fbpx
קידום אתרים באמצעות ביטויי זנב ארוך
תוכן עניינים

קידום אתרים באמצעות ביטויי זנב ארוך – מה זה אומר ולמה זה שימושי?

אם גם אתם שמעתם על קידום אתרים באמצעות ביטויי זנב ארוך ולא ידעתם מה זה ולמה צריך את זה בכלל – טוב שאתם כאן.

הכירו את הפלא שנקרא ביטויי זנב ארוך

קידום אתרים באמצעות ביטויי זנב ארוךקודם כל, אתחיל להסביר מה זה אומר ביטויי זנב ארוך, מונח שיחזור עליו הרבה בהמשך המאמר הזה:

מחקר מילות מפתח הוא תהליך חשוב בקידום האתר, במהלכו בודקים מה הביטויים המחופשים ביותר בגוגל.

למשל, בתור מקדם אתרים, בין מילות המפתח שאנשים מחפשים כדי להגיע לאנשים כמוני המעניקים שירותי קידום אתרים, הם:

מקדם אתרים, קידום אתרים אורגני, קידום אתרים בגוגל וכו'.

ביטויי זנב ארוך (או באנגלית, LongTail), הם למעשה מילות מפתח יותר ארוכים מהרגיל, שלרוב לא יעלו לכם מיד לראש כאשר תרצו לחפש משהו בגוגל.

בוא ניקח לדוגמה את תחום המנעולנות – הנה כמה ביטויי זנב ארוך שיכולים להמחיש לכם את הכוונה:

מנעולן בראשון לציון רחוב הרצל, מנעולן בגבעתיים כצנלסון, נתקעתי מחוץ לדלת מה לעשות וכו'.

כלומר, אלו ביטויים פחות "פופולריים" מביטויים מרכזיים וחשובים, ולפעמים נחשבים אפילו ארוכים – ומכאן השם "זנב ארוך".

אז ביטויי זנב ארוך הם טובים או לא טובים לקידום האתר שלי?

שאלה מצוינת, עליה כל מקדם או חברת קידום אתרים בגוגל תענה לכם תשובה אחרת:

יש כאלו שיגידו שאין טעם לקדם ביטויי זנב ארוך אלא רק להתמקד במילות המפתח החזקות והפופולאריות ביותר-

ככה אתם הולכים על בטוח ומתעסקים בביטויים הכי חזקים שאנשים מחפשים כדי להגיע לעסק כמו שלכם.

אחרים גורסים שהרבה יותר קל לקדם ביטויי זנב ארוך (וזה אכן נכון) כי פחות אנשים מחפשים אותם מאשר מילות המפתח התחרותיות והקשות, לכן קל יותר להתקדם איתם.

אז מה נכון ומה לא? ובכן, בתור מקדם אתרים פרילנסר, אני חייב להגיד שאני מת על ביטויי זנב ארוך –

ועצם העובדה שהרבה מקדמים ובעלי עסקים מזלזלים בהם, גורמת להם להיות טובה יותר עבורי.

אם עיקמתם עכשיו את הפרצוף ואמרתם "אבל פחות אנשים מחפשים אותם, אז למה אתה אוהב אותם?" אז הנה תשובתי:

אל תזלזלו בהם. הם אולי פחות פופולאריים מהביטויים הכי מבוקשים, והם אולי נראים קצת ארוכים, אבל אנשים כן מחפשים אותם בסופו של דבר-

ואם אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים, אסור לנו לזלזל באף מילה או ביטוי שיכולים להביא לנו לקוחות חדשים.

אז מה מומלץ לעשות עם ביטויי הזנב הארוך?

אני כן ממליץ (בחום!) לקדם אותם – אבל לא במקום הביטויים המרכזיים והחשובים, אלא בנוסף!

מה זאת אומרת? לפעמים אני מקבל לקוחות חדשים, ואני שואל אותם אם הם קיבלו דוחות עבודה מחברת הקידום האחרונה שקידמה אותם-

זה נותן לי תמונה כדי להבין מה נעשה לאחרונה באתר, אילו ביטויים הם קידמו וכו'.

לא כולם מסתבר מכינים דו"חות ללקוחות שלהם בסוף כל חודש כדי להראות להם מה קורה באתר, אבל שמתי לב שאלו שכן מכינים, מתמקדים יותר מדי בביטויי זנב ארוך:

למה? כי כמו שאמרתי, יותר קל לקדם ביטוי ארוך שפחות מחפשים מאשר ביטוי קצר ומרכזי.

אך זו לא חוכמה, כי חשוב להשקיע במקביל גם בביטויים החזקים והכי מחופשים:

אתם צריכים להגיע למצב שאתם "לא משאירים שבויים" אלא חולשים על כל מילות המפתח המתאימות לתחום שלכם.

כך שלא משנה מה יחפשו בגוגל כדי להגיע אליכם, אתם תופיעו:

מלא ביטויי זנב ארוך מתקשרים מאוד לביטויים הראשיים, ומה שאני עושה הוא לקדם אותם יחדיו: הם נותנים תמיכה רבה לביטוי המרכזי.

ככה אתם כמו תופסים 2 ציפורים במכה אחת:

קודם כל, עד שתתקדמו בביטויים המרכזיים והקשים, לפחות תקבלו תנועה דרך חיפוש של מילות מפתח זנב ארוך,

ועל הדרך הביטויים האלו יעזרו לכם לקדם את האתר בביטויים המרכזיים והמחופשים שאתם כה חושקים להגיע בהם לעמוד הראשון בגוגל.

לסיכום, אם אתם מתכוונים לקחת את קידום האתר שלכם ברצינות, וחשוב לכם להביא תנועה חדשה ורלוונטית לאתר שלכם, אל תזניחו את ביטויי הזנב הארוך-

אך אל תתמקדו רק בהם, תדאגו לביצוע מחקר מילים רציני ואיכותי כדי שבסופו של דבר האתר שלכם יתקדם גם בביטויים החזקים והקשים.

יש לכם שאלות נוספות? רוצים לקבל ממני הצעת מחיר לקידום האתר שלכם?

חייגו אלי למספר 050-5869056 או לחילופין כתבו לי למייל [email protected] ואחזור אליכם בהקדם.

מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button
error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – רק למנויי הניוזלטר!

דילוג לתוכן