מה חשוב יותר בקידום האתר – התוכן או הקישורים?
שבוע שעבר התקשרו אלי שני לקוחות עם אותה שאלה בשינוי אדרת: מה חשוב יותר בקידום האתר – התוכן או הקישורים?
הראשון שאל אם התוכן יותר חשוב, כי הוא היה מעוניין שאכתוב לו תוכן, והשני התעניין רק לגבי רכישת קישורים חיצוניים לאתר.
עניתי להם בהרחבה כמובן, ולאחר השיחה שלי עם שניהם החלטתי שכדאי להעלות את התשובה שלי אליהם בכתב-
ובמדריך הבא, אנסה לענות על השאלה המפורסמת הזו שהרבה תוהים לעצמם בגלל שלאט לאט אנשים מבינים את כוחם של הקישורים ושל התוכן באתר.
אז מה באמת יותר טוב? האם אפשר לוותר על אחד מהם כשעושים קידום אתרים אורגני? ומה כל אחד מהם תורם לאתר שלנו? כל התשובות – במאמר הבא!
למה התוכן באתר הוא כל כך חשוב?
התוכן הוא ללא ספק המלך של האתר – ובלעדיו אין לנו באמת סיכוי לקדם את האתר שלנו בתוצאות החיפוש של גוגל ולהגיע לקהל חדש.
תחשבו על זה רגע – מה אתר שווה ללא תוכן? בלי תוכן, כל אתר יהיה עירום, משעמם, דל וריק.
התוכן גורם לגולשים להיכנס אליו מההתחלה – וגם משאיר אותו בתוך האתר.
וככל שהתוכן יותר איכותי, מעניין, פותר בעיות, עונה על שאלות, רלוונטי, בעל ערך וטוב – ככה הגולש נשאר באתר יותר ומעריך אותו.
ובמקרה שאתם בעלי עסקים שמוכרים שירות או מוצר, התוכן גורם לגולש להעריך אתכם, להבין שאתם מומחים ואף ליצור אתכם קשר או כבר לרכוש ממכם.
כמו כן, התוכן מכיל מילות מפתח רלוונטיים לתחום שלנו, שבעצם נסרקים בגוגל, וגורמים לגולשים להגיע אלינו דרך חיפוש אותם ביטויים או מילות מפתח.
ברגע שהתוכן שלנו עומד בקריטריונים של גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם מפרגן ורואה אותנו כרלוונטיים למה שהגולש חיפש, ולכן דואג לקדם אותנו בתוצאות החיפוש.
אבל אז אותו אחד משני הגולשים בשבוע שעבר אותו הזכרתי בתחילת המאמר שאל אותי – אוקיי, אז חייבים תוכן באתר. אז בשביל מה אני צריך קישורים?
האם קישורים חיצוניים חשובים או שאפשר לוותר עליהם?
בתור מקדם אתרים, אני מוכרח להגיד שהיום יותר מתמיד, בניית קישורים חיצוניים לאתר שלכם מאתרים אחרים הוא שירות חשוב וחובה בכל חבילת קידום אתרים.
הקישורים מבחינת גוגל הם המלצות של אתרים אחרים על האתר שלכם-
כאילו אתרים אחרים אומרים לגוגל: תראו, יש אתר שעוסק בתחום X ואנחנו ממליצים לכם לבקר בו.
ככל שתקבלו יותר קישורים מכמה שיותר אתרים שונים, ככה האתר שלכם יתחזק, וגוגל למדה מכך שהאתר שלכם איכותי ורלוונטי למה שאנשים מחפשים.
אך לא מעט בעלי עסקים שמנסים לקדם את האתר שלהם לבד מבלי לפנות אל חברת שיווק או אל מקדם אתרים פרילנסר עושים לא מעט שגיאות עם הקישורים-
רבים “מפציצים” בקישורים מאתרים אחרים בלי בניית תכנית אסטרטגית מסודרת, וזה יכול יותר לפגוע מאשר לתרום.
כמו כן, זו לא הכמות שחשובה כאן כמו האיכות של הקישורים-
כי אם תשיגו קישורים מאתרים זבל, גם גוגל תראה אתכם ככאלו.
אך אם תמצאו קישורים מאתרים איכותיים ורלוונטיים לתחום האתר שלכם, זה בהחלט יתרום לקידום האתר בגוגל.
אז במה להשקיע – כתיבת תוכן או קישורים?
לאחר שהבנתם את החשיבות של שניהם, התשובה היא פשוט להשקיע בשניהם.
שניהם חשובים באותה מידה, ושניהם נחשבים לשירותים חשובים בכל חבילת קידום אתרים שתציע לכם כל חברת קידום שמכבדת את עצמה – כולל פרילנסר כמוני.
התוכן הוא ללא ספק חשוב כדי למלא את האתר בערך ולגרום לאנשים להישאר בו ואף לרצות ליצור איתנו קשר-
לעומת זאת, קישורים גורמים לגוגל להבין שאנחנו איכותיים, ועוזרים לאתר להתקדם.
גם התוכן עוזר כמובן בשביל להתקדם בגוגל, ויש לא מעט אנשים שמעדיפים להשקיע בתוכן בלבד ולתת לו “לעשות” את העבודה-
אך זכרו שהיום התחרות כל כך עצומה וגדולה, שאתם חייבים קישורים חיצוניים כדי לתת פייט לכל המתחרים שלכם שמשתמשים בהם.
בנוסף, חשוב לי לציין שכתיבת תוכן לאתר ובניית מערך קישורים הם לא הדברים היחידים שחשובים בתהליך קידום האתר-
חשוב מאוד לבצע מחקר מתחרים, לעשות מחקר מילות מפתח נכון ומעמיק, לבנות תכנית אסטרטגית וגאנט חודשי, לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש, לנהל עמודים ברשתות החברתיות ועוד ועוד.
כך שמומלץ מאוד להיעזר באדם מקצועי שמבין בתחום כדי לחסוך מעצמכם טעויות שיכולות לגרום לנזק יותר מאשר תועלת וכזה שידאג לשיווק האתר שלכם בשבילכם –
כך שתוכלו לפנות את הזמן שלכם לדבר שאתם באמת הכי טובים ומבינים: ניהול העסק שלכם.
אשמח להיות איש האמון הזה עבורכם, כזה שילווה אתכם בכל התהליך וידאג לנהל לכם את האתר ולקדם אותו בתוצאות של גוגל:
התקשרו אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 ואשמח לענות לכם על כל שאלה, לתת לכם הצעת מחיר משתלמת ולסייע!
רוצים עוד? שמרו על קשר וסמנו לייק בעמוד הפייסבוק שלי.