איך עובד פרסום העסק בפייסבוק? המדריך המלא
קודם כל, כל הכבוד שאתם כאן – זה מעיד על כך שמעניין אתכם לדעת איך עובד פרסום העסק בפייסבוק, וזה אומר שאכפת לכם מקידום העסק שלכם.
בתור הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק הפכה לפלטפורמה מקוונת פופולרית לעסקים שרוצים לשווק בה את המוצרים והשירותים שלהם.
לפי מחקרים, אנשים מבלים לפחות 34 דקות בפייסבוק מדי יום, מה שהופך את פייסבוק לאחת הפלטפורמות המרכזיות בה ניתן “לדחוף” פרסומות וקמפיינים שעוזרים לבעלי עסקים לתקשר עם קהל היעד שלהם.
כאן בדיוק נכנס לתמונה הפרסום בפייסבוק שמציע דרך חסכונית לעסקים לפרסם את המודעות שלהם ללקוחות פוטנציאלים:
סוג זה של שיווק מקוון הפך לפופולרי מאוד בקרב עסקים, במיוחד עבור ארגונים קטנים ובינוניים שכן הוא מאפשר להם לעשות שיווק ממוקד מבלי להשקיע בו יותר מדי-
אך אל תטעו, גם עסקים גדולים מאוד משתמשים בו כמו קוקה קולה, איביי ואפילו גוגל בעצמה! (בתור מקדם אתרים, עד היום זה משעשע אותי).
כמו כן, בעזרת קמפיין המודעות של פייסבוק ניתן לבחור את שוק היעד שלכם בהתבסס על מיקום, קבוצת גיל ואפילו תחומי עניין.
האם פרסום בפייסבוק באמת עובד?
כן, בהחלט.
למעשה, עסקים שלרוב מוציאים בסביבות 4,000 שקל על מודעות פייסבוק חוו השקעה טובה יותר מזו שאינם משתמשים במודעות כחלק מהקמפיינים השיווקיים שלהם.
פרסום בפייסבוק הוא שירות שמתאים לכל העסקים היום, ובמיוחד אם אתם מחפשים דרך פרסום גמישה וחסכונית, שגם מביאה תוצאות.
אך עם זאת, חשוב לזכור שהקמפיין יעבוד בהתאם לסוג העסק:
כל קהל יעד של תחום מסוים מתנהג אחרת ושונה, לכן יש עסקים שלוקח זמן להגיע לקהל היעד המדויק ויש תחומים אחרים שכבר יהיו פניות והזמנות על השבוע הראשון.
איך משלמים על מודעות פייסבוק?
הדרך הטובה ביותר לפרסם ברשת החברתית היא כמובן לנהל קמפיין ממומן בפייסבוק.
מודעות פייסבוק משולמות באמצעות כרטיס אשראי או PayPal-
כמו כן, אין התחייבות מינימלית כשמדובר בפרסום בפייסבוק:
ניתן לעצור את הקמפיין או להתחיל מתי שרוצים מבלי לבטל את כרטיס האשראי.
כדי להבטיח שהם פונים לשוק היעדים שלהם בלבד, פייסבוק יצרה אפשרויות פילוח מפורטות שמאפשרות למפרסמים לפנות לאנשים שסביר ביותר שיתעניינו במה שהם מפרסמים.
האם ניתן לפרסם בפייסבוק בחינם, מבלי לשלם?
בתור מנהל עמודי פייסבוק עסקיים, היום אני לא מנהל ללקוחות שלי עמודים מבלי שהם יקציבו סכום גם לקמפיין ממומן-
כי אם אתם רוצים לפרסם היום בפייסבוק, אין מנוס מניהול קמפיין ממומן מקצועי שיביא את הפוסטים שלכם לקהל הרחב ואפילו לקהל שכבר עשה לכם לייק.
בשנים האחרונות, החשיפה האורגנית של הפוסטים ירדה פלאים, כך שאפילו אלו שעשו לכם לייק לא יראו את הפוסטים שאתם מפרסמים.
זה קורה כי פייסבוק בעצם רוצה שתשלמו לה על חשיפה על ידי פתיחת קמפיין, ממנה היא מתפרנסת.
כך שאם אתם באמת לוקחים את העסק שלכם ברצינות וכבר מנהלים עמוד פייסבוק – עשו זאת לצד ניהול קמפיין ממומן לפוסטים שלכם.
אם בכל זאת אתם רוצה לקדם את דף הפייסבוק שלכם מבלי להשתמש במודעות, בחינם, פייסבוק עדיין מציעה דרכים רבות לקדם את דף העסק שלכם בחינם:
תוכלו להצטרף לקבוצות פייסבוק ולפרסם שם את העמוד שלכם, להגיב לפוסטים על העסק שלכם, לערוך “מבצע” או “תחרות” בעמוד כדי שישתפו אתכם ועוד.
אבל בעיניי, כל השיטות האלו, בעיקר האחרונות, הן מאוד “2015”.
בסופו של דבר, אלו דברים שלוקחים המון זמן והתעסקות, ואתם צריכים להבין שהזמן שהולך יותר חשוב מהכסף שהולך-
בנוסף, הרבה מנהלי קבוצות ועמודים לא רואים בעין יפה שמנצלים את הפלטפורמה שלהם לפרסום עסקים והם רואים בזה ספאם, כך שאתם מסתכנים בחסימה.
אם אתם רוצים למשל לפרסם בקבוצה מבלי שזה באמת ייחשב ספאם, לא רק שעליכם לקבל את הסכמתו של מנהל הקבוצה, אלא לפחות לקחת חלק פעיל בקבוצה ולתרום לה.
לסיכום, יש לכם אופציות חינמיות לפרסם בפייסבוק – כולל המרקטפלייס אם אתם מוכרים מוצרים פיזיים, אבל שוב-
אין תחליף לניהול קמפיין ממומן מקצועי.
מה עדיף: מודעות ממומנות באינסטגרם או בפייסבוק?
זה כמו לשאול מה יותר טוב – המבורגר או פיצה?
שניהם מגוונים וטעימים בדרכם שלהם.
לכל אחד גישה שונה וקהל יעד שונה, אבל לשניהם מטרה משותפת: לקדם את העסק שלכם.
ועוד דבר משותף ביניהם הוא שלשניהם אותם בעלים: פייסבוק, או בשמה החדש (של חברת האם), מטא (Meta)-
כלומר הניהול של הקמפיינים בשניהם מתבצע באותו ממשק, של הפייסבוק.
על אינסטגרם הייתי ממליץ לבעלי עסקים שעבורם תמונות מדברות יותר ממילים וכאלו שיכולים להציג בו תיק עבודות כמו ספרים, בונות ציפורניים, צלמים, מעצבים ועוד.
ועל פייסבוק? הייתי ממליץ לכולם כי באמת שהרשת החברתית הזו מתאימה לכל בעלי העסקים באשר הם.
כלומר, לא נכון לשאול מה יותר טוב אלא איזו רשת חברתית עובדת יותר טוב בשבילכם.
כמובן שאפשר גם לנהל קמפיינים בשניהם, במידה ויש לכם תקציב ושניהם חשובים לכם.
מה התקציב שעלי להקדיש למודעות פייסבוק?
סכום הכסף שתצטרכו להוציא על מודעות פייסבוק הוא באמת תלוי בכם, ובתור מקדם אתרים אני לא נכנס לכיס של הלקוח-
מה שכן, אני תמיד ממליץ ללקוחות שלי בכל אופן תקציב יומי שהוא לפחות יותר מ-35 שקלים, כדי שהם באמת יראו תוצאות – ואם יש יותר, הרי זה מבורך.
תקציב זה גם משהו שתמיד אפשר לשחק איתו – הרי זה הולך לפייסבוק, לא למנהל הקמפיינים, שלמעשה לוקח תשלום נפרד וקבוע על ניהול הקמפיין.
תוכלו להתחיל בתקציב גבוה, לראות אם זה עובד, ואחר כך להוריד או ההפך: להתחיל מקטן ואז להעלות את התקציב.
תמיד אפשר להוריד, להעלות או לשנות.
מהם היתרונות של פרסום בפייסבוק?
לניהול קמפיין ומודעות בפייסבוק יש יתרונות רבים:
– גמישות מבחינת פילוח אנשים שסביר ביותר שיתעניינו במוצרים או בשירותים שלכם.
– תפוצה רחבה מאוד: כמעט כל תושבי מדינת ישראל נמצאים בפייסבוק, שלא נדבר על 1.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם.
– עלות נמוכה לחשיפה וקליק, כך שאתם משלמים פחות ומקבלים יותר חשיפה מאשר קמפיין ממומן בגוגל.
– היכולת ליצור מודעות מותאמות אישית שיכולות לשפר את התוצאות שלכם.
לסיכום
כפי שאתם יכולים לראות, יש יתרונות רבים לפרסום בפייסבוק.
זוהי דרך חסכונית לקידום המוצרים או השירותים שלכם והיא מאפשרת לכם לפנות לקהל שלכם ולקהל הפוטנציאלי שלכם באופן ישיר וקליל.
אם אתם רוצים להרחיב את המותג שלכם, להשקיע לשוק רחב יותר, לשמור על קשר עם הקהל הנוכחי ולקבל לקוחות חדשים או רכישות –
אין ספק שפרסום בפייסבוק הוא הבחירה הנכונה עבורכם.
מחפשים מנהל עמוד פייסבוק עסקי ומנהל קמפיינים?
כי אני עושה גם את זה וגם את זה!
ככה אתם למעשה מפקידים בידיי את הכל ולא צריכים להתעסק עם עשרות נותני שירות:
אני כותב עבורכם את הפוסטים, מעלה אותם, מעצב להם תמונה יפה או סרטון מושקע, מנהל לכם את הקמפיין ומבצע בו אופטימיזציה.
לקבלת הצעת מחיר משתלמת ומידע נוסף, התקשרו אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 ואשמח לעמוד לשירותכם.