fbpx

ניהול מוניטין באינטרנט וברשת – טיפים לדחיקת תוצאות שליליות ולא רצויות

ניהול מוניטין באינטרנט וברשת – טיפים לדחיקת תוצאות שליליותאת המאמר הזה על ניהול מוניטין באינטרנט וברשת – טיפים לדחיקת תוצאות שליליות אני מקדיש לכל הגולשים והלקוחות שפונים אלי לאחרונה ומבקשים פרטים על השירות.

בתור מקדם אתרים, השירות הזה של ניהול מוניטין ברשת הפך עם השנים לאחד מהשירותים המבוקשים שלי ביותר – וזה לא פלא.

בעידן שבו היום ניתן בקלות “להשחיר” או להרוס עסק לאחר ביקורת שלילית אחת ברשתות החברתיות, או לאחר אזכור שלילי באחד מהאתרים בגוגל –

השירות הפך למבוקש לא רק אצל בעלי עסקים אלא גם עבור אנשים פרטיים שרוצים “לנקות” את שמם באינטרנט בשביל סיבות שונות:

קודם כל, אף אחד לא חסין בפני שיימינג, לא בעלי עסקים ולא אנשים פרטיים.

בבעלי עסקים זה כמובן יכול לפגוע בפרנסה: מה הייתם עושים אם הייתם מחפשים שם של חנות מסוימת בגוגל ומגלים תוצאות שליליות?

ובאנשים פרטיים זה גם יכול לפגוע לא פחות: דמיינו לכם שבת זוג פוטנציאלית מחפש עליו מידע בגוגל לפני הדייט? או שמקום עבודה מחפש עליו ברשתות כדי להכיר אותו טוב יותר?

היום, כאנשים נפגעים מאדם מסוים, בצדק או לא, זה נהיה מאוד “טרנדי” לאיים עליו בשיימינג, כי היד מאוד קלה על המקלדת.

וזו הסיבה שהתופעה הזו יצרה את שירות ניהול מוניטין, שהוא כמו יחסי ציבור לכל דבר, שמטרתו העיקרית היא לדאוג שכאשר מחפשים אדם מסוים בגוגל בפרט או ברשתות החברתיות, ייתקבלו רק תוצאות טובות, חיוביות או ניטרליות.

אנשים פונים אלי כדי לבקש את השירות, כאשר לא מתקבלים תוצאות טובות באינטרנט כשמחפשים את שמם או את שם העסק-

וכאן הצרות מתחילות, כי מספיק תוצאה אחת שלילית שתמוקם גבוה בתוצאות החיפוש, כדי לפגוע בכל אדם, בטח בעידן בו היום כולם חשדנים (תכנית “המתחזים” מישהו?) ומחפשים מידע על כל אדם בגוגל לפני שהם ניגשים לדבר איתו, לפנות אליו ובכלל לעשות איתו עסקים.

ניהול מוניטין באינטרנט וברשת – מאיפה מתחילים ומה עושים?

חשוב לזכור 2 דברים חשובים לפני שניגשים למלאכה: ראשית, זה תהליך שלוקח זמן והוא לא יקרה מהיום למחר:

התוצאות בגוגל לא מתעדכנות כל יום, וגם מקדם אתרים פרילנסר לא אחראי ולא יכול לדעת מתי כל התוצאות השליליות יירדו.

דבר שני, באמצעות ניהול מוניטין, מה שאני עושה הוא בעצם לדחוק את התוצאות השליליות לעמוד השני על ידי העלאת תכנים אחרים, ובכך בעצם “להעיף” אותם כדי שלא יראו אותם.

לצערי מאוד קשה עד בלתי אפשרי “להעלים” תוצאות בלתי רצויות מגוגל, לכן לא כדאי לבנות על זה – מה שכן, אפשר להכניס תוצאות חדשות וטובות או ניטרליות על עצמכם כדי שיחליפו למעשה את התוצאות הרעות.

כך שאם ציפיתם שהתוצאות הרעות ייעלמו – זה ככל הנראה לא יקרה, אבל כן תוכלו להחליף אותם בתוצאות אחרות שלא יזיקו לכם.

הנה כמה פעולות קידום אתרים שאני מבצע כדי לדחוק את התוצאות הרעות עליכם בגוגל:

קודם כל אני פונה לבעל האתר

תמיד שווה, לפני שיוצאים ל”מלחמה”, לנסות לבדוק, אפילו בשביל הספורט, מול האתר שפרסם עליכם דבר שלילי, אם אפשר להגיע להבנה ולהסיר את הכתבה עליכם אותה הייתם רוצים להעלים.

הסיכוי שאכן מישהו ייענה לכם ויסכים הוא קלוש, ואני כבר אומר את זה – אבל לפחות תדעו שניסיתם.

כל עוד אין עילה ללשון הרע מהכתבה, ובית משפט לא מתערב – האתר ככל הנראה לא יסכים למחוק את הכתבה, אבל באמת זה תלוי וכל אתר הוא שונה באופי שלו ובמנהלים שמנהלים אותו:

יהיו מקרים שתהיו מופתעים, יהיו מקרים שאפילו לא יתייחסו אליכם, ויהיו כאלו שיסכימו אבל בתמורת תשלום.

בכל מקרה, תמיד שווה לנסות לבדוק את האופציה הזו, מי יודע – אולי זה יחסוך לכם את ניהול המוניטין אם מדובר על כתבה שלילית אחת שאפשר להגיע עליה להסדר?

לא עזר? אפשר גם לפנות לגוגל!

עוד שפן אחרון שאפשר לשלוף מהכובע הוא לפנות אל גוגל בבקשה להסרת תוצאה ממנוע החיפוש.

אך קחו בחשבון שגם כאן הסיכוי שאכן גוגל תתייחס לבקשה שלכם היא אפסית (דמיינו כמה בקשות כאלו היא מקבלת ביום…).

במקרה הטוב הם יגידו לכם לדבר עם בעל האתר. אבל גם כאן אתם יכולים לחוות הפתעה, בעיקר אם מדובר על לשון הרע או בפגיעה בחוק הפרטיות.

את הבקשה לגוגל ניתן להגיש כאן.

כתיבת תכנים באתרים אחרים

השיטה הכי טובה לדחוק תוצאות בגוגל היא פשוט הכנסת תוצאות חדשות לגוגל – פשוט, לא?

גוגל תמיד נותנת עדיפות לתוכן חדש, עדכני ויותר רלוונטי, ובטח אם מדובר על תוכן מאתר חזק.

אם פרסמו עליכם דברים שליליים מאתרים של פסקי דין או מאתרי חדשות מובילים, אתם צריכים “לתקוף” בהתאם ולהשיג כתבות מאתרים חזקים לא פחות.

אל תשכחו לציין בתוכן את שם העסק או את שם האדם אותו תרצו לנקות בגוגל, כדי שגוגל תסרוק את התוכן תחת השם המדויק אותו אתם רוצים “לנקות”.

בנו קישורים חיצוניים

בניית קישורים מתקשר לסעיף הקודם של כתיבת תכנים, אך חשוב לי לחדד את זה עוד יותר – אתם יכולים לפנות לאתרים מסוימים בבקשה לכתוב עבורם תוכן עם הוצאת קישור לאתר שלכם, או לקנות מהם קישור.

כך אתם מרוויחים 2 דברים: גם משיגים קישור שעוזר בקידום האתר, וגם מספקים לגוגל קישור חדש שיכול להיסרק תחת השם שלכם.

עוד טיפ: נסו לבדוק אם האתר שפרסם עליכם תוצאה רעה, מציע כתיבת כתבות או בניית קישורים אצלו בתשלום.

כך הכתבה החדשה והטובה יכולה להחליף את “הרעה” בגוגל או לדחוק אותה.

אזכורים שלכם מרחבי האינטרנט

לפעמים רק עצם אזכור השם שלכם או של שם העסק שלכם באתר אחר יכול לעשות את העבודה-

תתפלאו כמה תגובה אחת באיזה בלוג או אזכור של שם העסק באיזה פורטל עשה את העבודה וגרם לגוגל לסרוק את התוצאה בעמוד הראשון בגוגל.

אתם אפילו לא צריכים להוציא קישור – זה יכול להיות “תמים” לחלוטין, רק צריך לאזכר את השם שאתם רוצים לעשות לו ניהול מוניטין באינטרנט.

ואם יש אפשרות בתגובות להוסיף קישור – הרווחתם כפליים!

פתחו עמודים ברשתות חברתיות

בלי שום קשר לניהול מוניטין, תמיד טוב לדאוג לשירות ניהול עמוד פייסבוק עסקי, עמוד אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב וכו’, כדי להגדיל את הנוכחות שלכם באינטרנט.

בניהול מוניטין יש לזה בונוס נוסף, כי התוצאות הללו נסרקות גם הן בגוגל, והן נחשבות חזקות מאוד, גם על פני אתרים חדשים שפרסמו עליכם תכנים לא טובים-

וזה כי העמודים האלו תמיד מכילים את השם שלכם, והם נחשבים לנכס דיגיטלי המתמקד אך ורק בכם.

חשוב לזכור שלא מספיק רק “לפתוח” ולשכוח – אלא גם להעלות לתוכם תוכן בתדירות גבוהה, שכן גם התוכן עצמו יכול להיסרק בגוגל לצד העמודים (כמו סרטון מיוטיוב, פוסט בפייסבוק וכו’).

קידום אורגני לאתר הוא גם פתרון מעולה

קידום אתרים אורגני הוא תמיד טוב בלי שום קשר, אם יש לכם נכס (אתר) שאתם רוצים לקדם בגוגל.

אני ממליץ בחום לבצע ניהול מוניטין במקביל לקידום אורגני, כך הקישורים שתבנו, שהם בעצמם שירות בסיסי בכל חבילת קידום, יפנו לאתר שלכם ויעזרו לו להתקדם, ובכך גם לקדם תכנים מתוך האתר שיחליפו תוצאות שליליות בגוגל.

חבילת קידום לצד ניהול מוניטין היא לרוב זולה ומשתלמת יותר, מכיוון שכתיבת תוכן ובניית קישורים הם גם ככה חשובים בקידום אתרים, כך אתם תופסים למעשה שתי ציפורים במכה אחת.

מחפשים מנהל מוניטין שיסייע בדחיקת התוצאות השליליות עליכם בגוגל?

אשמח להציע לכם את שירותיי – אצלי תמצאו את כל שירותי השיווק באינטרנט תחת קורת גג אחת:

ניהול מוניטין, קידום אתרים ממומן ואורגני, ניהול עמודים ברשתות החברתיות ועוד.

לשאלות, לקבלת הצעת מחיר משתלמת ולפרטים נוספים התקשרו אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 .

מעדיפים להתכתב? מלאו ושלחו את טופס צור קשר באתר שלי או פנו אלי ישירות למייל [email protected].

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button