היתרונות והחסרונות של קידום אתרים ממומן בגוגל שכל בעל עסק חייב לדעת – המדריך המלא
לפני שניגשים למלאכת הקידום ולעבודת השיווק, חשוב להבין ולהכיר מקרוב את היתרונות והחסרונות של קידום אתרים ממומן בגוגל.
אחרי הכל, השאיפה של כל בעל עסק היא שהאתר שלו יופיע כמובן במנוע החיפוש הגדול בעולם –
הרי הוא גוגל. שם נמצאים כולם בדגש על כולם: המתחרים שלכם, קהל היעד הרלוונטי לעסק שלכם והגולשים – ובמילים אחרות, כל העולם ואשתו.
זו הסיבה שגם אתם חייבים לתת בגוגל דריסת רגל, אם אתם רוצים שידעו עליכם ושיגיעו אליכם.
לכן, לא מספיק לפנות רק אל בונה אתרים ולחכות – עליכם לשווק את האתר כדי שיגיע לאנשים ויתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל.
ובשביל שזה יקרה, עומדות בפניכם 2 אפשרויות: קידום אתרים אורגני או קידום ממומן.
מה ההבדל בין אורגני לממומן (או “מה יותר טוב” כמו ששואלים אותי)?
בגדול ובקצרה, האורגני הן התוצאות “הטבעיות” או “הרגילות” שמופיעות לנו בגוגל כאשר אנחנו מחפשים משהו, והממומן הן התוצאות בתשלום – אלו שמסומנות כ”מודעות”.
אתם מכירים את המונחים, אתם פשוט לא יודעים את השמות שלהם:
הרי כל אחד מכיר את זה שכשהוא מחפש משהו מסוים בגוגל, נפתח לו דף תוצאות עם תוצאות המחולקות ככה:
התוצאות הראשונות, הן תמיד הממומנות והן מסומנות במילה “מודעה” בקטן (כמעט תמיד הן ממומנות – אלא אם כן חיפשתם ביטוי שאין בה אף מודעה, אז ישר יהיה אורגני).
מיד אחר כך, תמצאו 10 תוצאות אורגניות – ביטויים שהגיעו לעמוד לא בדרך קסם אלא בעזרת שירותי קידום אורגני של מקדם אתרים מקצועי.
ולתוצאה ממומנת, כן אפשר להגיע ב”דרך קסם” – אתם רק צריכים כרטיס אשראי ואתם מופיעים ישר למעלה, באיזה ביטוי שרק תרצו.
קידום ממומן נשמע מהיר ועדיף! אז איפה הקאץ’?
אם אתם אומרים לעצמכם “זה יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי” בהקשר לממומן, וכבר התחלתם לשאול את עצמכם “יאללה, איך פותחים קמפיין?” –
חשוב שתבינו ותכירו גם את הצד הפחות נעים שלו, או “החסרונות”.
הקידום הממומן הוא אומנם השיטה המהירה והנוחה ביותר באמת להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ולקבל מיד טלפונים וכניסות לאתר, ואם מנהלים אותו נכון הוא יכול בהחלט להביא תוצאות לא רעות בזמן קצר.
וזה יכול לקרוץ לבעלי עסקים הרבה יותר מקידום אורגני, שהיתרונות שלו רבים ועולים על הממומן:
האורגני מביא לידים יותר איכותיים, אתם משקיעים לטווח הארוך, אתם מקבלים תמורת התשלום שלכם תוכן איכותי שהגולשים יעריכו ובעצם משקיעים בנכס שלכם ועוד.
אך החיסרון היחיד של הקידום האורגני הוא שזה תהליך ארוך שלוקח זמן-
והחיסרון הזה בעיניי רבים, הוא חיסרון משמעותי, במיוחד לנו הישראלים, שלא ניחנו בסבלנות רבה כל כך.
אבל חכו, עוד לא הגעתי לחסרונות של הממומן:
אומנם אתם לא משלמים על חשיפה אלא רק על קליק שמישהו עושה על המודעה שלכם, לכל קליק יש עלות אחרת בהתאם לביקוש שלו.
לא חסר מתחרים שעושים אחד לשני קליקים בכוונה כדי “לסלק” את המתחרים שלהם מתוצאות החיפוש ועל ידי כך לבזבז להם את התקציב במהירות.
(זה בניגוד לקידום אורגני, שאתם לא משלמים על הופעה ולא רק על קליק – להיפך, קליק זה דבר מבורך כי גוגל מבינה שאתם רלוונטיים למה שהגולש חיפש).
בקידום הממומן, אתם משלמים על כל כניסה לאתר שלכם, בעוד בקידום האורגני כל כניסה היא חינמית (אם לא מחשיבים את התשלום שהולך אל מקדם אתרים פרילנסר אשר דואג לקדם את האתר ולהביא אותו למקומות טובים).
עוד חיסרון מפורסם של הקידום הממומן הוא שכמו שהאתר שלכם יופיע בעזרת קמפיין במהירות בתוצאות החיפוש של גוגל-
באותה מהירות הוא גם יכול להיעלם, כי ברגע שתפסיקו “להאכיל” את הקמפיין, אתם מאבדים בשנייה את כל המיקומים שלכם או את “היציבות” שהרגשתם.
בקידום אורגני לעומת זאת אתם משקיעים לטווח הרחוק והארוך והתוצאות יישארו יציבים לאורך זמן ארוך.
לאילו מטרות *כן* כדאי להשתמש בקידום ממומן?
בלי שום קשר לזה שאני מקדם אתרים, אני ממליץ להשתמש בקידום ממומן בשביל לתת “דחיפה” לעסק חדש, בשביל למלא יומן בתקופה עם פחות עבודה או לאלו מכם עם תקציבים גדולים –
לבנות קמפיין עד שיהיו תוצאות מהקידום האורגני (אך שימו לב, שוב, שזה יכול לקחת זמן).
אם מנהלים נכון את הקמפיין הממומן, הוא יכול להביא תוצאות טובות – אבל שוב, זה בנוסף לקידום אורגני, ולא במקום!
בסופו של דבר אתם רוצים נכס משלכם שיהיה חזק ולא תלוי בקמפיינים של גוגל אדוורדס.
בנוסף, אם אתם עדיין בעניין של קמפיין ממומן, אני כן ממליץ לחשוב על להשקיע אותו במסגרת ניהול עמוד פייסבוק עסקי, בו הוא יכול לתרום רבות לעסק ולהידוק הקשר עם הגולשים והלקוחות.
עדיין מתלבטים? מחפשים מנהל קמפיין עבור הקידום הממומן בגוגל? או שמעדיפים ללכת על קידום אורגני?
מוזמנים להתקשר אלי לפלאפון 050-5869056 ואשמח לצרף אתכם לשורת לקוחותיי המרוצים!
עוד פרטי קשר תוכלו למצוא בדף צור קשר.