מתי כדאי לבנות קמפיין קידום ממומן בגוגל ולמה הוא טוב?
לאחר שקראתם את המאמר הקודם שלי על יתרונות וחסרונות קידום ממומן, אתם בטח שואלים את עצמכם מתי כדאי לבנות קמפיין קידום ממומן בגוגל ולמה הוא עדיין טוב.
ובכן, קידום בגוגל באופן ממומן הוא עדיין אחת שיטות השיווק הנפוצות ביותר בארץ ובעולם עבור כל מי שרוצה לקבל תוצאות מהירות מבלי לחכות הרבה (כמו בתהליך קידום אתרים אורגני).
ולמרות שהוא מהיר יותר, ניתן לקבל לקוחות ושיחות טלפון באופן מיידי ולהגדיל את התנועה לאתר, יש בו לא מעט חסרונות כמו שכבר הסברתי-
אתם בעצם משקיעים רק לטווח הקצר והמהיר, אתם משלמים כסף לא בשביל לקבל תוכן איכותי לאתר שיהפוך את האתר לאיכותי ויעיל לגולשים שיתרשמו ממכם אלא רק בשביל להופיע בגוגל, וכמו כן העלויות יותר יקרות מקידום אורגני.
אך אם יש ברשותכם תקציב מכובד שאתם יכולים להשקיע בממומן במקביל לאורגני (עד שיהיו לכם תוצאות ממנו) – קידום ממומן יכול להיות מצוין עבורכם.
מתי כדאי לבנות קמפיין קידום ממומן בגוגל – ומה זה בכלל?
בניגוד לקידום אורגני, שהוא תהליך ארוך במהלכו נעשים פעולות טבעיות כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל (כמו כתיבת תוכן לאתרים, אופטימיזציה למנועי חיפוש, בניית קישורים וכו’)-
בקידום הממומן מצד שני צריך רק כרטיס אשראי, תקציב יפה לפרסום ומישהו מקצועי כמו מקדם אתרים מומחה שינהל עבורכם את הקמפיין.
ברגע שהקמפיין מתנהל בצורה מקצועית ויעילה, המודעות יכולות להגיע לאנשים הרלוונטים והמתאימים לקהל היעד של העסק שלכם-
והם יכולים להיכנס למודעה, ולאחר שהם יתרשמו מהאתר או דף הנחיתה שלכם (מה שמצריך גם בניית דף נחיתה מקצועי ואיכותי) – הם יוכלו להתקשר אליכם.
התשלום בקמפיין מתבצע לא לפי כמות חשיפה, אלא לפי קליקים: כלומר, כל פעם שמישהו ילחץ על המודעה שלכם, אתם תחויבו בהתאם למחיר של אותה מילת מפתח דרכה הוא הגיע אליכם.
(בניגוד לקידום אורגני, שלא משלמים לגוגל אם גולש לוחץ על האתר שלכם – להיפך, קליק בקידום אורגני זו ברכה, כי זה מראה שהגולש מצא את האתר שלכם רלוונטי למה שהוא חיפש).
מה צריך לעשות כדי שקמפיין קידום ממומן בגוגל יצליח?
להלן על קצה המזלג כמה נקודות שחייבים לבנות, לתכנן ולנהל באופן מקצועי אם ברצונכם להפוך קליק על המודעה – ללקוח חדש ולמכירה:
ניסוח מודעות מעולה
בתור מקדם אתרים פרילנסר, כשאני ניגש לכתוב את המודעות, אני מנסה לדמיין את עצמי בתור הלקוח.
הרי המטרה שלנו היא לפתור לו בעיה שמכאיבה לו, ויש סיבה שהוא מחפש בעל מקצוע כמו שלכם בגוגל.
חשוב ללחוץ לו בדיוק על ה”יבלות” (ככה אני קורא לזה…) ולגרום לו ללחוץ על המודעה, אך מצד שני חשוב לא להיות יותר מדי שיווקים ולנצל בדיוק את כל המקום שגוגל נותנת לנו כדי לשכנע את הגולש למה כדאי לו להיכנס דווקא לאתר שלנו.
דף נחיתה מקצועי
אז מעולה – המודעות נוסחו מצוין, והגולש נכנס אלינו לאתר או לדף נחיתה. מה הלאה?
חשוב שגם הדף אליו הוא נכנס יהיה מקצועי, יפה, מזמין ואיכותי. אחרי הכל, האתר הוא המראה של העסק שלנו-
אם הוא יהיה מכוער, לא מזמין, בלי תוכן בכלל, בלי שום הסברים, בלי אפשרות נוחה להתקשר אליכם ועוד – הגולש מהר מאוד ייצא ממנו וימשיך בחיפושים.
למה? כי זה מראה לו “תמונת מצב” של העסק. אז נכון, אמרתי שלא חייבים להשקיע באתר אם עושים קמפיין ממומן:
אבל כן חשוב להשקיע לפחות בנראות הדף או האתר שלכם אליו אתם מכניסים את הגולש שלכם.
הרי כשאתם מזמינים אורחים, אתם מסדרים את הבית לפני, נכון? ככה אותו דבר כלפי האתר שהוא הכרטיס הביקור שלכם.
ברגע שהם נכנסים אליו מהמודעה, הם כבר עשו את חצי הדרך להגיע אליכם – אז אל תגרמו להם לעזוב ולנטוש אתכם רק כי האתר לא היה נראה טוב וגרם להם לנטוש, מה שיגרום לכם לבזבז כסף על קליקים מבלי שום תועלת.
זו הסיבה שלפני שחושבים על בניית קמפיין – חשוב לפנות אל בעל מקצוע כמוני, בונה אתרים המתמחה בבניית אתרי אינטרנט או דפי נחיתה לקמפיינים.
ניהול מקצועי של הקמפיין
כתבתי מקודם שקידום ממומן לעומת קידום אורגני הם “חיים קלים” – אתם צריכים רק כרטיס אשראי ואתם מופיעים בגוגל.
אך למעשה, גם כשמדובר על קמפיין ממומן, חשוב לבנות את הקמפיין נכון, וגם אחרי שבונים אותו חשוב לעקוב אחריו, לנהל אותו ולבדוק בכל רגע נתון איך הוא מתקדם.
זה לא “זבנג וגרמנו” – גם כאן מדובר בעבודה, בידיעה של המערכת ובמקצועיות לגבי כל מה שקשור לבניית קמפיין כזה בצורה מקצועית ויעילה כמה שיותר ללקוח.
בתור מנהל קמפיינים ממומנים, אני רוצה לחסוך ללקוחות שלי כמה שיותר, ושכל קליק יהיה באמת רלוונטי-
אחרי הכל, אתם לא רוצים לבנות קמפיין שבעצם “יורה לאפלה” מבלי שום מטרה מסוימת ומבלי לפלח קהל יעד ואנשים.
למשל, מה יעזור לכם אם אתם נותנים שירות רק במרכז ומישהו מהצפון התקשר אליכם? או שהמודעה שלכם מוצגת בשעות שאתם בכלל לא עונים ולא עובדים?
כל זה יכול להיחסך לכם בעזרת בעל מקצוע כמוני שמתמחה בתחום, יודע לבנות קמפיין לכל סוג עסק וחברה ודואג להישאר עם היד על הדופק בכל הקשור לניהול, מעקב ואופטימיזציית הקמפיין.
לאילו מטרות מומלץ לבצע קידום ממומן?
להלן כמה סיבות ודוגמאות למה כן להשתמש בקידום ממומן בגוגל ובאילו מקרים:
מילוי יומן
אתם בתקופה פחות חלשה פתאום בעסק מבחינת תזרימים ולקוחות חדשים? יש לכם מבצע מיוחד שאתם רוצים לדחוף?
תוכלו להשתמש בקידום הממומן באופן זמני כדי “למלא” את יומן העבודה שלכם בתקופה עם פחות עבודה או אם בא לכם לדחוף מוצר או מבצע מסוים.
דחיפת אתר חדש
האתר שלכם חדש ואין לכם סבלנות לחכות עד שהקידום האורגני יביא לכם תוצאות?
תוכלו לבנות קמפיין שיביא לכם תוצאות מהירות עד שתוכלו לקבל תוצאות מהקידום האורגני.
תנועה חדשה לאתר
באמצעות קידום ממומן ניתן להזרים תנועה חדשה לאתר בדמות גולשים חדשים שיכולים להפוך ללקוחות חדשים.
שימו לב שבשביל המטרה הזו ניתן לבצע גם קידום ממומן בפייסבוק באמצעות ניהול קמפיינים הנחשבים להרבה יותר זולים מהקידום בגוגל.
מחפשים בעל מקצוע מקצועי שינהל עבורכם את הקמפיין בכל תקציב – בין אם בגוגל או ברשתות החברתיות כמו בפייסבוק או באינסטגרם?
פנו אלי עוד היום – ניתן להתקשר אלי לטלפון 050-5869056 או למלא ולשלוח את הטופס כאן ואחזור אליכם בהקדם!
תגובה אחת
בדיוק פתחתי עסק והמאמר הזה ענה לי על הרבה שאלות. תודה!