fbpx

אז מה זה sitelinks ואיך מקבלים אותם לאתר שלנו לצרכי קידום אתרים ?

קודם כל, לפני שאענה על השאלה מה זה sitelinks ואיך מקבלים אותם לאתר שלכם, אתחיל בבשורה החגיגית והשמחה שלי, סתם כי בא לי להשוויץ קצת ולהתגאות בעבודה שעשיתי באתר שלי (לא סתם תייגתי את העמוד הזה מההתחלה תחת עמוד “בלוג”, כי אלו יותר תכנים אישיים שלי ועל הדרך באים לעזור גם לאחרים בנושאי קידום אתר. זה למה כתיבת בלוג היא דרך נהדרת לקידום אתר):

בשעה טובה, גוגל החליט לפנק את האתר שלי בקישורי אתר!
ואם אתם שואלים את עצמכם – על מה הוא מדבר?! קישורי אתר? הרי כל התוצאות חיפוש של גוגל זה קישורים לאתרים. מה מיוחד בזה? האם זה עוזר לקידום האתר שלי בגוגל? נו, אז מה זה sitelinks ואיך מקבלים אותם לאתר שלי גם?!

אז ככה: sitelinks אלו בעצם קישורים משניים שמופיעים תחת קישור ראשי לאתר בתוצאות החיפוש של גוגל. כלומר, דף גוגל עצמו מורכב מ-10 קישורים בעמוד. הסייטלינקס הם בעצם קישורים נוספים שמופיעים מתחת לקישורים ובעצם מראים לגולש עמודים מתוך האתר שיכולים להתאים למה שהוא חיפש, וככה בעצם הם עוזרים לו לנווט באתר ולהבין מה הדפים החשובים עוד מלפני שהוא נכנס לאתר שלנו, וככה גוגל בעצם חוסכים לגולש או ללקוח הפוטנציאלי שלנו זמן מיותר בלדפדף באתר שלנו כדי להגיע לתוצאה המדויקת שהוא חיפש ולוקחים אותו הישר לדף שאותו הוא רוצה וצריך לקרוא באתר שלנו !

מתוך ההגדרה של sitelinks באתר של גוגל: “…הקישורים נועדו לסייע למשתמשים לנווט באתר שלך. המערכות שלנו מנתחות את מבנה הקישורים באתר שלך כדי לגלות קיצורים שיחסכו למשתמשים זמן ויאפשרו להם למצוא במהירות את המידע הנחוץ להם.”

מה מיוחד ב-sitelinks ולמה כדאי שיהיו לכם כאלו?

מה זה sitelinks ואיך מקבלים אותם לאתר
איך sitelink נולד? כמו תינוק… ככה נראים ה-sitelinks לאתר שלי.

נסו את התרגיל הבא: נסו לחפש למשל את אתר “וואלה!” המפורסם בגוגל. רואים כיצד מתחת לתוצאה הראשונה שקפצה לנו בחיפוש, עומדים מתחת לקישורים מספר עמודים מתוך האתר של וואלה כמו “דואר”, “ספורט”, “מבזקים” ועוד. אם למשל אני מחפש את עצמי עכשיו בגוגל, ורושם “מתן כהן קידום אתרים”, גם לי יופיעו עמודים נבחרים מתוך האתר, כמו עמוד קידום אתרים אורגני, עמוד קידום אתרים ועוד. (ראו תמונה בצד העמוד)
עכשיו נסו לחפש בגוגל את שם האתר שלכם ותבדקו את תוצאות החיפוש. סביר להניח, ששם האתר שלכם כולל את שמכם או שהוא שם של מותג שבניתם לעצמכם, כך ש99 אחוז הוא שגוגל ישים אתכם בעמוד הראשון במקום הראשון בתוצאות החיפוש. בדקו את עצמכם: האם יש לכם סייטלינקס? או שהוא מופיע כקישור רגיל לחלוטין?

מה שמיוחד בקישורי הסייטלינק הוא שהם בעצון “פרגון” או “מתנה” של גוגל שמוענקת לאתר בבלעדיות על ידי גוגל. כלומר, לא אני, ולא אף אדם אחר, יכול לעשות לכם sitelinks. יש פה מצב של win win situation – הגולש מרוויח מזה כי הכל מסודר לו והוא יכול לנווט באתר שלכם ישירות מתוצאות החיפוש וכך להקל עליו, ואתם מרוויחים כי קיבלתם במה לעוד קישורים מתוך האתר, משיגים עוד כח בתוצאות החיפוש ובכך גם משפרים את הנראות שלכם בתוצאות של גוגל.

אז לאחר שהבנתם מה זה sitelinks ואיך מקבלים אותם לאתר ,זה הסוד שלי בעצם שאני משתף פה איתכם: כמו שציינתי ממש לפני כמה שורות, רק גוגל בכבודו ובעצמו יכול לעשות את קישורי ה-sitelinks ולא אף אחד אחר. אף מומחה קידום אתרים או מקדם אתרים מתחיל יכול לעשות לאתר שלכם את זה, ואפילו לא אתם. הדבר היחידי שמקדמי אתרים יכולים לעשות הוא לבקש מגוגל אילו דפים אתם לא רוצים שיופיעו בתוצאות, וגם זה רק לאחר שגוגל בכלל ראה לנכון לעשות לכם את קישורי האתרים הללו. במקרה הטוב הוא יעשה לכם טובה וינסה “להתחשב” בבקשות שלכם. אני למשל, לא בחרתי שיופיע לי העמוד “בלוג” בקישורי האתר. גוגל החליט. אני יכול להגיד לי: “בואנה גוגל, שיחקת אותה. תודה רבה על הפרגון לאתר שלי ועל הקישורים, אבל יש מצב שאתה מוחק את הקישור לבלוג שלי ושם קישור למשהו שיותר יעזור לי לקדם את העסק, כמו למשל דף אופטימיזציה למנועי חיפוש?”. גם את השליטה המיוחדת הזו, מקבלים רק לאחר שגוגל יועיל בטובתו להחליט שמגיע לכם קישורי סייטלינקס. כלומר, אתם לא יכולים לבקש ממנו שיעשה לכם את זה, לא יכולים לבוא בטענות ולא יכולים לצייץ מילה כלפיו. זה פשוט בונוס מגוגל, ובגלל זה ההתלהבות שלי על הקישורים האלו, שבטח חלקכם אומרים “מה הוא כבר מתלהב? זה סתמי. מי ישמע, אפשר לחשוב מה זה sitelinks ואיך מקבלים אותם לאתר שלי. האתר שלי יכול לחיות מעולה בלי זה!” אבל ההתלהבות היא יותר המשמעות שמאחורי זה – גוגל ביקר באתר שלי, ראה שהאתר עובד כראוי, הכל מסודר מבחינת אופטימיזציה, קישורים פנימיים וחיצוניים, הוא נוח ויש בו סדר ברור לכולם – גם לרובוט של גוגל וגם לגולש שלא קורא קודים. ולכן הוא החליט לפנק אותי בקישורים האלו. זו הגאווה והשמחה האמיתית! וכן, קצת ליטוף לאגו אצל הרבה מקדמים ובעלי עסקים, אבל זה משהו שמגיע לנו להשוויץ בו, במיוחד לאלו שעובדים קשה בשביל לזכות להכרה הזו ולא פעלו באופן שחור כדי להשיג את זה.

עוד יתרון הוא שבגלל שהקישורים האלו ממקדים את הגולש וחוסכים לו זמן בלהתברבר באתר ואף לצאת בייאוש, פה הוא נוחת ישר למידע שהוא חיפש והיה צריך לקרוא, ואם החומר שכתבתם באותו עמוד באמת הרשים אותו והוא נהנה מהאתר, יש סיכוי שהוא יחזור שוב ואף סיכוי גבוה יותר שהוא יהפוך ללקוח!

ובכל זאת? איך לגרום לגוגל לפנק גם את האתר שלי ב-sitelinks?

כמו שכתבתי, אף אחד לא יכול לעשות לאתר שלכם קישורי אתרים בתוצאות חיפוש כי זה רק גוגל עושה, אבל כמובן שיש המון גורמים שבעצם מניעים את גוגל לפנק אתכם בקישורים האלו, וזה בעצם מה שאנחנו כן יכולים לעשות בשביל לקבל אותם ולשכנע את גוגל שמגיע לנו. כמובן שגוגל שומרת בסודיות קנאית את הגורמים שבה היא בוחרת אתרים כדי להעניק להם את הבונוס הזה, כמו כל דבר שהם לא משתפים את פשוטיי העם, אבל לאחר ניסיון בתחום אני יכול להגיד לכם שהפעולות החוקיות שמקדם האתרים שלכם יכול לעשות כדי שתקבלו את הקישורים הנחשקים הם:

  1. בניית קישורים איכותיים: חשוב לקבל קישורים חיצוניים ואיכותיים שיתאימו לנושא האתר שלכם בלבד ולא מאתרי ספאם או מאתרים שלא קשורים אליכם. כמו כן לא להזניח גם את נושא הקישורים הפנימיים באתר שחשובים לא פחות ועליהם להיות הגיוניים ונכונים. אם יש אתרים אחרים שיכולים להתאים לתוכן שפרסמתם באתר, תפרגנו קישורים גם לאתרים אחרים בלי רצון לקבל תמורה על כל דבר, תהיו לארגיים.
  2. היררכיית האתר: חשוב שכל עמוד יהיה מקושר לעמוד המתאים לו באתר כדי לשמור על אחידות וסדר בעיניי גוגל וגם הגולשים. ברגע שגוגל נכנס לאתר שלנו לבקר, הוא יודע בדיוק לאן ללכת ולאן להיכנס, הוא קולט את התוכן, סורק אותו, מרוצה, תוקע גרעפס וממשיך בשלו. ברגע שהאתר שלכם לא בנוי טוב, יהיה לו וגם לגולש שלכם קשה מאוד להסתדר והם ימהרו לברוח מהאתר כמה שיותר מהר. עלינו להקל עליהם כמה שיותר!
  3. פתיחת דף עסק בגוגל : עד שתקבלו קישורי אתר משלכם, למה שעד אז לא תשפרו את המראה שלכם בתוצאות החיפוש על ידי פתיחת דף עסקי ברשת החברתית של גוגל עצמה? זה גם משפר את הנראות שלכם, גם מנגיש את האתר בקלות לגולשים שלכם וגם יעודד את גוגל לבקר באתר.
  4. נוחות הגלישה: האם האתר שלכם עומד בתנאים של חוק הנגישות שמחייב שכל אתר אינטרנט שיהיה נגיש לבעלי מוגבלויות? בדקו גם את האתר שלכם בכל פלטפורמה אפשרית כדי לבדוק האם האתר מותאם ונוח לגלישה מכל מקום ומכל דפדפן שהוא – מאקספלורר, מאופרה, מכרום ועד מחשבים ניידים, מחשבים נייחים, פלאפונים, מכשירים ניידים שונים כמו אפל, אנדרואיד ועוד. מומלץ לקרוא את המדריך שהכנתי על איך בודקים אם האתר רספונסיבי.

לסיכום

מקווה שהמאמר עזר לכם להבין מה זה sitelinks ואיך מקבלים אותם לאתר שלכם. רק גוגל יכול להוסיף לאתר שלכם בתוצאות החיפוש את הקישורים הללו, ושלא יספרו לכם אחרת. באפשרותינו, המקדמי אתרים, לעשות הכל כדי שהאתר יהיה מותאם לציבור הרחב, מונגש, ברור וקריא, נוח, עם תוכן איכותי מקורי ואמיתי, קישורים איכותיים ונכונים מחוץ לאתר ובתוכו ועוד – כל אלו כבר יגרמו לגוגל להעריך את העבודה של המקדם אתרים ולגרום לו לרצות להעניק לכם את האופציה הזו.

אם אתם לפני בניית אתר, אתם מוזמנים לפנות אלי כדי שגם אבנה לכם אתר וורדפרס וגם אקדם אותו אח”כ, מה שמגביר את הסיכויים שתקבלו קישורי sitelinks במהירות. יש בעלי אתרים ואף לקוחות שלי שהאתר שלהם עבר כל כך הרבה ידיים – מחברות שונות לפרילנסרים, מבוני אתרים למקדמי אתרים ועוד וכל פעם האתר השתנה- במבנה שלו, בהיררכיה, בסדר, בקישורים בתוכו ועוד. נהיה כל כך הרבה בלאגן שלא משנה כמה יסדרו את הכל מהתחלה, עד היום לאתרים האלו אין קישורי אתר וגוגל פשוט “השתגע” מכל השינויים ומשאיר את האתר מאחור. מה לעשות, כל אחד והשיטות עבודה שלו והדרך שבה הוא אוהב את הדברים, לכן כל פעם שעושים לכם שינוי בדברים הללו, תהליך הקידום מתחיל מהתחלה וחוזר לנקודת האפס, כאילו לא עשיתם כלום באתר.

איתי, שאני מקדם אתרים שהוא גם בונה אתרים , תוכלו לקבל את אתר הוורדפרס המושלם והמותאם לגוגל ואחר כך גם לקדם אותו דרכי, מה שיבטיח סדר מההתחלה ותכנית עבודה מסודרת עוד לפני שהאתר שלכם קם ועלה לאוויר האינטרנט, מה שיגביר את הסיכויים לקישורי אתרים ומהתרשמות מהירה של גוגל על האתר שלכם ובכך תוכלו להיות רגועים שהאתר שלכם בידיים טובות ותהליך הקידום התחיל ברגע שהאתר עלה לאוויר העולם.

כבר יש לכם אתר וורדפרס והוא פשוט מבולגן אחרי החברת קידום או המקדם או הבונה אתרים האחרון שעבד בו ואין לכם רצון או כסף להשקיע באתר חדש ? עוד לא מאוחר להצליח. צרו קשר עוד היום ואהיה שם בשבילכם – ביחד נצליח להרים ולשקם את האתר בחזרה ולהציל את הקצת שנשאר ממנו !

צרו קשר עכשיו עם מתן מקדם האתרים ותתחילו להתקדם ולראות תוצאות !

יש לכם מה להגיב או להגיד על הפוסט? רוצים להוסיף משהו? יש לכם שאלות נוספות על מה זה sitelinks ואיך מקבלים אותם לאתר ? השאירו את תגובתכם פה למטה ואגיב לכם בהקדם 😀

בחזרה לעמוד בלוג קידום אתרים

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button