fbpx

מה זה חוק הנגישות לאתרי אינטרנט ?

הפוסט הבא של חוק הנגישות לאתרי אינטרנט בא להתמקד בחוק הנגישות החדש והטרי יחסית בתחום האינטרנט שפרץ לחיינו בשלהי שנת 2013 והוא כאן בשביל להישאר. בטח שמעתם על זה המון, או אפילו נתקלתם בזה באתרים שגלשתם בהם. ואיך נתקלתם? בטוח יצא לכם להיכנס לאתרים שראיתם בהם למשל, אייקון של נכה בכיסא גלגלים או פשוט כפתור ועליו אייקון של איש עומד בצד האתר, או אפילו אתרים פשוטים שפשוט מציעים לכם רק להגדיל טקסט או לשנות ניגודיות. גם אם בחיים לא נתקלתם בזה, הרי אתם פה גולשים באתר שלי בזה הרגע, מתן כהן קידום אתרים, ואתם תוכלו לשים לב שבצד ימין למעלה יש אייקון של נכה, ואם תלחצו עליו יפתח לכם תפריט מיוחד. אז מה יש בתפריט הזה? מה זה החוק הזה בדיוק ולמי הוא נועד ? והאם אני חייב אותו באתר שלי? כל זה ועוד בפוסט הבא, לכן המשיכו לקרוא וכל הפרטים יתבהרו לכם בסוף המאמר.

הנגשת אתר וורדפרס לפי חוק הנגישות לאתרי אינטרנט

חוק הנגישות לאתרי אינטרנטבוקר בהיר אחד, עולם האינטרנט בישראל געש בסערה: חוק חדש במדינה (רק אצלנו החוק הזה קיים נכון לעכשיו, לכן תתקשו למצוא את זה באתרים מחו”ל) מבשר שעל כל בעלי האתרים בישראל המציגים שירותים שונים או מכילים מידע כלשהו ועוד, חלה עליהם החובה להנגיש את האתר שלהם לבעלי מוגבלויות (על זה אדון עוד מעט) כדי שהם יוכלו להינות מהאתר שלנו כמו שצריך. ומי שלא יעשה זאת עד לפחות 36 חודשים מרגע יציאת התקנה החדשה – ייקנס באלפי שקלים שיכולים להגיע אפילו עד ל-100,000 שקל ואפילו יותר. כלומר, אם האתר שלכם היה קיים לפני החוק, נפתח לכם שעון מתקתק של 36 חודשים לפחות, כדי להתאים את האתר. אם למשל בניתם אתר וורדפרס אחרי החוק – תצטרכו לדאוג שהוא יהיה מותאם ישר לאחר עלייתו לאוויר האינטרנט. יש לשים לב שהחוק יצא באוקטובר 2013, כך שעוד מעט כבר החובה תהיה תקפה לכל אתר באשר הוא.
אז בשביל מה החוק הזה ולמה אנחנו צריכים אותו? האם זו עוד דרך של המדינה להשיג כסף? ובכן, לא הייתי מנסח זאת ככה. תחשבו על זה ככה: פתחתם חנות או מסעדה. לא תדאגו שהיא תהיה נגישה גם לציבור הנכים? שגם הם יוכלו להיכנס אליכם בלי בעיות ובקלות ולא לגרום להם למצב מביש בו הנכות שלהם היא נטל והם לא יכולים להינות מהשירותים שלכם כמו כל אדם אחר? בתור אחד שיש לו ידידה מאוד טובה שהיא נכה, העניין מאוד נוגע לליבי ואפילו לפני החוק הייתי משתתף בעצומות להנגשת מקומות ציבוריים לציבור הנכים. החוק הזה מאוד חשוב, ולא רק בשביל הציבור שבשבילו נועד החוק, כי במקרה שלנו, הנכים שגולשים באתר שלנו ואנחנו צריכים להתאים אותו אליו הם לא אחרת מאשר עיוורים ולקווי ראייה. אל תשכחו שהאתר שלנו הוא כמו הכרטיס ביקור שלנו, ומשמש ממש כמו חנות או כרטיס ביקור לכל דבר, לכן עליו להיות נגיש כמו כל מקום ציבורי. לפעמים הפונט באתר שלנו לא מתאים להם, או שקטן מדי. יש כאלו שיגידו “נו מה הבעיה, שיגדילו בעצמם את המסך” אבל לא כולם מבינים במחשבים ובשביל זה נועד החוק. אם למשל תלחצו על האייקון נגישות באתר שלי (כמו שציינתי, הוא בצבע כחול בצד ימין למעלה. ראו גם את התמונה שצירפתי למאמר) תגלו תפריט חדש שנחשף ובו באפשרותכם להתאים את התכנים של האתר לפי דרישתכם ורצונותיכם, כמו למשל להגדיל או להקטין טקסט, לשנות ניגודיות, להדגיש קישורים בתוך המאמר ועוד, ואם ממש הסתבכתם ושיניתם הכל אתם יכולים לאפס את השינויים מחדש.

איך אני מנגיש את האתר וורדפרס שלי?

בשביל בדיקת נגישות אתר עליכם לוודא שהאתר שלכם עונה על הקריטריונים הבאים:

  1. תומך בתכנת קוראת מסך.
  2. מאפשר תפעול האתר ע”י המקלדת ולא דווקא דרך העכבר.
  3. בונה האתר או מקדם האתרים שלכם משתמש בכותרות לטובת גלישה ונוחה לקוראי מסך.
  4. יש אפשרות להדגיש קישורים, לשנות את גודל הטקסט, הניגודיות שלו ועוד.
  5. אם יש סרטוני וידאו, אז לבדוק שיש להם כותרות.
  6. בלי שום קשר חשוב לבדוק אם האתר שלנו הוא אתר רספונסיבי כדי שיהיה נגיש גם מהפלאפון לציבור המדובר וגם לציבור הרחב.

אם בחרתם אותי כמקדם אתרים או כבונה אתרים, אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שכל אתר שאני משמש כאיש מקצוע שלו בתור בונה אתרים או מקדם, אני דואג להנגיש אותו לציבור הרחב ע”פ תקנות נגישות השירות, כך שאפילו לא צריך לבקש ממני או לדאוג לזה – אתם בידיים טובות.

ממליץ לכם לקרוא עוד על החוק מתוך האתר של איגוד האינטרנט הישראלי בקישור הבא.

חוק הנגישות לאתרי אינטרנט – שימו לב! עדכון 19.9.16

חודש הבא, אוקטובר 2016, היה אמור להיכנס לתוקף חוק הנגישות לאתרי אינטרנט שמחייב כל אתר באשר הוא, גדול או קטן, להיות נגיש לבעלי מוגבלויות. אבל! החוק נדחה בשנה, כלומר נכון לכתיבת שורות אלו החוק יכנס לתוקף רק ב-25 באוקטובר 2017 – ככה שהשגנו לעצמנו עוד שנה של “שקט נפשי” וידיעה שאף אחד לא הולך לתבוע אותנו בגלל שהאתר שלנו לא מונגש, לצער אלפי עורכי דין שבנו וחיכו לחוק הזה.

עדיין לא ברור אם החוק הזה אכן יכנס לתוקף, מתי ואם בכלל – הרי החוק בעצמו מקשה ולא ברור מתי באמת אתר עומד בכל הקריטריונים להיות נגיש, למה אתרים קטנים חייבים להיות מונגשים ולא להחיל את החוק על האתרים הגדולים ועוד המון שאלות. מה שבטוח, עדיף לא לחכות ולהקדים תרופה למכה ולהנגיש את האתר בכל מקרה, בלי שום קשר לשאלה אם החוק יצא או מתי.

יש לכם מה להגיב או להגיד על הפוסט? רוצים להוסיף משהו? יש לכם שאלות נוספות על חוק הנגישות לאתרי אינטרנט ? השאירו את תגובתכם פה למטה ואגיב לכם בהקדם 😀

בחזרה לעמוד בלוג קידום אתרים

יצירת קשר מהירה עם מתן כהן >>

אז מה היה לנו במדריך הזה?
מתן כהן
מתן כהן

מקדם אתרים פרילנסר אשר עוזר לבעלי עסקים קטנים וגדולים להתקדם בגוגל, לקבל נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות ובכלל לעקוף את המתחרים!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
חכו! יכולים לעניין אתכם גם הפוסטים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן

לניוזלטר שלי כבר נרשמתם?!

הירשמו וקבלו למייל מבצעים, הנחות, מידע שימושי, מדריכים ועוד טיפים סודיים לשיווק – לפני כולם!

Call Now Button