fbpx

מה עדיף לעסק שלכם: קידום אורגני או פרסום ממומן?

בין אם אתם חדשים בעולם האינטרנט או בין אם אתם וותיקים, אני בטוח ששאלתם את עצמכם באיזשהו שלב מה עדיף לעסק שלכם: קידום אורגני או פרסום ממומן.

“ה-SEO מת” (SEO זה קיצור של אופטימיזציה למנועי חיפוש באנגלית, או בקידום קידום אתרים) זה בטח משפט שמעתם בעבר, ואולי אפילו אמרתם את זה לעצמכם.

אבל האם זה נכון? האם עדיף להשקיע בפרסום ממומן או דווקא ההפך? ומה יותר עדיף מבחינת טווח רחוק וקרוב?

כאשר אנו מסתכלים על כמה קליקים לאתר שלנו תהליך קידום אתרים מייצר, אנו מתרשמים.

כי אם נקנה מודעות, נוכל לקבל גם אלפי קליקים – אבל זה יעלה הון! אבל האם זה נכון? התשובה בקצרה: לא.

ותשובה יותר ארוכה: קידום אתרים אורגני מביא תנועה מוסמכת, בעוד שמודעות ממומנות מייצרות תנועה רלוונטית יותר אך פחות רלוונטית.

מה עדיף: קידום אורגני או פרסום ממומן?

הנה כמה סיבות שבגללן כדאי להתמקד ב-SEO ולא במודעות בתשלום:

מודעות בתשלום יוצרות תנועה, אבל הן פחות רלוונטיות

אתם יכולים לערוך סקר קטן אצל חברים ובני משפחה: לרוב, אנשים מדלגים על תוצאות ממומנות כי הם רואים בהם ספאם או מודעות לא רלוונטיות.

יכול להיות שהם אכן התעניינו במוצר או בשירות שאתם מציעים, כי עובדה, הם חיפשו אותו בגוגל-

אבל רוב הגולשים ממשיכים הלאה ישר לתוצאות הלא ממומנות, כלומר האורגניות – אלא שהגיעו לגוגל מבלי לשלם.

יכול להיות שהם גם לא מחפשים לקנות עכשיו אלא יותר רוצים לקבל מידע וערך, ולרוב אתרים שעובדים רק על ממומן דוחפים ישר ליצירת קשר, ופחות לתת המון תוכן מרשים שגורם לגולש לרכוש כאן ועכשיו.

כמות הקליקים על מודעות ממומנות מרשימה, אך בדרך כלל אינה רלוונטית

כל קליק שמישהו ילחץ על המודעה שלכם יגרום לכם להוציא כסף, אבל בסופו של דבר רק קליקים רלוונטיים הם בעלי ערך עבורכם.

מודעות בתשלום אכן מספקות תנועה בנפח, אך לא קליק מבטיח לכם שזה מלקוח שיקנה ממכם.

כלומר, אם התקציב שלכם נמוך, יכול להיות שתוך כמות קליקים קצרה – האתר שלכם יסיים את התקציב היומי שלו ויעלם מהתוצאות עד ליום שלמחרת.

שלא נדבר על המתחרים שאוהבים לעשות דווקא וללחוץ לכם על המודעות כדי שתיעלמו, וכן, בתור מקדם אתרים שמנהל גם קמפיינים של קידום ממומן בגוגל – נתקלתי גם בזה.

אנשים המעוניינים בעסק שלכם מבלים זמן רב במחשבה על מה שהם אוהבים ולא אוהבים במוצרים או בשירותים שלכם

באמצעות קידום אורגני, שהוא קידום טבעי ורגיל ללא שימוש בתוצאות ממומנות בגוגל, אתם יכולים לתת ערך והמון תוכן לגולש, שיעריך זאת ויראה שמדובר באנשים רציניים.

הבעיה מתחילה כאשר אלו שמסתמכים רק על קמפיין ממומן, בונים דף נחיתה מבלי לתת יותר מדי ערך-

כי כמה ערך אפשר לתת בדף אחד? וכמו במהירות בה הגולש נכנס אליכם – באותה מהירות הוא ישכח אתכם די מהר.

עם קידום אורגני אתם משקיעים לטווח הארוך, ועם הממומן לטווח הקצר

קידום אתרים אורגני הוא אסטרטגיה ארוכת טווח: עובדים קשה כדי שבעתיד זה יניב לנו תוצאות.

לעומת קידום ממומן, בו פשוט מפרסמים מודעה ומיד מתחילים לקבל כניסות לאתר. אך ברגע שתכבו את הקמפיין או תשהו אותו – תיעלמו באותה מהירות בה עליתם.

אז כן, קידום אורגני לוקח זמן ומאמץ, וזה לא עובד בן לילה – אבל זה שווה כל שקל!

ככה תקבלו תעבורה רלוונטית ואיכותית, כזו שמוכנה להמיר גולשים ללקוחות, מבלי לשלם על כל קליק לגוגל.

האם קידום ממומן עוזר לקידום אורגני?

לא מעט אנשים שואלים אותי אם קידום ממומן יכול לעזור לקידום אורגני –

למשל, באמאזון, קידום ממומן של מוצרים עוזר מאוד לקידום האורגני בתוך אמאזון, כי הקמפיין מביא איתו כניסות שמביאות מכירות, וכשיש מכירות גם דירוג המוצר עולה וכך הוא מתקדם אורגני.

אבל בגוגל זה מאוד שונה ממכירת מוצרים באמאזון: מודעות ממומנות לא תורמות לתהליך של הקידום האורגני.

אחרי הכל, קידום אורגני עוסק ביצירת תוכן שהלקוחות שלכם רוצים לקרוא.

אם אתם מייצרים משהו שאינו רלוונטי לעסק שלכם, זה לא יעזור לכם בשום דרך.

לעומת זאת, אנשים שרואים את המודעה הממומנת שלכם לא כל כך מעוניינים לקרוא על העסק או המוצר שלכם – הם רק גולשים אליכם כי קל לעשות זאת.

אומנם בעזרת הקידום הממומן תקבלו הרבה כניסות לאתר, אבל רוב הסיכויים שאם הוא לא עובר במקביל קידום אורגני, אין בו הרבה דפים או תוכן, כך שזה לא יעזור לדחוף את תהליך הקידום האורגני.

בקיצור: לא. יש יוצאים מן הכלל, אבל על פי רוב, מודעות ממומנות לא תורמות לתהליך הקידום האורגני.

האם קידום אורגני הוא חינמי?

קידום אתרים הוא בחינם במובן שלא תצטרכו לשלם עבור קליקים – אבל זה לא לגמרי בחינם.

יהיה עליכם להשקיע זמן ואנרגיה ביצירת תוכן, קידום תוכן זה, ניתוח תוצאות וכו’, לפני שתתחילו לראות החזרים על ההשקעה שלכם.

וכאמור, זמן הוא כסף. אומרים שכסף בא והולך, אבל זמן רק הולך. לכן אתם צריכים לשקול אם אתם רוצים לנסות לקדם בעצמכם או לפנות למקדם אתרים מומחה.

אני יכול לעשות קידום אורגני בעצמי?

אתם יכולים לעשות קצת קידום אתרים בעצמכם, אבל עדיף לשכור מומחה – ולא, אני לא אומר את זה כי יש לי אינטרס וכי אני מקדם אתרים פרילנסר.

פשוט כמו כל דבר, גם קידום צריך לדעת איך לעשות – על אילו ביטויים להתמקד, איך לכתוב את התוכן, איך להוציא קישורים חיצוניים, איך לבצע אופטימיזציה – וזה עוד על קצה המזלג, כי זו תורה של ממש.

למרבה הצער, קידום אתרים אורגני הוא לא תהליך קל ודורש זמן ומאמץ, המון התמדה גם כאשר לא רואים תוצאות – אבל התגמול בסוף שווים את זה.

האם כדאי לשכור מומחה לקידום אתרים?

שכירת מומחה לקידום אתרים היא הדרך הטובה ביותר שתעשו כשמדובר בשיפור הנוכחות המקוונת של העסק שלכם.

קידום אתרים הוא לא קל, אבל כדאי להשקיע בו זמן וכסף.

בעזרת מומחה תוכלו לקבל החזר על ההשקעה במהירות, כי כאשר מישהו מומחה עושה לכם את הקידום, אתם חוסכים זמן יקר בטעויות שאתם יכולים לגרום, לא בכוונה, אלא מחוסר ידע.

האם קידום אתרים אורגני באמת שווה את זה?

קידום אתרים אורגני שווה את זה – וזה נכון לכל העסקים!

אבל חשוב להבין שזה תהליך, וכמו כל תהליך, זה לוקח זמן. ולמרות שזה לא קמפיין ממומן בגוגל אדס שדורש כסף, גם כאן יש השקעה כספית – בתכנים, בקישורים, באופטימיזציה, במחקר ועוד.

קידום אתרים הוא אסטרטגיה ארוכת טווח שטובה לכל העסקים, אבל היא דורשת השקעה של זמן ומאמץ לפני שתראו תוצאות.

אם המטרה היחידה שלך עם מיטוב מנועי חיפוש היא להניע תנועה בלבד ותוצאות לטווח המיידי בלבד או אפילו לימים בהם רוצים למלא יומן: מודעות ממומנות דרך קמפיין ממומן יהיו טובות עבורכם.

אבל אם אתם רוצים ליצור נוכחות מקוונת שבונה אמון, סמכות ומשפרת את הנראות של העסק שלכם, אז קידום אורגני הוא בהחלט הדרך ללכת!

אם אתם לא רוצים לעשות את העבודה בעצמכם, שכרו מומחה לקידום אתרים.

זה ישפר את הדירוג שלכם במנוע החיפוש לאורך זמן ויגדיל את התנועה. בסוף תרוויחו מזה!

האם אני יכול לעשות גם קידום ממומן וגם קידום אורגני?

אפשר לעשות גם פרסום בתשלום וגם קידום אורגני בגוגל, אבל עליכם להיות זהירים.

למה? כי אם אתם משקיעים במודעות ממומנות, זה יבוא בסופו של דבר על חשבון הקידום האורגני.

יהיה לכם פחות זמן ואנרגיה להתמקד בעסק שלכם ובקידום האורגני שלו, או שלא מעט מסכום התקציב שלכם אשר מוקדש לשיווק העסק, יילך לטובת הקמפיין הממומן.

שוב, קידום אורגני הוא אסטרטגיה טובה בהרבה ממודעות ממומנות, ככה תוכלו בהמשך להתברג בתוצאות טובות בגוגל ולקבל תנועה איכותית ורלוונטיות באמת, להפוך לאוטוריטה בתחומכם ולהראות מקצועיות – מבלי לשלם על קליקים.

אז מה דעתכם על המאמר שלי מה עדיף לעסק שלכם: קידום אורגני או פרסום ממומן? האם אתם מסכימים איתי?

איך אתם מקדמים כרגע את העסק שלך – בממומן או באורגני? אשמח לשמוע ממכם – השאירו תגובה למטה!

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button