איך מוחקים ומסירים מסמכים משפטיים מהאינטרנט ומגוגל בפרט? המדריך המלא לניהול מוניטין
אם אתם כאן ואתם שואלים את עצמכם איך מוחקים ומסירים מסמכים משפטיים מהאינטרנט, זה רק אומר דבר אחד:
כשמחפשים את השם הפרטי שלכם, או את שם החברה או המותג שלכם בגוגל, מנוע החיפוש מציג בעמוד הראשון תוצאות “פחות נעימות” שהייתם מעדיפים שלא יהיו.
על אילו תוצאות אני מדבר? ברוב המקרים, מדובר על תוצאות מאתרי מידע המציגים פסקי דין ומסמכים משפטיים באינטרנט, כמו תולעת המשפט (תולעת-המשפט.קום), פסקדין (האתר psakdin.co.il), או רולינג (ruling.co.il).
עוד אתר פסקי דין, של חברת חשבים, הנקרא תקדין, הוא גם אתר מפורסם היוצר בעיה נוספת כי יש לו 2 אתרים –
אתר תקדין (takdin.co.il) ואתר תקדין לייט כך שלמעשה, לרוב פסק הדין שלכם יופיע ב-2 דומיינים, צרה צרורה בשם עצמה…
האתרים האלו אומנם לא מציגים את פסק הדין המלא, אלא מציעים תקציר קצרצר שלו ומציעים לרכוש את הגרסה המלאה תמורת תשלום, אך הנזק כבר נעשה-
התוצאות של האתרים האלו, מכיוון שמדובר באתרים מפורסמים וחזקים מאוד, יופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל.
הבעיה מתחילה כאשר מדובר באתרים רבים אשר נסרקים בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של שם החברה או על השם הפרטי שלכם.
איך התוצאות האלו בגוגל יכולות לפגוע בכם?
תכנסו לנעליו של גולש או אפילו לקוח פוטנציאלי שמחפש אתכם בגוגל-
זה יכול להיות מכמה וכמה סיבות: הוא רוצה להכיר אתכם לעומק, לקרוא עליכם, או אפילו סתם בשביל להגיע לאתר שלכם בקלות.
כאשר הוא רואה שהתוצאות הראשונות בגוגל עליכם מראות לו בעיקר תוצאות של פסקי דין ומסמכים משפטיים, מיד נדלקת לו נורה אדומה אודותיכם.
התוצאות האלו, הנקראות “תוצאות שליליות” בשפת קידום אתרים, יכולות למעשה לפגוע בשמכם ולמנוע מאנשים לפנות אליכם ולקנות ממכם.
לא משנה אם המאבק המשפטי היה הוגן או לא, אם זה היה לפני המון שנים או מעכשיו – הנזק שלו היום, בעידן האינטרנט הנוכחי, מורגש בהחלט.
זה יכול לפגוע בשמכם לזמן הקצר והארוך, ולמנוע מאנשים לעשות אתכם עסקים.
בתור מקדם אתרים, אני קורא לזה “אות קין” של האינטרנט.
אז מה עושים? אפשר להתלונן מול האתרים האלו?
אז זהו, אין לי חדשות טובות לכתוב לכם – כי פרסום פסקי הדין הוא למעשה חוקי לגמרי!
יש שאומרים שזה פוגע בחוק הפרטיות, אך מצד שני יש חוק שאומר שכל דיון משפטי צריך להתפרסם בפומבי.
אתם יודעים, אני רק מקדם אתרים פרילנסר, לא עו”ד, כך שאולי אני לא מדייק בעניין החוקים, אך דבר אחד אני יודע – אין מה לעשות נגד זה.
אבל מה שכן, אל תאבדו תקווה – כי אומנם הסיכויים שתגרמו לתוצאות האלו “להימחק” לרעתכם, אבל כן יש משהו שאתם יכולים לעשות: והוא נקרא ניהול מוניטין !
אז איך מוחקים ומסירים מסמכים משפטיים מהאינטרנט ומגוגל?
מכיוון שזה קשה עד בלתי אפשרי למחוק תוצאות שליליות מאתרי פסקי דין ולהעלים אותם מגוגל כאילו מעולם לא היו, קיימות מספר שיטות חלופיות לטפל בתופעה-
כאן בדיוק נכנס לתמונה שירות ניהול מוניטין באינטרנט, שכל תפקידו הוא להסיר תוצאות שליליות מגוגל במקרה המוצלח ובמקרה הפשוט לגרום להם לעוף, לפחות לעמוד השני של גוגל.
ניהול מוניטין הוא תהליך שלוקח זמן, במהלכו “דוחקים” למעשה את כל התוצאות השליליות בעמוד הראשון בגוגל, ע”י הכנסת תוצאות אחרות שתופסות את מקומן.
במסגרת השירות שלי לבעלי עסקים שמעוניינים בניהול מוניטין ברשת, אני משתמש במספר כלים ואפשרויות כדי להשיג את המטרה שלשמה התכנסנו:
דף ראשון בגוגל נקי מתוצאות שליליות.
כדי להשיג את זה, אני עושה ופועל בכמה דרכים:
קודם כל, אני בונה תכנית אסטרטגיה, בודק באילו ביטויים בדיוק יש תוצאות שליליות, עושה לעצמי רשימת קישורים של תוצאות כאלו ומתחיל להבין מי נגד מי.
להלן כמה פעולות שאני מבצע במסגרת שירותי ניהול מוניטין שלי:
פניה לבעלי האתרים שפרסמו עליכם תוצאות שליליות
כמו שכבר כתבתי בהתחלת המאמר, לא הייתי סומך על זה יותר מדי, אבל אני תמיד מאמין בלנסות מאשר לא לנסות בכלל.
במקרה הכי גרוע? אני אקבל תשובה שלילית. במקרה הפחות גרוע? אהיה מופתע.
אם בין התוצאות השליליות עליכם פורסמו באתרים קטנים או אתרים לא גדולים במיוחד, עוד יש סיכוי לשיתוף פעולה.
אך אם מדובר באתר גדול, ובאתרי מסמכים משפטיים, יהיה לא קל למחוק את התכנים הרעים שפורסמו עליכם.
במקרה הטוב, הם יסכימו למחוק תמורת סכום כספי מסוים, אך שום דבר לא מבטיח שהם לא יעלו עליכם עוד תכנים כאלו בעתיד…
לפנות לגוגל להסרת תוצאה
עוד פעולה שכדאי לנסות “בשביל הספורט”, מבלי לפתח ציפיות, היא פניה ישירה לגוגל כדי שיסיר תוכן מאתר מסוים.
מכירים את זה שלפעמים מחפשים ביטוי מסוים בגוגל וממש למטה רשום שגוגל הסירה תוצאה הקשורה לביטוי לא מזמן והיא נותנת קישור לקבלת מידע נוסף? על זה אני מדבר.
המלצה שלי – אל תפנו מיד לגוגל בבקשה שיסיר את כל התכנים השליליים עליכם, לפני שדיברתם באופן אישי עם האתרים על הסרת התוכן.
להכניס תוצאות חיוביות שידחקו את התוצאות השליליות
וכאן הגעתי לסעיף החשוב ביותר בניהול מוניטין – הכנסת תוכן חדש (חיובי או ניטרלי) עליכם, אשר ימלא את התוצאות של גוגל ולמעשה ייצור “דחיקה” של התוצאות השליליות לעמוד השני.
חשוב לי להגיד כבר מראש, שזה תהליך לא קצר (בלשון המעטה!), הוא דורש סבלנות וצריך לדעת איך לעשות זאת.
חשוב להבין, שבעיניי גוגל, תוצאות מאתרי פסקי דין נחשבים לאתרים חזקים, לכן מנוע החיפוש תמיד יעדיף למקם אותם בעמוד הראשון – וכמה שיותר גבוה, יותר טוב.
ואם המקרה שלכם יותר חמור, וכתבו עליכם כתבות באתרי חדשות סופר חזקים כמו גלובס או ynet- המצב שלכם יותר חמור וזה ייקח עוד יותר זמן.
אך אין טעם לייאוש – מה שאני עושה במקרים כאלו, הוא ליצור דפים, קישורים חיצוניים, בלוגים, כתבות חיוביות ואפילו עמודים ברשתות חברתיות, אשר לאט לאט ייסרקו בתוצאות של גוגל ויידחקו אותם מטה.
גוגל תמיד מעדיפה תוכן חדש, כי זה מראה לה על רלוונטיות, אך עם זאת עדיין קשה להתגבר על כח של אתר חזק כמו Ynet – לכן זה לוקח זמן עד שרואים תוצאות בשטח.
ככה בדיוק פועל קידום אתרים אורגני דרך אגב – אתר חדש שמתחיל לעבור קידום נכון, מתחיל לטפס בתוצאות של גוגל, עד שהוא מגיע לעמוד הראשון.
אם האתרים בעמוד הראשון ימשיכו בקידום שלהם, ולא יזניחו את עניין הפרסום, הם יצליחו לשמור על המקום שלהם לאורך זמן, וניהול מוניטין פועל באותה שיטה.
בגלל שאתרי החדשות תמיד יהיו רלוונטיים כי הם מתעדכנים בתדירות גבוהה מאוד, כך יהיה קשה להחליף אותם.
אך עם זאת, כשמדובר בשם הפרטי שלכם או בשם העסק, ברגע שייפתחו דפים או אתרים אשר עוסקים רק בכם בלבד – יש לכם סיכוי לדחוק אותם למטה.
ולמה? כי גוגל אוהבת רלוונטיות ואתרים שהם כמה שיותר ממוקדים.
זו הסיבה למשל, שאם תחפשו את שמכם בגוגל, התוצאות הראשונות יהיו האתר שלכם או עמוד הפייסבוק שלכם, אפילו לפני התוצאות של אתרים משפטיים ואתרי חדשות.
ולמה? כי הם יותר ממוקדים ורלוונטיים לגולש.
לסיכום
והנה דוגמה שאני אוהב להשתמש בה בכל הנושא של ניהול מוניטין, שאין אף אחד שלא מכיר – הזמר הים-תיכוני המפורסם שהסתבך בפרשת קטינות.
זוכרים את הפרשה שלו שאיימה להחריב את שמו? הזמר עשה בדיוק מה שאתם צריכים – ניהול מוניטין.
הוא דחק תוצאות שליליות ע”י יצירת כותרות חדשות וחיוביות יותר – חתונה, ילד, שיר חדש…
להעלים לגמרי מהזיכרון של האנשים, ומגוגל בכלל, זה קשה – כי זה עדיין תמיד יהיה שם וירחף.
אבל ברגע שהעמוד הראשי יתנקה, והתוצאות בגוגל בכלל יתחילו להתמלא בתוצאות חיוביות, המצב שלכם יהיה הרבה יותר טוב.
לסיכום, בגלל שאני אדם אמין, ישר וכזה שאומר את הכל לגולשים וללקוחות שלי מבלי להסתיר דבר, כבר על ההתחלה חשוב לי להגיד שזה תהליך, שצריכים לנשום עמוק ולנהוג בסבלנות.
אתם לא היחידים שנתקלתם בבעיה הזו, היו הרבה לפניכם ויהיו גם הרבה אחריכם… היום, כתבה אחת יכולה למוטט כל עסק בארץ ובעולם.
לכן לפני שאתם יוצאים למסע הזה שנקרא ניהול מוניטין, חשוב שתבינו שזה לא הוקוס פוקוס, זה הרבה עבודה, שאולי לא רואים את התוצאות המיידיות שלה, אבל בטח שתראו אותם לטווח הרחוק.
לקבלת פרטים נוספים על השירות ולהצעת מחיר אתם מוזמנים להתקשר אלי לפלאפון 050-5869056 ואשמח לבדוק את המצב אצלכם בגוגל.
ניתן גם לפנות אלי במייל [email protected] או למלא את הטופס בעמוד צור קשר ואחזור אליכם בהקדם.