ניהול מוניטין באינטרנט לדחיקת תוצאות שליליות בגוגל

ניהול מוניטין באינטרנטאם אתם מתעניינים לגבי ניהול מוניטין באינטרנט, זה סימן שחשוב לכם מאוד, כמו כל בעל מותג, עסק, בעל מקצוע ואדם מפורסם, השם שלכם כפי שהוא מופיע בתוצאות של גוגל.

המונח מגיע למעשה מעולם יחסי הציבור, אך בעקבות העובדה שהיום האינטרנט והרשתות החברתיות משחקות תפקיד חשוב בפרסום ובמיתוג, ניהול מוניטין קיבל משמעות אחרת לגמרי-

המטרה של ניהול מוניטין באינטרנט כיום היא בעיקר שינוי תוצאות החיפוש בגוגל באופן שבו "ידחוק לעמוד השני" את התוצאות הרעות או יבטל אותם לאלתר, ככל שניתן.

כידוע, היום אנשים מחפשים מותג, אדם, נושא או מוצר דרך האינטרנט, כאשר הם משתמשים במנועי חיפוש (גוגל) או רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ועוד).

הדבר האחרון שאתם רוצים לגלות הוא שחס וחלילה, לא עלינו, עלתה עליכם ביקורת רעה אשר התמקמה במקום בולט לעין בתוצאות החיפוש או ברשתות החברתיות-

זה יכול להיות מאמר שמוציא לכם שם רע, ביקורת לא טובה בפייסבוק או השמצה של העסק.

דברים כאלו, מינוריים ככל שיהיו, יכולים להשפיע לשלילה על כל אדם, מותג או עסק-

אחרי הכל, כשאנשים מעוניינים לדעת משהו על האדם, החנות, המוצר, החברה ועוד – לפני הכל, הדבר הראשון שהם עושים הוא לחפש עליו המלצות, ומספיקה תוצאה אחת גרועה שתגרום לכם להפסיד לקוח פוטנציאלי.

ניהול מוניטין הפך בשנים האחרונות, עם עליית ההשפעה של הרשתות החברתיות וגוגל, לאחד מתחומי השיווק הדיגיטלי החשובים ביותר לכל בעלי מקצוע ועסקים.

אך לא רק אלו – גם אנשים מפורסמים, ואפילו אנשים פרטיים שכביכול לא זקוקים ללקוחות, מבקשים לעשות ניהול מוניטין.

דוגמאות למקרים בהם צריך ניהול מוניטין באינטרנט

להלן כמה דוגמאות קצרות וקלאסיות לאנשים אשר זקוקים לשירות ניהול מוניטין ברשת:

בעלי עסקים, מותגים או מוצרים

ניהול מוניטין יידרש בעיקר בשביל הדחקת ביקורות רעות בין אם זה על המותג, על בעל העסק או העסק עצמו, ועל המוצר.

זה יכול לבוא לידי ביטוי בכתבות לא מפרגנות, בביקורות גרועות בגוגל עסקים או ברשתות החברתיות, בשיח שעושה שיימינג בפורומים ועוד.

גם חברות או בעלי עסקים שנתבעו ויש תיעוד על פסק הדין באתרים שונים יכולים להוציא שם רע ונטישה של לקוחות פוטנציאלים וחדשים.

אנשים פרטיים

לעתים גם אנשים פרטיים שלא צריכים למכור שום דבר זקוקים לניהול מוניטין. אקח את הדוגמה הכי קלסית שיש –

אדם שיש לו "כתם שחור" רציני בעברו, אשר יש לה תיעוד באינטרנט אם זה על ידי כתבה או פוסט אשר נקשרים לשמו בגוגל.

אותו אדם אשר ירצה להתקבל לעבודה חדשה, יתקשה מאוד למצוא אחת כזו מכיוון שהיום גם צוות משאבי אנוש מחפש מידע על המרואיינים באינטרנט.

אנשים מפורסמים

מי זוכר את פרשת אייל גולן? אני לא מתכוון להרחיב על כך כמובן, אך אם אתם זוכרים טוב, הפרשה הזו זעזעה את המדינה ואין אחד שלא דיבר עליה באותם ימים.

כמובן שהאינטרנט הושפע מכך, והתוצאה "פרשת אייל גולן" ועוד צמדי מילים פחות נחמדים היו בין התוצאות הראשונות בגוגל, והן נקשרו לשמו.

מה שעשה אייל גולן בשביל "להשכיח" את הפרשה, לפחות באינטרנט, הוא כמובן ניהול מוניטין באינטרנט-

צוות יחסי הציבור שלו דאג להעלות לדיון נושאים אחרים באינטרנט הקשורים לשמו שבעצם "ידחקו" את כל הכתבות והתוצאות על הפרשה לדפים אחוריים בגוגל, ובכך להשכיח אותה.

נראה שהם הצליחו די יפה, לא? למרות שהפרשה לא הצליחה להימחק לאנשים מהראש, חיפוש קצר של אייל בגוגל יציג לנו תוצאות חיוביות כמו "אשתו לשעבר של…" או "בן כמה אייל…"

אז איך עושים ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא למעשה סדרת פעולות קידום, שיווק ומיתוג ברחבי האינטרנט על אותו אדם / חברה / עסק / מותג / מוצר.

המטרה היא בסופו של יום, שהאדם אשר יחפש את שמכם או את שם העסק שלכם, ימצא רק תוצאות חיוביות המציגות אתכם באור חיובי בלבד.

בימינו, קשה מאוד לבנות שם טוב לעסק – אך להרוס אותו זה עניין קל של שניות בלבד.

בעידן האינטרנט הנוכחי, אנשים לא מסתפקים על תלונות מפה לאוזן אצל חברים, מכרים או משפחה–

הם הולכים כמה שיותר רחוק כדי לפגוע בעסק, אם זה על ידיעה שיתוף חוות דעת שלילית ברשתות החברתיות (בעמודים שונים, בקבוצות ועוד) ועד ביקורות רעות באינטרנט (בגוגל עסקים, ברשתות החברתיות, במאמרים מאתרים אחרים ועוד).

היום היד קלה מאוד על ההדק, וכל אדם שיש לו מקלדת יכול להרוס עסקים או לפגוע במוניטין של כל אדם – בין אם זה מותג, עסק או בעל עסק.

או כמו שאומרים – כשטיפש זורק אבן לבאר אלף חכמים לא יוכלו להוציא אותה.

אני חס וחלילה לא קורא לאותם אנשים טיפשים, אך הפתגם המפורסם הזה ממחיש במדויק את שירות ניהול מוניטין:

מדובר על שירות שמתקן מוניטין שלילי, בכך שבתור מקדם אתרים אני מקדם ודוחף כתבות ודפים אחרים על בעל העסק אשר מציג אותו בפן חיובי, אשר ידחקו את התוצאות השליליות עליו.

להעלים את התוצאות השליליות אני לא אוכל להעלים לחלוטין.

גם אם תחפשו "פרשת אייל גולן" באינטרנט – אתם תמצאו המון תוצאות על הפרשה שהסעירה את המדינה, הם עדיין שם.

אבל מה שקרה, במסגרת ניהול המוניטין לאייל, הוא שהתוצאות נדחקו והופיעו במקומם תוצאות טובות וחיוביות אשר החליפו את מקומן של הכתבות הרעות כאשר אנשים חיפשו את שמו.

(אם אייל והצוות שלו קורא את זה – אני מקווה שאני לא מקפיץ את הפרשה לראש התוצאות של גוגל על ידי כך שאני מזכיר אותה כאן הרבה. אם כן, אנא שלחו לי מייל! 😉).

 כמובן שאפשר להעלים גם תוצאות שליליות לחלוטין, אבל הסבירות היא מאוד נמוכה כי תצטרכו שיתוף פעולה מלא של האדם אשר פרסם אותה.

אז מה כן אפשר לעשות כדי להעיף את התוצאות השליליות?

לאף אחד לא נעים לגלות יום בהיר אחד שיש על שמו או על שם הבייבי שלו (העסק) אזכור שלילי שפוגע במוניטין שלכם.

אך יש לי חדשות טובות וחדשות רעות – אם מה תרצו שאתחיל?

נתחיל בחדשות הטובות, כי אני אדם אופטימי מטבעי – יש מה לעשות נגד התופעה.

החדשות הרעות? כמו קידום אורגני, זה יכול לקחת קצת זמן.

כמה זמן? ובכן, תלוי כמובן במקרה – כמה תוצאות רעות יש עליכם, האם הם מופיעים במספר תוצאות אשר קשורות לשם העסק, איפה הם פורסמו (אתרים חזקים ומפורסמים או באתרים קטנים) ועוד.

כמו שציינתי, אי אפשר למחוק תוכן שלילי אך יש כמה דרכים בעזרתן ניתן לדחוק את התוצאות הרעות למקומות בדף הראשון או לעמודים אליהם פחות גולשים מגיעים כאשר הם מחפשים את שמכם.

המוניטין שלכם באינטרנט זקוק לאיש מקצוע?

השאירו בידיי המקצועיות את ניהול המוניטין שלכם ותזכו לדף תוצאות הנקי מהופעת תוצאות שליליות בגוגל!

להלן כמה אפשרויות מקובלות, שאני אישית בתור מקדם אתרים פרילנסר עושה לצורך ניהול מוניטין:

כתיבת מאמרים מאתרים חיצוניים

אני בעצם כותב ומפרסם מאמרים מאתרים חיצוניים בהם אני משלב את הביטויים שחשוב לבעל העסק להופיע בתוצאות של גוגל בצורה חיובית.

כך המאמרים האלו דוחקים בהדרגה את התוצאות השליליות.

קידום אורגני לאתר

אם יש לכם אתר, אתם בטח יודעים שקידום אורגני הוא גם ככה חשוב. יש לכם הזדמנות לשלב ניהול מוניטין גם באתר ולנסות לקדם דפים בתוכו שיסרקו בביטוי הרלוונטי לכם.

הקמת נכסים

אפשר להקים בלוגים, אתרים או דפים אשר יושבים על דומיינים חזקים כך שיוכלו להיסרק בקלות בביטוי המבוקש.

ניתן לבצע להם קידום אורגני ולקדם אותם כאילו היו אתר בפני עצמו, כך תוכלו לחזק את עצמכם עוד יותר ולהשתמש בזה בעתיד כנכס לכל דבר.

השקעה בעמוד יוטיוב

גוגל אוהבת את יוטיוב ומשבצת סרטונים רבים בתור תוצאת חיפוש בפני עצמה.

תוכלו לנצל זאת כדי להעלות סרטונים ולשלב בהם את הביטוי אותו אתם רוצים לקדם בגוגל, כך שהסרטון יסרק בתוצאות בהם יש עליכם מוניטין שלילי.

זה יעזור לדחוף את התוצאות השליליות אחורה ללא ספק!

נוכחות ברשתות החברתיות

הקמת דפים עסקיים בכל רשת חברתית שאתם יכולים להקים-

בין אם מדובר בניהול עמוד עסקי באינסטגרם או ניהול עמוד בפייסבוק הפופולריות, ועד דפים ברשתות כמו לינקדין, טוויטר ועוד.

דפים ברשתות החברתיות גם נסרקים בתוצאות החיפוש תחת השם שלכם וזו דרך נהדרת לקדם תוצאות חיוביות שידחפו את התוצאות השליליות.

כתיבת ערך בויקיפדיה

לא הייתי משקיע על זה כל כך, כי הסיכוי שהדף ישרוד ולא יימחק על ידי העורכים הנוקשים הוא קלוש ביותר.

אבל אם יש לכם זמן ורצון להשקיע קצת כסף, שווה לנסות, כי לויקיפדיה ערך מאוד חזק בעיניי גוגל והאתר תמיד מופיע בראש תוצאות החיפוש.

כתבות יחסי ציבור

ניתן לפנות לאתרים גדולים מאוד בבקשה לפרסום כתבה חיובית עליכם. אזכור מאתר גדול יכול לעזור באופן משמעותי בניהול מוניטין שלילי.

אך קחו בחשבון שזה יכול להיות עסק לא זול בכלל בלשון המעטה, כי אתרים גדולים מודעים לכח שיש להם והם דורשים סכומים גדולים בהתאם.

אופציה זו מתאימה לחברות ממש גדולות עם תקציב גבוה ולא לבעלי עסקים קטנים.

שיתוף פעולה עם אתרים

אתרים רבים אוהבים תוכן, ושמחים תמיד לקבל תוכן בחינם.

תוכלו לספק כתבה חינמית לאתר שיש לו השפעה או כח מסוים, תמורת אזכור שלכם, שיכול להיסרק בתוצאות של גוגל ולתת דחיפה לתוכן שלילי.

לסיום

כמובן שיש עוד המון דרכים לניהול מוניטין, ומה שקראתם כאן הוא ממש על קצה המזלג.

יש לי ניסיון רב בניהול מוניטין ואם יש משהו שאתם יכולים להיות בטוחים בו, שזה לגמרי אפשרי – ניתן לדחוק תוצאות שליליות על שמכם ולמלא את גוגל בתוכן חיובי המציג אתכם באור טוב.

מעוניינים בשירות ניהול מוניטין מקצועי? אתם מוזמנים לפנות אלי ואשמח לעזור לכם!