קידום אורגני מול קידום ממומן: מה עדיף לעסק שלך? המדריך המלא
כל בעל עסק רוצה להופיע בגוגל: וזה לא נתון בכלל לוויכוח. אבל הדרך להגיע לשם כבר תלויה באיזה קידום תבחרו – קידום אורגני מול קידום ממומן: אבל מה עדיף לעסק שלך מבין השניים?
היום, יש לא מעט אפשרויות באינטרנט לשיווק ופרסום האתר והעסק שלכם:
בין אם מדובר בניהול עמוד עסקיי בפייסבוק, באינסטגרם, בעמוד יוטיוב ועוד.
אך אין מה לעשות, יש מקום אחד שכולם, אבל כולם, נלחמים להופיע בו, וכמה שיותר גבוה ובמקומות הראשונים: גוגל.
למה כולם רוצים להופיע בגוגל?
תוצאות החיפוש של גוגל, מנוע החיפוש הכי חזק בעולם, זה שנותן תשובה לכל שאלה, עוזר להכריע בריבים ותמיד שם כדי להמליץ לנו על שירות מעולה.
אני לא אגלה לכם את אמריקה אם אגיד לכם שכבר כל המתחרים שלכם נמצאים בו – וזה מבלי לדעת מי אתם ומה תחום העיסוק שלכם.
כי אין מה לעשות, היום, שאנשים מחפשים מוצר או שירות מסוים, הם קודם כל יחפשו בגוגל-
וכדי להופיע שם, אתם צריכים אתר אינטרנט או לפחות דף נחיתה (שמתאים לקידום הממומן).
אבל להיות בעלים לאתר או דף זה לא מספיק – צריך לקדם אותו בשביל שהקהל הרלוונטי שלכם ימצא אותו:
כי כמו שאתם רוצים להופיע בעמודים הראשונים ובמקומות הראשונים, כך גם המתחרים שלכם, שלא חוסכים בכסף ובאמצעים כדי להשיג את מבוקשתם.
לכן, יש שני דרכים לשווק את האתר שלכם ולהגיע למטרה שלשמה התכנסנו במדריך הזה:
קידום אורגני, וקידום ממומן. מה ההבדלים ביניהם? מה יותר מתאים לעסק שלכם? מה יותר כדאי לטווח הארוך והקצר? ועל מה אני ממליץ? את כל התשובות תקבלו במאמר הבא!
קידום אורגני – או: התוצאות הטבעיות בגוגל
אז הגענו לחלק המעניין במדריך קידום אורגני מול קידום ממומן: מה עדיף לעסק שלך? –
וזה השלב בו אני מסביר לכם על שני אפשרויות הקידום בגוגל העומדות לרשותכם.
ואתחיל ברשותכם באופציה הראשונה, והמועדפת עלי בתור מקדם אתרים: קידום אורגני.
בעזרת קידום אתרים אורגני, ניתן להגיע לתוצאות הטבעיות בגוגל-
ואם שאלתם למה אני מתכוון בתוצאות “הטבעיות”, הכוונה היא התוצאות הרגילות של גוגל:
אם תשימו לב, כשמחפשים משהו בגוגל, בדרך כלל מוצגים לנו 10 תוצאות חיפוש טבעיות (בלי להזכיר את תוצאת האפס שנוספה לאחרונה, עליה כבר הרחבתי כאן באתר)-
ומעל התוצאות הטבעיות, ומתחתיהן, ישנן תוצאות ממומנות – בדרך 2/3 תוצאות כאלו.
ניתן להבחין בהן בקלות: בתוצאות הממומנות יש תווית ברורה בה רשום “מודעה”, ובתוצאות הטבעיות אין שום תווית – כמו שמן, הם אורגניות ורגילות.
בזה הרגע למעשה הסברתי לכם מה הן התוצאות הארגניות, ומה הן התוצאות הממומנות, בהן אגע ממש עוד מעט.
איך האתר שלי יכול להגיע לתוצאות האורגניות?
לכאן נכנס למעשה שירות קידום אורגני לאתר, הניתן בדרך כלל על ידי מקדם אתרים פרילנסר מומחה או על ידי חברת קידום גדולה-
מדובר בתהליך ארוך עם תוצאות לטווח הארוך, במהלכו גורמים לגוגל להבין על מה האתר שלנו, במה הוא עוסק, מי קהל היעד, ומה מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שגוגל צריכה לסרוק אותנו בו.
כל זה מובהר לגוגל בעזרת עבודת הקידום, במהלכה מתבצע מחקר מילות מפתח שעוזר לנו לאתר את כל הביטויים והמילים שגולשים מחפשים כדי להגיע לעסק שלנו, כתיבת תכנים לאתר עם מילות המפתח, ביצוע אופטימיזציה לתוכן ועוד.
וזה כמובן על קצה המזלג- כי חשוב לבחור בונה אתרים מקצועי שיבנה לכם אתר וורדפרס טוב המוכן לקידום, לדאוג לחווית המשתמש, לטפל בשגיאות שצצות מדי פעם וכו’-
הרי אם השלד שלנו, האתר, לא מספיק מזמין ומותאם לגוגל, כמה שלא נשקיע על הקידום – בסוף שהגולש ייכנס אלינו לאתר, לא יהיה לו חשק להמשיך לגלוש בו והוא ייצא ממנו כל עוד נפשו בו.
עוד פרמטר חשוב בתהליך הקידום הוא בניית קישורים מאתרים חיצוניים – אם למשל אתר אחר נותן לנו קישור מאנקור מסוים (ביטוי שקשור לתחום שלנו), גוגל גם מבקרת באתר שלנו דרך ביקור באתר שלו, וגם מבינה שהאתר שלנו מומלץ על ידי אתר אחר:
עכשיו דמיינו לכם שיהיה מדובר באתר חיצוני מאותו תחום כמו שלנו, ואם הוא נחשב חזק – אז בכלל אנחנו מרוויחים מזה.
אילו יתרונות יש לקידום אורגני?
קודם כל – גולשים אוהבים יותר ללחוץ על התוצאות הטבעיות ולא הממומנות, ואתם יכולים לבדוק אותי-
אני תמיד אומר ללקוחות שלי שמתלבטים לשאול פשוט בני משפחה, חברים ואפילו את עצמם – ולחכות לתגובות.
כי אין מה לעשות, רוב האנשים רואים בתוצאות הממומנות כמשהו פרסומי, ספאמי, ואפילו לא קשור למה שהם חיפשו, לכן הם ישר ממשיכים הלאה לתוצאות הטבעיות.
כמו כן, אתם מקבלים גם טראפיק (תנועה) יותר איכותי, מאנשים יותר רלוונטים.
בנוסף, בעבודת הקידום אתם מקבלים תמורה לכסף שלכם: תוכן איכותי, פעולות שונות שנועדו לגולש להמשיך לגלוש באתר ולרכוש שירות, קישורים מאתרים חזקים המשמשים כהוכחה חברתית ועוד.
ובסופו של דבר – למרות שמדובר בתהליך ארוך, אתם משקיעים לטווח הארוך.
כמובן שאם תפסיקו את הקידום, האתר שלכם יוכל לרדת – אבל בסופו של דבר, הוא לא ייעלם כאילו לא היה מעולם בגוגל, והאתר יופיע במגוון מילות מפתח, ובלא מעט ביטויי זנב ארוך.
חסרונות הקידום האורגני
זה לוקח זמן. גוגל לא תזרוק הכל ותעצור את כל עיסוקיה כדי לקדם אתכם בתוצאות רק כי התחלתם היום לקדם את האתר שלכם.
כמו המשפט המוכר “בשביל כבוד צריך לעבוד”, צריך לרכוש את אמונה של ענקית החיפוש לאט ובטוח, להראות לה שאתם עקביים ורציניים, ושאתם נותנים ערך אמיתי לגולשים.
אם אתם רוצים באמת להצליח לטווח ארוך, חשוב להבין שאין קיצורי דרך: זה לוקח זמן ודרוש סבלנות, תכונה שישראלים רבים לא בורכו בה.
קידום ממומן: או התוצאות הממומנות בגוגל
ואם אתם מחפשים לתפוס את המעלית מאשר לעלות במדרגות עם הקידום האורגני, גוגל מציעה לכם להגיע מיד לראש תוצאות החיפוש, בעזרת כרטיס האשראי כמובן.
בעיקרון, זה נשמע פשוט ומהיר: אתם רק צריכים לתת פרטי כרטיס אשראי, לפתוח קמפיין ולנהל אותו באופן מקצועי.
ניתן לעשות זאת לבד או לפנות כמובן (רצוי) אל מומחה קידום אתרים שמתמחה בניהול קמפיינים, כדי שהכסף שלכם לא ייזרק סתם ויהיה מנוהל נכון על מילים רלוונטיות ולא יקרות.
מה היתרון של הקידום הממומן על פני האורגני?
קודם כל, בעזרת קידום אתרים ממומן אתם מקבלים תוצאות מיד לטווח הקצר –
לפעמים גולשים לא שמים לב שמדובר בפרסומת ומקליקים על המודעה שלכם.
ניתן להגדיר שעות מדויקות בהן המודעה תופיע, אזורים בארץ, מילות מפתח מדויקות וסופר רלוונטיות ולהגדיר כמובן מראש תקציב פרסום לכל החודש.
וזה מבלי שעוד הזכרתי את האפשרות של חלוקת המודעות לפי השירותים והתחומים שלכם, כך שכל מודעה תפנה לדף ספציפי באתר.
חסרונות הממומן
במהירות שבה עליתם בגוגל – כך גם אתם יכולים לעוף ולהיעלם באותה מהירות, ברגע שייגמר לכם התקציב או תחליטו להשהות ולהפסיק את הקמפיין.
כמו כן, שימו לב שאתם לא משלמים על הופעה בגוגל – אלא על קליקים:
זה נשמע מבורך נכון? כי אתם מקבלים חשיפה בחינם ומשלמים רק כשלוחצים עליכם. אז זהו… שיש קליקים על מילות מפתח שיכולים להיות יקרים.
ומניסיוני, יש גם לא מעט מתחרים שאוהבים ללחוץ סתם, כדי לבזבז לכם את התקציב, כך שלא באמת כל קליק שעושים לכם הופך ללקוח…
לסיכום – קידום אורגני מול קידום ממומן: מה עדיף לעסק שלך ומה הכי כדאי?
בסופו של דבר, אני לא מכיר אתכם, את העסק שלכם, ואת המטרות שלכם באופן אישי, לכן מה שיתאים לעסק אחד לא בהכרח יתאים לעסק אחר.
זה גם תלוי מאוד בתקציב שלכם: אם יש לכם מעט תקציב, עדיף להתמקד בקידום אחד בלבד, ואם יש לכם תקציב מאוד גדול – תוכלו לעשות את שניהם.
אני באופן אישי ממליץ מאוד על קידום אורגני – כי כמו שציינתי, זו השקעה לטווח הארוך, ובסופו של דבר, שתצליחו ותגיעו למקומות טובים, לא תהיו זקוקים לקידום ממומן.
אך שוב, זה תהליך שלוקח זמן, לכן ההמלצה הכי טובה היא כמובן להשקיע תמיד על קידום אורגני, אך עם זאת לשים תקציב גם לקידום ממומן, שיעזור “למלא יומן” עד שהקידום האורגני יצליח ולא תזדקקו יותר לקידום הממומן.
עוד דרך נהדרת שאני משתמש בה המון בתור מקדם אתרים היא לבצע קידום אורגני לאתר, ולנהל במקביל עמוד פייסבוק עסקי עם קידום ממומן בפייסבוק-
בעזרתו ניתן להגיע לקהל שביקר באתר, להגיע לקהל רלוונטי בפייסבוק ובכלל להראות לגולשים שהאתר גם פעיל ברשת החברתית האהובה.
בסופו של דבר, קחו בחשבון שפרסום ושיווק זה ענף שלם בפני עצמו הדורש מקצועיות וידע, לכן מומלץ להיעזר במקדם אתרים מקצועי שחי ונושם שיווק, כזה שיוכל להביא אתכם להישגים שאתם חולמים ורוצים –
כי היום בלי שיווק באינטרנט, אתם לא באמת קיימים.
לא הגיע הזמן שתקבלו לקוחות? צרו איתי קשר עכשיו!
בעזרתי תוכלו להתמקד במה שאתם הכי טובים בו באמת, והוא ניהול העסק שלכם-
ואת כל נושא השיווק והפרסום תוכלו להפקיד בידיי המקצועיות:
אני כבר אדאג לעשות עבורכם הכל ולקדם את האתר שלכם כאילו היה העסק שלכם.
התקשרו אלי עוד היום לפלאפון האישי והישיר שלי 050-5869056 כדי שאוכל להכיר אתכם, לדעת איזה סוג קידום הכי מתאים לכם ולהציע לכם את מה שבאמת מתאים לכם ולעסק שלכם.
רוצים שאחזור אליכם? מלאו ושלחו את הטופס בעמוד צור קשר.
אל תשכחו לעקוב אחרי ולסמן לייק בעמוד הפייסבוק שלי !