fbpx

שיפור מהירות וטעינת אתר – המדריך המלא

שיפור מהירות וטעינת אתרשיפור מהירות וטעינת אתר הוא נושא רגיש מאוד בנוגע לכל הנושא של קידום אתרים מכיוון שהוא חשוב גם לקידום הממומן בגוגל וגם לקידום האורגני בגוגל – מכיוון שמהירות האתר קשור לחווית המשתמש באתר שלנו.

מה זה חווית משתמש? ממש כמו שזה נשמע, אלו החוויות של הגולש באתר שלנו. אילו חוויות כבר יכולות להיות לו אתם שואלים? תתפלאו, לא חסר! ברגע שהגולש נכנס אלינו לאתר, זה בעצם כמו שהוא נכנס אלינו לחנות. אנחנו חייבים לתת לו את התנאים הטובים ביותר – להיראות יפים, להיות מכובדים, לתת חווית שירות ולספק את צרכי הלקוח. כמו בחנות, על האתר להיות יפה, מכובד, ולספק את צרכי הגולש – ואחד הצרכים של הלקוח הוא שהאתר יהיה מהיר.

ברגע שהאתר איטי ונטען באיטיות, הגולש, שהסבלנות שלו, במיוחד של הגולש הישראלי, לא ארוכה גם ככה, יתייאש וייצא מהאתר עוד לפני שהאתר נטען כמו שצריך. ככה שבעצם אנחנו מפסידים לקוח פוטנציאלי אפילו לפני שהוא גלש באתר.

גם לי, בתור גולש וגם בתור מקדם אתרים, קרו חוויות משתמש לא טובות. אפילו באתרים שמאוד התרשמתי, ורציתי באמת לקרוא “ולטייל” לאורך כל העמודים בכל האתר, לא נתנו לי חשק להישאר יותר מכמה שניות בגלל טעינה ארוכה ומייאשת.

ברגע שהאתר שלכם יהיה מהיר, חווית המשתמש תהיה טובה וכך גם התוצאות של האתר. כי ברגע שהגולש נשאר יותר ויותר זמן, לא יהיו אחוזי נטישה גבוהים כמו שיהיה באתר איטי וזה בהחלט משחק לטובתכם, גם לקידום האתר!

גוגל בעצמה רואה במהירות טעינת האתר גורם חשוב לקידום האתר, בנוסף לגורמים נוספים אחרים כמו למשל על כך שהאתר חייב להיות אתר רספונסיבי ומותאם לנייד, עליו להיות מהיר ונגיש לגולש כמה שיותר, עם זמן מומלץ של פחות מ-3 שניות זמן טעינה.

מה גורם לאתר להיות איטי ?

להלן כמה דוגמאות מה יכול לגרום לאתר להיות איטי, על קצה המזלג:

1. מדיה באתר – כל תמונה שאנחנו מעלים לאתר שלנו שוקלת לא מעט, ויכולה להכביד על טעינת האתר, במיוחד שמדובר באתר עם המון תמונות. חשוב לא להתעצל ולפני שמעלים תמונה לאתר לדאוג לכווץ אותן כדי שלא יתפסו מקום באתר וגם שלא יכבידו על הטעינה.

2. שרת האחסון – חשוב גם לבדוק אצל מי אתם מאחסנים את האתר. מה הזיכרון של השרת שלכם אותו קניתם? מה הרוחב פס שלו? מיקום השרת? ועוד ועוד.

3. מידע שנשאב ממקורות אחרים – בנוסף, כמעט כל אתר שואב מידע ותוכן גם מאתרים אחרים, וכמעט אין איך להימנע מזה. קחו לדוגמא אתרים שמעלים את עמוד הפייסבוק שלהם לאתר, כפתורי שיתוף או אפילו תמונות מחשבון האינסטגרם שלהם. כל טעינה של האתר מצריכה טעינה של מידע משרתים חיצוניים שלא קשורים לשרת האחסון של האתר מה שגורם לאתר להיות איטי.

4. תוספים – בכל אתר וורדפרס יש תוספים, ואפשר להבין למה. כל תוסף הוא שימושי וכל תוסף יכול להוסיף חן ותוכן לאתר. אך עומס רב של תוספים יכול להקשות על המערכת ולגרום לאתר להיטען באיטיות, לכן חשוב להתקין תוספים במידה ולא להסס במקרים מסוימים אף לכבות תוספים.

איך בודקים את מהירות האתר?

יש המון כלים היום בגוגל לבדיקת מהירות האתר שלכם לצורך שיפור מהירות וטעינת אתר. אני משתמש בעיקר ב-2 כלים שאני ממליץ לכם בחום לעשות בהם גם שימוש: הראשון הוא PageSpeed Insights והוא כלי של גוגל, מנוע החיפוש שאותו אנחנו הכי רוצים להרשים בעצם, ככה שתמיד טוב לקבל הערות והארות מגוגל.

עוד כלי נוסף לבדיקת מהירות האתר שאני ממליץ בחום הוא Pingdom שמאפשר בדיקת אתר מ-4 מוקדים עיקריים בעולם: טקסס וסן חוסה שבארה”ב, מלבורן שבאוסטרליה ושטוקהולם שבשוודיה. מכיוון שהכי קרובה אלינו במפה היא שבדיה, בחרו את שטוקהולם בבדיקה שלכם.

האתר שלי איטי! מה עושים?

אז בדקתם וגיליתם שהאתר שלכם לא עבד במבחן שיפור טעינת אתר. קודם כל, אל תכנסו ללחץ כי זה בר שינוי וגם האתר שלכם יכול להוציא 100 במבחני המהירות. אפילו האתר שלי היה מוציא במבחן המהירות של גוגל מספרים שהיה אפשר למלא איתם לוטו. חשוב להיות מודע למהירות האתר ולהבין שזה גורם חשוב בתהליך הקידום האורגני ועליכם לעשות עכשיו הכל כדי לשפר אותו! מה שישפיע על חווית המשתמש ואף על דירוג האתר בגוגל.

תוצאות שיפור מהירות אתר ע”י מומחה שיפור מהירות וורדפרס – דוד ארוון

כדי לבצע שיפור ביצועי אתר, הדרך הכי טובה והמומלצת ביותר היא לערב מומחה שמבין קודם כל באתרים ובשרתים ובעל ניסיון מוכח בשיפור מהירות טעינה של אתרים מכל המינים ומכל הסוגים וכמובן עם התמחות באתרי וורדפרס.

בניגוד לתהליך קידום אתרים אורגני בו אי אפשר להתחייב מתי האתר יגיע לעמוד הראשון (כי מקדמי אתרים לא יכולים לחזות וגוגל לא שייכת להם) מי שיבצע עבורכם את שיפור מהירות אתר וורדפרס יכול להתחייב לכם על שיפור המהירות, שיפור חווית המשתמש והביצועים באתר באופן משמעותי, מה שיעזור גם לקידום עצמו.

צרו קשר עכשיו עם מקדם אתרים אורגני !

קראתם את הפוסט על שיפור מהירות וטעינת אתר שכתבתי ויש לכם שאלות ? עדיין נושא שיפור מהירות האתר לא ברור והייתם רוצים לקבל מענה אישי ? לא יודעים מאיפה להתחיל כדי לשפר את מהירות האתר שלכם?

אתם יכולים להגיב ממש פה בתור תגובה לפוסט ואני מבטיח לענות בהקדם. כמו כן אני מקדם אתרים פרילנסר, כך שאני מעניק יחס חם, אישי ופרטי ואתם יכולים להתקשר ולהתייעץ איתי בפלאפון 050-5869056. בתור פרילנסר אצלי לא “תיפלו” בין הכיסאות, כל העבודה על האתר תיעשה אך ורק על ידי כך שלכל דבר שקשור לשיווק וקידום האתר – אתם פונים רק אלי.

מי שאוהב יותר לכתוב מאשר לדבר, תרגישו בנוח לפנות אלי גם בוואטסאפ או לשלוח לי מייל לכתובת [email protected] ואחזור אליכם כשאראה את ההודעה.

פה זה לא נגמר – עוד אלפי טיפים, מאמרים ומדריכים מחכים לכם בבלוג שלי.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button