טיפים לקידום אתרים אורגני בזמן קורונה – מלימון ללימונדה
את המאמר הבא, טיפים לקידום אתרים אורגני בזמן קורונה, אני מקדיש עבור כל בעלי האתרים והעסקים שמבינים את חשיבות הקידום גם בזמן משבר עולמי כזה.
במאמרים הקודמים שכתבתי לאחרונה עסקתי בחשיבות המשך הקידום האורגני בצל המשבר, ולמה אסור לכם להפסיק למרות שהמצב לא כפי שהיה-
למשל, במאמר השפעת הנגיף על הקורונה תוכלו לקרוא כיצד עולם השיווק והדיגיטלי הושפע (לא בהכרח נפגע) מהנגיף ובמאמר קידום בזמן קורונה הסברתי למה חשוב להמשיך בקידום למרות הכל.
כמה נקודות שחייבים להבין על קידום אתרים בזמן קורונה
אני בטוח שנפגעתם מהנגיף – אחרי הכל, כמעט ואין תחום, מקצוע או ענף שלא נפגע ממנו.
יש תחומים שנפגעו קשות, יש כאלו שנפגעו בינוני או כאלו שפשוט נשארים עם “הראש מעל המים” ויש כאלו שלצערי הרב סגרו את העסק שלהם.
גם עסקים וחברות שהיה נראה שבחיים לא יחוו ירידה ותמיד ישארו “בטופ” נפגעו – הדוגמאות הבולטות ביותר בכך הם האמנים הישראלים וחברת התעופה אל-על.
אך לפחות מבחינתי, יש דברים חיוביים במצב – או כמו שסבתא שלי הייתה תמיד נוהגת להגיד, “תמיד כדאי להסתכל בחצי הכוס המלאה”.
הקורונה גרמה למצב של הלם, אי ודאות ושוק במשק הישראלי בפרט והעולמי בכלל-
היא גרמה לכזו רעידת אדמה שבעצם “הפילה” הרבה אנשים מהטופ, “הרימה” עסקים שכמעט הפסידו לפני הקורונה, וגם “החריבה”.
מה זאת אומרת? דוגמה לגבי איך היא הפילה ניתן לראות במה שקרה לחברות התעופה ולאמנים כפי שציינתי למעלה, אבל היא גרמה למשהו יותר גדול מזה-
היא גרמה לאנשים ובעלי עסקים שחשבו שאין סיכוי בעולם שהם יגיעו לטופ, להאמין שהם יכולים לעשות זאת.
איך? פשוט מאוד – לכל אחד יש מתחרים. אבל פשוט לכל אחד. כל בעל עסק יכול לציין שם של מתחרה שהוא היה שמח להיות כמוהו – בין אם זה בהצלחה, בשם שנוצר לו, בלקוחות, ברווחים…
אני חושב שתחרות זה דבר מבורך – שלא תטעו. כי תמיד יש לאן לשאוף, ואם יש תחרות זה אומר שלעסק שלכם יש ביקוש.
ובסופו של דבר יש מקום לכולם – גם למתחרים שלכם וגם לכם.
אבל מה שהקורונה עשתה היא לגרום להאטה מורגשת של מתחרים רבים בכל תחום –
כשבעלי עסקים התחילו להבין את חומרת המצב של נגיף הקורונה, והפנימו שעליהם “לחסוך אגורה לבנה ליום שחור”, הם קיצצו מיד בדבר שהכי “קל” לקצץ בו – הפרסום.
הרי מה הטעם לפרסם ולקדם עסק אם אין לקוחות, המשק נפגע והאור בקצה המנהרה לא נראה באופק?
וזו אחת הטעויות הגדולות שבעלי עסקים ובעלי אתרים עושים – כי גם ככה קידום אורגני הוא תהליך שלוקח זמן, ואתר שמפסיק להיות מקודם מתחיל לרדת במיקומים…
אבל מצד שני, נפתחת לכם בעצם הזדמנות להמשיך לקדם את עצמכם על חשבון אותם אתרים שהפסיקו את הקידום שלהם –
כלומר, בזמן שהמתחרים שלכם “נחים על זרי הדפנה” (אני חזק בציטוטים היום…), אתם יכולים לנצל את הזמן הזה כדי להשקיע באתר שלכם ולמנף אותו-
וככה בעצם לנצל את ה”הפסקה העולמית” הזו כדי להשאיר אבק למתחרים ולהתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל!
טיפים לקידום אתרים אורגני בזמן קורונה שיעזרו לכם להתקדם
אז כמו שהבנתם, גם אם העסק שלכם סגור, גם אם אתם לא מקבלים לקוחות כרגע וגם אם נדמה לכם שייקח המון זמן עד שתחזרו לעניינים-
חשוב להשקיע בקידום האתר, כי בסופו של יום, הקורונה תחלוף. החיים חזקים מהכל, ותופתעו לגלות שהכל יחזור לשגרה יותר מהר ממה שחשבתם.
אתם לא רוצים למצוא את עצמכם לא ערוכים ליום שבו זה יקרה ותוכלו לקבל שוב לקוחות סוף סוף.
לכן, כמו שהבטחתי בתחילת המאמר, להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להתייעל בזמן הזה כדי להיות מוכנים ליום שאחרי.
כי מי שטרח בערב שבת – יאכל בשבת (מבטיח לכם שזה הציטוט האחרון):
אל תשקיעו (לפחות כרגע) בגוגל לעסק שלי
גוגל לעסק שלי נחשב אפיק פרסומי ושיווקי נוח ואהוב במיוחד, גם לי בתור מקדם אתרים.
אני תמיד דואג לפתוח עמוד בגוגל עסקים לכל לקוח שלי, וזה כדי לשפר את הנראות שלו בתוצאות החיפוש, לרכז מידע מועיל על העסק ללקוח במקום אחד ובכלל לשווק את האתר דרכו.
אך לאור המצב, חשוב לדעת שגוגל שמה “ברקס” די רציני על גוגל לעסק שלי.
מה זאת אומרת? גוגל מעדיפה להקדיש משאבים לפרויקטים אחרים בעקבות המצב, לכן נכון לכתיבת פוסט זה אי אפשר לערוך פרטים או לכתוב ביקורות.
אלא אם כן אתם בעלי דף גוגל עסקי לחברות בתחום הרפואה אשר נחשבים חיוניים.
הרבה לקוחות פנו אלי לאחרונה בטענה שחברים פרסמו עבורם ביקורת והיא לא פורסמה – לכן מצאתי לנוח שחשוב לציין זאת, כי ביקורות כרגע לא מתפרסמות.
זו הסיבה שחשוב מאוד להשקיע את הכוחות שלכם על דברים אחרים מאשר גוגל לעסק שלי, לפחות כרגע.
בנו אסטרטגיה שיווקית שמתאימה למצב
אף אחד לא באמת יודע מתי המצב יסתיים, איך המשק יראה ביום שאחרי ומה יקרה עד אז.
במסגרת קידום אתרים אורגני חשוב לנו להשאיר את העסק בתודעה, להמשיך להתקדם במעלה תוצאות החיפוש ולחשוב כיצד לשמר את קהל הגולשים והלקוחות שלנו.
אף אחד לא היה מוכן למצב הזה, אבל זה הזמן להיות יצירתיים ולפעול מחוץ לקופסה, כדי שתהיו עם היד על הדופק כשהנגיף יסתיים.
מה שאני ממליץ לעשות הוא לחשוב עם עצמכם, או עם מקדם אתרים פרילנסר (שיעשה זאת עבורכם) מה הקהל שלכם באמת רוצה כרגע, איך אפשר לעזור לו “להעביר את הזמן” ואיך לגרום לו להעריך אתכם, כדי שיזכור זאת ביום שאחרי.
תאמינו לי, שאנשים ירצו לקנות ולרכוש מוצרים או שירותים מבעלי עסקים שהיו שם ברקע בזמן הקורונה מאשר כאלו שנעלמו וחזרו אחרי.
רענון מחקר מילות מפתח
בין אם כבר לא נכנסים לכם יותר לאתר, או אם התנועה נמוכה, אנשים לא מחפשים אתכם ואסור ללקוחות להגיע אליכם –
יש עובדה אחת ברורה: השימוש בגוגל לא פסק, להיפך – אנשים מחפשים יותר ויותר בגוגל:
חדשות, שירותים, מוצרים, מידע… מה לא. או במילים אחרות: כמו תמיד.
רק שעכשיו זה נהיה פי כמה יותר, כי הלקוחות שלכם באמת נמצאים בבתים, סגורים ומחפשים נותני שירותים כמוכם.
לכן, חשוב לבדוק מה בדיוק הם מחפשים כדי להגיע אליכם-
סביר להניח שהרבה מהם מחפשים מילות מפתח אחרות ממה שנהגתם לקדם עד כה, או את אותם מילים בצירוף ביטויים אחרים.
צמדי מילים פופולאריים שאני נתקל בהם הם “קורונה” או “בידוד” לכן חשוב לעשות ריענון על מילות המפתח שלכם, לנסות לחשוב איך אתם מייצרים תוכן שאותם גולשים ישמחו לקרוא ולהגיע אליכם, ולנצל את זה כדי להגיע לקהל יעד חדש, שסביר להניח שבמצב רגיל לא הייתם מגיעים אליו.
קחו דוגמה ממני – המאמר הזה עוסק בקורונה ובתחום קידום אתרים, שסביר להניח שהגעתם אליו כי אתם רוצים לקדם את האתר בזמן קורונה.
יכול להיות שבמילת מפתח רגילה במצב רגיל, לא הייתם מגיעים אלי. זה שימוש נכון במילות מפתח ובאסטרטגיה שיווקית.
השקיעו בקישורים חיצוניים
יש חשיבות רבה לבניית מערך קישורים חיצוניים לאתר המהווים מעין המלצה של אתר אחר על האתר שלכם בעיני גוגל.
זו עוד דרך לעקוף את המתחרים – מומלץ לבנות קישורים חזקים ככל שניתן מאתרים אחרים על ידי החלפות או קניית קישורים כאלו ואחרים.
מומלץ להתייעץ עם מקדם אתרים מומחה שיבדוק את איכות הקישורים ואת השפעתם (למשל… קישור מאתר של מנעולן לאתר של עו”ד לא יהיה כזה אפקטיבי).
השקיעו בצד הטכני של האתר
לפעמים אנשים משקיעים רק בדברים הפרקטיים של האתר, כמו כתיבת תוכן לאתר או בניית קישורים פנימיים וחיצוניים, והם מזניחים דברים אחרים שיכולים להקפיץ את האתר שלכם בקלות.
לפעמים מספיק להשקיע קצת בדברים הטכניים של האתר כדי לראות עלייה משמעותית בתוצאות החיפוש של גוגל.
לכן, נצלו את הזמן הזה כדי לבדוק את האתר שלכם, לשפר אותו ולהפוך אותו לריווחי יותר.
שאלות שכדאי לשאול
להלן כמה שאלות קידום אתרים שכדאי לכם לשאול את עצמכם. הם יעזרו לכם לשפר את האתר ולהביא לכם יותר לקוחות והתקדמות בגוגל:
האם האתר מהיר מספיק?
איך חווית המשתמש באתר?
האם אתם מרוצים מחברת האחסון שלכם?
האם ההיררכיה ברורה ופשוטה?
איך הרובוט של גוגל רואה את האתר?
האם האתר מאובטח?
האם האתר נגיש?
משימות שכדאי לבצע:
היכנסו לאתר מכמה דפדפנים שונים ובדקו איך הוא נראה.
בקשו חברים או בני משפחה שיכנסו לאתר ויגידו לכם מה דעתכם עליו.
נסו להיכנס לאתר ממכשירים שונים (מחשב, טלפון, טאבלט…) ובדקו אותו.
עברו על האתר ובדקו איפה הייתם רוצים לשפר אותו – ושפרו אותו.
תנו לגולשים ערך מוסף בתוכן שלכם
המצב קשה ולא קל לכולם – גם לגולשים שלכם. לכן, כדאי לנצל את התקופה כדי להראות את הצד ההומני שלכם ולתת ערך ללקוחות הפוטנציאלים שלכם:
זה גם יעזור לכם להיראות יותר טוב, גם יגרום להם לחבב אתכם ואולי לקנות ממכם בעתיד, וגם יעזור לכם להגדיל את קהל התפוצה שלכם.
תוכלו למשל לכתוב מדריך מקיף על שירות או מוצר ספציפי שאתם מומחים בו ולתת אותו בחינם למי שיירשם לרשימת התפוצה שלכם – ככה אתם מגדילים את המנויים באתר שלכם.
או שתוכלו לפרסם את המדריך באתר ולהפיץ אותו דרך הרשתות החברתיות ובכך להביא לאתר תנועה, לייקים לעמוד הפייסבוק (גם ניהול עמוד פייסבוק עסקי הוא לא פחות חשוב בימים אלו!) וחשיפת העסק.
זה בדיוק מה שניסיתי להעביר במאמר טיפים לקידום אתרים אורגני בזמן קורונה.
אני מקווה שהמדריך הזה עזר לכם – ואם יש לכם שאלות, כמו תמיד – אני פה בשבילכם!
גם לפני, בזמן ואחרי הקורונה – אני כאן בשבילכם
אשמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם להתקדם בגוגל ולעקוף את המתחרים – כמו שמגיע לכם!
התקשרו אלי לפלאפון 050-5869056 או אם נוח לכם להתכתב כתבו לי למייל [email protected] ואחזור אליכם בהקדם.
או מלאו את טופס צור קשר באתר שלי ואחזור אליכם יותר מהר ממבזק החדשות הקרוב.