מחיקת אזכורים שליליים בגוגל – איך עושים את זה ומה חשוב לדעת?
אם הגעתם אלי לאחר שחיפשתם מידע על מחיקת אזכורים שליליים בגוגל, סימן שאתם מודעים לכך שיש תוצאות לא מחמיאות במיוחד כשמחפשים את שמכם בגוגל.
גוגל נחשבת למנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, ובישראל בפרט –
מדי יום מיליוני אנשים במדינה מחפשים בה תשובות לשאלות, מידע, נותני שירות ועוד:
ובין היתר, מנוע החיפוש משמש גם לחיפוש מידע על אנשים.
מה שאומר, שאם לאחר חיפוש שמכם המלא עולה תוצאה לא מחמיאה במיוחד בלשון המעטה – אתם יכולים להיות בצרות לטווח הארוך והקצר.
בין אם אתם בעלי עסקים שמפחדים שהשם שלהם יפגע או אנשים פרטיים שאין להם אף עסק משל עצמם, זה יכול לפגוע בכם בדרך זו או אחרת:
מקומות עבודה מחפשים מידע על אנשים שהם רוצים לקבל לעבודה בגוגל, דייטים פוטנציאלים יחפשו אתכם וכמובן גם הלקוחות שלכם.
לכן, אתם חייבים לדאוג שלפחות העמוד הראשון שמתקבל עליכם בגוגל כשמחפשים את שמכם נקי מתוצאות שליליות.
מחיקת אזכורים שליליים בגוגל – מה זה אזכור שלילי?
אזכור שלילי הוא מילה כללית לכל תוצאה בגוגל שיכולה להיות לא מחמיאה או לפגוע בפן האישי או בפן העסקי בבן אדם או בבעל עסק וחברה.
הדוגמאות השכיחות ביותר לאזכורים שליליים הם כמובן בראש ובראשונה אתרי פסקי דין למיניהם-
ובארץ הקטנה שלנו, לא חסר אתרים כאלו, להיפך – יש בשפע:
תולעת המשפט, פסק דין, פסיקה, תקדין, תקדין לייט ורולינג הם רק כמה מהשמות “הבודדים” שקופצים לי ישר לראש.
עוד דוגמה לאזכור שלילי היא מאמר או כתבה לא מחמיאה שהתפרסמה עליכם באינטרנט:
ולא, אתם לא יכולים להגיד שזה “שיימינג” ולבקש להסיר את המאמר, כל עוד הוא מדבר אמת.
ואכן, היו לי לא מעט לקוחות גדולים שעשיתי להם ניהול מוניטין, וראיתי שלאחר משפט שהיה להם, כל אתרי החדשות הגדולים בארץ כתבו על המקרה כתבה שכיכבה גם היא כמובן, בגוגל.
למה ניהול מוניטין דומה מבחינתי לשירותי קידום אורגני?
התחום של ניהול המוניטין הוא בעיניי תחום מרתק, וזה אולי השירות היחיד שאני מציע בתור מקדם אתרים שפונים אלי לא רק בעלי עסקים אלא גם אנשים פרטיים-
אם כמובן לא מכלילים את החבר’ה הצעירים שפונים אלי ומתעניינים לגבי ניהול עמוד אינסטגרם עסקי:
אנשים שאין להם בכלל עסק משלהם והם שכירים, צריכים עכשיו להתעסק בתוצאות של גוגל כאילו היו צריכים קידום אתרים אורגני.
הסיבה שאני משווה בין קידום אורגני לניהול מוניטין היא כי לשניהם יש מטרות דומות:
להתקדם בתוצאות החיפוש ולהגיע לעמוד הראשון.
אותו דבר זה גם לגבי ניהול מוניטין, רק בדרך אחרת: אי אפשר באמת להסיר את הכתבות ואת פסקי הדין מהאינטרנט.
כן כן, קראתם נכון: אי אפשר. הם יישארו באינטרנט לתמיד.
מה שכן אפשר לעשות, הוא “לדחוק” אותם לעמודים אחרים, כך שהעמוד הראשון בתוצאות החיפוש עליכם יהיה “נקי” מתוצאות רעות.
כלומר, אני מייצר תוכן שנכנס לעמוד הראשון ודוחק לעמוד השני את התוצאות השליליות.
לכן, אם מקדם אתרים פרילנסר או חברות ניהול מוניטין לצורך העניין אומרים לכם שניתן להעלים את התוצאות האלו-
תברחו מהם כמו מאש, כי זה לא נכון. אני תמיד שקוף ואומר את האמת ללקוחות שלי, וזה פשוט לא נכון.
אז נכון, יש אפשרות לבקש בקשת הסרה של תוצאה מתוצאות החיפוש – אך מניסיוני הרב בתחום, אין בזה כל כך תועלת.
אין לגוגל באמת אינטרס לעזור, והיא גם לא יכולה לעזור לכל מי שמבקש הסרת תוצאה (רק דמיינו כמה פניות כאלו הם מקבלים ביום…).
עוד אפשרות שקראתי שמוצעת לא פעם היא לפנות לבית משפט – אך הסיכוי שהעילה שלכם באמת מוצדקת שואפת ל-0%.
לכן, בלית ברירה, הדרך היחידה שעליכם לפעול היא פשוט לפנות אל אדם מומחה בניהול מוניטין, שזה שם השירות שמטרתו לדחוק את התוצאות הרעות בגוגל-
וזה בדיוק מה שאני עושה בנוסף להיותי מנהל עמודי פייסבוק עסקיים, בונה אתרים ומקדם.
זה מה שאני עושה לגבי מחיקת אזכורים שליליים בגוגל
קודם כל אני מנסה בטוב לפנות לאתרים ולבדוק אופציות הסרה (איך אומרים – במקרה הרע יגידו לכם “לא” ואולי יהיו לכם הפתעות, למרות ששוב – סיכוי קלוש).
אני לא מחכה לתשובה, אני מיד מתחיל לדחוק את התוצאות (במקרה הטוב “אעבוד על הפרצוף המופתע שלי”…) וזה על ידי כתיבת תכנים באתרים שונים ומגוונים, בניית עמודים באינטרנט, אתרים או פרסום מאמרים מקצועיים.
ככה לאט לאט גוגל תתמלא בתוצאות אחרות על שמכם, ועם הזמן, התוצאות השליליות יירדו למטה וגולשים לא ידעו עליהם ולא יגיעו אליהם.
כמובן שאני מיד בהתחלה אומר ללקוח שייקח בחשבון שזה תהליך שלוקח זמן:
כמה זמן זה ייקח אי אפשר לדעת במדויק, זה תלוי מאוד בכמה תוצאות שליליות יש עליכם, מאיזה אתרים הם, האם מדובר באתרים חזקים ועוד.
כמו כן, גוגל לא שייכת לי (הלוואי… אחרת הייתי במצב טוב היום) לכן אני לא יכול לדעת כל כמה זמן התוצאות מתעדכנות ומשתנות:
רומא לא נבנתה ביום, וכך זה גם השיווק האורגני והתוצאות בגוגל: זה לוקח זמן עד שרואים את התוצאות של העבודה באות לידי ביטוי.
אבל בסופו של דבר, אתם תראו את התוצאות כי אתם משקיעים לטווח הארוך.
רוצים לקבל הצעת מחיר? לשאול שאלה? או לקבל פרטים נוספים?
אל תהססו לפנות אלי לפלאפון האישי והישיר שלי 050-5869056 או כתבו לי דרך העמוד צור קשר ואחזור אליכם בהקדם.
מוזמנים לשמור על קשר ולהתעדכן גם בעמוד הפייסבוק העסקי שלי.