ניהול מוניטין ברשת לעסקים, לחברות ולאנשים פרטיים – המדריך המלא
לא משנה אם אתם בעלי עסקים או אנשים פרטיים שהם שכירים, כשזה קשור לאינטרנט – ניהול מוניטין ברשת לעסקים ולאנשים הוא משהו שאמור לעניין את כולם.
כי לא משנה מי אתם, אם אתם מוכרים מוצר או שירות ואפילו אם לא, כאשר מחפשים את שמכם בגוגל – כולנו רוצים שהתוצאות יהיו חיוביות.
כי אם אתם נותני שירות, אני לא צריך להסביר לכם למה דבר כזה יכול לפגוע בכם –
גולשים רבים רוצים להיות בטוחים ב-100% לפני שהם בוחרים בעל מקצוע או שירות, ולכן הם מחפשים תמיד ביקורות באינטרנט אודותיכם:
וברגע שהם יחפשו את שמכם או את שם העסק שלכם בגוגל ויעלו להם תוצאות לא חיוביות – אתם למעשה הפסדתם לקוח פוטנציאלי.
אותו דבר גם לאנשים פרטיים – תופתעו לגלות כמה אנשים מחפשים עליכם באינטרנט: בין אם זה דייט פוטנציאלי או אפילו מקום עבודה שרוצה לדעת מי האדם אותו הוא עומד להעסיק.
לכן, בעזרת שירות ניהול מוניטין ברשת, שהוא מעין יחסי ציבור בגוגל, פונים בעיקר אנשים שרוצים “לטהר” את שמם בתוצאות של מנוע החיפוש הגדול בעולם:
בין אם מדובר בביקורות לא טובות, בכתבות שליליות או בכלל בשיפור התדמית שלנו.
לא הכל חיובי באינטרנט – איך מגיעים למצב שצריך ניהול מוניטין ברשת ?
בדרך כלל אנחנו מתייחסים לאינטרנט כדבר מבורך מאוד:
הוא מאפשר לנו לפרסם את העסק שלכם, ניתן לבנות אתר היום לכל עסק, לפרסם בפייסבוק או באינסטגרם, להעלות סרטונים ליוטיוב, לקבל חשיפה ולהגיע לאלפי לקוחות רלוונטיים.
אך עם זאת, יש בו לא מעט תחרות עם מתחרים חזקים מאוד שלא יהססו לפגוע בכל מתחרה בדרך ללקוח, וכמובן לקוחות שמשאירים ביקורות שליליות בפייסבוק, בפורומים, בגוגל, בבלוגים, בכתבות ועוד.
היום איום שהפך לאהוב במיוחד על ידי גולשים, שלא מהססים להשתמש בו, הוא כמובן לעשות שיימינג לבעל העסק או להשאיר ביקורת רעה –
היום אנשים מבינים כמה כוח יש להם בתור משתמשים באינטרנט, והם יודעים כמה בעלי העסקים מודעים לכך שזה יכול לפגוע בשם הקשה שהם עמלו עליו או בתדמית אותה הם טיפחו במשך שנים באינטרנט.
או כמו שאומרים – “קשה לבנות, קל להרוס”.
בתור מקדם אתרים, אני משתדל תמיד לתת את השירות הכי טוב שיש לכל לקוח ולקוח שלי, כדי שהם תמיד יהיו מרוצים ובכלל, כשהם מרוצים אני גם מרוצה:
הם ממשיכים לבחור בי כל חודש מחדש, וההצלחה שלהם היא ההצלחה שלי בסופו של דבר.
ובאמת אני חייב לציין שהתברכתי בלקוחות מדהימים שמעריכים את כל מה שאני עושה עבורם.
אבל בעידן של היום, כל בעל עסק יכול לתת שירות מכל הלב ולתת הכל בשביל הלקוח שלו:
אבל מספיק פשלה אחת קטנה שעשה מישהו אחר בחברה, או מתחרה שרוצה לפגוע בו, או אפילו כתבה שלילית שלא דווקא מתעסקת בלקוחות לא מרוצים אלא בהתנהלות כספית כושלת למשל או אפילו במעורבות, שלא בצדק, בפרשה לא טובה-
יביאו את האדם למצב שבו הם רוצים להסיר את האזכורים השליליים עליהם באינטרנט וברשתות החברתיות-
וזה במטרה שעבור גולש חדש שחיפש מידע עלינו בגוגל יופיעו רק תוצאות חיוביות וטובות, מבלי שהשליליות ייקפצו לו ישר לעיניים ויגרמו לו לשפוט אותנו בחומרה לפני שהוא באמת מכיר אותנו.
כי אם למשל הייתם מחפשים בונה אתרים ספציפי בגוגל ורואים רק תוצאות שליליות –
סביר להניח שלא הייתם ממשיכים לגלוש וישר מחפשים מישהו אחר.
זה בדיוק האפקט ששירות ניהול מוניטין רוצה לתקן על ידי העלמת האזכורים השליליים.
אז איך מעלימים אזכורים שליליים בגוגל וברשתות החברתיות?
ובכן, זו ללא ספק אחת השאלות שאני נשאל כמעט כל יום, אחרי השאלה “כמה זמן לוקח לאתר להתקדם בגוגל?” כמובן, כי מה לעשות, אני עוסק בקידום אתרים למחייתי.
ובכן, כדי לענות על השאלה הזו, חשוב לי להיות כן אתכם ולהגיד לכם את האמת:
אי אפשר להסיר תכנים ואזכורים שליליים עליכם באינטרנט. ומי שיגיד לכם אחרת – משקר.
לכן, המטרה של ניהול מוניטין באינטרנט היא לא להסיר תוצאות שליליות עליכם, אלא לדחוק אותם:
ואיך עושים את זה אתם שואלים? פשוט דואגים למלא את האינטרנט בתוצאות אחרות וחיוביות אודותיכם, אשר ידחקו את התוצאות השליליות לעמודים אחרים, כך שלא יקפצו לעיניי הגולש.
כדי להסביר לכם איך זה עובד, אשתמש בדוגמה קלאסית להדחקת תוצאות שליליות שכולכם מכירים:
אולי זו לא דוגמה מקורית מדי, ואני מניח שכבר השתמשו בה לא מעט, אבל אין דוגמה קלאסית יותר מהפרשות של אחד מהזמרים הים תיכוניים המפורסמים ביותר במדינה:
ברגע שיצאה עליו פרשה נוראית שאיימה להחריב את הקריירה שלו, משרד יחסי הציבור שלו ישר דאג לצאת עם כותרות אחרות וחיוביות יותר:
נישואין, היריון, הופעה חדשה ועוד.
כך בעצם התוצאות החיוביות דחקו את השליליות, שלמעשה נעלמו כלא היו.
אבל, כמו שהסברתי, הם לא העלימו אותם לחלוטין – כי מי שמספיק יחפור באינטרנט ויחפש, יגיע אליהם.
אבל זה בדרך כלל אנשים שיודעים שהיה משהו, וירצו להגיע לאותם תוצאות.
אך אנשים חדשים שמחפשים אודות אותו זמר, יגלו דף תוצאות חיפוש נקי בגוגל עם תוצאות חיוביות – ובכלל ישכחו או לא ידעו מכל הפרשות השליליות.
ואיך בדיוק דוחקים תוצאות שליליות באינטרנט?
כמו שציינתי מקודם – מעלים תוצאות חיוביות, במטרה שיחליפו את התוצאות השליליות:
זה אומר כתיבת תוכן חדש במאמרים שונים באתרי אינטרנט מגוונים ורבים, בניהול רשתות חברתיות, בהקמת בלוגים, ביצירת מעורבות חיובית באתרים שונים ועוד.
כמובן שיש לא מעט משרדי יחסי ציבור שעוסקים בניהול מוניטין, אך לרוב משרדים כאלו ידרשו גם לא מעט כסף בהתאם.
ובינינו, אתם לא צריכים ניהול מוניטין יקר כמו שעשו לזמר, שהרי ביצעו לו גם כתבות חיוביות בטלוויזיה ובעיתונים-
אני כמובן פונה אל אנשים קטנים ובעלי עסקים בינוניים וקטנים יותר שמחפשים “לנקות” את שמם בעולם הווירטואלי והדיגיטלי.
לכן, הדרך הטובה ביותר לנקות את שמכם היא לפנות אל משרד דיגיטל המעניק שירותי ניהול מוניטין – או אל מקדם אתרים פרילנסר כמוני שעושה זאת, כך תקבלו יחס אישי וליווי צמוד לאורך כל הדרך.
האם בכל זאת יש מה לעשות נגד אזכורים שליליים?
ובכן, כמו שאמרתי, להסיר לחלוטין כתבות, ביקורות או אזכורים שליליים זה לא משהו שהייתי מפתח ציפיות לגביו-
לכן אין טעם לבזבז את הזמן עליהם אלא לעסוק יותר ביצירת תוכן חדש וחיובי עליכם.
אך עם זאת, אני חייב לציין שבתור אחד שעשה ניהול מוניטין ללא מעט אנשים, אני כן באופן אישי מנסה לפנות אל אותם כתבות או מפרסמים-
כי אני מאמין בדרך של “אם לא תשאל לא תדע”:
ואכן, קרו לי לא מעט מקרים שבו מפרסם הביקורת השלילית על בעל עסק שקידמתי בכלל שכח מהמקרה שעצבן אותו והסכים למחוק את הביקורת, או אפילו אתר שהסכים להסיר אזכור לא מחמיא מתוך איזו כתבה.
אבל שוב, אלו היו מקרים ממש בודדים, ולרוב אתרים גדולים לא יסכימו לעשות זאת:
אם זה ממש חשוב לכם, תנסו, אבל אל תצפו וכשאתם שואלים תמיד תחשבו “במקרה הכי גרוע – יגידו לי לא”, זה מה שאני עושה.
לסיכום, שווה לנסות, אבל לא להתעכב על זה יותר מדי ולרכז את כל הכוח על זה, אלא להיות עסוקים ביצירת תוכן חיובי חדש שיחליף את השלילי.
הנה מדריך מורחב שכתבתי על הסרת אזכורים שליליים מהאינטרנט ששווה לכם לקרוא.
איך מתבצע שירות ניהול מוניטין ?
להלן כמה דוגמאות שאני באופן אישי כמנהל מוניטין לבעלי עסקים ואנשים פרטיים משתמש לא מעט:
שימוש בנכסים דיגיטליים קיימים
מכיוון שלאורך השנים צברתי לא מעט אתרי אינטרנט, עמודי פייסבוק ועוד, אני משתמש בהם כדי להעלות תוכן חיובי.
מכיוון שגוגל כבר מכירה את העמודים והאתרים האלו, היא לרוב סורקת אותם בעמוד הראשון בגוגל והם תורמים רבות לתהליך המוניטין של העסק אותו אני מקדם.
סרטונים ביוטיוב
יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני הגדול ביותר בעולם לאחר גוגל, ותוסיפו לזה את העובדה שגוגל קנתה אותו, כך שהעלאת סרטונים ובניית ערוץ יוטיוב מושקע בהחלט תעזור בניהול המוניטין.
כמו כן, בטח שמתם לב היום שכמעט בכל חיפוש היום בגוגל, כמעט תמיד ניתן למצוא סקשן ובו סרטונים מיוטיוב, כך שזה ללא ספק עוזר לדחוק תוצאות שליליות.
קישורים ומאמרים מאתרים אחרים
יש לי לקוחות שגם עושים דרכי קידום אתר וגם ניהול מוניטין במחיר משתלם ומיוחד, וכך הם מקבלים 2 ציפורים במכה אחת:
אני גם בונה להם קישורים מאתרים אחרים באמצעות שירות בניית קישורים שהוא הכרחי בכל חבילת קידום, וגם האתרים האלו מהווים הוכחה עבור גוגל שאתרים אחרים מדברים על בעל העסק והם אף ממליצים עליו ע”י מתן קישור לאתר שלו.
כתיבת ערך בויקיפדיה
גוגל מאוד מעריכה את ויקיפדיה – זוהי האנציקלופדיה האינטרנטית הגדולה בעולם, ממנה יוצא תוכן איכותי ומעמיק, ללא כל פרסומת, שבאמת נותן ערך לגולש.
לכן, כמעט תמיד ניתן למצוא תוצאות מויקיפדיה בכל עמוד ראשון של תוצאות בגוגל.
לכן, אם העסק שלכם או שמכם מספיק חזקים ומוכרים, יכול להיות שאתם “ראויים” לערך משלכם בויקיפדיה.
ערך משלכם בויקיפדיה יכול לתרום לכם רבות ולדחוק לא מעט תוצאות שליליות לעמודים אחוריים בגלל חוזקו של האתר.
אך עם זאת, כשאני ניגש לכתוב ערך בויקיפדיה אני נזהר מאוד – לא כל אחד יכול לכתוב ערך בויקיפדיה כי יש להם לא מעט עורכים קפדנים שלא מקבלים כל ערך חדש.
עוד שיטות וטיפים שיעזרו לכם לדחוק תוצאות שליליות תוכלו למצוא במדריך שכתבתי לכם על טיפים לדחיקת תוצאות שליליות בגוגל.
ואם יש לכם בעיה של הופעת מסמכים משפטיים בתוצאות החיפוש בגוגל, כדאי לכם לקרוא את המדריך הזה.
ניהול מוניטין הוא עניין לרציניים – פנו אלי עוד היום!
אתם לא לבד – אשמח להעניק לכם שירות ניהול מוניטין מקצועי ברשת “ולהעלים” עבורכם את כל התוצאות השליליות בגוגל תוך הכנסת תוכן איכותי, חדש ומרענן עליכם – כשכולו חיובי.
לקבלת פרטים נוספים והצעת מחיר אל תהססו להתקשר אלי עוד היום לפלאפון האישי והישיר שלי 050-5869056 ואשמח לעמוד לשירותכם – עד להצלחה!
אל תשכחו לשמור על קשר, לעקוב אחרי ולסמן לייק בעמוד הפייסבוק שלי.