הדחקה או הסרת תוצאות שליליות בגוגל – איך עושים את זה? המדריך המלא
סביר להניח שאין היום בן אדם בארץ ובעולם, שלא חיפש את שמו בגוגל – וזו הסיבה למה הדחקה או הסרת תוצאות שליליות בגוגל היא כה חשובה לאנשים, כמו מפורסמים או בעלי עסקים בין היתר.
המנוע חיפוש של גוגל כה חכם ומהיר, שהוא מאתר בשניות בודדות את כל המידע באינטרנט שנכתב עליכם, אפילו אזכור קטנטן של שמכם יכול להופיע בתוצאות.
לכן, אנשים רבים רוצים שהתוצאות עליהם בגוגל יהיו “נקיות” מתוצאות שליליות ככל הניתן.
ותתפלאו, בניגוד למה שנהוג לחשוב, זה לא חשוב עבור “רק” למפורסמים או לבעלי מותגים ועסקים – אלא גם לאנשים פרטיים.
היום, אנשים הם חדשניים מטבעם, והם תמיד יפנו קודם כל אל גוגל כדי לבדוק אודות טיב האדם –
בין אם מדובר על אנשים שרוצים לבצע אתכם עסקים ועד אנשים שרוצים לדעת יותר על החיים האישיים שלכם.
לכן, גם אנשים פרטיים יכולים להיפגע מכך מאוד – תתפלאו, אבל בתור מקדם אתרים היו לי פניות של אנשים, שהם בכלל שכירים, שביקשו ממני ניהול מוניטין באינטרנט.
למה? לא חסר סיבות: תוצאות שליליות יכולות להרוס הרבה דברים גם לאנשים פרטיים, החל מדייטים ועד קבלה לעבודה חדשה.
דמיינו לכם שמישהי שנקשרה לרצח רבין מחפשת עבודה והמקום שערך לה ראיון עבודה מגלה זאת דרך גוגל? או מישהו שפעם הסתבך, אפילו לא באשמתו, באיזה אירוע חדשותי גדול ולא מחמיא במיוחד?
וכן, העולם לא סובב סביבכם – אבל תתפלאו לגלות שלא רק אתם מחפשים את השם של עצמכם בגוגל, אלא אנשים אחרים עושים זאת גם כן – מחברים ומכרים ועד אנשים שלא מכירים אתכם.
כמובן שאם גוגל תציג עליכם תוצאות טובות, אתם “מסודרים”. אך כפי שאתם בטח יודעים, ובגלל זה נכנסתם למאמר הזה, אני דווקא מתעסק בצד הפחות טוב, כאשר יש עליכם אזכורים רעים או תוצאות שליליות.
אז מה עושים במקרה הזה? הדחקה או הסרת תוצאות שליליות בגוגל!
ההיגיון הבריא אומר לפנות לגוגל כדי למחוק ולהסיר את התוצאות האלו, בשם פגיעה בפרטיות או בפרנסה. לא?
אז זהו, שמגוגל לצערנו לא תקבלו כל כך עזרה… אומנם יש להם דף בו אפשר לבקש הסרה של תוצאה מתוצאות החיפוש, אך מניסיוני בתור מקדם אתרים פרילנסר, אין בהגשת בקשה כל כך תועלת.
אתם רק יכולים לתאר לעצמכם כמה פניות גוגל מקבלת כל יום כדי להסיר תוצאות מסוימות… אין לה אינטרס כל כך לעזור לכולם, וגם אם היא הייתה רוצה, היא לא הייתה מצליחה לעזור לכולם.
הדרך היחידה להסיר תוצאות מגוגל היא רק דרך בית משפט, והסיכוי שזה יקרה חלש גם הוא, כי עם כל הכבוד בכך שהתוצאה פוגעת בכם – אצל מעטים יש אכן עילה לפנות לבית משפט.
לכן, האפשרות הטובה ביותר היא להבין שלא תצליחו “להעלים” תוצאות רעות.
מה שכן, יש לכם אפשרות לדחוק את התוצאות הרעות בגוגל.
אז איך דוחקים תוצאות רעות בגוגל?
לפנות אל בעל האתר בו מופיעה עליכם תוצאה שלילית
גם כאן, כמו בקשת ההסרה לגוגל, הסיכויים שאכן יעזרו לכם הם מאוד חלשים, לכן אל תצפו ליותר מדי כשאתם פונים לבעלי האתר.
אבל מה, בחיים יש לפעמים הפתעות, כך ששווה לנסות, גם אם בשביל הספורט, כדי שלפחות תדעו שניסיתם את האפשרות הזו.
כשאני מבצע ללקוח ניהול מוניטין, אני כמובן לא שולל את האפשרות הזו, אך לא בונה על זה, לכן אני פונה לאפשרות השנייה – דחיקת התוצאות.
אך לפחות אני מנסה במקביל. אבל תזכרו – במקרה הכי גרוע לא יסכימו, במקרה הטוב – יבקשו ממכם תשלום להסרת התוצאה (נדיר, אבל היו מקרים כאלו…).
לדחוק את התוצאות הרעות ע”י הכנסת תוצאות טובות לגוגל
זו ה-פעולה החשובה ביותר, והעיקרית, כשעושים ניהול מוניטין לעסק, למותג או לאדם פרטי.
הדרך הטובה ביותר “להסיר” תוצאות רעות בגוגל, היא פשוט להכניס תוצאות חיוביות או ניטרליות עליכם, אשר למעשה ימלאו את העמוד הראשון ובכך “ידחקו” את התוצאות הרעות לעמודים אחרים.
זה נשמע פשוט, נכון? אז זהו, זה תהליך שדורש מחכמה מקדימה ותכנון נכון לפני.
גם כמו שציינתי מקודם, לא להעלות רק מאמרים חיוביים – זה יראה קצת חשוד, לכן יש להעלות תכנים ניטרליים, וכמובן לעשות זאת בעקביות.
זו הסיבה שכדאי לפנות לאיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם:
קודם כל, לאיש מקצוע יש יותר כלים ואפשרויות: יש לו נכסים משלו אשר כבר מקודמים בגוגל ומאפשרים פרסום תכנים עליכם שגוגל תעדיף לסרוק במהרה, הוא יודע את העבודה, יש לו את “הקליקה” שלו (כלומר הוא מכיר אתרים ואנשים שיכולים לתת אזכור חיובי באתרים שלהם) ועוד.
חשוב להבין שניהול מוניטין זה כמו יחסי ציבור באינטרנט לכל דבר, וכמו שעסקים, מותגים ואנשים מפורסמים שוכרים אנשי יחסי ציבור, זה מה שעליכם לעשות כדי לנקות את שמכם בגוגל.
סבלנות, סבלנות ו… עוד סבלנות
ועוד כמה מילים ממני לפני שאני מסיים את המאמר המקיף הזה על הסרת תוצאות שליליות בגוגל:
קחו בחשבון שזה תהליך, לכן שלא יעבדו עליכם או שיבטיחו לכם הבטחות מכאן ועד אילת שתוך X זמן תראו תוצאות.
אי אפשר לדעת מתי כל התוצאות השליליות יעופו לדף השני ואי אפשר לחזות מתי תתחילו לראות תנועה בתוצאות.
כמו קידום אתרים אורגני, מדובר בתהליך טבעי ולא קצר, תלוי כמובן במקרה שלכם (יש כאלו שיש להם רק תוצאה שלילית אחת בביטוי אחד ספציפי – ויש כאלו שיש להם כמה תוצאות שליליות על כמה ביטויים).
כל מקרה לגופו כמובן, אבל כמו שאני אומר ללקוחות שמבקשים קידום אתרים – דעו מראש שזה תהליך, לאף אחד אין בעלות על גוגל (הלוואי…) ואי אפשר לדעת מתי האלגוריתם והתוצאות ישתנו, מתי התוצאות החיוביות ייסרקו ואיפה, ומתי תוכלו “לנקות” את שמכם בגוגל באופן רשמי.
זה לא הוקוס פוקוס, ולא תראו תוצאות מהיום למחר. מדובר בעבודה לכל דבר, שאת התוצאות שלה תוכלו לראות רק לאחר תקופה מסוימת.
ואם אתם מחפשים בעל מקצוע שמתעסק בניהול מוניטין בפרט ובשיווק באינטרנט בכלל, אתם כבר יודעים למי לפנות-
ניתן להתקשר אלי לפלאפון 050-5869056 ואשמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם “לנקות” את שמכם, לפחות בכל הקשור לגוגל…
מעדיפים להתכתב? שלחו לי מייל אל [email protected] או מלאו את טופס צור קשר ואחזור אליכם לפני שתספיקו להקליד ג’ק רובינסון בגוגל.