ממומן או אורגני: אילו סוגי קידום יש בגוגל? המדריך המלא
מזל טוב – אתם בעלי עסק ובניתם את האתר. מה הלאה? הדבר הבא הוא להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, בביטויים הרלוונטיים לכם.
אבל בשביל זה, אתם צריכים להופיע בעמודים הראשונים, שם אין לכם נוכחות בכלל, כי האתר שלכם אף פעם לא עבר קידום.
אז מה עושים? המאמר ממומן או אורגני: אילו סוגי קידום יש בגוגל נכתב בדיוק בשביל לעשות לכם סדר בבלאגן.
כמו שכבר בטח הבנתם מכותרת המאמר, יש לפניכם שני סוגי קידום – קידום אורגני או קידום ממומן.
מיד ארחיב על האורגני והממומן, מה חשוב לדעת עליהם, מה היתרונות והחסרונות ומה כדאי לבחור.
קידום אורגני: או – התוצאות טבעיות
כאשר מחפשים משהו בגוגל, לרוב אנחנו יכולים להבחין מיד שבראש העמוד, התוצאות הראשונות הן עם סימון “מודעה” בירוק המראות לנו שמדובר בפרסומות.
מיד לאחר סדרת התוצאות האלו, נמצאות התוצאות הטבעיות – שאלו למעשה האתרים שהגיעו לעמוד באופן אורגני.
גוגל למעשה בוחרת את האתרים שהכי מתאימים לשאילתת החיפוש שהגולש הקליד בה, כדי לספק אותו על הצד הטוב ביותר ולהביא לו בדיוק את מה שהוא חיפש.
איך מגיעים לעמוד הזה? עושים קידום אתרים אורגני – עליכם לעשות מחקר מילות מפתח כדי לברר את שאילתות החיפוש הקשורות למוצר או לשירות שלכם, לכתוב תוכן איכותי, לעשות אופטימיזציה לתוכן, לבנות קישורים חיצוניים ועוד.
זה כמובן על קצה המזלג כמה מהשירותים שמעניק מקדם אתרים.
כמובן שאם באתר שלכם יש את הביטויים המתאימים זה לא מספיק – צריך כל הזמן לקדם את האתר כדי להופיע במקומות הראשונים של גוגל.
גם כאשר מגיעים לעמוד הראשון, אסור לנוח על זרי הדפנה ולהמשיך לקדם כדי לשמור על המקום.
כדי להגיע להישג הזה, האתר צריך להיות מותאם לדרישות של גוגל בין אם זה בחווית הגלישה, במהירות, בתוכן האיכותי ובעוד אלף ואחת דברים שעושה מקדם.
אל תשכחו שבעוד אתם מקדמים את האתר שלכם – גם המתחרים שלכם עושים את אותו דבר, ואין תחום שאין בו תחרות.
דמיינו למשל את תחום קידום אתרים בו אני מתחרה במאות על גבי מאות חברות קידום ופרילנסר. אך עם זאת, אתם כאן קוראים את שורות אלו – זה אומר שכן עשיתי משהו טוב, לא?
החיסרון היחיד, והמשמעותי, בקידום אורגני, הוא שמדובר בתהליך ארוך, ללא קיצורי דרך, וממושך, הדורש סבלנות –
משהו שלצערי לנו כישראלים אין הרבה, ואני יכול להבין – אנשים רוצים לראות תוצאות. אך אם אתם רוצים לרוץ לטווח הארוך, זה משהו שאסור לוותר עליו בשום פנים ואופן, אפילו אם החלטתם לעשות רק ממומן.
קידום ממומן: או – התוצאות הממומנות
זוכרים את התוצאות עם הסימון “מודעה” שהזכרתי מקודם? אלו הם האנשים אשר משתמשים בקידום ממומן:
כמו השם, באופן ממומן אנשים מגיעים מיד לעמוד הראשון ולראש תוצאות החיפוש.
איך? הם פותחים ומקימים קמפיין בגוגל אדס בעצמם או נעזרים בשירותי מקדם מומחה לקידום ממומן.
הבעיה היא, שלקידום ממומן יש המון חסרונות:
תנסו לשאול את עצמם או את חבריכם באופן אובייקטיבי – האם אתם לוחצים על “מודעות” או מדלגים מיד לתוצאות האורגניות?
אצל הרוב זה פשוט פסיכולוגי לפסוח על התוצאות הממומנות כי הם רואים בזה משהו לא קשור, פרסומי או ספאם ש”נדחף” להם לתוצאות.
עוד חסרון משמעותי הוא שעל כל קליק אתם משלמים, ויש ביטויים שעולים יקר מאוד. כלומר, צריך תקציב גדול מאוד בשביל קידום אתרים ממומן.
תופעה מכוערת שקיימת היא שמתחרים עושים אחד לשני קליקים כדי להעיף אותם מתוצאות החיפוש… בעוד באורגני, אתם לא משלמים על קליק וזה למעשה משהו טוב כי גולש התעניין באתר שלכם.
שורת סיכום
אני ממליץ בחום להשקיע בקידום האורגני, כי אני מניח שהעסק שלכם חשוב לכם ואתם כאן לטווח הרחוק והארוך – לכן אורגני זה סוג הקידום שעליכם להשקיע בו.
אם אתם בכל זאת מעוניינים לעשות קידום ממומן, בין אם כמשהו נלווה או עד שהאורגני יביא תוצאות – חשוב להקציב לזה תקציב ולהשגיח עליו, לעשות כל הזמן אופטימיזציה, לעשות טסטים ולעקוב.
בין אם זה קידום אורגני או ממומן – אתם יכולים לפנות אלי!
הרגישו בנוח לפנות אלי לפלאפון האישי שלי 050-5869056 או במייל [email protected] ואדאג לתת לכם פרטים על החבילות שלי ולשלוח לכם הצעת מחיר הוגנת ומשתלמת!
עוד מידע מועיל שיעזור לכם להתקדם בבלוג שלי.