בניית קישורים לקידום אתר בגוגל – למה זה חשוב ואיך משיגים אותם? המדריך המלא
אם יש לכם אתר משלכם, בטח הנושא של בניית קישורים לקידום אתר בגוגל לא חדש לכם-
הרי בטוח ששמעתם על זה מהמקדם שלכם, או שקראתם מגישוש באינטרנט על המושג הזה של בניית קישורים חיצוניים.
ואם מקדם האתרים שלכם מקצועי ואחראי אתם גם מקבלים כל חודש דיווח על קישורים שנבנו לאתר שלכם (ואם לא – כדאי לכם להתחיל לבדוק מה קורה…).
אז מה זה בעצם אומר “להוציא קישור”? למה זה חשוב לתהליך הקידום? האם אפשר בלי זה? במה זה עוזר לנו ? ואיך מוצאים קישורים?
שאלות מצוינות – עליהן אענה מיד. הישארו איתי!
אין אין אין קידום… בלי בלי בלי בלי קישורים
עד לפני כמה שנים טובות, הדגש בעולם של קידום אתרים היה על התוכן: תוכן איכותי הוא תוכן מנצח, איתו אפשר להתקדם בגוגל.
ושלא תטעו, זה עדיין ככה: התוכן הוא המלך הבלתי מעורער של האתר שלכם.
הרי בלי תוכן, אתר לא יכול להתקיים. מה יהיה בו? כלום ושום דבר. וכשאין תוכן, האתר לא יכול להיסרק בתוצאות של גוגל-
מה שאומר גם שאף אחד לא ידע עליכם, לא ייכנס לאתר שלכם, ולא תוכלו אף פעם להתקדם בתוצאות החיפוש.
לכן כל מקדם אתרים יודע שהתוכן שלו חייב להיות הכי הכי שיש: הכי מקצועי, הכי ארוך, הכי מועיל לגולשים, הכי קולע למטרה שלשמה הגולש נכנס אליה ועוד.
אך מכיוון שעם השנים התחרות בגוגל הפכה ליותר ויותר תחרותית, וכל יום נפתחים מאות אתרים ישראלים חדשים כמו פטריות אחרי הגשם – התוכן צריך לקבל חיזוק נוסף:
וזה מגיע בעזרת בניית מערך קישורים חיצוניים חזק מאתרים חזקים.
כלומר, יכול להיות שהתוכן באתר שלכם באמת מושלם: אבל אם לא יהיו לכם קישורים, התוכן לא יקבל את המיקום הראוי לו בגוגל.
מה קישורים חיצוניים נותנים לאתר שלי?
קישור חיצוני הוא בעצם קישור שיוצא מאתר מסוים, לאתר שלכם.
בעיניי גוגל, קישור הוא בעצם המלצה, ואפילו הוכחה חברתית ש”דיברו עליכם” – ואם מישהו דיבר עליכם ונתן לכם קישור, זה אומר בעיניי גוגל שמישהו המליץ עליכם.
הקישור לאתר שלכם יוצא ממילת מפתח שהיא ביטוי רלוונטי לאתר שלכם, וכך גם גוגל מבינה שהביטוי רלוונטי לתחום ולעסק שלכם, וזה עוזר לכם להתקדם גם בגוגל.
דמיינו לעצמכם איך הרובוט של גוגל עובד: העכביש (כך הוא נקרא לפעמים) נכנס אל תוך אתר מסוים, והוא מתחיל מיד לסרוק את כל העמודים באתר.
הוא נכנס לכל עמוד, בודק כל קישור: ופתאום הוא נתקל בקישור לאתר שלכם – ואז, הוא נכנס גם לאתר שלכם תוך כדי.
ככה אתם מגדילים את הביקורים של העכביש הזה שכל אתר בעולם רק מחכה שהוא ייכנס אליו.
וברגע שהוא ייכנס אליכם מאתר רלוונטי ואיכותי – הדירוג שלכם בעיניי גוגל יעלה פלאים, וזה יבוא לידי ביטוי גם בהתקדמות שלכם בגוגל.
דגשים לאסטרטגיית בניית קישורים מנצחת
בתור מקדם אתרים פרילנסר, להלן כמה טיפים שאני רוצה לשתף אתכם בבניית קישורים שתעזור לכם לעקוף את המתחרים שלכם:
זו לא הכמות, אלא האיכות
הרבה אנשים חושבים שאם הם יוציאו קישורים במהירות מאלפי אתרים שונים הם יעקפו מיד את המתחרים שלהם-
אך כמו שאומרים, החיפזון הוא מהשטן, ועדיף לא לעשות את הטעות הזו שלצערי נפוצה מאוד אצל בעלי אתרים שמקדמים בעצמם ולא יודעים את ההשלכות.
היום, יותר חשוב האיכות של הקישורים מאשר כמה קישורים אתם משיגים.
אל תתפשרו כשזה נוגע לקישורים, ואל תירו לכל הכיוונים.
קישורים מאתרים רלוונטיים
ובהמשך לטיפ הקודם – תדאגו שהקישור החיצוני שמוציא לכם קישור הוא אתר רלוונטי לתחום שלכם.
למשל, אם אתם עורכי דין, קישור מאתר של חנות בגדים לא יעזור לכם כל כך, כמה חזק שהקישור יהיה.
נסו לחפש קישורים מאתרים רלוונטיים אליכם שמדברים לתחום שלכם: למשל, אם אני מקדם אתרים פרילנסר, אני יכול לקבל איכותי מאתר המתעסק בקידום אתרים אורגני או אפילו בשיווק.
כמובן שיש המון אתרים שהם יותר כלליים מהם ניתן להוציא קישור, כמו אתרי חדשות או תוכן שמתעסקים במגוון נושאים-
אך שוב, נסו להתמקד כמה שיותר. כי בסופו של דבר, הקישור אומר לגוגל הרבה עליכם, ואתם רוצים לעזור לו להבין במה אתם עוסקים ואת הקשר ביניכם לאתר שהוציא אליכם קישור.
בנו קישורים בהדרגה
דמיינו לעצמכם אתר שאין לו אף קישור חיצוני:
יום אחד, בעלי האתר מגלה שקישורים חיצוניים זה דבר חשוב לקידום האתר, לכן הוא מחליט להוציא מלא מלא קישורים בבת אחת-
זה ייראה מוזר בעיניי גוגל ולא הגיוני, וזה יכול לפגוע בכם מאשר לעזור.
לכן, אתם צריכים לבנות קישורים בהדרגה ולא במכה אחת. אל תשכחו שתהליך של קידום אתרים אורגני הוא גם ככה תהליך, שלוקח זמן, לכן אל תמהרו ואל תפעלו בלי לחשוב-
בנו את הקישורים החיצוניים לאתר שלכם לאט לאט ועל בטוח.
רק ככה תוכלו ליצור יתרון על המתחרים שלכם שיעבוד לכם לאורך זמן ולטווח הרחוק.
איך בונים לינקים לאתר?
קניית קישורים חיצוניים היא הדבר החכם והטוב ביותר שתעשו לעצמכם ולאתר שלכם.
כמובן שאתם יכולים לבנות קישורים בעצמכם – אבל זה יהיה פחות אפקטיבי מקניית קישורים מקצועיים, וזה מכמה סיבות:
הקישורים החיצוניים היחידים שתוכלו לבנות בחינם הם דרך אתרי אינדקסים, פורומים או אתרי תוכן המאפשרים להוציא מהם תוכן עם קישור חינם לאתר שלכם-
זה אולי היה אפקטיבי עד לפני כמה שנים, אבל כמו שציינתי בתחילת המדריך, עם התחרות הקשה שנהייתה היום, אתם צריכים לתת פייט כמו שצריך למתחרים שלכם-
אל תשכחו שמכל האתרים החינמיים שתוכלו להוציא מהם קישורים, המתחרים שלכם גם יכולים להוציא משם.
אתם צריכים לחשוב מחוץ לקופסה, ולהיות שונים מאחרים.
אל תוציאו קישורים ממקומות שכולם מוציאים, אחרת לא עשיתם כלום – היום רק מי שמספיק יצירתי מצליח לשרוד.
ותוסיפו לזה את העובדה שהקורונה גרמה לאנשים להבין שהעולם החדש הוא כולו באינטרנט – אתם בטח מבינים כמה התחרות עומדת להיות עוד יותר קשה עם כל שנה שתחלוף.
לכן, כדי להביא את האתר שלכם למיקומים שבאמת ראויים לו בגוגל, עליכם לקנות קישורים איכותיים – אין דרך אחרת לצערי.
אבל תחשבו שאתם משקיעים על דבר חיוני מאוד לטווח הארוך. תחשבו על אלו שמשקיעים הרבה יותר על קידום ממומן בגוגל שעובד להם רק לזמן הקצר – ותחייכו.
כמה זה עולה?
לרוב, כמה שהאתר ממנו יוצא הקישור הוא יותר איכותי, בעל תנועה גדולה ומפורסם – המחיר בהתאם.
למשל, קישור מאתר חזק מאוד ומפורסם כמו וואי-נט, מאקו או וואלה יכול בקלות להגיע לסכום של 10,000 שקל עבור מאמר עם קישור חיצוני לאתר שלכם.
אבל אל דאגה, אתם לא חייבים לשלם סכומים כאלו כדי לקבל קישורים-
לא חסר אתרים מעולים עם דירוג דומיין מעולה שגוגל מעריך, מהם ניתן להשיג קישורים איכותיים וטובים שעושים את העבודה לה אנחנו זקוקים:
למשל, אצלי תוכלו למצוא לינקים איכותיים וזולים במחירים שמתחילים ב-100 ש”ח לקישור!
בניית קישורים לקידום אתר בגוגל אצל מקדם אתרים מקצועי
תשמחו לגלות בוודאי שאני לא רק מקדם אלא גם בונה לינקים ללקוחות ולאתרים רבים מאתרים רלוונטיים ועם כוח.
לקבלת פרטים נוספים ולרכישת קישורים אל תהססו לפנות אלי בפלאפון הישיר שלי 050-5869056 או כתבו לי למייל [email protected] או השאירו לי פניה בעמוד צור קשר.
מוזמנים לשמור איתי על קשר ולעשות לייק לעמוד הפייסבוק העסקי שלי.