fbpx

10 טעויות נפוצות בקידום אתרים שכדאי להימנע מהם

10 טעויות נפוצות בקידום אתריםאם אתם מקדמים את האתר שלכם בעצמכם, או בין אם שכרתם מקדם אתרים, חשוב שתדעו שיש  לפחות 10 טעויות נפוצות בקידום אתרים שמומלץ מאוד להימנע מהם עד כמה שניתן.

כמובן שיש יותר מ-10 טעויות, אחרי הכל קידום אתרים הוא תחום גדול, והרבה אנשים חושבים שזה רק להעלות מאמר, לתת קישור מאיזה אתר, לבצע אופטימיזציה ושלום על ישראל – אבל זה ממש לא נכון.

מדובר הרבה מעל לכך: החל מתהליך תכנון האתר, בניית ההיררכיה שבו, האסטרטגיה השיווקית, תכנון התכנים שייכתבו באתר ועוד.

אם האתר שלכם לא מתקדם בגוגל, ונשאר דרוך במקום – יכול להיות שמספיק שתתקנו שגיאה אחת שמופיעה כאן, וזה יעשה המון להתקדמות האתר בתוצאות החיפוש.

כי לא משנה כמה אתם אוהבים את מה שאתם עושים, כותבים מכל הלב וחושבים שהאתר שלכם הכי יפה בעולם – אם יש לכם שגיאות ואתם לא חושבים SEO, אתם בבעיה.

להלן 10 טעויות שלא מעט בעלי עסקים שמקדמים בעצמם את האתר שלהם או אפילו מקדמי אתרים מתחילים עושים:

זלזול במחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח נעשה בדרך כלל פעם אחת בלבד לפני תהליך הקידום, במהלכו בודקים אילו ביטויים או מילות מפתח כדאי לשלב בתהליך הקידום שלנו.

הרי בסופו של דבר, המטרה שלנו היא להתקדם במילות מפתח שהרבה גולשים מחפשים, ולא בביטויים שאנחנו חושבים שהם “מתאימים”.

מחקר נכון עוזר לנו לתכנן נכון את התוכן שלנו באתר ואת הביטויים אותם נשלב בצורה נכונה ואותנטית בתכנים, מאשר “לירות באפלה”.

אך לצערי, בגלל שהרבה חושבים שזה משהו חד פעמי, הם לא מקדישים לתהליך הזה מחשבה ותכנון כפי שצריך, והקידום עצמו גם נראה ככה בסופו של דבר.

חשוב לי להזכיר שאומנם זה תהליך חד פעמי, אך יש מקרים בהם יש “חידושים” בתחום שבעצם מייצר מילות מפתח וביטויים נוספים, כך שמדי פעם שווה לבדוק ולעשות “רענון” למחקר.

אתר לא רספונסיבי

זה לא סוד שהמכשיר הנייד “הרג” את המחשב – ממש כמו הלהיט ההוא מסוף שנות ה-70, “הוידאו הרג את כוכב הרדיו”.

רוב המשתמשים היום, וביניהם גם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, גולשים דרך הפלאפונים החכמים, לכן חשוב מאוד לבדוק אם האתר שלכם רספונסיבי (מותאם לניידים), האם הוא מהיר, האם הוא קל לניווט והאם נוח לקרוא את התכנים ולגלוש בו.

אל תתפשרו ואל תבדקו רק דרך המחשב איך האתר נראה – מומלץ לבקש מחברים שיבדקו את האתר ממבחר מכשירים או לבדוק בעצמכם.

אני ממליץ לא לשכוח גם את חווית הגלישה בטאבלט כי יש לא מעט גולשים שמשתמשים בו.

וכמובן – לנצל את החברים והמשפחה ולשאול אותם האם נוח להם לגלוש באתר מהנייד ואם יש להם הערות או הארות.

הבדיקה הזו כמובן, תקפה גם לגלישה באתר דרך המחשב הנייח.

אתר מוזנח

זה קורה לכל אחד מתישהו – בין אם הוא עייף מהשקעה שלא מניבה שום דבר, או בין אם מדובר ב”צרות של עשירים” והאדם מרגיש שהוא הגיע לטופ, יש לו מלא לקוחות והוא יכול לעצור.

בשני המקרים, הזנחת האתר היא טעות חמורה.

גם אם הצלחתם ואתם מקום ראשון בכל הביטויים, חשוב להמשיך לחדש, לעניין את הגולשים והלקוחות, לשמור על הקהילה שבניתם ולעורר מודעות.

תמיד יש מה לחדש, לכתוב, לעשות, להרשים – אל תנוחו אף פעם על זרי הדפנה.

ואם אתם במקרה ההפוך, והאתר לא מתקדם לכם והתייאשתם – תזכרו שרומא לא נבנתה ביום, וכולם התחילו מאפס – גם אני.

אבל הנה, אתם כאן באתר שלי, קוראים את המאמר הזה על טעויות בתחום קידום אתרים אורגני… סימן שלא בזבזתי את הזמן אחרי הכל, לא?

גם אם לא תקנו ממני, סביר להניח שתזכרו את השם שלי כי המאמר הזה עזר לכם.

ומי יודע, אולי יום אחד תחליטו לשכור את שירותיי… אם לא היום אז בעוד חודש או שנה.

חוסר אסטרטגיה

כמו שכתבתי בתחילת המאמר – קידום האתר זה לא רק כתיבת תוכן עם מילות מפתח, אופטימיזציה, שיגור התוכן לאתר וביי.

לכל דבר צריך סיסטם (System) בחיים, גם לקידום אתרים.

עליכם לבנות לעצמכם תכנית עסקית ובה לארגן את התוכן שלכם לפי חודשים ושבועות, לעקוב אחר שינויים שעשיתם כדי להבין מה תרם לקפיצה בגוגל ומה לא, לתכנן כתיבת מאמרים לפי מילות מפתח ועוד.

תוכן לא איכותי

התוכן הוא המלך של האתר שלכם בסופו של דבר – ובתחומים רבים, הסיבה העיקרית שמכניסה גולשים לאתר שלכם ומשאירה אותם בו לאורך זמן.

לכן חשוב לא לזלזל באינטליגנציה של הגולשים ולספק כתיבת תוכן איכותי שמדבר לאנשים בשר ודם.

הרבה אנשים כותבים תוכן שמיועד לגוגל ולרובוט שלו – רק דוחפים מילות מפתח בכל שורה כדי שגוגל תקלוט על מה הכתבה, או כותבים דברים שלא מעניינים אף אחד.

אז נכון, בהרבה מקרים הכוונה היא להרשים את גוגל ולגרום לו להבין במדויק על מה אנחנו עוסקים – אבל בסופו של דבר, מי שיקנה ממכם יהיה הגולש ולא גוגל.

נסו לתת ערך לגולש ולא “למרוח” אותו בתוכן משעמם שמקדם רק אתכם.

תנו מעצמכם: שתפו טיפים, כתבו המלצות או מדריכים, חלקו ידע…

בסופו של דבר, זה גם יתרום לגולשים וגם יגרום להם להעריך אתכם.

והשאר כבר תעשה עבורכם הקארמה, כי כשאתם נותנים מכל הלב, בדרך כלל מקבלים בחזרה.

בדקו את המתחרים שלכם

נסו לגשש ולבדוק מה קורה אצל המתחרים שלכם – לא להעתיק מהם חס וחלילה, אלא לקבל מהם השראה.

איך? אתם יכולים לראות אילו ביטויים הם מקדמים, איך הם בנו את היררכיית האתר, מה הם עשו באתר שלהם שאתם לא עשיתם ועוד.

ריגול תעשייתי היא לא מילה גסה וכל אחד עושה את זה!

תתפלאו לגלות איזה מידע מועיל ויקר אתם יכולים לגלות אצלם – והכל שקוף מול עיניכם! וזאת אומר לכם מקדם אתרים פרילנסר

אתר לא מהיר

זה כמובן חשוב לכל אתר, בלי שום קשר לקידום שלו.

נסו לדמיין לעצמכם את התרחיש הבא: אתם נכנסים לאתר, והוא פשוט מסרב להיטען.

עד שהוא סוף סוף נטען, כבר אין לכם חשק לגלוש בו כי אתם יודעים שכל קליק שתעשו, תחכו המון זמן.

זה רק מבריח גולשים, שמסמן לגוגל שהאתר לא “מספק” את הסחורה, ולכן גורם לו להוריד את האתר בתוצאות החיפוש.

מומלץ לשפר כל הזמן את המהירות של האתר ולדאוג לחווית גלישה לא פחות ממושלמת.

לא חסר גם אתרים בחינם באינטרנט המאפשרים בדיקת מהירות אתר – אני ממליץ דווקא לא על הכלי של גוגל, אלא על האתר gtmetrix.com  המעולה.

אל תשכחו לסמן שאתם באזור “לונדון” (העיר שהכי קרובה אלינו מכל היעדים באתר) ולהסתכל על ציון המהירות שקיבלתם.

לא דאגתם לאבטחת האתר

כן, גם אם האתר שלכם הוא לא חנות אינטרנטית, וגם אם אתם לא מקבלים בו כרטיסי אשראי – חשוב שהאתר שלכם יהיה מאובטח.

איך מזהים ויודעים שהאתר שלכם מאובטח? קודם כל, הוא יתחיל ב-https ולא ב-http, ובנוסף יהיה לידו אייקון של מנעול עליו יהיה אפשר ללחוץ.

אתם לא משקיעים בקישורים חיצוניים

נכון, חשוב להשקיע באתר – אבל חשוב גם להשקיע מחוץ לו.

אחרי הכל, אם לא תדברו על האתר מחוץ לו, איך יידעו שהוא קיים?

זה מזכיר לי מה שהזמרת האיסלנדית ביורק אמרה על יחסי הציבור של אלבום הבכורה שלה:

“אלוהים יצר את העולם ביום אחד ואחר כך הוא דיבר על זה שמונה ימים”.

וזה כל כך נכון. במקרה שלנו, בעולם הדיגיטלי, חשוב לנו לייצר תנועה לאתר מחוץ לו.

איך נעשה זאת? בעזרת קישורים חיצוניים מאתרים אחרים.

שימו לב – לא להפציץ כל חודש מלא קישורים… זו לא האיכות, אלא הכמות!

גם מבחינת גוגל זה לא סביר שלא קיבלתם קישור במשך שנים ואז לפתע קיבלתם מלא במכה.

לכן גם פה, חשוב מאוד האסטרטגיה.

הקישורים בסופו של דבר מהווים לגוגל “הוכחה חברתית” ומעין המלצה של אתר אחר לאתר שלכם.

אגב – זה נכון גם לגבי שיווק ברשתות חברתיות !

מומלץ מאוד לתחזק עמודים עסקיים ברשתות פופולאריות כמו אינסטגרם או ניהול עמוד עסקי בפייסבוק.

כל המדינה נמצאת בהם, וביניהם כמובן גם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

מה לגבי ההמרות והתנועה לאתר?

השתמשו בכלים החינמיים של גוגל כמו גוגל אנליטיקס וכלי מנהל אתרים לפחות, כדי לדעת מה המצב שלכם-

איך תתקדמו אם לא תעקבו אחר התקדמות האתר שלכם?

אתם לא מבינים כמה מידע חינמי ומועיל מחכה לכם בכלים האלו, שיכול לעזור לכם להבין את קהל הגולשים שנכנס לאתר:

כמו מה מעניין אותו (אילו דפים באתר שלכם הם הכי נצפים?)

לאיזה עמוד הם נכנסו באתר שלכם מגוגל?

מאיפה הם הגיעו אליכם? ועוד.

הרמזים והמידע נמצא שם על הרצפה – צריך רק לפתוח את הראש, לראות אותו, ליישם ולשפר.

אהבתם לקרוא את המאמר על 10 טעויות נפוצות בקידום אתרים?

אני כאן לשירותכם כדי לוודא ששום טעות לא מתבצעת בדרך לעמוד הראשון בגוגל!

התקשרו אלי לפלאפון 050-5869056 ,או אם נוח לכם יותר להתכתב פנו אלי במייל [email protected] ואחזור אליכם בהקדם.

כמו כן ניתן למלא את טופס צור קשר באתר ואחזור אליכם במהרה.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button