מה זה PINTEREST ואיך אפשר לעשות קידום אתרים דרך פינטרסט?

אני מניח שמי שנכנס לעמוד הזה מתחלק לשניים: אלו ששמעו על הרשת החברתית פינטרסט ורוצים לדעת איך היא מועילה לקידום האתר שלהם, ואלו שבמקרה נכנסו לעמוד הזה תוך דפדוף באתר שלי בלנסות להבין אילו רשתות חברתיות הם חייבים לצידם בניהול האתר כדי שהוא יתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל, ותוך כדי ראו את השם "פינטרסט" וחשבו לעצמם - מה זה בכלל? מה עושים ברשת החברתית הזו? ואיך אני יכול לנצל זאת לצרכי קידום אתרים דרך פינטרסט ? בדיוק בשביל זה נועד העמוד הזה, שבא לעשות לכם סדר בראש ולעזור לכם להבין את הפוטנציאל ברשת החברתית החמודה והלא מזיקה הזו! כי אם יש עוד רשת חברתית שאנחנו יכולים לעשות בה דריסת רגל ולרתום אותה לצרכי הקידום שלנו בגוגל - למה לא לנצל זאת?

במה כבר פינטרסט שונה מרשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם?

קידום אתרים דרך פינטרסטקודם כל, אתחיל בהסבר הפשוט מה זה בכלל פינטרסט. פינטרסט מורכבת מהמילים פין (לנעוץ) ואינטרסט (עניין). אז פינטרסט היא עוד רשת חברתית מתוך אלפי רשתות חברתיות, והרעיון מאחוריה הוא שהיא דמויית לוח מודעות. כלומר, אתם פותחים משתמש, שזה משמש מעין הלוח מודעות שלכם באתר, ובו בעצם את נועצים כל מיני דברים - ובעיקר תמונות. אתם יכולים לנעוץ תמונות של אחרים וגם להעלות תמונות משלכם ולנעוץ אותם בלוח שלכם. למשל, אם ראיתם תמונה שממש אהבתם בפינטרסט, אתם יכולים להוסיף אותה לעמוד שלכם. זה בעצם הרעיון שעומד אחרי הרשת החברתית הזו בגדול ועל קצה המזלג. היא מאפשרת לגולשיה לשתף, לאהוב, להוסיף ועוד, ממש כמו כל רשת חברתית לגיטימית, ומתבבסת על הרעיון של חשיבות תמונות וסרטונים כאמצעי לקידום האתר.

יש שיגידו שהרשת החברתית הזו מיועדת בכלל לנשים, אבל זה לא נכון. אמנם רוב המשתמשים באתר הן נשים, אבל זה לא אומר שאין גברים שעושים בה שימוש. עוד טענה רווחת היא שהרשת החברתית מתאימה בעיקר לאנשים שאוהבים אמנות, אופנה או עיצוב. בהחלט תתקלו בהרבה תמונות כאלו בפינטרסט, אבל זוהי לא מטרתה. מטרתה היא לקשר בין אנשים דרך התמונות. ואם יש בה הרבה נשים, לגיטימי שיהיו בה המון תמונות של אמנות או עיצוב, אבל לא רק, כי זו מחשבה מאוד צרה. עוד טענה היא שהרשת החברתית הזו לא מפורסמת כמו למשל אינסטגרם שעושה שימוש בתמונות והיא עדיפה לקידום. בלי לזלזל בתהליך של שיווק באינסטגרם, כל רשת חברתית היא עולם ומלואו ומאחורי כל רשת עומדת נישה או רעיון מרכזי אחר שיכול לעזור לנו בקידום אתר.

אבל אל תנסו לקטלג את הרשת החברתית הזו רק למי שאוהב אמנות או רק לבעלי עסקים שאוהבים לצלם את המוצרים שלהם, כמו צלמים, מעצבי אופנה, נגרים ועוד. הרשת החברתית הזו מתאימה לכולם - לכל בעלי העסקים בכל אשר הם! וכולם יכולים לעשות בה שימוש לצורך שירותי קידום אתרים בגוגל. בואו ניקח לדוגמא מקצוע שלא הייתם חושבים שיכול לעשות שימוש ברשת החברתית הזו - טכנאי מזגנים. מה כבר טכנאי מזגנים יכול לעשות שימוש באתר הזה? בואו נחשוב שיווקי. מה טכנאי מזגנים עושה? מתקן מזגנים, למשל. נכון? הוא יכול להעלות תמונות של מזגנים, לנעוץ תמונות של אנשים בעת תיקון המזגנים, או לצלם את עצמו במהלך העבודה ועוד. הנה, כבר בספונטניות נתתי לטכנאי מזגנים 3 רעיונות שונות להעלאות תמונות לפינטרסט, וזה תוך כדי זריקה לאוויר. אז אם הוא יכול, גם אתם יכולים!

איך עושים קידום אתרים דרך פינטרסט?

אתם יכולים כמו כל תהליך שיווק וקידום ברשתות החברתיות , להעלות תמונות וסרטונים של עצמכם ולנעוץ אותם על קיר המשתמש שלכם ולתת קישור מתאים לאתר שלכם דרך מה שהעליתם / נעצתם באתר. הרשת החברתית הזו מיועדת לכולם - לכל הצרכנים באשר הם, וגם הצרכנים שלכם. אם מדובר בתיירות, בעסקים, באמנות, באופנה ועוד - אנשים יכולים לחפש השראה או תמונות שנוגעים לעסק שלכם ואף להגיע לאתר שלכם. מי יודע, הם יכולים אף לנעוץ את מה שהעליתם בקיר שלהם וזה כמו בפייסבוק משמש כשיתוף ברשת.

תוכלו גם לעשות מהמשתמש שלכם בפינטרסט כמעין "תיק עבודות" ולהפנות לקוחות שלכם אל המשתמש כדי שיוכלו לראות אילו עבודות עשיתם, מה אתם עושים, מה השירותים שאתם מציעים וככה הם יוכלו להתרשם ממכם מאוד. אפשר גם להוסיף תוסף פינטרסט "Pin-It Button" לאתר שלכם וככה לגרום לגולשים או ללקוחות להחשף לפרופיל שלכם ברשת הזו ולהביא אותם לפעולת הנעיצה שתביא לכם עוד אנשים.

לסיכום

תהליך קידום אתרים דרך פינטרסט דורש השקעה וצריך לנהל את העמוד באופן תדיר ממש כמו שאנחנו מעדכנים בתדירות את האתר או את דף הפייסבוק העסקי שלנו - להוסיף תמונות, לתת קישורים לאתר, להוסיף תגיות, למשוך גולשים, לשווק אותו, להעלות קטעי וידאו, לכתוב תיאורים מעניינים ועוד. מקווה שאחרי שקראתם את העמוד הזה הבנתם שהרשת הזו לא מיועדת רק לאנשים שמתעסקים בצילומים אלא מתאימה לכל בעלי העסקים באשר הם ומשמשת ככלי מעולה לקידום האתר בגוגל. בשיווק אני תמיד נוהג להגיד ללקוחות שלי שאסור לחשוב צר אלא לחשוב לרוחב ולעומק, ולנצל כל אתר או רשת חברתית שיאפשר לנו להראות את המוצרים שלנו לאחרים וככה לחשוף את עצמנו לכמה שיותר אנשים, כי מי יודע אילו לקוחות תקבלו מפינטרסט? וגם אם לא, רשת חברתית נוספת לא תזיק אף פעם כי הן מחזקות את האתר ומשמשות כשחקניות גיבוי מעולות בכך שהן מפנות גולשים לאתר שלנו. כל זה ועוד בתנאי שמתבצע בצורה חוקית, נכונה, לא ספאמית ובתכנית שיווק חכמה ומעניינת.



רשתות חברתיות נוספות לאתר שלך שיעניינו אותך...


פייסבוק
יוטיוב
טוויטר
גוגל פלוס +
אינסטגרם
פינטרסט
לינקדאין
טאמבלר
פינטרסט היא רשת חברתית מאוד פופלארית בקרב בעלי העסקים שבעיקר אוהבים להציג את הדברים שהם מוכרים ולצלם תמונות. אך יש עוד עשרות רשתות חברתיות שיכולות להתאים לך בין אם אתה יותר עסקי, יותר אמנותי או יותר רוצה לדבר ת'כלס ללקוחות שלך. היכנסו עכשיו לעמוד "שיווק ברשתות חברתיות" ובדקו אילו רשתות חברתיות אתם פשוט חייבים לעצמכם לצד האתר!