פעולות בקידום אתרים אורגני שחייבים לבצע באתר כדי להגיע לעמוד הראשון בגוגל
החלטתי לכתוב מדריך על פעולות בקידום אתרים אורגני שחייבים לבצע באתר אם רוצים להתקדם בגוגל, בהשראת שיחת טלפון שערכתי השבוע.
התקשר אלי בעל עסק שקיבל עלי המלצות חמות מלקוחות מרוצים והוא התעניין לגבי שירותי קידום אורגני.
הוא סיפר לי שהוא לא עובד כבר כמה חודשים בגלל הקורונה, והוא רוצה מאוד לקדם את האתר שלו כדי לקבל פניות ולהרים את העסק.
התחלתי לספר לו מה אני עושה ובסיום השיחה בינינו שלחתי לו הצעת מחיר מסודרת, עם הנחה משמעותית לאור המצב.
לא עבר יום ואותו אדם התקשר אלי שוב ואמר לי שהוא מעריך מאוד את המחיר וההנחה, והוא באמת בדק אצל אחרים והמחיר שלי משתלם מאוד –
אך עדיין הוא רוצה לחסוך כמה שיותר, לכן הוא ביקש שאבצע לו רק אופטימיזציה למנועי חיפוש – את השאר הוא עושה בעצמו.
באותו רגע מיד לקחתי פתק ורשמתי לי בצד, כדי שלא אשכח, את הרעיון שקיבלתי ממנו – לכתוב לכם מדריך מושקע באתר על הפעולות שחייבים לבצע באתר אם רוצים לראות תוצאות בגוגל.
הסברתי לו שאני לא יכול לבצע לו רק שירות אחד – כי קידום אתרים זה מכלול של כמה וכמה דברים ופעולות.
וגם אם את השאר הוא יבצע בעצמו – הוא לא יצליח לעקוף את המתחרים כפי שהוא רוצה מבלי להיעזר בשירותי מקדם אתרים מומחה.
בסופו של דבר, פרסום זה משהו שאי אפשר לחסוך בו – יש כמה פעולות שהולכות יד ביד, וחשוב לבצע את כולן אם רוצים לראות התקדמות ותוצאות.
“אבל תבין, רק לתקופה קצרה – עד שהאתר יגיע לתוצאה טובה” הוא ענה לי.
אבל זה לא תהליך של יום, וגם אם הוא יגיע מתישהו לעמוד הראשון – זו עבודה שצריך לשמר, כך שהיא לא מסתיימת אף פעם.
יש פעולות בקידום אתרים אורגני שחייבים לבצע באתר ואסור לפסוח עליהם!
אותי לימדו מגיל קטן, שהזול הוא תמיד היקר יותר. כשההורים שלי קנו משהו זול כדי “לחסוך”, הם גילו שהוא עושה להם כל כך הרבה בעיות שהוא הפך כבר ליקר.
אנשים שרוצים לחסוך בפרסום, בעצם פוגעים בעצמם – הם מקבלים פחות שירותים ואין להם סיכוי להתחרות במתחרים שלהם ולתת להם פייט הוגן.
ויש ציטוט שאני אוהב של הנרי פורד שאומר “בן אדם שמפסיק לפרסם כדי לחסוך בכסף הוא כמן בן אדם שעוצר את השעון כדי לחסוך בזמן” – וכל מילה נוספת מיותרת.
להלן כמה פעולות שכל בעל אתר, וכמובן גם מקדם אתרים פרילנסר, חייב לבצע כדי להתקדם בגוגל.
חסכון בפעולות אלו – משמע פגיעה בדרך למטרה שלכם והיא להגיע לעמוד הראשון הנחשק בגוגל!
מחקר מתחרים
לכל עסק יש מתחרים – וזה לא דבר רע, להיפך – זה דבר טוב מאוד, כי זה אומר שיש ביקוש.
חשוב מאוד שכל בעל עסק יכיר וידע את המתחרים שלו – לא רק בשביל לקבל תמונה על המצב בתחום, אלא כדי ללמוד מה האחרים עושים, כך לא תישארו מאחור.
אני לא מדבר על העתקה מהמתחרים כמובן, דבר שלא מקובל בשום פנים ואופן. אני מדבר על בדיקת הפעולות שהמתחרים שלכם עושים כדי להתקדם בגוגל-
מאילו אתרים הם מוציאים קישורים?
אילו ביטויים הם מקדמים?
באילו פלטפורמות הם משווקים?
ואפילו מה המחירים שלהם לעומת שלכם?
חשוב מאוד לבצע מחקר לפני שמתחילים לרוץ עם העסק, וגם תוך כדי, כדי לוודא שאתם מיישרים קו ומציעים אלטרנטיבה חלופית מועילה ללקוחות שלכם.
בניית אסטרטגיה
אל תירו לאפלה מבלי לדעת למה אתם מכוונים.
מה זאת אומרת? לפעמים, דברים שאנחנו חושבים שיכולים לעניין את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו – בכלל לא יעניינו.
דברים שאנחנו חושבים שבכלל לא יעניינו – יכולים לעניין.
לכן, חשוב לבדוק ולמצוא את קהל היעד המדויק שלנו, ולהתאים את עצמנו אליהם.
למשל – אם אכתוב מאמר על כמה אני אוהב להשתמש בטוויטר וכמה הוא נהדר – זה לא יעניין את הגולשים שלי.
אבל אם אפנק במדריכים מועילים שנותנים רעיונות ועזרה בשיטת קידום אתרים עשה זאת בעצמך – הם ירצו להיכנס לאתר שלי, יעריכו אותי ואפילו ירצו ליצור איתי קשר ולשכור את שירותיי.
מומלץ לבדוק מה הקהל שלכם רוצה ולספק לו בדיוק את זה.
אל תתביישו לשאול – על מה הייתם רוצים שנכתוב? מוזמנים גם לעשות טסטים ולבדוק כל מיני פוסטים ותכנים ולראות למה יש ביקוש.
אני גם נוהג להכין מראש רשימה של רעיונות לפוסטים ומאמרים, כך שאני מראש כבר יודע כמה חודשים קדימה על מה אני עומד לכתוב.
בניית תשתית
לפעמים אנשים כל כך משקיעים ב”מסביב” ובדרכים מתקדמות לקדם את האתר, שהם שוכחים להשקיע בדברים הבסיסיים ביותר-
הדברים הקטנים האלו שלא שמים לב אליהם ורק הם יכולים לעצור את התקדמות האתר בגוגל.
האתר שלנו למשל, הוא השלד שלנו, הבסיס להכל.
מומלץ לעצור ולשאול את עצמנו:
האם האתר בכלל מהיר?
האם הוא מונגש?
האם יש בו חווית משתמש טובה?
האם הוא רספונסיבי?
בעינינו האתר שלנו יכול להיראות מושלם – כי אנחנו לא אובייקטיבים. מומלץ לשאול מכרים וחברים ולקבל את דעתם – תופתעו לגלות על מה אנשים יכולים להעיר ולהאיר לכם.
מחקר מילות מפתח
אחד האלמנטים החשובים והבסיס החשוב לכל עבודת קידום אתרים באשר היא – אפילו עבור קידום ממומן.
אחרי הכל, אם אנחנו לא יודעים את הביטויים שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו מחפשים כדי להגיע אלינו – איך נדע איך להגיע אליהם?
אל תסתמכו על מזל או על ביטויים שאתם חושבים שמתאימים.
למרות שהמחקר הוא חד פעמי ונעשה פעם אחת בלבד בתחילת תהליך הקידום (אך מומלץ מדי כמה זמן לעשות רענון ולבדוק, תמיד תמצאו ביטויים חדשים כי עולם האינטרנט משתנה כל הזמן), אל תזניחו אותו ותתעלמו ממנו.
תוכן
בלתי אפשרי לקדם אורגני אתר ללא כתיבת תוכן לאתר – כך שהכל סובב סביבו.
זו הסיבה שגם אי אפשר לקדם אורגנית דפי נחיתה, כי הם למעשה אתר של דף אחד בלבד.
על האתר שלנו להיות מלא בתוכן, אבל לא סתם – איכותי, מקצועי, ארוך ומועיל לגולש.
לא משנה במה אתם עוסקים, תוכן הוא דבר חשוב מאוד שאסור לוותר עליו והוא ממחיש לגוגל שהאתר שלכם רלוונטי, מתעדכן ויכול להועיל לגולשים שמחפשים את מה שהאתר שלכם מציע.
אבל חשוב לא לשכוח שבסופו של דבר, הגולש האנושי הוא זה שיקנה ממכם, לכן יש לכתוב תוכן לא רק עבור גוגל אלא גם בעל תועלת לגולש.
כתיבת המאמרים היא אמנות בפני עצמה ומומלץ לכתוב בצורה שיווקית אך לא יותר מדי קיצונית (דמיינו לכם – אתם קוראים מאמר שרק מנסה למכור לכם כל הזמן. תרצו לצאת, לא?).
מומלץ לשלב במאמרים דברים אישיים (כמו הלקוח שהזכרתי בתחילת המאמר, היא דוגמה אמיתית שלקחתי מהחיים שלי), לנסות להיות ענייני ולתת ערך מוסף שיגרום להם להישאר באתר שלכם, להמשיך לגלוש בו ואף לפנות אליכם.
אופטימיזציה
אחרי התוכן, הדבר השני שהכי חשוב הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש, שנעשית לתוכן, ובעצם מתאימה אותו לגוגל ולמנועי החיפוש בכלל.
אחרי הכל, במה יועיל לנו התוכן אם הוא לא נסרק ומופיע בתוצאות החיפוש של גוגל?
באופטימיזציה מבהירים לגוגל על מה המאמר, מה המילות מפתח, משפרים את הנראות של הדף בתוצאות כדי לגרום לגולש ללחוץ דווקא עליכם, מסדרים קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד לא מעט דברים טכניים קטנים וגדולים כאחד.
שיווק מבחוץ
אם חשבתם שיש רק עבודה בתוך האתר – טעיתם ובגדול. אחרי הכל, איך ידעו אם האתר שלכם קיים אם לא תדברו עליו?
אותו דבר בדיוק בשיווק האתר – בין השיטות והפעולות העומדות לרשותכם היא לשתף אותו ברשתות החברתיות (ראו הרחבה בסעיף הבא), לשתף פעולה עם בעלי עסקים אחרים או עם משפיעי דעת קהל, להוציא לאתר קישורים מאתרים, וודאו שיש בכל דף באתר כפתורי שיתוף, להיות מעורב בקבוצה או פורום הקשורה לתחום שלכם ועוד.
נוכחות ברשתות החברתיות
אם אתם לא שם – אתם לא באמת קיימים. אתם בטח שמתם לב שהיום לכל בעל עסק יש עמוד עסקי בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בטיקטוק והרשימה עוד ארוכה…
זו דרך מעולה גם לשמר את הקהל הנוכחי שלכם, גם להגיע לקהל חדש, גם לשווק את האתר שלכם ולהפנות אליו תנועה חדשה, גם לקבל חשיפה, גם לשמור על נוכחות ורלוונטיות וגם לייצר מודעות ומעורבות.
בזכות העמודים ברשתות החברתיות תוכלו להישאר בראש של הגולש גם לאחר שהוא עזב את האתר שלכם, וכך גם תיצרו אמינות כלפי הגולש-
היום כל גולש בכל אתר מחפש תמיד את האתר ברשתות החברתיות, ואם הוא ימצא שאתם קיימים בכמה שיותר רשתות חברתיות, זה יעלה את האמינות שאתם עסק חי, נושם ופעיל.
סבלנות
יש עוד המון פעולות נוספות שלא ציינתי, כי באמת אין לזה סוף, אבל דווקא הפעולה הזו של סבלנות, שהיא לא ממש פעולה לאתר, חשוב להזכיר.
אל תסתכלו על המתחרים המצליחים שלכם ותתייאשו, תמיד תזכרו שרומא לא נבנתה ביום והם גם היו קטנים כמוכם בהתחלה.
הנוסחה כאן היא לא לוותר, להשקיע וכל הזמן לייצר תוכן ולקדם. ההצלחה תגיע!
שירותי קידום אתרים מקצועי ואמין בלחיצת כפתור
אני כאן כדי לקדם את האתר שלכם ולהביא לכם נוכחות ותוצאות.
מוזמנים להתקשר אלי לפלאפון 050-5869056, או לכתוב לי למייל [email protected] ואשמח לתת לכם הצעת מחיר משתלמת במיוחד שתביא את האתר שלכם להישגים.
ניתן לפנות אלי גם דרך מילוי הטופס בעמוד צור קשר.