כל מה שרציתם לדעת על הזמן הכי טוב לפרסם ברשתות החברתיות
בתור מקדם אתרים, אחת השאלות שאני נשאל כמעט כל יום, היא ללא ספק השאלה מהו הזמן הכי טוב לפרסם ברשתות החברתיות.
אני ממקם את השאלה ממש בין השאלה כמה זמן לוקח לקדם אתר באופן אורגני ובין השאלה מה עדיף, קידום אורגני או ממומן.
ובכן, התשובה לשאלה הזו היא פשוטה מאוד, אך ההסבר שלה יכול להיות טיפ-טיפה ארוך.
למה חשוב לתזמן את הפוסט בשעה טובה?
לפני שאני עונה לכם על השאלה, חשוב לי קודם כל להסביר בכמה שורות למה זה קריטי לדעת מהו הזמן הכי טוב לפרסם ברשתות החברתיות-
כידוע לכם, היום החשיפה האורגנית הולכת ונשחקת, מכיוון שהרשתות החברתיות רוצות שתבנו קמפיין ממומן-
זה בדיוק מה שקרה לדפים העסקיים בפייסבוק, שהיום ללא קמפיין ממומן בעמוד פייסבוק כמעט קשה עד בלתי אפשרי להגיע לחשיפה גדולה וממוקדת.
אך עם זאת, יש רשתות שעדיין אפשר לסמוך על ההיבט האורגני בהן, כמו האינסטגרם והיוטיוב-
ואם כבר הזכרנו את הפייסבוק, שווה לבנות קבוצה לקהילה שלכם בפייסבוק, בה החשיפה האורגנית עדיין טובה מאוד.
וכדי שהאלגוריתם של הרשתות יירצה לעזור לנו, עלינו “לעזור” לו ולפרסם את הפוסט בשעה טובה כדי שיגיע לכמה שיותר צפיות ותפוצה:
ככה הרשת החברתית תראה שהפוסט טוב, והיא תדחוף אותו יותר ואף “תקדם אותו” באופן טבעי.
אז בלי חפירות מיותרות – מתן, מתי הזמן הכי טוב להעלות פוסט חדש?
לא משנה אם אתם מתחזקים עמוד פייסבוק או אינסטגרם וצריכים להעלות אליו פוסט, או אם מדובר בהעלאת סרטון חדש לערוץ היוטיוב שלכם-
השאלה מתי להעלות את הפוסט היא בהחלט משמעותית עבור כל מי שנושא החשיפה חשוב שלו:
אם תתחילו לשאול חברים שלכם שהם גם בעלי עסקים, או אנשים מהאינטרנט, לכל אחד תהיה תשובה מגוונת עם סיבה מנומקת למה הוא מעלה את הפוסט שלו בשעה שבה הוא מעלה אותו:
אחד מעלה ב-8 בבוקר כאשר כולם בדרך לעבודה ופותחים את הפייסבוק, או ב-10 כאשר אנשים כבר מתמקמים במשרד, או בארבע וחצי כשאנשים כבר מתחילים להגיע הביתה.
שלא נדבר על שעות הערב, שגם בשעות האלו אנשים המציאו סיבות הגיוניות: בשמונה בערב כאשר כולם בבית, או בעשר בערב כשהילדים כבר ישנים…
אבל בינינו? לא משנה איזו שעה אני אזרוק לכם מתוך 24 השעות שעומדות לרשותנו במהלך היום – לכל שעה אוכל למצוא תירוץ נהדר להעלות בה את הפוסט:
מה למשל עם 4 בבוקר? תחשבו על זה: אף אחד לא מפרסם בשעה הזו-
יש אנשים שקמים לעבודה בשעות האלו, והפוסט יכול לקפוץ גם לאלו שקמים קצת יותר מאוחר כי הפיד שלהם עדיין “ריק” מפוסטים.
לכן, כמו שהבנתם – לכל אחד יש את השיקולים שלו מתי להעלות את הפוסט, וכל שעה יכולה להיות טובה עבורנו.
הבנו… אבל בכל זאת, באיזו שעה אתה ממליץ כן להעלות את הפוסט?
אם ההסבר שלי עדיין לא מספיק לכם ואתם כן רוצים לקבל ממני תשובה חד משמעית מתי להעלות פוסט חדש לרשת החברתית המועדפת עליכם-
ובכן, מהניסיון שלי בתור מנהל עמודי פייסבוק, אני יכול להגיד שמהשעה 11:00 ועד 21:00 זה הזמן הטוב ביותר להעלות פוסטים.
אבל כדי לדעת את השעה המדויקת, עליכם להכיר את קהל היעד שלכם:
באילו שעות הוא גולש לרוב ברשת החברתית בה אתם מפרסמים ומאיפה הוא?
בואו נצא מנקודת הנחה שאתם משווקים רק בארץ, כך שהשאלה “מאיפה הוא” לא רלוונטית לכם ואתם פועלים לפי שעון ישראל-
אתם צריכים ללמוד את הקהל שלכם ולראות באילו שעות הוא הכי פעיל.
מה שהכי טוב לעשות הוא, להעלות כל פוסט בשעה אחרת – ולאחר מכן למדוד את התפוצה שלו.
לאחר חודש קידום, תוכלו להיכנס לאזור הסטטיסטיקות והנתונים של פייסבוק, וללמוד מהן:
תוכלו לראות אילו פוסטים היו הכי נצפים במהלך החודש החולף, ולבדוק באילו שעות הם פורסמו-
כך תדעו מה הן שעות הפעילות הנפוצות ביותר בקרב הקהל שלכם ברשת החברתית.
ולמעשה, זו התשובה המדויקת והנכונה – כי כל משווק מקצועי יודע שכדי לשווק נכון, עליו ללמוד מהנתונים של הקידום שלו.
אחרת, איך נשתפר ונשפר את השיווק שלנו?