טיפים לניהול עמוד פייסבוק עסקי נכון – לגזור ולשמור
בתור מקדם אתרים שהוא גם מנהל דפי פייסבוק עסקיים עבור לקוחות רבים ומגוונים, אני נשאל המון אילו טיפים והמלצות אני יכול לתת לניהול נכון יותר של עמוד פייסבוק.
זו בדיוק הסיבה שכתבתי את המאמר הזה על טיפים לניהול עמוד פייסבוק עסקי נכון – כדי לעזור לכל אחד ואחת מכם שמנהלים עסק ורוצים להצליח להגיע להישגים ולחשיפה ברשת החברתית האהובה והמוכרת.
לא אחדש לכם כלום אם אגיד לכם שפייסבוק מצליחה וכמו העובדה שכל עם ישראל נמצא שם – גם קהל הלקוחות שלכם נמצא ברשת החברתית כך שאתם חייבים שתהיה לכם נוכחות שם, לא משנה מה אתם עושים ועל מה העסק שלכם.
הפייסבוק כל כך מצליחה היום, שאפילו גוגל בעצמה – מפרסמת בפייסבוק! עד כדי כך שחבילת ניהול עמוד פייסבוק עסקי הפכה לאחת החבילות האהובות על ידי לקוחות, לא פחות מאשר חבילת קידום אתרים אורגני.
אז לאחר שהבהרתי לכם מספיק שאתם חייבים להיות שם אחרת “לא תהיו קיימים” –
להלן כמה טיפים חשובים שכדאי לשנן וליישם בעת ניהול עמוד פייסבוק עסקי אם ברצונכם להצליח ולראות תוצאות.
אלו טיפים שאני משתמש בהם בהצלחה רבה כבר שנים וזוכה איתם להצלחה רבה, ולראשונה אני מעלה אותם על הדף.
למטרה שאליה התכנסנו – להלן טיפים לניהול עמוד פייסבוק עסקי נכון:
בנו אמון כלפי הלקוחות שלכם
לבנות עסק זה לוקח זמן, לכן אם רק היום הקמתם את הדף העסקי שלכם בפייסבוק, אל תצפו שכל העולם ואשתו יעשו לכם לייק.
גולשים צריכים לדעת שאתם קיימים, וכאן בדיוק נכנס הקטע של הפרסום. אך לפני זה, חשוב מאוד לבנות אמון כלפי הגולשים.
איך עושים זאת? ומה זה נותן? מעלים תמיד פוסטים, ללא הפסקה. אני לא אומר להפציץ, אבל לפחות 2 פוסטים בשבוע – כך שהגולשים לעולם לא ישכחו ממכם, אבל מצד שני גם לא “יימאס” לכם מכם כי אתם מפציצים להם את הניוז פיד.
הראו להם שאתם רציניים, שאתם לא הולכים לשום מקום ויש עם מי לדבר.
השתמשו בקידום ממומן
בטח יצא לכם לקרוא באתר שלי שאני לא מעריץ נלהב של גוגל אדוורדס, כי יש בו לא מעט חסרונות… אך בפייסבוק, קידום ממומן הוא סיפור אחר לגמרי.
כאן לא מחפשים ביטויים אלא ממש לקוחות:
בעזרת קמפיין המוגדר היטב תוכלו “לקפוץ” ללקוח הפוטנציאלי שלכם ישר לעיניים!
המערכת של פייסבוק כבר יודעת להגיע לאותם אנשים שיכולים להיות קהל היעד שלכם, התפקיד שלכם הוא לכתוב את הפוסט הנכון שיגרום להם להזמין ממכם את המוצר שלכם והשירות.
אך כמובן שעליכם גם לדעת לנהל את הקמפיין ולבנות אותו נכון, כדי שבאמת יגיע לאנשים הנכונים ולא לקאשקה מבגדאד.
למשל, טעות נוראית ונפוצה שאנשים עושים היא לקדם פוסטים דרך כפתור ה-“Boost post” אשר נמצא בכל פוסט.
אל תעשו את זה – זה גם גרוע, זה גם לא ממוקד וזה גם בזבוז נוראי של כסף.
עקבו אחר הסטטיסטיקות של העמוד
אני תמיד נוהג להשתמש בנתונים ובסטטיסטיקות שהפייסבוק אוסף לי על העמוד כדי לשפר את עבודתי וללמוד מדברים שאני עושה.
פייסבוק נותנת לכם מידע שיכול לעזור לכם – לא תשתמשו בו?
תוכלו ללמוד מהמידע ומהגרפים המון. כמו למשל – אילו פוסטים עבדו לכם ואיזה לא? בני כמה האנשים שעושים לכם לייק? מאיפה הם? מה גם לאנשים להראות מעורבות? איך אנשים בכלל עשו לעמוד שלכם לייק – דרך הדף הראשי של העמוד? דרך תמונה? או דרך קישור?
הכלי הזה עוזר לי לנתח את קהל היעד ולהבין אותו טוב יותר, ובכך להעניק לו שירות יותר טוב ולקלוע “בול” לטעם שלו.
אין תחליף לתוכן איכותי
אל תזלזלו בגולשי העמוד שלכם. תנו להם תועלת וערך מוסף – אני יודע שבסופו של דבר אתם רוצים לקדם את העסק שלכם, אבל לאנשים לא נעים שמנסים למכור להם דברים כל הזמן.
אני נוהג לכתוב תוכן איכותי ומקצועי עבור כל לקוח, ובסוף כל פוסט לציין כדרך אגב שהלקוח נותן שירות בתחום.
זה גם גורם לאנשים להעריך אתכם יותר ולעשות לכם לייק ולהמשיך לעקוב אחריכם, ואפילו להזמין ממכם שירות.
תנו לאנשים יותר ממה שאתם יכולים לקבל – הלייקים והפניות כבר יגיעו לבד, כי אנשים יודעים לזהות אותנטיות.
לי אישית זה תמיד עובד ומצליח. הנה, אני בטוח שאתם קוראים את המאמר הזה ומתרשמים ממני כי אני מחלק את הידע שצברתי בחינם מבלי לבקש בחזרה.
אולי לא תתקשרו אלי ולא תזמינו שירות קידום אתרים ממני… אבל אני בטוח שהשם שלי כבר נחקק אצלכם בראש.
אני גם מאמין שאם אעשה דברים טובים מבלי לצפות לדברים חזרה – בסופו של דבר, דברים טובים יקרו לי. זה דבר שמלווה אותי בכל דבר שאני עושה בחיים, ולא רק מול המחשב.
סרטונים, סרטונים ו… סרטונים
תמונה אחת שווה אלף מילים. אז כמה סרטון? מיליון! סרטונים הפכו למקפצה חשובה לקידום העסק, והיום אנשים לא מסתפקים בצפייה בתמונות – הם רוצים לראות מי הבן אדם שעומד מאחורי העמוד ולהכיר אותם לעומק.
זה גם יוצר סוג של קרבה – הגולש מרגיש שהוא כבר מכיר אתכם, למרות שאתם לא מכירים אותו בכלל.
זה גורם לו להרגיש יותר נוח להתקשר אליכם ואף גם להזמין ממכם שירות.
זה גם גורם לכם להיראות טוב ומקצועיים – אנשים יחזיקו ממכם.
תנסו לעשות סרטוני לייב, תעודדו מעורבות, ותגרמו לאנשים לשאול שאלות כדי שאתם תוכלו לענות להם – ככה תהפכו למומחים ומנטורים בעיניי אנשים.
כן כן, גם אם אתם לא פוטוגוניים או לא מדברים טוב מול המצלמה – יש לכם עסק, אין לכם תירוץ!
פייסבוק בעצמה מעודדת את הסרטונים ואם תעלו בסרטון לייב, פייסבוק ישלח התראה לכל מי שעלה לייק לעמוד על הסרטון.
רק חשוב לזכור שלא כדאי להעלות סרטונים ביוטיוב לעמוד. נכון, סרטונים ביוטיוב זה מעולה, אבל לא לפייסבוק.
פייסבוק לא אוהבת את היוטיוב כי היא בעצם מתחרה שלה ומבחינתה אתם מוציאים את הגולש מחוץ לרשת החברתית.
זה למה אי אפשר לנגן סרטונים ביוטיוב אשר מועלים לפייסבוק. לכן, השקיעו מאמץ ועלו את הסרטונים לדף שלכם.
אהבתם את הטיפים שלי? רוצים שאנהל עבורכם את העמוד? צרו איתי קשר!
התקשרו אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 ואשמח לעמוד לשירותכם ולצרף אתכם לשורת לקוחותיי המרוצים!
ניתן לכתוב לי גם במייל [email protected] או מלאו את הטופס בעמוד צור קשר ואחזור אליכם.
עוד טיפים, מדריכים ומידע מועיל שיקפיץ לכם את העסק בבלוג שלי.