fbpx

קידום אתרי וורדפרס בגוגל: למה לא וויקס? ולמה כן לאתר וורדפרס?

גם אם אתם חדשים או וותיקים בתחום הקידום האורגני בפרט או האינטרנט בכלל, ואתם מתכוונים לחפש בונה אתרים כדי שיבנה לכם אתר ואז להתחיל בקידום, בטוח שנתקלתם או תתקלו לפחות כמה פעמים במונחים כמו אתר וויקס או אתר וורדפרס. בטוח גם יצא לכם לשאול את עצמכם את השאלות הבאות: מה זה אתר וורדפרס? האם קידום אתרי וורדפרס בגוגל הוא דבר טוב? מה זה אתר וויקס? ולדובדבן של הקצפת: איזה אתר כדאי לבנות אם אני רוצה קידום אתרים אורגני בגוגל ושאיתו יהיו לי יותר סיכויים להגיע לעמוד הראשון? במיוחד בשביל זה כתבתי את המאמר שלפניכם כדי להאיר אור על כל נושא של בניית האתר שלכם – כי לפני שיוצאים לתהליך (אני קורא לזה מסע) של קידום אתרים אורגני, עלינו קודם כל לעצור ולוודא שהבסיס שלנו, האתר, הוא מספיק איכותי, רספונסיבי, נוח לגלישה ומותאם לגוגל כדי להתחיל בתהליך השיווק והקידום.

קידום אתרי וורדפרס בגוגל: וורדפרס? ג’ומלה? דרופל? או וויקס?

קידום אתרי וורדפרס בגוגלובכן, אני לא אחדש אם אגיד לכם שיש מלא, אבל מלא דרכים שונות לבנות אתרים. מאתרים חינמיים, שאותם אפשר לפתוח בקלות דרך אתר שמציע פתיחת אתר בחינם (כמו למשל אתר טוהול) מאתרים שבונים על מערכת כלשהי כמו אתרי וורדפרס, אתרי דרופל, אתרי ג’ומלה או אתר וויקס ועוד, עד לאתרים מקצועיים ועצמאיים שנבנו באופן בלעדי כמו גוגל, פייסבוק (לפחות שם אפשר לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק), ynet ועוד, שכאלו כנראה לא נצטרך בכלל לעסוק בהם במאמר הזה כי בינינו, אנחנו לא צריכים אתרים כאלו, אנחנו צנועים. אנחנו רק מחפשים את האתר הזול הזה, שאפשר לבנות בקלות, במהירות, במחיר זול (הרי אנחנו ישראלים), שיצליח להתקדם ולהתברג בתוצאות החיפוש של גוגל, וכמה שיותר גבוה יותר טוב, ובת’כלס: שיספק לנו את הסחורה ויביא לנו לקוחות. אז כאן מתחלקים כל האתרים של בעלי המקצוע באינטרנט לכמה אתרים: יש כאלו שבוחרים וויקס, שכמו ששמתם לב אני מקדם אתרים מאוד פתוח ואמיתי, ואני באמת חייב להודות שהם באמת יפים, ויש כאלו שעולים על היופי של וורדפרס ואפילו גורמים לבכירי הענקים שעובדים עם וורדפרס, לחשוב על לחטוא ולעבור לצד השני. אבל אל תדאגו, הם מהר מאוד מתאפסים על עצמם, נותנים לעצמם כאפה מצלצלת וחוזרים למערכת הניהול של וורדפרס. ולמה זה? מה כל כך נורא באתר וויקס? או יותר נכון לשאול: מה יש באתרי וורדפרס שאין לאתרי וויקס? לאתרי וויקס יש יתרונות, באמת שלא חסר להם. מי שמחפש אתר תדמיתי, קליל, קל לגלישה והבנה ואין לו תקציב לבנות אתר וורדפרס או שאיפות כלכליות גדולות – יתפשר עם וויקס. יש כאלו שהוויקס כל כך קל להם, שוורדפרס בשבילהם הוא ממש כמו סינית. הטענה של הרבה ממשתמשי וויקס שענו לי על השאלה “למה לא וורדפרס?” בתשובה שוורדפרס זה ממש קשה לבנות ולעבוד איתו, ועם וויקס זה משחק ילדים ופשוט גוררים ומשחקים עם האפשרויות. אבל פה אני נכנס ואומר: חבר’ה, עם איכות לא מתפשרים. אפילו לפתוח אתר וויקס “לבינתיים” עד שיהיה לי תקציב לפתוח ולבנות אתר וורדפרס – אפילו את זה לא הייתי עושה. הייתי חוסך מספיק כסף כדי שיהיה לי תקציב לאתר וורדפרס – וזה למה? כי וויקס לא כל כך טובה לקידום אתרים, בלשון המעטה.

קידום אתרי וורדפרס בגוגל: התאמה מושלמת לאפשרות קידום אתרים SEO

אתר וורדפרס הוא אתר שמשתמש במערכת קוד פתוחה, כלומר, בשפת הנורמלים, הוא שאין גבולות בוורדפרס. אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים, מתי שאתם רוצים, ואיך שאתם רוצים. רוצים להוסיף חנות לאתר? אפשר. רוצים להוסיף שפה שניה לאתר? אפשר. רוצים לשחק עם האפשרויות של האתר? אפשר. רוצים לשנות משהו במבנה התבנית? גם אפשר. כל מה שבא – ברוך הבא! לעומת זאת, וויקס ושאר חבריה המתחרים כמו ג’ומלה היקרה, הם אתרים די סגורים לשינויים ובמקום “כל מה שבא הרי זה מבורך” של וורדפרס, הם פועלים יותר על “זה מה יש”. עם השנים בוויקס השכילו להכניס כמה תוספים של קידום אתרים SEO אבל גם הם בסיסיות בלבד ולא מתקרבים לאפשרויות המרובות של אתרי וורדפרס בתור קידום אתרים בגוגל. אני אהיה חצוף ואף אגיד בלי בושה שאתר וורדפרס הוא האתר המושלם לקידום אתר בגוגל. הוא פשוט נועד בשביל זה, ונראה שכל המערכת הזו היא בעצם קמה מהרעיון הזה שיהיה אפשר לפתוח אתר ולקדם אותו בגוגל. כל המערכת מותאמת כמו כפפה לכל הדרישות של גוגל ואפילו תוספי קידום אתרים SEO תוכלו למצוא בשפע במרחק הורדה חינם כבר בתוך האתר!
חיסרון נוסף לוויקס הוא לנועזים שבינינו: אפשר למצוא שם מעט עיצובים לעומת כמות העיצובים של וורדפרס שמדי תקופה היא רק מתחדשת ומתעדכנת בעוד ועוד עיצובים חדשים ומרהיבים שמבטיחה שהאתר שלכם לא יהיה דומה לאף אתר אחר שכבר קיים על הרשת, גם אם יש לכם אותה תבנית. לא רוצים? אפשר גם לפתח תבנית משלכם שאין לאף אחד! שכמובן, אי אפשר לעשות באתר וויקס. גם מבחינת תוכן ועמודים לוורדפרס אין הגבלה ואתם יכולים להרגיש חופשי להוסיף, לערוך ולהעלות פוסטים, מאמרים, כתבות ועוד כל זמן שאתם חושקים בו. וויקס לא תצליח לעמוד בעומס של אתר גדול וזה עוד חיסרון בולט אצלה.
גם מבחינת התוספים של האתר, wix לא מצליחים אפילו להתקרב לבוהן של וורדפרס.
כיום לכל בעיה, פתרון או רעיון שתוכלו לחשוב עליו שהאתר שלכם זקוק לו תוכלו למצוא תוסף מתאים ולהתקין אותו על האתר שיספק לכם את העבודה. בסופו של דבר, גם המחיר מתבטא בזה. יש גם הרבה אנשים שפשוט נכנעים לקלות העבודה על וויקס וחוסר ההשקעה והזמן שצריכים לעשות בו, ובשבילהם זה חיסכון, אבל הם לא מבינים שזה רק חסכון לטווח הקרוב מאוד. אם הם ירצו שהאתר יתרומם ויביא להם גולשים שבהמשך יהפכו ללקוחות, עליהם להשכיל ולהבין שהם יצטרכו אתר שעונה על כל הדרישות של גוגל כדי להתקדם בתוצאות החיפוש שלו ולהגיע בסופו של דבר גם לעמוד הראשון, מה שלצערי אי אפשר להגיד על וויקס. קורה שאנשים מבינים זאת באיחור, נוטשים את האתר שלהם בוויקס עליהם עבדו קשות ומתחילים הכל מהתחלה באמצעות קידום אתרי וורדפרס בגוגל. אמנם מאוחר עדיף מאשר אף פעם, אבל הזמן הזה שהם בזבזו על וויקס פשוט הלך לזבל.

לסיכום של דבר

תקשיבו למילה של מומחה קידום אתרים : אל תחשבו פעמיים – אתם לפני בניית אתר? תבחרו בוורדפרס. גם באופן אישי, שלקוח פונה אלי אני דבר ראשון בודק אם האתר שלו הוא וורדפרס. בשבילי זה חוק ברזל ראשון לכל דבר. לעומת וורדפרס, מערכת וויקס היא מערכת אתרים מאוד נחמדה, נוחה ויפה מאוד, אבל פה זה נגמר. היא לא מערכת שאתם יכולים להשקיע בה לאורך זמן כי קשה מאוד להתקדם איתה הלאה. אם בכל זאת אתם לא רוצים להשקיע כסף, או שמדובר באתר אישי כמו בלוג טיולים או מתכונים מבלי מטרות רווח, או שאתם לא מתכוונים לעשות קידום אתרים אורגני בגוגל (אבל עוד חיסרון כי- never say never), ואתם עסק קטן מאוד שעובד בעיקר מפה לאוזן – תוכלו להסתדר עם וויקס. אבל אם חשוב לכם לא להישאר קטנים, להתפתח ולהצליח, לרכוש גולשים ולקוחות חדשים ולשמור על הוותיקים ולעלות בסולם הדירוג של גוגל כשהאתר מתמלא בתוכן, מידע, מוצרים ועוד – אין ספק שאתם חכמים ואתר וורדפרס הוא האתר שאתם צריכים!


יש לכם מה להגיב או להגיד על הפוסט? רוצים להוסיף משהו? יש לכם שאלות נוספות על קידום אתרי וורדפרס בגוגל? השאירו את תגובתכם פה למטה ואגיב לכם מיד 😀

לעוד ממני ולעוד מידע היכנסו לבלוג שלי.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button