fbpx

קידום אורגני או ממומן? המדריך המלא למתלבט ! לקרוא, להדפיס ולשמור!

קידום אורגני או ממומן? המדריך המלא למתלבט ! כי הגיע הזמן לענות על השאלה המפורסמת ביותר שנשאלת אלפי פעמים על ידי בעלי עסקים, שלא מקבלים בהכרח תשובה מקצועית ועניינית!

למה כדאי לעשות קידום אורגני ולא ממומן היא שאלה שעולה אצל כל בעל עסק, מתחיל מחד גיסא ואפילו מתקדם ובעל ניסיון מאידך גיסא, ובתור מקדם אתרים אני זוכה לענות עליה לפחות כמה פעמים בשבוע לאנשים שונים מעסקים שונים.

קידום אורגני או ממומן? המדריך המלא למתלבטשאלה זו היא מאוד חשובה, חכמה ורלוונטית לכל בעל עסק ולכל תחום. יש כאלו שדווקא קידום אתרים ממומן יעזור להם ובאמת יהיה רלוונטי מאוד. אבל יש כאלו שקידום הממומן יהיה כמו סיוט שלא ברא השטן ורק יכניס אותם להוצאות כה רבות שיעלו כפליים מהרווחים.

אנסה במסודר לענות על השאלה לפי סעיפים בה אמנה את החסרונות והיתרונות בכל דרך קידום, לטוב ולרע – גם על קידום אורגני וגם על ממומן.

קידום ממומן – קווים לדמותו

כמו שמו, קידום ממומן הוא בעצם קידום אתר בתשלום. בתהליך הקידום הממומן המקדם בעצם פותח קמפיין באתר AdWords של גוגל, בו הוא בונה את המודעה – מה יהיה כתוב בה, באילו מילות מפתח או ביטויים המודעה תופיע (לכן מחקר מילות מפתח חשוב גם בקידום ממומן וגם בקידום אורגני לאתר), לכמה זמן המודעה תופיע (חודש? שבוע?) לכמה שעות (רק בבוקר? רק בצהריים? ומה עם הלילה?) וכן הלאה.

יתרונות של קידום ממומן

בעצם, בשביל קידום ממומן אנחנו לא צריכים את כל ה”פרוצדורה” של קידום אתרים אורגני. אפילו לא צריכים אתר! אתם יכולים לקדם דף פייסבוק, דף שפתחתם בחינם באיזה אתר (אבל קחו בחשבון שזה לא טוב, כי הדף יהיה מלא פרסומות ככה שאתם עושים להם טובה בכך שאתם עוזרים להם גם להתפרסם) או אפילו לבנות דף נחיתה ולתת אותו בתור קישור במודעה (דף נחיתה זה לא כמו אתר, מדובר בדף אחד בלבד שנועד למטרות לידים).

כמו כן אתם לא צריכים שום שירות שכרוך בחבילות ובשירותי קידום אתרים אורגני שמקדם אתרים מציע, כמו כתיבת תוכן לאתרים, אופטימיזציה לאתר, אפילו לא בניית אתר. אתם צריכים רק דבר אחד בשביל לעשות קידום ממומן – שיהיה לכם דף כלשהו באינטרנט וכמובן כרטיס אשראי, ועם כמה שיותר תקציב (כמה שיותר, יותר טוב).

עוד יתרון הוא שלהבדיל מקידום אורגני, אתם לא צריכים לחכות להתאזר בסבלנות כדי להגיע לעמוד הראשון. תופיעו מיד בעמוד הראשון מיד לאחר הסדרת התשלום וסיום בניית הקמפיין. ואם עמוד ראשון זה לא מספיק לכם – אתם תופיעו למעלה מעל כולם.

עד כאן היתרונות – הופעה בעמוד הראשון למעלה באופן מיידי ואתם לא צריכים את כל שירותי הקידום האורגני כמו מאמרים, אופטימיזציה למנועי חיפוש, קישורים ושיווק וכו’ בשביל להופיע בעמוד הראשון.

חסרונות של קידום ממומן

אך כמו כן, יש המון חיסרונות בקידום ממומן. אחד החיסרונות הוא, שנכון אתם תופיעו ישר בעמוד הראשון למעלה, אבל יתווסף לכם לצד המודעה הכיתוב “מודעה” בירוק כזה שאף גולש לא יוכל לפספס. כלומר, גולשים יבינו ששילמתם בשביל להופיע בעמוד הראשון. זה אומנם לא אומר כלום אם שילמתם או לא, הבעיה היא שאצל רוב הגדול של האנשים שמשתמשים בגוגל זה פסיכולוגי פשוט לדלג ישר על כל תוצאות החיפוש המקוטלגות כ”מודעות” שהם רואים בראש הדף.

למה אתם שואלים? זה פשוט פסיכולוגי, זה לא שהם עושים לכם דווקא כי שילמתם. הרבה אנשים פשוט רואים בזה כמשהו לא רלוונטי ואפילו ספאם או מציק, ויש כאלו שפשוט רואים זאת כפרסומת וישר חושבים שזה במילא לא יעזור להם – והם יורדים ישר לתוצאות החיפוש הרגילות, כלומר תוצאות החיפוש שנעשות באופן אורגני.

נסו בעצמכם – פנו אל בני משפחתכם, חברים, מכרים, בני משפחה ואפילו סתם אנשים ברחוב. כולנו הרי משתמשים בגוגל. תשאלו אותם רק שאלה אחת: אתם מחפשים משהו בגוגל. האם אתם מדלגים על תוצאות החיפוש הראשונות שנחשבות כמודעות?

תתפלאו לגלות שלפחות 90 אחוז מהמשתמשים בגוגל יגידו לכם שכן, הם מדלגים עליהם. כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל שיגידו לכם שהם כן נכנסים, הרי קידום אתרים זה לא מדע מדויק, אבל מול סטטיסטיקות אי אפשר להתווכח.

חיסרון נוסף בקידום ממומן הוא המתחרים שלכם, שאין מה לעשות, בכל מקצוע ובכל עסק יש מתחרים. גם לי יש מתחרים, גם לכם יש מתחרים וגם לעסק שחושב שהוא “לבד” וההצלחה שלו בטוחה יתבדה במהרה. ברגע שאתם עושים קידום ממומן, אתם בעצם חושפים נקודת תורפה למתחרים שלכם – אתם על זמן שאול בעמוד הראשון למעלה. הם ילחצו עליכם ויכנסו עליכם כדי לעשות לכם קליקים (עליהם אתם משלמים) ובכך יעלימו אתכם במהירות מהעמוד הראשון וימחקו את עקבותיכם.

לצערי יש המון אנשים שאוהבים להרוס לאחרים, והם לא יתעצלו להיכנס ולהקליק על האתר שלכם אפילו מכמה מחשבים (בעידן של היום לכל אחד מאיתנו יש כמה מחשבים – אייפון, טאבלטים, אייפדים, מחשבים ועוד. לכן לא רק שתשלמו על הופעה בעמוד הראשון ועל קליקים – הקליקים שתשלמו עליהם לא יניבו לכם דבר כי חלק מהם הם ממתחרים או מאנשים שנכנסו ולא התרשמו מהאתר או ממכם ופשוט יצאו. כי מה לעשות, אומנם לא צריכים אתר מי יודע מה בשביל קידום ממומן, אבל יש אנשים שחשוב להם שיהיה אתר סטרילי, נקי, מובן וקליל לשימוש, לכן עדיין בניית אתר בוורדפרס היא חובה.

החיסרון הזה מביא איתו עוד חיסרון – אתם רק זמניים בעמוד הראשון. אתם תלויים בחסדי הקמפיין הממומן, וכמו מעגל קסמים כל הזמן תצטרכו לחדש את הקמפיין ולהשקיע כסף על קליקים, שלא בהכרח מבטיחים שהגולשים שיכנסו יהפכו ללקוחות. לכן בסופו של דבר, קידום ממומן הוא השקעה לטווח הקצר והמיידי, ולא תראו ממנו תוצאות לטווח הארוך. שימו לב שיש חברות קידום אתרים שמבטיחים לכם קידום ובעצם רק עושים לכם כל חודש ממומן וכך הם בעצם לא עושים כלום באתר שלכם וחולקים את הכסף החודשי שלכם עם גוגל מרק לבנות קמפיין.

קידום אורגני – קווים לדמותו

קידום אורגני הוא בעצם קידום שנעשה באופן טבעי ורגיל בעיניי גוגל ע”י אדם, בדרך כלל מקדם אתרים פרילנסר מקצועי או חברת קידום, ולא על ידי מחשב. הפעולות של קידום כוללות כתיבת תוכן ומאמרים לאתר בתדירות גבוהה באתר עצמו ומחוץ לו, שיווק ובניית קישורים לאתר, אופטימיזציה לכל התוכן ודפי האתר (התאמתו לגוגל) ועוד. כל הפעולות הרבות האלו עוזרות לאתר להיסרק בגוגל, להיראות בעיניו רלוונטי ובכך גוגל מחליט לקדם אותו, הרי מטרתו היא לעזור לגולש למצוא את התוכן הרלוונטי ביותר למה שהוא חיפש, לא לעזור לאתר שלכם. לכן ברגע שנקדם את האתר באופן שגוגל רוצה ונגיש לו על מגש של זהב את מה שהוא מבקש, הוא יעדיף להעלות את האתר שלנו בתוצאות החיפוש מאשר אתרים אחרים.

יתרונות של קידום אורגני

קודם כל, מדובר בתהליך שבו אתם משלמים עליו בכל מקרה, כמו שאתם משלמים לממומן, אבל להבדיל מהממומן אתם משלמים פה על האיכות בו – אתם מקבלים תכנים חדשים, מעודכנים, מושכים, מעניינים ורלוונטיים לגולש שיגרמו לו להיות לקוח שלכם, אתם מקבלים התאמה לדרישות של גוגל, האתר יראה טוב בתוצאות החיפוש ויגרום ללקוח לרצות להיכנס וכשהוא יכנס הוא ישאר בו המון זמן מכיוון שלהבדיל מאתרים שמשתמשים בהם בממומן, בקידום האורגני האתר כל הזמן רלוונטי, מתעדכן ומביא תועלת לגולש – כל אלו יגרמו לו להרים את הטלפון ולחייג אליכם.

כלומר, בזמן הזה אתם לא משלמים לחינם, אתם מקבלים תמורה מלאה על התשלום. תחשבו איזו תמורה אתם מקבלים מהממומן – אתר משעמם, ריק, חסר תוכן ועניין שהגולשים נוטים לדלג עליו וגם אלו שנכנסים משתעממים ויוצאים.

עוד יתרון בקידום האורגני הוא שהוא להבדיל מהקידום הממומן מביא תוצאות לטווח הארוך יותר – האתר לא יתקדם הישר לעמוד הראשון במעשה קסמים כי מדובר בתהליך שלוקח זמן, אבל כל הזמן תראו שהאתר מתקדם, שנכנסים אנשים ולאט לאט זה יתרומם וברגע שהוא יגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו, הוא יהיה שם בשביל להישאר! לא תהיו מוגבלים בזמן כמו בקידום הממומן ואף אחד לא יוכל להעיף אתכם על זה שהוא עושה לכם קליק – להיפך! בקידום אורגני קליקים על האתר זה חיובי! אתם לא משלמים על אף קליק או כניסה לאתר. כניסות לאתר תורמות לאתר במיוחד כניסות של גולשים שנשארים באתר, מתעניינים בו ומוצאים אותו רלוונטי. וכזה בדיוק אתר שמשתמש בקידום אורגני, כי הוא משתמש בתוכן ובאופן השיווק להשאיר את הגולשים כמה שיותר.

חסרונות של קידום אורגני

יש רק חיסרון אחד בלבד בקידום אורגני וזה נושא הזמן. מכיוון שקידום אורגני הוא תהליך שכולל בתוכו המון שירותים ועבודה, לא מאתמול להיום תקפצו ישר לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. בכל תחום יש תחרות, ובזמן שאתם מקדמים את האתר שלכם בצורה אורגנית – קחו בחשבון שעוד עשרות אם לא אלפי בעלי עסק מאותו תחום בדיוק כמו שלכם מקדמים את האתר בצורה אורגנית גם כן.

לכן כשהאתר שלכם מתקדם, גם המתחרים שלכם שעושים גם קידום אורגני – מתקדמים. אנחנו הישראלים, לא בורכנו בסבלנות רבה, לכן החיסרון הזה גורם להרבה בעלי אתרים לפנות לקידום הממומן, בו הם זוכים לתוצאות לטווח הקצר ולתוצאות מידיות, אבל שורף להם את הכיס מבחינת התקציב והחוסר כדאיות.

לחיסרון בקידום אורגני אפשר לטפל בכמה אפשרויות: יש כאלו שעושים גם קידום אורגני וגם קידום ממומן על אש קטנה, עד שהקידום האורגני יביא את האתר להישגים שבעלי האתר לא יצטרכו יותר קידום ממומן. ככה זה win win situation.

עוד אפשרות היא שאפשר לצד הקידום האורגני להשקיע בנוכחות ברשתות החברתיות – אם מוחמד לא בא אל ההר, ההר יבוא אל מוחמד!

אני אוהב רשתות חברתיות ואדאג לכם בנפרד או בנוסף לקידום האורגני לעמוד גוגל פלוס עסקי יפה וחכם שגוגל יאהב, לעמוד אינסטגרם מיוחד, ניהול עמוד פייסבוק עסקי ועוד – ככה שלא יהיה מצב שיפספסו את האתר שלכם ברשתות החברתיות!

לאחר שטראמפ נבחר לנשיא וניצח את קלינטון, ראיתי מם שפשוט גרם לי לפרוץ בצחוק שאם הוא היה לי בהישג יד גם הייתי מפרסם אותו בכתבה הזו ונותן קרדיט למי שהעלה את זה, אבל הוא פשוט נבלע בין המוני הפוסטים על טראמפ. בתמונה, מקדם אתרים שם תמונה של קלינטון ורשם מתחת “קידום ממומן” ועל התמונה של טראמפ רשם “קידום אורגני”. הוא קלע בול ואני אסביר – קלינטון עשתה המון רעש, כולם תמכו בה, והיה נראה שהיא כבר רגל בבית הלבן. אך בשקט ובסבלנות, מבלי שנשים לב, מי שבסוף לקח את כל הקופה והפתיע בענק עם תוצאות לטווח הארוך היה טראמפ. ניצחון לאורגני!

לסיכום

קודם כל, אם קראתם את הכל והגעתם עד לכאן – שאפו. כתבתי את המאמר מכל הלב, כדי לעזור לכל מי שמתחבט ומתלבט ולא יודע באיזה קידום להשקיע. לסיכום, אם זה לא היה ברור, אחדד ואומר שקידום אורגני הוא הקידום הטוב ביותר שמביא תוצאות לטווח הארוך ומשתלם ביותר מבחינה כספית ומבחינת השקעה כי אתם מקבלים יותר לאתר ולעסק שלכם (מאמרים, אופטימיזציה, שיווק וקידום, מחקר ביטויים, בניית קישורים ועוד ועוד). אתם רק צריכים לחכות ולא להישבר לקידום הממומן (ותאמינו לי, הרבה בכו לי כמה הם נכוו מהממומן ויש כאלו שפשוט התייאשו וסגרו את העסק).

בשביל להקל עליכם, אני עושה כמה דברים בקידום האורגני שלי שיתן לכם סיבה, כוח וסבלנות לחכות לתוצאות שלהם אתם כל כך מחכים:

קודם כל, קידום אורגני אצלי לא כרוך בחוזים והתחייבויות. כלומר, אצלי זה לפי תשלום חודשי. יש חברות שאתם פשוט “כלואים” אצלם לחצי שנה, שנה ואף יותר. אצלי לא – אצלי זה לפי חודש. אתם משלמים כל פעם על חודש, ולאחר שהחודש נגמר נפתחת בפניכם דלת ואני שואל אתכם אם תרצו להמשיך לחודש הקרוב וכך חוזר חלילה.

למה אני עושה את זה בעצם? כי מלא חברות קידום פשוט לא עושות כלום ללקוח שלהם ובנוסף לזה כולאים אותו בחוזים כך שהוא פשוט מחכה שנה רק בשביל להשתחרר מהחוזה ולהפסיק לשלם, בזמן שהאתר שלו בכלל לא מתקדם – כך שגם הזמן שלכם נשרף וגם הכסף!

בנוסף, אני כל חודש, עם השאלה המפורסמת “תרצו להמשיך איתי לחודש הקרוב?”, דואג לשלוח לכם דו”ח סטטיסטיקות ונתונים ובהם מפורטים מה עשיתי לכם באתר, מה כתבתי לכם, מאיפה נתתי לכם קישורים, כמה נכנסו לאתר, התקדמות האתר בביטויי המפתח שקבענו מראש ועוד. אין מצב שהיד שלכם לא תהיה על הדופק – אצלי תדעו הכל ותראו בדיוק מה עשיתי בשביל האתר שלכם במהלך החודש!

ואם כל זה לא הספיק לכם – אני מקדם אתרים פרילנסר בעל ניסיון (ראו “כתבו עלי” בעמוד הראשי שלי), אני מעניק יחס אישי לכל לקוח, אני מנהל את האתר מ-א’ עד ת’ כך שעל כל דבר אתם צריכים לדבר רק איתי, אני הוגן בשירותים ובמחירים הנוחים וגם פרפקציוניסט שלא נח עד שתראו תוצאות והאתר יתקדם – כי בסופו של דבר, ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלי!

צרו איתי קשר כדי להתחיל להתקדם !

לאחר שקראתם את הפוסט קידום אורגני או ממומן? המדריך המלא למתלבט אתם יודעים יותר טוב מה היתרונות של הקידום האורגני ומה הן החסרונות של הקידום הממומן.

למי שעדיין מתלבט ולא יודע מה יותר כדאי, מה יותר מתאים לעסק שלו, ומה יוצא יותר משתלם לטווח הארוך – אתם מוזמנים להגיב לי ממש פה מתחת לפוסט ואני מבטיח לענות לכם בהקדם האפשרי. כמו כן, תמיד אפשר להתקשר אלי לפלאפון 050-5869056 ולאלו מביניכם שמעדיפים יותר מיילים – אפשר גם לשלוח מייל. כל דרכי יצירת קשר עמי תוכלו למצוא בדף צור קשר שבאתר.

כמו כן קיימת אפשרות לפנות אלי ישירות ובמהרה דרך הצ’אט של האתר (החלון הקטן בצד ימין למטה) ולדבר איתי אונליין בזמן אמת. יש מלא דרכים ליצור איתי קשר, אתם רק צריכים לרצות להתחיל בתהליך הקידום – ואני אהיה שם בשבילכם ללוות אתכם, יד ביד.

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button