fbpx

כמה זמן לוקח לקדם אתר בצורה אורגנית בגוגל? המדריך שיעשה לכם סדר

בתור מקדם אתרים פרילנסר, אולי השאלה שאני נשאל כל יום היא ללא ספק ” כמה זמן לוקח לקדם אתר בצורה אורגנית בגוגל ? ”

וזה מובן מאליו – הרי ברגע שלקוח בוחר לקדם את האתר שלו באמצעות קידום אתרים אורגני ולא דרך הממומן, הוא מודע לכך שזה תהליך שלוקח זמן:

בניגוד לתהליך קידום ממומן, שמה שצריך כדי להופיע במקום הראשון בגוגל הוא “רק” כרטיס אשראי ופתיחת קמפיין בגוגל וניהולו, בקידום אורגני צריך להתאמץ-

או כמו המשפט המוכר, שסבתא שלי הייתה נוהגת להגיד “בשביל כבוד – צריך לעבוד”.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים קידום אורגני?

אז בשביל לענות לכם על השאלה, אני רוצה קודם כל להכניס אתכם ל”מאחורי הקלעים” של עולם ה-SEO, שיסביר לכם למה אין תשובה חד משמעית לשאלה המפורסמת ולמה זה תלוי בלא מעט פרמטרים:

איך הדומיין שלכם?

הרבה לא מודעים לכך שלדומיין יש תפקיד מאוד משמעותי וחשוב בקידום האורגני, והוא יכול לעזור לכם מאוד עוד לפני שתתחילו-

יש לא מעט דומיינים וותיקים שיש להם כבר “היסטוריה” בגוגל, ומספר אתרים כבר מעניקים להם קישורים חיצוניים (תזכרו את זה, ארחיב על זה אחר כך), ואם תצליחו לשים את ידכם על אחד מהם – תוכלו כבר על ההתחלה לתת “קיק” רציני לאתר שלכם.

כי בסופו של דבר, מיד עם בניית האתר החדש על הדומיין הישן, גוגל כבר תמקם אותו במיקומים טובים כי היא תראה שכבר יש המון אתרים שמפנים אליכם ומצביעים עליכם, מה שאומר לגוגל שהאתר שלכם מומלץ.

קניתם דומיין ללא היסטוריה? לא נורא, תצטרכו לבנות את הקישורים החיצוניים בעצמכם, רק קחו בחשבון שזה גם משפיע על התשובה לשאלה “כמה זמן זה לוקח”.

מה התקציב שלכם?

ברור לכם שאם התקציב שלכם הוא קטן, לא תוכלו להתחרות במתחרים גדולים וענקיים שיש להם תקציבי ענק לבזבז כל חודש, כן?

גם האסטרטגיה שלכם צריכה להיות בהתאם, ובתור מקדם אתרים הייתי ממליץ לכם לנסות יותר על קידום ביטויי זנב ארוך, מאשר מילות המפתח התחרותיות ביותר, שם נמצאים בדרך כלל האנשים שיש להם תקציבים מאוד גדולים בקישורים ובתוכן המושקע.

האם אתר עבר אי פעם קידום?

לא מעט לקוחות שלי הגיעו אלי כבר עם אתר שעבר סוג כלשהו של קידום, ויש כאלו שפנו אלי בתור בונה אתרים כך שבניתי להם את האתר והמשכתי לקדם אותו-

אך אם אתם נמנים מהסוג הראשון של האנשים, והאתר שלכם עבר סוג כלשהו של קידום, זה כבר טוב ויש לכם נקודת פתיחה טובה.

אך לצערי הרב, אני באופן אישית מגלה לא מעט אתרים שעברו קידום אך למעשה היה לא מעט דברים שהייתי צריך לעשות בעצמי, שלא נעשו קודם-

לכן זה לא בהכרח אומר שאתם “במקום טוב יותר”, זה גם תלוי מי עשה לכם את זה. ולא, אם עשיתם קידום ממומן זה לא נחשב, כי רוב הסיכויים שלא נעשה לכם כלום באתר בצורה אורגנית.

איך רמת התחרות בתחום שלכם?

כמה זמן לוקח לקדם אתר בצורה אורגנית בגוגל?אני טוען שבכל תחום יש תחרות – ותחרות זה דבר מבורך לפי דעתי, כי בסופו של דבר זה אומר שהעסק שלכם רלוונטי ויש לו ביקוש, לכן יש לכם גם מתחרים.

ובסופו של דבר, האינטרנט גדול ויש תמיד מקום לכולם. לכן השאלה היא לא אם יש לכם תחרות, כי לכולם יש, אלא מהי מידת התחרות.

למשל, אתרים מתחום שהוא לא תחרותי במיוחד יכולים להגיע יותר מהר לעמוד הראשון מאשר אתרים שיש להם תחום מאוד מאוד תחרותי.

בסדר, הבנו. אבל כמה זמן ייקח לי להגיע לעמוד הראשון בגוגל?!

ובכן, לאחר שהבהרתי לכם את מה שהיה חשוב לי להסביר לגבי נקודת הזינוק שלכם בגוגל, אגיע עכשיו עם כפפות של משי לענות על השאלה שלכבודה התכנסנו כאן הערב:

קידום אורגני הוא תהליך, ומי שיגיד לכם אחרת – תברחו ממנו כמו מאש. זה תחום שאי אפשר להתחייב למתי תגיעו לעמוד הראשון, אחרי הכל, גוגל לא שייכת לאף אחד, ולאף מקדם אין דודה במשרדים (הלוואי והייתה לי…).

לכן, גם אם המקדם שלכם יעשה הכל כפי שצריך – זה לא אומר שתוך חודש או חודשיים תקפצו לעמוד הראשון, זה תהליך.

אף אחד לא יכול לחזות מתי תגיעו לשם וכמה זמן בדיוק זה ייקח, מקדם יכול רק לשער לפי הניסיון הקודם שלו באותו תחום שלכם כמה זה אמור לקחת, אבל זו שאלה שאין לה תשובה ברורה.

מלבד התחרות שלכם, וכמובן התקציב שלכם (לא קל להתחרות מול מתחרה שמשקיע המון על פרסום ובזכות זה נמצא במקום הראשון בעמוד הראשון) יש 3 פרמטרים חשובים שמשפיעים מאוד על ההגעה לעמוד הראשון: התוכן, האופטימיזציה והקישורים לאתר שלכם.

תוכן

תוכן הוא ללא ספק המלך הבלתי מעורער של האתר – הרי בלי כתיבת תוכן לאתר, אי אפשר להגיע לגוגל – וגם אם היה אפשר, הגולש היה בורח ממנו במהירות כי הוא היה רואה שאין לו מה לחפש אצלכם.

כשאנחנו כותבים תוכן באתר שלנו, אנחנו מנסים לפתור ללקוח הפוטנציאלי איזו בעיה, או לספק לו תשובה או שירות למה שהוא צריך ומחפש.

ממש כמו שהמדריך הזה נוגע בנקודה רגישה אצל רובכם, בעלי העסקים שיש להם אתר והוא עובר תהליך אורגני, ובא להסביר לכם למה זה לוקח זמן.

פעם, היה מספיק לכתוב מאמר של 300 מילים כשכל מילות המפתח דחוסות בו וזהו – אבל היום, גם גוגל וגם הגולש הם לא פראיירים בכלל, והתוכן צריך להיות איכותי, מקצועי, משדר אמינות ומביא ערך למי שקורא אותו.

כי ברגע שהגולש יבין ש”מורחים” אותו – הוא יצביע ברגליים ויעזוב את האתר, וזה יראה לגוגל שהאתר שלכם לא רלוונטי, וזה יפגע בכם בדירוג.

מה חשוב להבין לגבי תוכן באתר

אבל אם הגולש יקרא את התוכן כי באמת יש מה לקרוא, והוא יישאר הרבה זמן באתר ואפילו ימשיך לקרוא עוד תכנים – הלקוח יהיה מרוצה, וכך גם גוגל:

כי תבינו, לגוגל לא אכפת מאיתנו, מנהלי האתרים. להם אכפת מהגולש: הם רוצים לתת לו את הערך הכי טוב למה שהוא חיפש, כדי שהוא ימשיך להשתמש במנוע החיפוש שלהם.

זו הסיבה שהתוכן שלכם צריך להיות לא פחות ממושלם.

אבל מה שקורה הוא, שגם אם התוכן שלכם יהיה הכי מושלם שיש, הכי יעיל והכי מועיל – אתם צריכים להתמיד בזה.

זו הסיבה שרוב המקדמי אתרים חותמים עם הלקוח על זמן מסוים של קידום: כי זה לא קורה בחודש אחד.

רק לאורך זמן אפשר להעריך את היעילות של הקידום האורגני, כי שוב, זה תהליך (אני אחזור על זה שוב ושוב, עד שתזכרו את זה).

תחשבו על אתרים שאתם אוהבים: יש בהם המון תוכן, נכון? ובכן, גם הם התחילו כמוכם: פעם היה להם רק מאמר אחד, ואז עוד שניים, ואז עוד 5…

ככה הם גדלו לאט לאט. ואז לקוח אחד מצא אותם במאמר ה-20, או אפילו ה-50. ואז הוא גילה שיש עוד מאמרים מעניינים באתר.

וככל שעולה יותר תוכן באתר, התוכן הזה נסרק בגוגל.

לכן, אסור לוותר, צריך כל הזמן להעלות תוכן ולא להפסיק – גם אם אין עוד לקוחות ואף אחד לא קורא, בסוף זה יקרה.

זה גם מראה לגוגל שאתם דבקים במטרה וכל הזמן מחדשים ומעלים תוכן חדש, וכך הבוט של גוגל מבקר אתכם יותר – והאתר עולה בתוצאות.

או כמו שאומרים בטלוויזיה – גוגל רוצה לבדוק שאתם רציניים, ולא “גימיק” של כתבה אחת וזהו 😉

גם לא צריך “להאיץ” את ההליך, כי זה אמור להיות בהדרגה כמו שזה. ברגע שאתר במהירות מעלה מלא מאמרים, וקונה מלא קישורים – זה מראה לגוגל שמשהו לא כשיר נעשה.

כך שאתם לא לא לבד, לכולם זה לוקח זמן עד שהם מתקדמים בגוגל.

ואם יש לכם מקדם אתרים כמוני שמקדם אתכם ודואג לכתוב לכם את התוכן כך שאתם לא צריכים לעשות כלום – הרווחתם ובגדול.

(כן, תתפלאו, אבל היו לי לא מעט לקוחות שסיפרו לי שחברת הקידום הקודמת שלהם לא כתבה להם אפילו מאמר אחד, והם הפילו את האחריות על הלקוח שלא סיפק את התכנים…).

אופטימיזציה

בעזרת אופטימיזציה למנועי חיפוש, התוכן באתר וכל העמודים שבו מותאמים לגוגל, כדי שיצליח לקרוא אותו בקלות ולהבין על מה אתם מדברים.

באמצעות האופטימיזציה, המקדם מסביר לגוגל את ההיררכיה באתר, מציג לו קישורים פנימיים רלוונטיים שמשאירים אותו בתוך האתר ועוזרים לו לסרוק עוד עמודים, ועוזר לשפר את חווית המשתמש.

כמו כן, בעזרת האופטימיזציה ניתן גם לשלוט על כיצד האתר יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל כמו מה התקציר שיופיע שם, כותרת האתר וכו’.

האופטימיזציה הולכת יד ביד עם התוכן, וכשאני מעלה תוכן חדש לאתר אני מיד חושב עליו מבחינת אופטימיזציה וכבר בכתיבה אני דואג לשרטט לי בראש איך אני רוצה שהמאמר ייראה, אילו מילות מפתח הוא יכיל ומה תהיה ההיררכיה שלו.

ככה אנחנו עוזרים לגוגל לעזור לנו על ידי הבנה טובה יותר של האתר, ובתמורה אנחנו מקבלים התקדמות בתוצאות החיפוש תחת ביטויים רלוונטיים.

קישורים חיצוניים לאתר שלכם

כמה זמן לוקח לקדם אתר בצורה אורגנית בגוגל?מאוד חשוב להשיג קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים, וחשוב לבנות מערך קישורים כאלו בהדרגה, ולא בבת אחת:

היתרונות של הקישורים הם עצומים, כי ברגע שאתר אחר נותן קישור לאתר שלכם, זה אומר לגוגל “היי, האתר הזה הוא על X (מילת מפתח כלשהי) ואנחנו ממליצים לך להיכנס אליו”.

כך שברגע שהעכביש (הרובוט) של גוגל נכנס לאתר שנותן לכם קישור, הוא על הדרך מחפש תמיד קישורים לאתרים אחרים, וכך הוא מבקר גם באתר שלכם על הדרך וסורק אותו.

ככל שיהיו לכם יותר קישורים, כך הרובוט של גוגל יבקר בכם יותר.

זה לא הכמות של הקישורים – אלא האיכות

אבל בנוגע לקישורים, זה לא הכמות שחשובה אלא יותר איכות – מה שהופך את השגת הקישורים ליותר קשה, כי אתם צריכים שהקישורים יהיו כמה שיותר איכותיים ורלוונטיים.

מה הכוונה? שאם למשל אתם עו”ד, קישור טוב ורלוונטי זה יהיה קישור מאתר שמתעסק בעורכי דין ובעריכת דין.

ואם האתר הזה שייתן לכם קישור הוא אתר חזק בפני עצמו, כזה שיש לו דומיין חזק ומספר רב של אתרים מקשרים אליו – קיבלתם חיזוק חזק מאוד בעיניי גוגל.

יש לא מעט אנשים שמנסים לקדם את האתר שלהם לבד, ואין להם ניסיון או ידע, לכן הם בונים מלא קישורים מכל הבא ליד, והם לא מבינים שהם עושים יותר נזק מאשר תועלת…

כי בסופו של דבר, קישורים מעטים אך איכותיים ומאתרים ממוקדים ורלוונטים הם הרבה יותר שווים, בדגש על המילה שווה, מהמון קישורים מאתרים לא רלוונטיים וכלליים מדי.

וכמו הערתי על התוכן – חשוב לעשות זאת בהדרגה. אם אתר יבנה לעצמו מעל 50 קישורים מיד עם השקתו, זה יראה בעיניי גוגל כלא אותנטי ולא טבעי.

מילים אחרונות לסיכום

אז כמו שהבנתם, קידום אורגני הוא תהליך: גם המתחרים הכי גדולים שלכם התחילו מ-0, ממש כמוכם, לכן אין לכם מה להתייאש, אלא להיפך:

לעשות הכל כדי לתת להם פייט בחזרה, ולקדם את האתר שלכם כדי שיהיה לכם נכס שעומד בזכות עצמו בגוגל, מבלי “טובות” של אף אתר או קמפיין ממומן בגוגל.

זכרו – אומנם זה לוקח זמן, אבל זו השקעה לטווח הארוך, שתניב לכם פירות רבים.

אתם משלמים למעשה על תוכן, על קישורים, על אופטימיזציה וכו’, שמביאים לכם ערך ענק כי בהדרגה הם יביאו לכם כניסות ולקוחות.

ותאמינו לי, שזה עדיף הרבה יותר על פני לשלם את אותו כסף ואף הרבה יותר לקידום ממומן בגוגל שפועל לטווח המיידי והקרוב, בו הכל למעשה הולך על לחיצות בלבד.

אל תתייאשו, המשיכו להתמיד והכי חשוב – כדאי לכם לפנות אל מקדם אתרים, כדי שלא תעשו טעויות ותוכלו להפקיד את האתר בידי אדם מקצוען שמקדם אתרי אינטרנט לארוחת הבוקר.

יש לכם עוד שאלות? רוצים לקבל הצעת מחיר ולהצטרף לשורת לקוחותיי המרוצים שנהנים משירותי קידום במחירים משתלמים?

מוזמנים להתקשר אלי עוד היום לפלאפון 050-5869056 או השאירו לי הודעה במייל [email protected] או דרך הטופס בעמוד צור קשר.

אהבתם את המדריך? מוזמנים להגיב על הפוסט או לשמור על קשר ולסמן לי לייק בעמוד הפייסבוק העסקי.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button