בניית אתר חנות וירטואלית שתמכור לכם גם כשאתם ישנים – למה זה כדאי ומה חשוב לדעת? המדריך המלא
אם אתם מוכרים מוצר פיזי או אפילו שירות, אתם כבר בטח יודעים שבעידן של היום, להחזיק חנות זה ממש לא מספיק-
אומנם אנשים עדיין קונים בחנויות ובקניונים, אבל עליית הקניות והמכירות באינטרנט עשו את שלהם וצריך להתקדם עם הטכנולוגיה ולא להישאר מאחור – זו הסיבה ששירות בניית אתר חנות וירטואלית היא חשובה:
ובמיוחד במדינה כמו ישראל, שיודעת הרבה תקופות של אי וודאות או מלחמות שמשפיעים במיוחד על הגעתם של הלקוחות לחנות הפיזית.
רק מספיק להיזכר בתקופת הקורונה, שגרמה להמון בתי עסק להיסגר כי הם לא קיבלו לקוחות חדשים, לא עברו לאינטרנט ונשארו מאחור.
בזכות אתר חנות באינטרנט, העסק שלכם לא ייפגע אלא להיפך – הוא יוכל להיות פתוח 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה ולמכור לכם מוצרים גם כשאתם ישנים ואפילו בשישי ושבת.
למה אתם חייבים אתר חנות באינטרנט?
אני שומע מהרבה אנשים שהם מוכרים “נהדר” באינסטגרם או בפייסבוק – רשתות החברתיות האהובות בארץ ובעולם, שבאמת אין צורך לפרט עליהן.
אך מה, למרות שניהול עמוד עסקי בפייסבוק הוא חשוב מאוד וכלי שיווק נהדר, הוא עדיין לא תחליף לאתר, אלא רק בונוס.
בסופו של דבר, אי אפשר למכור מוצרים בתוך הפייסבוק או האינסטגרם – זו עדיין רשת חברתית ולא פלטפורמה להעלות מוצרים ולקבל תשלום.
כך שבמקום שהלקוח יתאמץ, יכתוב לכם ויבקש לשלם על מוצר מסוים, בעזרת אתר הוא יוכל לקנות את המוצר בקלות ובמהירות מבלי לטרוח או להטריח אתכם.
בנוסף, תוכלו לראות שכל העסקים הגדולים משתמשים בעמודים שלהם ברשתות כדי להפנות אותם לאתר – בו מתבצעת הרכישה והמכירה.
זה גם הכי נוח: האתר משמש כמעין מקום מסודר ונוח בו הגולש יכול להתרשם מכל המוצרים, ליהנות מחווית גלישה וגם להבין שאתם רציניים ומקצועים, כי הנה – יש לכם אתר, אתם לא מוכרים חתול בשק.
עוד משהו שאני שומע מלא מעט אנשים בתור בונה אתרים הוא שהם לא צריכים אתר – יש להם שם, הם עוברים מפה לאוזן והמון אנשים מכירים אותם בשכונה.
ובכן, זה טוב מאוד. אך לא הייתם רוצים שהעסק שלכם יתקדם? שהוא ייצא “מהבועה” המקומית בה הוא נמצא למקומות רחוקים יותר?
למה רק לסמוך על אלו שמכירים אותנו או על מפה לאוזן, כאשר אתם יכולים לכוון גבוה יותר ולהגיע לאנשים רבים שיכולים להיות קהל היעד המדויק שלכם מכל הארץ?
כי בעזרת האינטרנט, המרחק כבר ממש לא אישו – בעזרת חנות וירטואלית תוכלו למכור בקריית שמונה ולמכור למישהו מאילת, שלא נדבר על חו”ל.
באינטרנט השמיים הם הגבול – ובעזרת האתר תוכלו להגיע לא רק לאוכלוסייה המקומית שלכם אלא לכל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מכל קצוות הארץ שצריכים בדיוק את השירות או המוצר שלכם.
מהי חנות אינטרנטית?
עכשיו כשאתם מבינים למה כל עסק היום, בין אם הוא קטן, בינוני או גדול, חייב לעצמו אתר אינטרנט, הגיע הזמן לעסוק בשאלה החשובה: מה זה באמת אתר חנות וירטואלי?
ובכן, אתר חנות וירטואלי הוא אתר אינטרנט לכל דבר, בו יש תוכן, עמוד אודות על החברה, טופס יצירת קשר ועוד-
אך ההבדל העיקרי בינו לבין בניית אתר אינטרנט הנחשב “רגיל”, הוא שאתר חנות מציג מוצרים אשר את כולם ניתן לרכוש דרך האתר:
לרוב בכל אתר חנות וירטואלי שמכבד את עצמו יש קופה, או “עגלת קניות” אליה מוסיפים את המוצרים שברצונכם לרכוש מתוך האתר, קופונים המאפשרים לקבל הנחה, דף הזמנה, אפשרויות משלוח, מידע נרחב על המוצר כולל תמונות מקצועיות וכמובן אפשרויות תשלום-
חשוב מאוד לחבר אפשרויות סליקה לאתר, כדי שהלקוח יוכל לקנות את המוצר בקלות דרך מילוי פרטי כרטיס האשראי שלו:
קל מאוד לחבר מערכת סליקה לאתר כי יש היום המון חברות ישראליות אשר מציעות את השירות הזה.
כמו כן, חשוב מאוד לקחת בחשבון שלא מספיק רק להעלות מוצרים לאתר, אלא לדאוג גם לחלק ה”תדמיתי” שלו-
אחרי הכל, עם כל הרצון שלנו למכור, אנחנו צריכים למלא את האתר בתוכן, לבצע לו אופטימיזציה (התאמה לגוגל), לדאוג לחווית משתמש מעולה, מחקר מילות מפתח מקצועי ועוד.
כל זה נעשה במסגרת שירות של קידום אתרים אורגני הנעשה על ידי מקדם אתרים מקצועי–
בעזרת השירות, האתר שלכם ייסרק בתוצאות החיפוש של גוגל, יהיה ברור להבנה ע”י הרובוטים של גוגל, ועל ידי כך גם יתקדם בתוצאות.
כמו שפותחים חנות ברחוב או בקניון ולא מקבלים מיד לקוחות, כי אחרי הכל, יש עוד המון חנויות ברחוב ובקניון – זה אותו דבר גם לגבי אתר החנות שלכם:
עליכם לדאוג לשווק אותו, בין אם זה ע”י ניהול וקידום עמוד פייסבוק עסקי, עמוד אינסטגרם או כמובן קידום אתרים בגוגל.
לסיכום, אם אתם רוצים שאתר החנות שלכם יצליח, עליכם להעלות אליו מוצרים אך גם לדאוג שהוא יהווה אתר תדמית עם תוכן איכותי ולשווק אותו.
יוצאים לדרך: מה מכיל בתוכו שירות בניית אתר חנות וירטואלית?
איזה כיף, החלטתם סוף סוף להיכנס לזירה האינטרנטית ולשדרג את העסק שלכם פי אלף – ולבנות לעצמכם אתר חנות וירטואלי שימכור לכם גם בזמן שאתם ישנים.
ובכן, הדבר הכי חשוב שעליכם לשים לב אליו כשאתם מתחילים בתהליך הוא לשים לב על איזו מערכת האתר שלכם ייבנה-
היום יש המון תשתיות לבניית אתרים המציעות מערכות ידידותיות למשתמש עבור ניהול האתר:
אך עם זאת, רבים מהם מבוססות על מערכות קוד סגור – שזה אומר שאתם תלויים מאוד במערכת ובאפשרויות שלה, כאשר אם תרצו לצאת מהקופסה וליצור דברים חדשים תהיו מוגבלים או במקרה הטוב לשלם למערכת האתר.
לכן, בתור בונה אתרים, אני ממליץ לכם בחום על מערכת וורדפרס, שהיא מערכת קוד פתוח וידידותית המאפשרת לכם לבנות כל סוג של אתר בה, כולל חנויות, בצורה מקצועית מאוד.
זו גם המערכת שאני באופן אישי בונה בה את האתרים, כי הם גם הכי טובים עבור אלו שרוצים לבצע קידום אתרים – שאם אתם זוכרים, זה בגדר חובה אם אתם רוצים שהאתר שלכם יגיע לאנשים ויתקדם בתוצאות של גוגל.
להלן כמה פרמטרים חשובים, שאני באופן אישי שם עליהם דגש כשאני בונה ללקוחות שלי אתרי אינטרנט ואתרי חנות בפרט:
אפיון האתר
לפני שאני מתחיל לעבוד על האתר, אני קודם כל יוצא לסקר שוק כדי להבין את התחום טוב יותר ולדעת מה חשוב שיהיה באתר-
אחרי הכל, עם כל הרצון שלנו למכור מוצרים, חשוב שהאתר יתאים למה שאנשים מחפשים ורוצים, כדי שהם יוכלו באמת להגיע לאתר ולרכוש ממנו.
תהליך האפיון חשוב מאוד לכן אני דואג לוודא עם הלקוח מה המטרות שלו, מה חשוב לו, מה אסור להגיד באתר ומה מותר, אילו מילות מפתח חשובות לו ועוד.
לפני תחילת העבודה אני שולח ללקוח שאלון מסודר עם שאלות חשובות שעוזרות לי לאפיין את האתר וקלוע בדיוק למטרות של הלקוח.
עיצוב ייחודי ויפה לאתר
אני תמיד דואג לשאול את הלקוח לפני תחילת העבודה אילו צבעים הוא אוהב, האם יש אתרים שהוא היה רוצה לתת לי כדוגמאות לדברים שמצאו חן בעיניו ועוד.
כך אני מקבל תמונת מצב של הדברים שהלקוח אוהב, ואני מנסה להתאים את עצמי אליו.
בנוסף, אני מסתכל על המתחרים הגדולים שלו באינטרנט ולוקח השראה-
אך תמיד אני יוצר בסוף עיצוב מיוחד ושונה מאחרים, וזה כדי לבדל אותו מהמתחרים ולתת לו את הטאץ’ האישי והייחודי שלו.
תוכן והנעה לפעולה באתר
אצלי, הלקוח כבר מקבל את האתר עם תוכן – כלומר, הוא לא מקבל אתר ריק:
אני דואג להכניס לו תוכן בסיסי וחשוב לעמודים המרכזיים באתר כמו דף הבית, אודות, שירותים, תוך כדי שאני יוצר הנעה לפעולה בתוך התוכן-
וזה כדי לגרום לגולש ליצור פעולה, שתדחוף אותו לרכוש את המוצר.
במידה ויש לכם כבר תוכן שכתבתם או יצרתם – אוכל להטמיע אותו עבורכם במקום.
התאמה למכשירים ניידים
תתפלאו, אבל היום רוב האנשים גולשים באתרים דרך המכשיר הנייד שלהם יותר מאשר מהמחשב שלהם.
לכן, חשוב מאוד שהאתר יהיה מותאם לנייד, מה שנקרא בשפה המקצועית אתר רספונסיבי.
אחרי הכל, האתר נראה אחרת בנייד, וכשאני בונה את האתר אני מוודא שהכל נראה בסדר, שנעים לגלוש באתר דרך הפלאפון והטאבלט, וקל לבצע הזמנות.
התאמה לגוגל ולקידום אורגני
כשהאתר עולה לאוויר – אנשים רבים שמחים וחושבים שהנה, יש להם אתר ועכשיו יתחילו מכירות.
אך כפי שהסברתי לכם במדריך, העבודה הקשה על האתר רק מתחילה, ואם אתם רוצים שהוא יגיע לאנשים ויצליח – צריך לקדם אותו.
בגלל שאני לא רק בונה אתרי וורדפרס אלא גם מקדם אתרים, אתם למעשה חוסכים בזמן ובכסף-
כי אני דואג לבנות לכם את האתר כבר לפי הדרישות של גוגל, כדי שהאתר יוכל להיסרק מיד בתוצאות החיפוש וכבר להיות מותאם לגוגל.
לכן, אני כבר בונה באתר את כל הדברים החשובים שמהווים בסיס חשוב לקידום אתר:
אני שם באתר קובץ רובוטס שעוזר לרובוטים של גוגל להבין אילו עמודים לסרוק באתר, בונה מפות אתר שסורקות ישירות את העמודים בגוגל ומהוות לרובוטים מפת דרכים באתר, מתקין לכם גוגל אנליטיקס וכלי מנהל אתרים שיעזרו לכם לחקור את האתר ואת פעולות הגולשים ועוד.
כמו כן, מעבר לדברים הטכניים שלא אפרט את כולם, אני כבר מבצע אופטימיזציה לכל דפי האתר באתר כדי שיופיעו יפה בתוצאות החיפוש, אני מעצב לכם דפי פוסט, מקים לך דף תוצאות חיפוש, דפי תגיות, דפי קטגוריות ואפילו דף 404 – דף שגיאה שכל אתר שמקודם חייב להפעיל כזה.
וזה על קצה המזלג ממש – כך שבמקום לקבל אתר לא מוכן לקידום ואז לבזבז עוד זמן וכסף כדי להתאים אותו לגוגל – תוכלו מיד להתחיל לקדם אותו ופשוט “להמשיך” עם הקידום שלו!
הדרכה על האתר
לאחר שאני מסיים את בניית האתר, אני נותן גישה ללקוח ולאחר מכן מבצע איתו הדרכה על מערכת הניהול של האתר ועל ניהול המוצרים-
כך שהוא יהיה עם היד על הדופק, יידע בדיוק כיצד לנהל את החנות והמוצרים, לנהל הזמנות, להוסיף מוצרים ודפים ועוד.
כי חשוב לי מאוד שהלקוח יהיה מעורב ויידע איך לוח הבקרה עובד, כי אחרי הכל – זה הנכס שלו, וחשוב שהוא יידע מי נגד מי ואיך מבצעים פעולות בסיסיות וחשובות באתר.
שירות בניית אתר חנות בוורדפרס אצל בונה אתרים פרילנסר
צרו איתי קשר עוד היום ותיהנו מקבלת שירות מקצועי, אמין ועם חשיבה מחוץ לקופסה כך שתוכלו לקבל אתר מקצועי ויפה שכבר מותאם 100% לגוגל ומוכן לקידום האתר.
בתור בעל עסק פרילנסר, ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלי, ואני יכול ללוות אתכם גם לאחר שאסיים לבנות את האתר, אם זה בקידומו או בניהול עמודים עסקיים עבורכם ברשתות החברתיות-
כך שאוכל להיות איש האמון שלכם בכל הקשור לאינטרנט, האתר שלכם לא “ייפול” בין הכיסאות ולא יחליף ידיים, וכל מה שתצטרכו באינטרנט תקבלו אצל אדם אחד.
מוזמנים להתקשר אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 ואשמח להכיר אתכם, את העסק שלכם ולתת לכם הצעת מחיר משתלמת המותאמת כמו כפפה ליד עבורכם!
אל תשכחו לסמן לייק בעמוד הפייסבוק שלי ולעקוב אחרי.