השפעת נגיף הקורונה על קידום אתרים – האם להפסיק את הפרסום או להמשיך?
השפעת נגיף הקורונה על קידום אתרים מורגשת מאוד בימים אלו, וכמעט אין דרך לברוח ממנה.
בתור מקדם אתרים, כמו בעלי עסקים עצמאים רבים אחרים בארץ, הרבה לקוחות וגולשים שואלים אותי מדי יום:
מה לעשות? מה יהיה? האם להפסיק את הפרסום? האם בכלל יכולים להיות לי לקוחות במצב הזה?
אלו כמובן דוגמאות על קצב המזלג. אי הידיעה הוא דבר משותף כרגע לכל תושבי ישראל בפרט, ולכל העולם בכלל-
כל יום אנחנו שומעים על גידול במובטלים, שכיום עומד על חצי מיליון איש, עסקים שנסגרים ועל חולים בקורונה (COVID-19), שנכון לכתיבת שורות אלו, המספר עומד על 945 ישראלים.
כמובן שגם השיווק הדיגיטלי נפגע כתוצאה מכך – לבעלי עסקים קטנים, וגדולים גם כן, מעדיפים לא “לבזבז” כסף מיותר כרגע על פרסום, בטענה ש”במילא אף אחד לא יקנה מהם עכשיו”.
אז נכון, אין ספק שהרבה תחומים נפגעו בעקבות הנגיף – בין אם זה ענף התיירות, המסעדות, האירועים ועוד.
אך יש לא מעט עסקים וענפים שדווקא מאוד משגשגים עכשיו – הסופרים, תכני הטלוויזיה, המוצרים הדיגיטליים שמהווים תעסוקה למי שנמצא בבידוד ועוד.
למה השפעת נגיף הקורונה על קידום אתרים היא גדולה?
כמו שציינתי, מלא עסקים נפגעו קשות מהנגיף, במיוחד לאור הנחיות משרד הבריאות שמבקש להישאר בבתים, לסגור עסקים לא חיוניים ואיסור ההתקהלות.
לכן, הרבה בעלי עסקים שומרים את הכסף שיש להם כרגע כדי לשרוד את המצב הזה, שיש כאלו שלצערי הרב לא שרדו ונאלצים לסגור לאלתר.
את הטענות “אין טעם לשווק עכשיו” ו”לאנשים לא יהיה כסף לקנות מאיתנו” אני שומע כמעט כל יום מבעלי עסקים, ואני יכול להבין אותם.
אנשים רבים חוששים שגם אחרי שהנגיף יעבור, או שההוראות של משרד הבריאות יתחילו להיות עדינים יותר בהדרגה, לאנשים עדיין לא יהיה כסף מיותר כדי לבזבז.
זה שמביא אנשים רבים בעצם לעצור את הפרסום – בין אם מדובר בניהול עמוד פייסבוק עסקי ועד קידום אתרים אורגני.
אך אני דווקא טוען אחרת – זה הזמן שלכם לפרסם כדי לקטוף את הפירות לאחר מכאן!
אם אתם מרימים עכשיו גבה ואומרים לעצמכם “בטח… זה האינטרס שלו. הרי הוא מקדם אתרים פרילנסר, הוא רוצה לקוחות, לכן הוא ממליץ לקדם!”
אז דעו לכם שזה לא נכון – ומיד אסביר למה.
אז מה כדאי לעשות עם הפרסום עד שהקורונה “תעזוב” את ישראל?
כמו שאתם יודעים, קידום אתרים הנעשה באופן אורגני הוא גם ככה תהליך שלוקח זמן, מכיוון שמדובר בתהליך טבעי ויסודי.
לכן, אם אתם עדיין לא בעמוד הראשון, או בדרך לשם, זה לא ישנה אם תעצרו עכשיו את הקידום-
כי בסופו של דבר, הנגיף יחלוף, כך שבזבזתם זמן משמעותי בו יכולתם להמשיך לקדם את האתר כדי שיעלה למעלה.
או כמו שאומרים – אם החיים נתנו לכם לימון, תעשו מהם לימונדה.
דווקא עכשיו זה הזמן לפרסם בכל הכח, לדחוף ולקדם את העסק שלכם בעולם הדיגיטלי!
אל תשכחו שמתחרים רבים שלכם, חזקים וחלשים כאחד, פחות עובדים עכשיו על קידום או מקציבים כספים גדולים לפרסום.
לכן, זה זמן מעולה לתת גז ולנסות לעקוף אותם בכך שאתם כן מעדכנים, מעלים תכנים ומקדמים את עצמכם.
כמו כן, כך תוכלו להישאר בתודעה של האדם ולהזכיר לו שאתם קיימים. דווקא עכשיו, בזמן כה רגיש, קהל הלקוחות שלכם יעריך זאת ויזכור אתכם על כך.
כך שהמצב יעבור, הם יקנו דווקא מאלו שהם כן שמעו מהם בתקופה הזו, ולא מאלו שנעלמו.
עד שהקורונה תחליט לעזוב את ישראל, תוכלו להיות במקום יותר טוב מאיפה שאתם נמצאים כיום.
הרי זה מצב זמני, האנושות ידעה מחלות הרבה יותר גדולות, וגם הן עברו, לכן אל תשבו בזמן הזה בחיבוק ידיים ותתנו את כל מה שאתם יכולים כדי שאחר כך תוכלו ליהנות מזה.
אני כאן לשירותכם!
במיוחד לאור המצב הרגיש, אני מציע הנחות לבעלי עסקים לאור המצב.
אל תהססו להתקשר אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 או לכתוב לי למייל [email protected] ואשמח לעמוד לשירותכם.
עוד מידע עלי, על שירותי הקידום שלי, מידע שימושי מעולם השיווק ובכלל על השפעת הקורונה- בבלוג שלי.