו אופטימיזציית האתר, כתיבת תוכן מקורי ואיכותי (עוד על התוכן בהמשך), בניית קישורים חיצוניים לאתר ועוד.
מומלץ לא לבצע את הקידום לבד אלא להסתמך ע”י מקדם אתרים מומחה שמכיר את התחום, יודע מה לעשות מבחינה מקצועית ויידע לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה.
קידום ממומן
בנישה כה תחרותית כמו תיירות, כדאי ומומלץ להשתמש בקידום ממומן כדי להעניק לעסק שלנו מודעות ותפוצה רחבה.
בעזרת הקידום הממומן ניתן להגיע במדויק אל הקהל הרלוונטי לנו ביותר – כלומר אנשים שאוהבים לטייל או לטוס ליעד בו אנו עוסקים לצורך הדוגמה.
אפשר לבצע קידום ממומן בגוגל ע”י קידום מילות מפתח רלוונטיות או בניית קמפיין ממומן בפייסבוק אליו אנו מגיעים אל קהל היעד שלנו.
תוכן איכותי ויעיל
מומלץ להשקיע בתוכן שלכם ולא לזלזל בגולש.
יש לא מעט ענפים ועסקים שבהם אפשר בהם לכתוב תוכן “פחות איכותי”, בידיעה שלקוחות בתחום הזה פחות קוראים את התוכן, והוא יותר מיועד לגוגל.
אבל זה ממש לא נכון בתחום התיירות – בו אנשים מחפשים ספציפית תוכן כדי להיעזר בו.
לכן אל תזלזלו באינטליגנציה של הגולשים ותנסו לתת להם ערך במאמר, כזה שיגרום להם להיכנס עוד ועוד לאתר שלכם ולהפוך מגולשים ללקוחות.
תנו להם יותר ממה שאתם מצפים לקבל ואל תנסו להיות יותר מדי שיווקים – זה לא נעים לאנשים לקרוא מאמר שכל הזמן מנסה לדחוף להם משהו מול הפנים בתשלום.
נסו לחשוב לעצמכם מה אתם הייתם רוצים לקבל מאתר בעסק כמו שלכם – אבל אל תכתבו תוכן מבלי לברר קודם כל מה אנשים רוצים לקרוא.
ירייה לאפלה לא תעזור לכם ולא תביא לכם גולשים – עליכם לכתוב על מה שאנשים אחרים רוצים לקבל ולקרוא, אבל לכתוב תוכן איכותי כמו שאתם הייתם רוצים לקרוא בתור גולשים.
תחזוקה וניהול עמודים ברשתות החברתיות
אתם חייבים נוכחות ברשתות החברתיות – ובראש ובראשונה באינסטגרם וכמובן גם ניהול עמוד בפייסבוק.
תיירות זה ענף מאוד פוטוגני: אנשים מאוד אוהבים להשוויץ שהם טיילו במקומות, ראו עולם והצטלמו במקומות פוטוגניים.
לכן, עזרו לגולשים למצוא אתכם בקלות בכל רשת חברתית ולמעשה לשווק להם ב”מגרש שלהם”.
ככה גם תגדילו את הנראות שלכם באינטרנט וגם תוכלו לתקשר עם הלקוחות והקהל שלכם בכל במה אפשרית, מה שיראה להם על הרצינות שלכם ועל הערך שאתם נותנים.
בניית קהילה
שווה מאוד לבנות קהילה למותג שלכם – ככה תוכלו לשווק להם ישירות ובקלות, ולבנות בסיס איתן וחזק לעסק שלכם.
היום הדרך הכי טובה לעשות זאת היא בניית קהילה בפייסבוק, כך שהגולשים לא צריכים להירשם לשום פורום וזה הכי נוח ופשוט להם להצטרף ולשתף.
קהילה בפייסבוק לעומת דף עסקי בפייסבוק, היא מקום בו הגולשים יכולים להעלות תכנים בעצמם, לשתף, לשאול שאלות ולהגיב לאחרים.
בניגוד לדף עסקי בו רק אתם אלו שמעלים תכנים והקהל יכול רק להגיב לפוסטים.
כמובן שהם יכולים לכתוב לכם בהודעות או לפרסם פוסטים על “קיר” העמוד – אך זה לא יהיה כמו קהילה בפייסבוק.
ניוזלטר
דרך מעולה להביא טראפיק (תנועה) לאתר ולשמר את הקהל שלכם.
כדאי מאוד לעודד את הגולשים באתר, או הגולשים שלכם ברשתות החברתיות, להירשם לניוזלטר שלכם כדי שהם יישארו מעודכנים.
נסו להבטיח להם משהו בתמורה, שיהפוך את ההרשמה לכדאית ומשתלמת עבורם.
ככה תוכלו לשלוח להם אימייל מושקע על כל מה שחדש בעסק ובאתר שלכם, ותוכלו להכניס עוד תנועה חזקה לאתר שלכם דרך האימייל –
שיטה מעולה להראות לגוגל כמה רלוונטים אתם, וככה אתם נעזרים לא רק ברשתות החברתיות ובאתר שלכם אלא גם במייל כערוץ שיווקי שימושי במיוחד.
התמדה
רומא לא נבנתה ביום – משפט סופר רלוונטי לעולם השיווק בכלל ולעולם התיירות בפרט.
אל תשכחו שגם המתחרים הכי חזקים שלכם, התחילו כקטנים, עד שהם הפכו להיות גדולים.
לכן ההבדל בין עסק מצליח לעסק לא מצליח, במיוחד בתיירות ובענף הטיולים, הם אלו שהשקיעו ולא הפסיקו –
וגם אחרי שהם הצליחו מאוד, הם לא עצרו והמשיכו בכל הכח.
תיירות זה לא ענף קל, שלא תטעו. אבל אתם חייבים להיות מחויבים לתהליך ולא לפרוש או לתת לעצמכם הנחות מיותרות.
בסופו של דבר, זה תהליך, אבל תאמינו לי שבסוף זה לגמרי ישתלם!
בין אם מדובר בחצי שנה, שנה, שנתיים – אפילו כמה שנים – בסוף תוכלו רק לתחזק את מה שבניתם וליהנות מהפירות שהנכס הדיגיטלי שלכם מעניק לכם.
מחפשים מקדם פרילנסר מקצועי לעסק התיירותי שלכם?
הגעתם למקום הנכון – יש לי המון לקוחות מתחום התיירות בארץ ובחו”ל, לכן יש לי המון ניסיון שיעזור לכם להפוך למפלצת תיירות עם המון לקוחות נאמנים שאף ימליצו עליכם לחברים!
אשמח לעמוד לשירותכם ולנהל לכם את האתרים או את העמודים ברשתות החברתיות, ולהביא לכם כמובן הצלחה-
ככה תוכלו להשקיע במה שאתם הכי מבינים וטובים בו, העסק שלכם, ואני אדאג לכם לכל השיווק שמסביב!
התקשרו אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 ונדבר או אם אתם מעדיפים להתכתב שלחו לי אימייל לכתובת [email protected] ואחזור אליכם.
מעדיפים שאחזור אליכם? מלאו את הטופס בעמוד צור קשר באתר שלי ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.