fbpx

מה זה RTM ולמה כדאי להשתמש בו? הכל במאמר הבא

מה זה RTM ולמה כדאי להשתמש בו?אז מה זה RTM ולמה כדאי להשתמש בו? RTM זה ראשי תיבות של הביטוי Real Time Marketing, כלומר – שיווק בזמן אמת.

אם אתם בעלי עסקים שיש להם אתר ונוכחות באינטרנט, כדאי לכם מאוד להשתמש ב-RTM. בתור מקדם אתרים, זה אחד מהדברים שאני הכי אוהב בתהליך השיווק.

זהו למעשה מהלך שיווקי שנעשה בדרך כלל במסגרת שיווק ברשתות חברתיות, בו למעשה אנחנו מתייחסים למשהו שקורה עכשיו עליו כולם מדברים.

כלומר, אנחנו “מנצלים” אירוע לטובתנו האישית בכך שאנחנו מודעים לכך שהוא ויראלי ומדובר, כדי לקבל תשומת לב לעסק שלנו.

השיווק הזה לא נעשה “מראש” אלא בזמן אמת – הרי אנחנו לא יכולים לדעת מראש על מה כל המדינה תדבר ביום מסוים, לכן כשאנחנו מבינים שמשהו קורה, משהו שאנשים לא יכולים להפסיק לדבר עליו, ומשהו שצובר המון תגובות ולייקים, וזה משהו שאנחנו יכולים לקחת אותו ולסובב אותו כך שהוא יהיה קשור לעסק שלנו – זה RTM.

אתן לכם כמה דוגמאות: כשניצחנו באירוויזיון לא מזמן עם השיר “TOY”, הרבה בעלי עסקים ניצלו אירוע עכשווי כדי לקדם את עצמם –

פתאום מלא דפים עסקיים של עסקים קטנים וגדולים בירכו את נטע בפוסט משלהם, הדוחף “כדרך אגב” את העסק שלהם.

האינטרנט געשה בשמחה ובפירגון, מה שהפך כל פוסט בפייסבוק להצלחה מסחררת ומיידית.

למה בתור מקדם אתרים אני אוהב להשתמש ב-RTM

אני גם אוהב להשתמש ב-RTM המון במהלך עבודתי בתור מנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם ומנהל אתרי אינטרנט.

באופן כללי, אני מאוד מחובר לחדשות, וכמו שאני חי ונושם קידום אתרים ושיווק דיגיטלי, אני מאוד מתעניין בפוליטיקה ובחדשות.

אני גם לוקח השראה רבה מאירועי היום יום כדי ליצור פוסטים של RTM שיהפכו למצליחים ובעצם ירכבו על גל ההצלחה של האירוע עליו כולם מדברים, ובכך אני מגיע ללקוחות חדשים ומחזק את קהל היעד שלי.

אך לא מספיק רק להשתמש ב-RTM כדי להצליח: עליכם להיות יצירתיים ולחשוב איך אתם מנצלים את מה שקורה כדי להביא לעצמכם לקוחות.

למשל, אם תעלו פוסט על משהו שקורה עכשיו מבלי שתביאו משהו מעצמכם או משהו שיבנה אמון מול הגולש – לא עשיתם כאן כלום.

אתן לכם דוגמאות מהלקוחות שלי: יש לי לקוח המעניק שירותי העברות בפריז, וכמו שאתם יודעים, העיר עולה לכותרות המון, מכיוון שמדובר בעיר עולם מפורסמת ומתויירת.

למשל, כאשר כנסיית נוטרדאם עלתה לאש, ממש לא מזמן, מיד ניצלתי את ההזדמנות להעלות פוסט המדבר על השריפה, כאילו אני מדווח משם.

הגולשים חשבו שזה באמת הנהג כותב ומדווח אך למעשה זה הייתי אני. אנשים אשר ביקרו בעיר הזדהו מאוד עם הפוסט, כי הם ראו את הכנסייה ומודעים לחשיבותה, והתחילו מיד להגיב, לעשות לייק ולשתף.

דברים שכדאי להיזהר מהם כאשר משתמשים ב-RTM

אני מעדיף מאוד להימנע מ-RTM כאשר מדובר במקרים פחות נחמדים שקורים כמו פוליטיקה, בעיות חברתיות, ענייני דת, בעלי חיים וכדומה.

נושאים אלו מאוד רגישים וגם בחיים האישיים שלי אני נמנע מלעסוק בהם כי אני יודע שאם אכתוב על משהו כזה, אני בעצם לוקח “צד” – ובתור מקדם אתרים פרילנסר, אני לא יכול לעשות זאת.

אני לא מביע את דעתי האישית כשאני מנהל עסקים ומקדם אתרים, מאחר ותמיד יהיה מישהו שיחשוב אחרת ממני, והוא יכול לקחת זאת אישית ואף “לכעוס” על העסק.

נתקלתי בלא מעט עסקים שעשו זאת ושילמו על כך בפרנסה שלהם – זכור לי למשל פוסט של חנות דיסקים מפורסמת שפרסמה פוסט RTM ובו ביקורת חריפה על כריס קורנל, שבאותו זמן נפטר.

בפוסט הם טענו שהוא בכלל “לא היה משהו” והם לא מבינים ממה כולם עצובים על כך שהוא נפטר. מיותר לציין שהפוסט הפך לוויראלי מאוד, ולא לטובה, והרבה אנשים הצביעו ברגליים: הם ביטלו את הלייק, השאירו ביקורת שלילית על העמוד ושיתפו את החברים שלהם לא לקנות שם.

שימו לב גם לא להשתמש בסימני מסחר או בזכויות יוצרים כאשר אתם כותבים פוסט RTM. למשל, אם אירוע שקרה לסלבריטאי הוא מאוד מתוקשר ומדובר, אל תשתמשו בתמונה שלו ואפילו לא בשמו.

חסרונות של RTM

עד כה דיברתי רק על היתרונות של RTM… אך גם חסרונות לא חסרים לו.

כשפוסט שכתבנו מצליח כל כך, זה יוצר באז גדול ברגע ובמהירות – אך במקרים רבים, קשה מאוד לשמר אותו – כלומר, פוסט שייצא מיד אחריו יכול להיות פתאום “דל” מבחינת לייקים ושיתופים, ובעלי עסקים רבים מתאכזבים מזה.

לכן חשוב לעשות את ה-RTM בצורה חכמה שמצד אחד תצליח מאוד ותנצל משהו שקורה עכשיו, אך מצד שני תגרום לאנשים להיחשף לעסק שלכם ולקנות ממכם, ובכך להפוך ללקוחות לכל דבר.

מחפשים מקדם אתרים יצירתי המעניק יחס אישי?

הגעתם למקום הנכון! צרו איתי קשר עוד היום ואשמח לעמוד לשירותכם! אני זמין בפלאפון האישי שלי במספר 050-5869056 לכל שאלה והצעת מחיר.

רוצים שאחזור אליכם? ענו על הטופס בעמוד צור קשר ואחזור אליכם תוך 24 שעות. אני גם עונה למיילים בכתובת [email protected].

עוד טיפים, המלצות ומידע שימושי היכנסו לבלוג שלי.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button